Gå til innhold

Foto

Bohol/Panglao, Alona Beach

* * * * * 1 Stemmer

• Please log in to reply
56 replies to this topic

.olek

.olek

Medlem

• Medlemmer
  • 269 Innlegg:

*
Populær

Ikke akkurat veldig gode bilder, men her er litt fra Cebu, en by det ikke frister å reise tilbake til. Vi bodde på Quest, greit hotell, men thats it.

Mulig vi ikke fikk med oss alt, men synes det ble sjarmløst betong og asfalt uten andre levelige steder å oppleve enn kjøpesenterne. Håper noen kan korrigere meg på det.

Vedlagt fil  Skjermbilde 2017-03-22 kl. 18.49.58.png   1,85MB   6 Antall nedlastinger

Mandaue

Vedlagt fil  Skjermbilde 2017-03-22 kl. 18.49.39.png   1,45MB   3 Antall nedlastinger

Mactan - Mandaue

Vedlagt fil  Skjermbilde 2017-03-22 kl. 18.49.10.png   671,68K   3 Antall nedlastinger

Ayala Mall - Cebu, panorama

Vedlagt fil  Skjermbilde 2017-03-22 kl. 18.48.07.png   1,78MB   2 Antall nedlastinger

Fra SM Seaside

Vedlagt fil  Skjermbilde 2017-03-22 kl. 18.47.51.png   1,42MB   1 Antall nedlastinger

Fra SM Seaside

Vedlagt fil  Skjermbilde 2017-03-22 kl. 18.47.21.png   1,33MB   1 Antall nedlastinger

Fra SM Seaside

Vedlagt fil  Skjermbilde 2017-03-22 kl. 18.47.02.png   1,19MB   1 Antall nedlastinger

Cebu

Vedlagt fil  Skjermbilde 2017-03-22 kl. 18.46.38.png   2,12MB   1 Antall nedlastinger

Cebu

Vedlagt fil  Skjermbilde 2017-03-22 kl. 18.46.08.png   1,82MB   1 Antall nedlastinger

Cebu - undergangen mellom Quest Hotel og Ayala Mall

asianet.no

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:
Vel jeg likte meg nå tålig bra i Cebu city. San Pedro fortress - et gammelt fort fra spanjolenes tid, Minnesmerket over verdens første jordomseiler Ferdinand Magellan - Magellans Cross - Ferdinand ble drept av den lokale høvdingen Lapu Lapu om jeg husker riktig, utfartsstedet The Tops med fantastisk utsikt over byen mm med restauranter og barer hvor en kan nyte mat og drikke samt utsikten og kanskje en ørliten svalende bris i tillegg. Og så er det jo noen tålig bra strender ute på Mactan hvor en kan nyte strandlivet (velvel - karaokemaskinene stod tett der ute og de var store)

Ellers er jo Cebu City et godt utgangspunkt for å farte rundt på Cebuøya, Malabasqua island, Panagsagma beach, Oslob er nevnt tidligere i tråden. I Toledo holder vel mange nordmenn til.

Satan skulle reist halve jorda rundt og satt seg på et kjøpesenter....
Free Jatupat Boonpattararaksa!!!

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 24 745 Innlegg:
så fint vi får stoff fra phillipine!

toppers!

Pain is temporary, honor lasts forever.

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 032 Innlegg:

Cebu City, eller for den saks skyld, Mactan er ok steder å slappe et par dager etter ankomst Cebu-Mavtan International Airport

Vil også skje på neste tur.

Deretter en ukes tur rundt i Visayasregionen og besøke konas famile som vanlig.

Når det er unnagjort kommer en to ukers tur til Palawan..

Denne øya er meget interessant. Bl a flere dagsturer med Puerto Princesa som utgangspunkt.

Det finnes nok av både hoteller og gode spisesteder i P. P.

Både Hona Bay, Undergrown River, Crocodile Farm og Iwahig Prison farm ligger innenfor dagsturer.

Den sistnevte, som ble opprettet så tidlig som i 1914, under den amerikanske okkupasjonen, har også

et fengselsutsalg som viser et imponerende utvalg av produkter.

Det de tjener på disse salgene kan de fritt sende hjem til familiene.

Hele dette store området oser av en fredelig atmosfære som tyder på at fangene etter en tid kvitter seg med aggresjonetendenser,

dyrker jorda, eller bruker hendene til å lage forskjellige håndtverksting som kan selges.

Palawan  er min favorittøy.

Når det er sagt behøver naturligvis ikke alle å ha samme oppfatning som meg.

Noen ønsker kanskje mer komfort, flere shoppingsentre osv.

Dessuten er det et stort antall steder jeg ikke ha vært, Spesielt skal Luzon også ha mye å by på.

Neste tur til Palawan blir min femte.

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 032 Innlegg:

Iwahug prison Farm står for meg som noe av det mest humane jeg noen gang har opplevd på dette området.

Puerto Princesa er i utstrekning den nest største byen på Filippinene. Kun Davao, som er millionby, er større.

Men hele P. P. i sin fulle utstrekning og med snaue 260.000 innbbyggere er klart størst sett i forhold til antall mennesker

Det burde vært plass til to flere slike fengsler innenfor bygrensene.

Snakket lenge med flere av de innsatte i denne Iwahig Prison Camp fordi slike skjebner noen ganger opptar meg.

De aller fleste av disse begikk alvorlige straffbare handlinger tidligere. Mange av disse overgrepene, også drap, skjedde

gjerne i ung alder og med sjalusi/utroskap som bakgrunn.

Alle de jeg diskuterte slike ting med angret i ettetid. Noen år i dette åpne fengslet under helt andre og rolige forhold gir

dem et annet og bedre perspektiv på livet.

Når en fengselsledelsen etter noen år forstår at mange av disse innsatte virkelig har forandret seg, hvor ikke da

la dem få en ny sjanse her i livet ?

Virket også som om fengselsledelsen hadde meget gode erfaringer med frigitte fanger.

Å dra tilbake til overbefolkede steder som Manila, hvor flere av dem kom fra og hvor jobbmuligheter er minimale,

fristet dem ikke noe særlig

.

Derfor så flere av dem fram til å kunne begynne et  nytt liv f eks på Palawan.

Det burde være et uttall slike fengsler på Filippinene, men de måtte bygges på øyer som ikke er overbefolket.

Men selve byggingen av disse krever ganske store bevilgninger selv om de etter  hvert vil kunne bli nærmest selvforsynte.

Nærmest ønsketenkning fra min side, og det virker heller ikke som om nåværende regjering hverken satser på eller ønsker

slike løsninger.

Dette innlegget har blitt redigert av Gunners: 23 mars 2017 - 13:11

Nysgjerrigper

Nysgjerrigper

Medlem

• Nye medlemmer
  • 22 Innlegg:

Noen som har noen tanker ang og kun bestilte noen dager hotell og så finne og evt. prute litt der nede ?  

Ser prisene i Alona beach ikke akkurat er så billige :-P

regner også med at det er flere hoteler/resorter der en hva jeg kan se på hotels.com 

På mine tidligere turer til Thailand så har dette fungert :-)

Planen vår er og ta neste tur til Palawawn (om ca 5år :-P)   venter til ungene er litt større slik at det blir lettere med øy hopping

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 032 Innlegg:

Skal være ca 6-7 uker i Filippinene med kone(Filippiner) og våres 2 sønner (3år og 8månder).

planen er og tilbringe meste parten av tiden i Bohol/Panglao. nermere bestemt Alona Beach.

Jeg er da 29år og min kone er 28.

Dette er min første tur til Filippinene :smile:   Men har vært et par ganger i Thailand

De 2 siste ukene kommer vi til og få besøk av min mor og hennes mor og far.

Hva er og anbefale rundt dette området ?

Tror 6-7 uker blir litt får lenge til og være på et sted så lurer også på om det noen andre steder og tilbringe 1 uke eller 2 i nærheten ( ønsker helst og slippe og fly men kjører gjerne båt )

Har også tenkt til og ta med litt fiske utstyr, og lurer på om det er lett og få leid en båt slik at jeg får fisket, og en cirka pris noen timer på sjøen ville kostet, ønsker ikke og leie sportsfiske båt da dette pleier og være overpriset.

vill heller leie en vanlig båt og fiske på egenhånd.

Er det noen steder hvor det er anbefalt og fiske fra land ?  eller steder fra båt ?

type fisk jeg burde sikte etter ?

Nysgjerrigper.

Du har planlagt en tur til Filippinene på 6-7 uker, nærmere bestemt Alona Beach.

Har selv vært to turer der for en del år siden. Allerede den gang lå prisnivået noe høyt.

Så fant en ut at hvis det ble bygget flyplass der så ville det tiltrekke flere turister.

Etter lanvarige krangler for og i mot, seiret naturligvis de med kapitalinteresser, og dette resulterte i enda dyrere hoteller.

Siden du også reiser sammen med kone og to sønner, en på 3 år og en på 8 måneder, har du mange hensyn å ta.

Dere får sannsynligvis hendene fulle med å ta seg av de små.

Mitt tips er følgende:

Ved ankomst Mactan International Airport kan dere dra direkte til Cordova Home Village. 

Det ligger ikke så forferdelig langt unna flyplassen, men i et mye roligere og i mer isolert  område.

Prisnivået der er atskillig lavere enn på Alona Beach.

Fordi små barn vanligvis liker å tilbringe mye tid i vannet er dette et eldorado.

Et stort svømmebasseng, som er delt mellom er trygt mindre et for de som ikke kan svømme, og et større for voksne.

Voksne vil nok, i motsetning til barna, etter et par dager føle seg litt innestengt på dette området p g a manglende variasjoner.

En kan spise ålreit mat der, også enkelte norske retter, pluss at det er en bar som kan besøkes.

Grand Mall ligger ligger ikke så veldig langt unna. Det er et stort senter.

Egentlig har Thailand mye å by på for familier med små barn, men nå har dere jo bestemt dere for Filippinene.

Hvis dere tar de førte på dagene på CHV, så er det en fordel å bestille på forhånd. Da kan dere bli hentet.

Mange nordmenn blant gjestene som kan gi dere mange gode lokale tips.

Kjøp også med siste utgave av Lonely Planet for Filippinene.

Masse god informasjon om hoteller, prisnivåer, belggenhet, osv.

Methoz-6 og jeg benyttet alltid denne da vi for for en del år siden fartet rundt på øyene.

Sparte oss for mye penger.

Mr Olek har også enkelt bilder i denne tråden fra CHV.

Ta det litt rolig med pengebruken den første tiden. Rart med det.

De skal jo vare gjennom hele ferien, og 6-7 uker er lang tid, noe mange sikkert har erfart.  :smile:

Nysgjerrigper

Nysgjerrigper

Medlem

• Nye medlemmer
  • 22 Innlegg:

ser fint ut den CHV, fine rom til billig pris :-)

men ser ut som det ligger litt øde i følge google map

er det noen ting i gå avstand fra CHV ?   resturanter, butikker o.s.v ?

ser ikke ut som stranden i nærheten heller er så bade vennelig ?

ser ut som siste utgave av Lonely Planet Filippinne er fra 2015,  så kan se nærmere på det før avreise ;-)

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 032 Innlegg:

ser fint ut den CHV, fine rom til billig pris :smile:

ser ut som siste utgave av Lonely Planet Filippinne er fra 2015,  så kan se nærmere på det før avreise ;-)

Spasertur utenfor CHV- området går an for voksne, men ingen hensikt når dere må ha med to små barn.

Men dere kan ta en tur til Grand Mall.

Hver av dere kan ta en liten  unge i disse "tråsykkeldrosjene" som pleier å stå på utsiden av inngangen til området.

Ca 6-7 minuttet til et mer sentralt sted i Cordova.

Derifra må dere ta en  tre-hjuls "sykkeldrosje" til Grand Mall. Sannsynligvis får dere alle fire plass i en.

Den turen tar 10-15 minutter.

Kan så ta sykkeltaxi tilbake, evt drosje.

Hvis dere vil ta en tur til Cebu City så har CHV flere biler som kan frakte dere.

Snakk med Erik eller Liza om det.  Og sjekk prisen.                                                       

Kan bli litt trøbbel hvis dere tar vanlig drosje tilbake fra Cebu City og til CHV. Taxidriverne i C. C. liker ikke slike turer noe særlig.Pleier i såfall å ta overpris.

SM har et barnevaktsted i underetasjen hvor dere kan plassere barna trygt en stund mens dere handler.

Hvis ikke må dere ALDRI slippe dem ut av syne.

Litt mindre folk på AYALA. Sikkert litt lettere der å gå rundt med de små.

Siden dere skal være der i 6-7 uker så må dere vel forlenge oppholdet ?

Immigration ligger i Mandaue City. Fra dere kjører ut fra Cebu City kjører dere inn i Mandaue City. Den strekker seg helt til

dere kommer til en av de to bruene som fører inn til Mactan.

Dete er tre forskjellige statuer av Lapu Lapu på Mactan, høvdingen som ledet den stammen som drepte den portugisiske sjøfareren

Ferdinand Magellan, som den gang var i spansk tjeneste.

Den fineste av disse står ved ved Punta Egano, ikke langt unna Mactan Tourist Souvenir Shop.

Absolutt stedet for å ta noen noen bilder.

Dette innlegget har blitt redigert av Gunners: 27 mars 2017 - 20:39

Nysgjerrigper

Nysgjerrigper

Medlem

• Nye medlemmer
  • 22 Innlegg:

ser fint ut den CHV, fine rom til billig pris :smile:

Spasertur utenfor CHV- området går an for voksne, men ingen hensikt når dere må ha med to små barn.

Men dere kan ta en tur til Grand Mall.

Hver av dere kan ta en liten  unge i disse "tråsykkeldrosjene" som pleier å stå på utsiden av inngangen til området.

Ca 6-7 minuttet til et mer sentralt sted i Cordova.

Derifra må dere ta en  tre-hjuls "sykkeldrosje" til Grand Mall. Sannsynligvis får dere alle fire plass i en.

Den turen tar 10-15 minutter.

Kan så ta sykkeltaxi tilbake, evt drosje.

Hvis dere vil ta en tur til Cebu City så har CHV flere biler som kan frakte dere.

Snakk med Erik eller Liza om det.  Og sjekk prisen.                                                       

Kan bli litt trøbbel hvis dere tar vanlig drosje tilbake fra Cebu City og til CHV. Taxidriverne i C. C. liker ikke slike turer noe særlig.Pleier i såfall å ta overpris.

SM har et barnevaktsted i underetasjen hvor dere kan plassere barna trygt en stund mens dere handler.

Hvis ikke må dere ALDRI slippe dem ut av syne.

Litt mindre folk på AYALA. Sikkert litt lettere der å gå rundt med de små.

Siden dere skal være der i 6-7 uker så må dere vel forlenge oppholdet ?

Immigration ligger i Mandaue City. Fra dere kjører ut fra Cebu City kjører dere inn i Mandaue City. Den strekker seg helt til

dere kommer til en av de to bruene som fører inn til Mactan.

Dete er tre forskjellige statuer av Lapu Lapu på Mactan, høvdingen som ledet den stammen som drepte den portugisiske sjøfareren

Ferdinand Magellan, som den gang var i spansk tjeneste.

Den fineste av disse står ved ved Punta Egano, ikke langt unna Mactan Tourist Souvenir Shop.

Absolutt stedet for å ta noen noen bilder.

siden min kone er Filippiner så får vi et år visum ved innreise :-)  så slipper og tenke på det :-)

godt mulig det blir en uke på CHV før vi ferdes til bohol.   

i Panglao ser det ganske dyrt ut og bo så må nok spare en god del penger :-P   

Resortene koster jo skjorta hehe fleste ligger godt over 1000 kr natta 

så må nok regne med 15-25 tusen i flybilletter( har søkt flere ganger og er store forskjeller i priser) og sikkert 35 000+ i hotell regninger :-o   og en god del til lommepenger 

skjønner ikke at det kan være så dyrt og bo på hotell i Filippinene, i thailand fant jeg en flott 2 etasjer leilighet i patong for 15-20 000 bath i måneden mener jeg og huske.  (ca.4år siden)

men har god tid til og planlegge :-P   reiser ikke før mars neste år :-P.  tar det i foreldre permen slik at den lange ferien blir mulig

:-)

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Medlemmer
  • 19 737 Innlegg:

Vil anbefale heller bungalow eller evt rom i bassengplanet, som pleier å være dyrt på exlusive resorter

Et kjapt søk så fant jeg noe ala det jeg mener, har ikke sjekket beliggenhet osv, men grei pris

http://www.booking.c...fs=1

Nysgjerrigper

Nysgjerrigper

Medlem

• Nye medlemmer
  • 22 Innlegg:

regner med det var Olivia resort du henviste til ?    http://www.oliviaresort.com

isåfall så tror jeg den var midt i blinken  :-) har ikke lagt merke til denne i tidligere søk.

her er det også mulighet får og leie 1 månde og prisen vill da blir mellom  7 000 til 12 000

og reise veien til alona er jo ikke så aller verst heller.

takk for tipset :-)

regner ikke med noen her har noen erfarig fra dette stedet ?   skal nok få søket litt rundt i morgen 

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Medlemmer
  • 19 737 Innlegg:

regner med det var Olivia resort du henviste til ?    http://www.oliviaresort.com

isåfall så tror jeg den var midt i blinken   :smile: har ikke lagt merke til denne i tidligere søk.

her er det også mulighet får og leie 1 månde og prisen vill da blir mellom  7 000 til 12 000

og reise veien til alona er jo ikke så aller verst heller.

takk for tipset :smile:

regner ikke med noen her har noen erfarig fra dette stedet ?   skal nok få søket litt rundt i morgen 

Ja det var den jeg trodde linken førte til men er flere sikkert. slike type steder er veldig greie å reise med barn, det er min erfaring, store dyre resorter gir lengre avstander, her kan mor sitte på altanen å kikke på de som velger å bade hehe

Er noe ala det samme dette 

Panglao Regents Park Resort 

http://www.booking.c...fs=1

Nysgjerrigper

Nysgjerrigper

Medlem

• Nye medlemmer
  • 22 Innlegg:

de hadde endret prisen og fjernet rabatten får lang tid utleie :-(    

har prøvd og sende mail til flere hotell som tilbyr større rom med kjøkken men er ikke så mange som svarer :-P

men har tittet litt innom airbnb.   så mulig det blir en leilighet igjennom denne siden.  :-)

der finnes det leiligheter i alle prisklasser.

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Medlemmer
  • 19 737 Innlegg:

de hadde endret prisen og fjernet rabatten får lang tid utleie :sad:    

har prøvd og sende mail til flere hotell som tilbyr større rom med kjøkken men er ikke så mange som svarer :razz:

men har tittet litt innom airbnb.   så mulig det blir en leilighet igjennom denne siden.   :smile:

der finnes det leiligheter i alle prisklasser.

Har du tatt turen? :)

Nysgjerrigper

Nysgjerrigper

Medlem

• Nye medlemmer
  • 22 Innlegg:

Har du tatt turen? :)

Planen ble endret etter alt terror nyhetene som skjedde tidligere i år. Og uroen i mindanao.

Vi fant da ut år det føltes tryggere og ta turen til Thailand og heller fly over mor og far fra Filippinene til Thailand.

Så vi utsetter turen til Filippinene et par år til ungene er litt større og vi kan reise til lettere rundt.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 461 Innlegg:

Planen ble endret etter alt terror nyhetene som skjedde tidligere i år. Og uroen i mindanao.

Vi fant da ut år det føltes tryggere og ta turen til Thailand og heller fly over mor og far fra Filippinene til Thailand.

Så vi utsetter turen til Filippinene et par år til ungene er litt større og vi kan reise til lettere rundt.

terrorfare kommer det til og alltid vare der nede , det som er viktigst er og ta forholdsregler og ikke velge de plassene med mest turisme så skal det nåk dette gå bra.

nå som nesten alt i av muslimer er drept i marawi så venter de bare på hva som skjer next.

per dags dato er du utsatt for terror uansett hvor du reiser hen i verden , 

thailand ? er ikke så lenge siden det gikk av bomber der også....du må være på vakt hele tiden

6.desember kom de ut med nyttvarsel i negros oriental.

Following wave of NPA attacks: Tourists warned on rebels.

* “Not only for the foreigners from Belgium but also from other countries are being secured here in Cebu, not only in Cebu but also for the whole Central Visayas, especially in Bohol, Northern and Southern part of Cebu,” Mabanag said. *

http://www.philstar....s-warned-rebels

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 08 desember 2017 - 10:27

Livet seglar fort forbi

Also tagged with one or more of these keywords: Filippinene

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere