Gå til innhold

Foto

Er det nye regler vedrørende kildeskatten

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
41 svar til dette emnet

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Over 3 uker siden jeg fikk kvittering fra Altinn om oppretttelse av saken min, og fortsatt ikke fått svar? Det synes jeg var lang behandlingstid på ett skattespørsmål.
Redigert signatur

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 937 Innlegg:

Kan man få avtale med skattekontoret om å forbli i systemet selv om man er ute av landet i mer enn 6 måneder i året, og kun arbeider 4 måneder i norge pr kalenderår? Jeg skal snakke med/spørre skattekontoret om det nå! Men greit å høre om det finnes alternativer som har vært praktisert. Jeg skal ikke arbeide i utlandet, kun Norge.

Så lenge du er i Norge 4 måneder i året så forblir du under det norske skatteregimet. Du trangpeenger ikke søke om noe som helst angående skatt.

Når det gjelder forholdet til folketrygden, så bør du søke frivillig medlemskap når du reiser ut av landet hvert år samt melde deg av ordningen når du kommer hjem til Norge hvert år. Dette gir en grei dekning siden du ikke finner reiseforsikringer som dekker 6 måneder. Alternativt kan du tegne privat forsikring i Thailand (hvis det er der du vil oppholde deg) som dekker sykehusopphold.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere