Gå til innhold

Foto

Thailand er farlig og uforutsigbart

- - - - -

• Please log in to reply
154 replies to this topic

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 704 Innlegg:

Hadde blitt forbannet jeg også, alle vet jo att Leif Eiriksson oppdaget Amerika!

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 20 780 Innlegg:

Hadde blitt forbannet jeg også, alle vet jo att Leif Eiriksson oppdaget Amerika!

Jeg vet ikke hvem som får rett til slutt, men ikke umulig en gruppe som endte opp i hva vi kaller Amerika idag, hadde vært innom det vi kaller Thailand idag :D

http://time.com/3964...-origin-theory/
En konge skal ha berømmelse, og ikke ett langt liv!

Ordtak fra Vikingtiden
Ref Den Sorte Viking, av Bergsveinn Birgisson

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 20 780 Innlegg:
Full trådbryting her nå, men kan ikke dy meg

Vedlagt fil  image.jpeg   104,37K   5 Antall nedlastinger
En konge skal ha berømmelse, og ikke ett langt liv!

Ordtak fra Vikingtiden
Ref Den Sorte Viking, av Bergsveinn Birgisson

Kolami

Kolami

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 345 Innlegg:

Glad jeg ikke er thai.selv om jeg hadde vært steinrik så ville det neppe gjort det så mye enklere..alt er så vanskelig i thailand..og det er det eneste forutsigbare jeg vet om..

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 659 Innlegg:

Da må jeg nesten si javel. "Gagner sak eller forum" ? Hva i all verden er dette for en kommentar? "Gagner" ? 

La meg si det sånn: Du påstår at de ikke er så lite opplyste. Det gagner verken sak eller forum, for det er feil.

Tok du den?

Jeg har jobbet med thaier ved ulike anledninger, og jeg betrakter ingen av dem som opplyste. En som studerer til bachelor i teknikk, påstår hardnakket at det var en thai som oppdaget Amerika. Han hadde lært det på skolen, og ble forbannet da jeg fortalte at det var vranglære. Da vil jeg påstå at denne personen er dum, når vi i dag har Internett. Enig?

Du er vel det beste eksempelet på at internett ikke klarer å dra en person over streken fra dum til klok. Få deg jobb på en fiskebåt, stor eller liten, så kanskje du får banket nok vett inn i skalen av et opplyst mannskap.

Dette innlegget har blitt redigert av Ampai Bortne: 13 mai 2017 - 17:57

Mr Jhols

Mr Jhols

Medlem

• Medlemmer
  • 505 Innlegg:

I kampen for å utrydde fattigdom er utdanning et av de mest effektive redskapene. Med utdanning er det en større sjanse for å ikke bare få en jobb, men også ha en jobb som er trygg med gode arbeidsforhold og en anstendig lønn. Dermed fører utdanning til at man ikke bare kan løfte seg selv ut av fattigdommen, men også forhindre at man faller tilbake.

Et land er avhengig av fred for å komme seg ut av fattigdommen.  Mange land i Sør er i borgerkrig som gjør at menneskene lider, samtidig som pengene som burde vært brukt på utvikling, blir brukt til våpen i stedet. Somalia, Kongo og Sri Lanka er eksempler på land som har slitt med krig i flere år.

I mange land i Afrika, Asia og Sør-Amerika er det de rike landene som utnytter naturressursene. De tjener godt på oljen og edelstenene som finnes der, mens de fattige landene sitter igjen med lite.

​Er tildels enig med deg, utdanning er alltid viktig, men du glemmer en enda viktigere faktor mener jeg, og det er korrupsjon. Det hjelper ikke å utdanne masse leger, advokater, ingeniører osv i et land som for eksempel Somalia, Irak eller sudan. Så lenge landet har korrupte ledere, politikere, embedsmenn osv så blir hele landet influert av det, og du har fortsatt status quo.

​en annen ting som jeg er 100% sikker på er en belastende faktor for "sunn" utvikling er islam, og andre fanatiske religioner.(egentlig så er islam en politisk ideologi).

​en annen faktor er landets sammensetning av ulike etniske grupper, en homogen gruppe vil ha mindre konflikter.

​osv osv. det er mange faktorer som spiller inn, og ikke bare utdannings biten som du har hengt deg opp i. men som sagt, den er også viktig, men ikke fasiten alene. det er hvertfall min mening.

Kjempe-Kar

Kjempe-Kar

Medlem

• Utestengte brukere
  • 347 Innlegg:

Du er vel det beste eksempelet på at internett ikke klarer å dra en person over streken fra dum til klok. Få deg jobb på en fiskebåt, stor eller liten, så kanskje du får banket nok vett inn i skalen av et opplyst mannskap.

:yourock:

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 275 Innlegg:

Dette med å "oppdaget" et kontinent som allerede er befolket av sine urinnvånere forekommer meg i overkant etnosentrisk.

Vi europeere kan jo snakke om at Leif Eriksson/Colombus (alt etter som) gjorde amerika kjent for Europa.

På samme måte er det vel like legitimt for asiater å fremheve en av sine egen som den som gjorde amerika kjent for Asia? 

Uansett, det er ingen, verken europeer eller asiat, som "oppdaget" amerika.

Forresten. Noen som vet hvem som oppdaget Europa?

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 138 Innlegg:
Muligens være Hadrian :smile:
Han var vel en fjern slektning av the Donald siden han bygget mur mot utrivelige naboer :smile:
(Og kansje er det ikke alt han gjorde siden Donald har skotske aner....)

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 807 Innlegg:

Dette med å "oppdaget" et kontinent som allerede er befolket av sine urinnvånere forekommer meg i overkant etnosentrisk.

Vi europeere kan jo snakke om at Leif Eriksson/Colombus (alt etter som) gjorde amerika kjent for Europa.

På samme måte er det vel like legitimt for asiater å fremheve en av sine egen som den som gjorde amerika kjent for Asia? 

Det var en neger (afrikaner), såkalt Homo Erectus, for ca 1,8 mill år siden.

Navn ukjent :)

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 661 Innlegg:

Å oppdage et land er så mangt. Når vi snakker om hvem som oppdaget Amerika, så er det lett å glemme alle de som ennå ikke har oppdaget Thailand.

De er lite opplyste de!

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 661 Innlegg:

Det var en neger (afrikaner), såkalt Homo Erectus, for ca 1,8 mill år siden.

Navn ukjent :)

Det var vel til og med en gruppe afrikanere som slo seg ned i Spania mens landet var fysisk lenket til Afrika. Det ble vel en naturlig grense ved Pyreneene. Ingen stor bragd mao, og ikke et stort hav som måtte forseres.

Bare nå ikke dette også er en av de gamle skrønene fra afrikansk jord, de som senere er mer kjent som Nigeria-svindel..  :-o

Harald H

Harald H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 933 Innlegg:

Thailand spesial?

På veien som fører in til Petkhasem Road går trafikken i +- 100 km/t, så også i ettermiddag. I speilet så jeg en pick up som kom som ei kule, og jeg fulgte ekstra med i speilet for veien har en liten sving. Og ganske riktig, da reseren skulle gjennom svingen slapp bakhjulene taket og bilen skar over den opphøyde midtrabatten og rullet 1 1/2 gang rundt. Og la seg til ro på tvers i kjørebanen motsatt vei, heldigvis ingen trafikk der akkurat da. 

For en gangs skyld tenkte jeg dette må jeg se nærmere på. Kjørte tilbake, parkerte og gikk bortover mens jeg snik tok dette blldet. Hadde allerede samlet seg litt publikummere, derav 5 soldater.

Ei elder dame satt på en stol og så litt molefonken ut? Bilen lå på siden men ingen gjorde noe. Ingen så min retning og tenkte ingen vits å komme men noen engelske gloser. Konkluderte i mitt stille sin med at det gikk vel bra på tross av farten, og forlot stedet.

Men møtte straks etter kommando-bil og litt etter det en ambulanse.

Da jeg kom hjem kunne jeg lese på FB at 2 var brakt til sykehus.

Så der stod altså folk, deriblant 5 soldater, uten å gjøre noe som helst annet enn å vente på ambulanse. Kunne jo enkelt tippet bilen ned på hjulene - bare som en start.

For min del første gang jeg har sett en ulykke "live" og må innrømme jeg ble litt preget av det.

Vedlagt(e) fil(er)

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 341 Innlegg:

Thailand spesial?

På veien som fører in til Petkhasem Road går trafikken i +- 100 km/t, så også i ettermiddag. I speilet så jeg en pick up som kom som ei kule, og jeg fulgte ekstra med i speilet for veien har en liten sving. Og ganske riktig, da reseren skulle gjennom svingen slapp bakhjulene taket og bilen skar over den opphøyde midtrabatten og rullet 1 1/2 gang rundt. Og la seg til ro på tvers i kjørebanen motsatt vei, heldigvis ingen trafikk der akkurat da. 

For en gangs skyld tenkte jeg dette må jeg se nærmere på. Kjørte tilbake, parkerte og gikk bortover mens jeg snik tok dette blldet. Hadde allerede samlet seg litt publikummere, derav 5 soldater.

Ei elder dame satt på en stol og så litt molefonken ut? Bilen lå på siden men ingen gjorde noe. Ingen så min retning og tenkte ingen vits å komme men noen engelske gloser. Konkluderte i mitt stille sin med at det gikk vel bra på tross av farten, og forlot stedet.

Men møtte straks etter kommando-bil og litt etter det en ambulanse.

Da jeg kom hjem kunne jeg lese på FB at 2 var brakt til sykehus.

Så der stod altså folk, deriblant 5 soldater, uten å gjøre noe som helst annet enn å vente på ambulanse. Kunne jo enkelt tippet bilen ned på hjulene - bare som en start.

For min del første gang jeg har sett en ulykke "live" og må innrømme jeg ble litt preget av det.

Bra du ikke blandet deg inn i det som skjedde.  De får kjøre seg i hjel i fred og ro.  Dette er hverdagen i Thailand det, og det får thaiene selv ta seg av.  Men de har noe arbeide foran seg, da Thailand er det landet i verden med mest dødsfall i prosent.

A.H.

Kolami

Kolami

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 345 Innlegg:

Bra du ikke blandet deg inn i det som skjedde.  De får kjøre seg i hjel i fred og ro.  Dette er hverdagen i Thailand det, og det får thaiene selv ta seg av.  Men de har noe arbeide foran seg, da Thailand er det landet i verden med mest dødsfall i prosent.

A.H.

Problemet er at thaier gjør ikke noe..folk kjører livredde i trafikken hver eneste dag..og det er ingenting noen kan gjøre i det hele tatt..

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere