Gå til innhold

Foto

Mat & kosttilskudd

• Vennligst logg inn for å svare
78 svar til dette emnet

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Mat og kosttilskudd.

En liten kickstart på morgenen før det blir cottage cheese og youghurt med banan og nøtter, men først ett glass vann og kaffe.

Vedlagt fil  image.jpeg   83,97K   13 Antall nedlastinger

Ellers så hiver jeg innpå
B vitaminer (kompleks)
D- 5000 iu pr dag i høst vinter og vårsesong
Multivitamin complete Mann

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 17 mars 2017 - 07:32

Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Retningslinjer ved bruk av vitamin D

https://relis.no/Pub...ved_hoye_doser/
Redigert signatur

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 424 Innlegg:

Her i Thailand er det havregrøt til frokost som regel .  Blander i frosne blåbær og kanel .  Spiser Papaya og Melon og litt fersk ananas .  

Av kost-tilskudd så tar jeg B12 og B1 vitamin pga ryggen. I tillegg til en multivitamin . Og jeg får i meg Ginseng og Gingko som er thai urtekapsler , det gir meg energi gjennom dagen.  

Drikker 2 kopper kaffe daglig.  

AFerDØD

AFerDØD

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Mat og kosttilskudd.

En liten kickstart på morgenen før det blir cottage cheese og youghurt med banan og nøtter, men først ett glass vann og kaffe.

attachicon.gifimage.jpeg

Ellers så hiver jeg innpå
B vitaminer (kompleks)
D- 5000 iu pr dag i høst vinter og vårsesong
Multivitamin complete Mann

Du skal være forsiktig med appelsin..det innehilder mye syre..og kan gi en betennelse i kroppen...ville nok godt for mindre doser igjennom vitamin eller no..just saying..god reise er god helse ;)

Dette innlegget har blitt redigert av Kolami: 06 april 2017 - 13:05

AFerDØD

AFerDØD

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Her i Thailand er det havregrøt til frokost som regel .  Blander i frosne blåbær og kanel .  Spiser Papaya og Melon og litt fersk ananas .  

Av kost-tilskudd så tar jeg B12 og B1 vitamin pga ryggen. I tillegg til en multivitamin . Og jeg får i meg Ginseng og Gingko som er thai urtekapsler , det gir meg energi gjennom dagen.  

Drikker 2 kopper kaffe daglig.  

Det er nok de 2 koppene kaffe vil jeg påstå som holder deg våken hehe..

Jeg tar alltid en kopp kaffe på morgenen i thailand..ellers så er jeg uten energi resten av dagen..merkelig det der..men i Norge trenger jeg ikke kaffe og det er ikke noen forskjell i så stor grad som i thailand..

Dette innlegget har blitt redigert av Kolami: 06 april 2017 - 13:09

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 065 Innlegg:

Du skal være forsiktig med appelsin..det innehilder mye syre..og kan gi en betennelse i kroppen...ville nok godt for mindre doser igjennom vitamin eller no..just saying..god reise er god helse ;)

Jeg tror det er feil, appelsin har en basisk reaksjon etter forbrenning.

Men jeg er også litt skeptisk til sitrusfrukter, om det er bra for fordøyelsen min, og jeg liker det ikke noe særlig heller :)

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Jeg tror det er feil, appelsin har en basisk reaksjon etter forbrenning.
Men jeg er også litt skeptisk til sitrusfrukter, om det er bra for fordøyelsen min, og jeg liker det ikke noe særlig heller :)

Sverger til ett eller to glass med grapefrukt juice om dagen.
Redigert signatur

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 065 Innlegg:

Sverger til ett eller to glass med grapefrukt juice om dagen.

for deg sikkert, jeg får servert noe som blir mikset i blender, det er digg det også, sikkert litt av hver men ikke sitrusfrukter

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 125 Innlegg:
noen som har erfaring med denne?
Sort havre dyrket i østfold.
jeg har lyst å legge de i bløt over natten og spise det som grøt med blåbær og andre frø jeg har tilgjengelig.
p

Vedlagt(e) fil(er)

• Vedlagt fil  image.jpg   131,19K   7 Antall nedlastinger
  • Vedlagt fil  image.jpg   158,46K   7 Antall nedlastinger

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:
Thaimat og vekt. Hva bør vi spise? Hva bør vi unngå?

http://healthythaire...od-weight-loss/

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

Thaimat og vekt. Hva bør vi spise? Hva bør vi unngå?
http://healthythaire...od-weight-loss/

Det er jo rett og slett veldig mye av thaimat som ikke er sunn. Ris og nudler er jo fyfy pga mye karbohydrater, kokosnøttmelk likeså (fins i mange retter) frityrstekte ting er ikke bra - full av mettet fett. Og nesten alt matfettet som brukes til steking i Thailand er vel palmeolje? Og det er vel langt fra sunt?
Free Jatupat Boonpattararaksa!!!

JD6620

JD6620

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 514 Innlegg:

noen som har erfaring med denne?
Sort havre dyrket i østfold.
jeg har lyst å legge de i bløt over natten og spise det som grøt med blåbær og andre frø jeg har tilgjengelig.
p

Sort havre er det en stedegen gammel sort fra østfold, i slekt med spelt? 

XYZ

XYZ

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 073 Innlegg:

Det er jo rett og slett veldig mye av thaimat som ikke er sunn. Ris og nudler er jo fyfy pga mye karbohydrater, kokosnøttmelk likeså (fins i mange retter) frityrstekte ting er ikke bra - full av mettet fett. Og nesten alt matfettet som brukes til steking i Thailand er vel palmeolje? Og det er vel langt fra sunt?

Nei, ikke palmeolje og hvit ris i vårt, jeg mener konas, hus. :smile:

Frukt og grønnsaker legges i lettsaltet vann ca 10 min, hvoretter skylles og tørkes før kjøleskap. I håp om at i hvert fall noe av giften forsvinner. :smile:

Flere vi kjenner som bor her spiser alt fra frokost til kveldsmat på restaurant. Vet ikke om jeg hadde klart det? Men er man på tur så må man jo.

Når vi bor hjemme, holder det med en gang annen hver annen uke, eller høyst en gang i uka.

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

At thai-mat er sunt tror jeg er en myte. Råvarene er veldig sunne (råvarer er gjerne det), og det finnes selvsagt sunne retter som gjør det enkelt å være sunn i Thailand hvis man går inn for det, men mange av de mest populære rettene inneholder mye sukker, fritering og kokosmelk. Jeg er utrolig glad i ymse curry-retter, men det sier seg selv at dette ikke er veldig sunt.

I tillegg er det risen.

Jeg har kutta ut ris til fordel for grønnsaker i Norge, og jeg lurer på om jeg skal gjøre det i Thailand også. Jeg spiser ris 2-3 ganger om dagen når jeg er i landet, noe som egentlig er spinnvilt.

Kanskje er det bedre å bestille en morning glory eller papayasalat ved siden av, i stedet for ris. Mye bedre er det også. :)

XYZ

XYZ

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 073 Innlegg:

Jeg tror de fleste nordmenn opptatt av at brødet skal være grovt, inneholde mye "sunne korn". Makro har blant annet en brødsort de kaller "kraftkorn bread". Jeg bruker den, og av til noe de kaller "Finnbread".

Men jeg opp serverer ofte at andre faranger, og thaier, selvsagt, lemper de store pakkene med hvitt brød oppi handle-vogna.

Når vi bor på hotell, spiser jeg gjerne ei skive eller 3 av dette hvite, toastet. Fordi det er jo gjerne det de har, bortsett fra på 5-stjernes. Jeg kaller det "glue brød".

Og i går leste jeg at nordmenn topper statistikken over tarmkreft.

Noen som sa dette var enkelt?

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Jeg hadde vegeterianer mat på Norwegian denne turen, og har lagt om kostholdet til mer grønt, da jeg har fått beskjed av legen at jeg er i risikosonen for urinsyregikt og er over grensen på kolestrol. Dette var legen i Thailand som forklarte meg, men jeg har ikke hørt ett ord om det fra legen i Norge. Påvist to ganger nå, med to forskjellige leger på to forskjellige sykehus i Thailand, og har fått mye hjelp til å legge om, og det uten medisiner. Jeg gjorde ikke noen vesentlige forandringer fra første til andre gang, men når jeg nå fikk bekreftet resultatene på denne turen, tar jeg nå nytt grep om det. Så nå er jeg inne i fase 3 av livstilsomleggingen.

Han anbefalte Red Yeast rice, så jeg har lest litt og bestillt to måneders forbruk fra Iherb.
http://nifab.no/fakt...oed_gjaeret_ris
Check out this product I found on iHerb.com.
Now Foods, Red Yeast Rice, with CoQ10 - 30 mg, 600 mg, 120 VCaps
http://www.iherb.com...336?code=ZSF309
Redigert signatur

XYZ

XYZ

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 073 Innlegg:

Jeg hadde vegeterianer mat på Norwegian denne turen, og har lagt om kostholdet til mer grønt, da jeg har fått beskjed av legen at jeg er i risikosonen for urinsyregikt og er over grensen på kolestrol. Dette var legen i Thailand som forklarte meg, men jeg har ikke hørt ett ord om det fra legen i Norge. Påvist to ganger nå, med to forskjellige leger på to forskjellige sykehus i Thailand, og har fått mye hjelp til å legge om, og det uten medisiner. Jeg gjorde ikke noen vesentlige forandringer fra første til andre gang, men når jeg nå fikk bekreftet resultatene på denne turen, tar jeg nå nytt grep om det. Så nå er jeg inne i fase 3 av livstilsomleggingen.

Han anbefalte Red Yeast rice, så jeg har lest litt og bestillt to måneders forbruk fra Iherb.
http://nifab.no/fakt...oed_gjaeret_ris
Check out this product I found on iHerb.com.
Now Foods, Red Yeast Rice, with CoQ10 - 30 mg, 600 mg, 120 VCaps
http://www.iherb.com...336?code=ZSF309

I Thailand kan du også kjøpe Read Yeast her fra:

https://www.aliexpre...0608.0.0.2BWw0g

En av konas søstre og ektemannen hadde god erfaring med dette. Vi kjøpte vi 2 glass. Kona, spiste. Og ett glass tomt, kolesterolet uforandret. Nå har visst virkningen for de som anbefalte dette opphørt også.

Jeg hadde igrunnen tro på dette. Men tydeligvis ingen "kvikk fix"? Virker for noen, for andre ikke?

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:
Ble fortalt av en vietnameser at jeg skulle spise mer sitrongress om jeg hadde problemer med kolesterolet. Men så urettferdig er verden at det har jeg ikke, bedriftshelsetjeneste sa at kolesterolet absolutt ikke sto i samsvar til mitt kosthold. Det kunne ikke vært bedre

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Ble fortalt av en vietnameser at jeg skulle spise mer sitrongress om jeg hadde problemer med kolesterolet. Men så urettferdig er verden at det har jeg ikke, bedriftshelsetjeneste sa at kolesterolet absolutt ikke sto i samsvar til mitt kosthold. Det kunne ikke vært bedre

Gode gener
Redigert signatur

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

Sunne thairetter. Noen av dem er riktig så fortreffelige.

https://theculturetr...hy-thai-dishes/

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere