Gå til innhold

Foto

Motorsykkel nyheter/priser/forhandlere

- - - - -

• Please log in to reply
134 replies to this topic

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 731 Innlegg:

De som har prøvd begge sier att Nmax har mye bedre bremser.

Kan jo lese om Jack Corbett sine erfaringer med begge to http://alphapro.com/...x-jack-corbett/

En interessant artikkel, skal sies.

Det konkluderes med at Hondaen er litt bedre å kjøre ved normale hastigheter, man får en litt bedre flytefølelse. Og har større tank.

Og at Yamahaen virket mer som en sportsbil. Litt stivere, bittelitt raskere (men merk, Hondaen raskest fra 0-50), og som nevnt, "bedre" bremser.

Enda en ting er at Hondaen har idle start-funksjon, der motoren slås av når sykkelen står stille, og starter automatisk når man gir gass. En funksjon Yamaha tydeligvis ikke har. Kan spare opptil 5% bensin antydes det.

Så spørs det hva man foretrekker.

Dette innlegget har blitt redigert av Thaibreak: 20 september 2017 - 13:46

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 731 Innlegg:

Eh, jo bremsene er absolutt en greie. 

Tenk deg nå i regntiden med tidvis glatte veier og du må foreta en skikkelig nødbrems. Hvilket bremsesystem du hatt da? Jeg er ihvertfall ikke i tvil ;-)

Jeg har bremset i alle mulige værtyper selv jeg, og aldri hatt noe som helst problemer med Hondaen. Jeg føler meg faktisk tryggest når jeg selv kan bestemme om hjulet skal låses eller ikke. Har bedre kontroll over sykkelen da, enn å hugge inn bremsene i tide og utide.

Tenk deg da når du er tilbake på en sykkel uten ABS, og du har vanen å stole på ABS?

Men sånn sett er vi vel forskjellige.

Så jeg har ingen problemer med å anbefale Hondaen 100%.

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 731 Innlegg:

Men jeg vil legge til et problem jeg synes Hondaen har (kun PCX), uten at jeg vet hvorfor.

En ny eller lite kjørt Honda, og en Honda som nettopp har hatt service, har ikke dette problemet, så det er tydeligvis en servicegreie, og noe som fikses der.

Jeg tror flere har hatt samme problem, nemlig at sykkelen rister litt vel mye da man gir veldig forsiktig gass fra start. Og faktisk mest når man har noen bakpå. Litt mer gass, så er ristingen borte, og selvsagt også når man har fått litt fart på den.

Noen som vet årsaken til dette, og hvordan man fikser det selv? Er det noe som må strammes etter en stund?

Dette innlegget har blitt redigert av Thaibreak: 20 september 2017 - 14:19

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 740 Innlegg:

Problemet ligger nok inne i automatkassa, er en drivrem der som overfører kreftene til bakhjulet. Skal skiftes når serviceintervall tilsier det, typisk på rundt 20K. Er jo en del annet snadder inni der også som kan forårsake vibrasjoner, lager som begynner å bli litt slitt feks.

Hvor langt har deres PCX gått? 

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 720 Innlegg:

Min pcx har gått 5000 km og den har rista siden 4000....

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 731 Innlegg:

Vi har hatt tre stykker, og hatt samme problemet på alle. Så km. varierer mao.

Men greia er at verkstedet ikke skifter reima hver gang den er på service, så de må tydeligvis gjøre noe som hjelper.

Itte vet je hva.

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 731 Innlegg:

Min pcx har gått 5000 km og den har rista siden 4000....

Det var vel omtrent der min begynte også, men ble borte på neste service. For så å komme tilbake etter en stund..

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 740 Innlegg:

Om noen lurer litt på hvordan det faktisk ser ut inne i en slik kasse kan dere se litt på denne videoen  ;-)

Harald H

Harald H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 002 Innlegg:

Her diskuteres problemet og en mener vite årsaken og beskriver den. 

https://www.thaivisa...pcx150-problem/

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 859 Innlegg:

Takker for mange synspunkter her. Mye som taler for begge to, PCX har større hjul og det er viktig for kjørkomfort. Blir vel til at jeg må prøvekjøre begge for å komme frem til et kjøp, synd ikke 2018 modellen av PCX ikke er på markedet enda, Eller er den det snart?

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 720 Innlegg:

Store hjul trumfer det meste. PCX er uansett sen behagelig maskin og du gjør uansett ikke et bomkjøp. Det viktisgste er at du kan kontrollere en hard nedbremsing, nedbrekk i sving samt diverse unnamanøvere. Tren på dette og kos deg med 30 grd pluss.

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 740 Innlegg:

Her diskuteres problemet og en mener vite årsaken og beskriver den. 

https://www.thaivisa...pcx150-problem/

Dette med støv som kan samle seg der har jeg hørt om, det blir sikkert blåst bort når verkstedet tar service og så bygger det seg opp igjen gradvis. Støv samler seg opp pga mye småkjøring. God medisin er å dra på litt mer i det daglige og kommer seg ut i mer åpne landskap å kjøre i høyere hastigheter  :smile: Bykjøring suger....

hebba

hebba

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 657 Innlegg:

Jeg har også eid en PCX i Thailand og kan anbefale den.Veldig behagelig.Jeg er bare 172cm og har ikke hatt problem,men noen som er lengre har hatt problem med setet.Rompa treffer en forhøyning på setet og det blir ubehagelig,så da må setet byttes mot et bedre et.Jeg skiftet variator(molossi) og den ble merkbart kjappere i aksen samt at den dro bedre i oppoverbakker.Jeg opplevde ingen risting/vibrasjoner det året jeg hadde den.Bremsene som er combibrems(foran og bak samtidig) var meget bra.

Helmax

Helmax

Moderator

• Moderatorer
  • 1 411 Innlegg:

Den ristinga ved akselerasjon har jeg også merket. Min pcx hadde gått 4000 da jeg kjøpte den, og først nå, ved ca 7000 er den nesten borte.

Det tror jeg må være det eneste "negative" ved den jeg har merket.

At dere som er lengre, kanskje kan ha et problem med forhøyningen kan nok være riktig. Jeg med mine 162 sitter ganske inntil den forhøyningen, og med bena godt plassert fremst på rampa har jeg en veldig fin sittestilling. :)

Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. ;-)

โชคดี

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 859 Innlegg:

Hmmm tror det blir Nmax på meg hvis sittekomfort er ok, tror det er et bedre kjøp

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere