Gå til innhold

Foto

Premium på Norwegian lukter promp. Igjen.

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
34 svar til dette emnet

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 212 Innlegg:

Tror det er noe av det verste man kan komme ut for. Skikkelig sur råtten svettelukt. Neseklype er kanskje det neste man må ta med?

Jeg synes dette er langt over kanten! Hva om stakkaren var uhyre allergisk mot vann?!

/sarc off   :-D

Har vært borti et par tilfeller der jeg holdt på å brekke meg pga lukten ja. Heldigvis ikke ombord på fly! Den ene gangen var mens jeg jobbet i butikk og det kom inn et par sør-amerikanere som var interessert i å kjøpe en datamaskin. De hadde en helt utrolig sur løk-aktig lukt som var både søt og sur på samme tid at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre. Det stinket i timevis etter de dro. Det andre tilfellet var en student som etter sigende omtrent bodde på PC-avdelingen på universitetet. Hygiene var absolutt ikke hans sterke side!

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 433 Innlegg:

Reis på økonomiklasse er mitt råd. Der kommer du inn i en slags trance når det gjelder lukt. 250 mennesker i noen få kubikk luft gjør at nesa slår seg av. Den tørre lufta gjør også sitt til det.

Forøvrig har jeg fått mine to verste influensaer ombord på fly mellom bangkoko og oslo. Det er værre enn å sitte i lukt

Luyou

Luyou

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 082 Innlegg:

Kjøp deg en egnet neseklype som du kan bruke når eimen er som verst.

Alternativt, så kan du legge deg i lukte trening før neste flytur - noen "Fart in a Can" vil nok herde nesen og tilslutt blir det bare go´lukt du kjenner.

Økonomiklasse rådet til Jern39 synes jeg er å dra det litt lang. Tenk bare hva den "Upper Class" lukta passasjeren bringer med seg der bak som allmuen sitter og som ikke er trent for eller vant til den type "fine" odører :)

...

¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 144 Innlegg:

Noen mennesker lukter noe aldeles forferdelig, selv om de er forholdsvis nyvasket. Kunne antyde noe om hyppigst forekommende opprinnelse til disse menneskene, men lar det være. Vil jo ikke bli stemplet som rasist! :)

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Noen mennesker lukter noe aldeles forferdelig, selv om de er forholdsvis nyvasket. Kunne antyde noe om hyppigst forekommende opprinnelse til disse menneskene, men lar det være. Vil jo ikke bli stemplet som rasist! :)

du finner dem i soi 3 sukumvit!..

Pain is temporary, honor lasts forever.

chelsea

chelsea

Medlem

• Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

du finner dem i soi 3 sukumvit!..

flott luknde mensker

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Dårlig vær i Norge har ikke den samme effekten på tastaturet..når det er sagt..etter litt undersøkelse er visstnok promp ett større og er nokså mer vanlig i kabinen enn jeg først trodde..og flere forundret seg over hvorfor ikke det forskes mer for å gjøre noe med smygerne..anyway..

Så sånn er det..om jeg må veie mellom å bruke neseklype og lukte en vemmelig smyger så blir det uten neseklypen er jeg redd for..kanskje jeg skal bruke tigerbalsam eller no.for å se om det er noen effekt mot disse kvalme smygerne som premium har hatt ett par ganger..neste gang skal jeg være beredt! countermeassures!

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 204 Innlegg:

Dårlig vær i Norge har ikke den samme effekten på tastaturet..når det er sagt..etter litt undersøkelse er visstnok promp ett større og er nokså mer vanlig i kabinen enn jeg først trodde..og flere forundret seg over hvorfor ikke det forskes mer for å gjøre noe med smygerne..anyway..

Så sånn er det..om jeg må veie mellom å bruke neseklype og lukte en vemmelig smyger så blir det uten neseklypen er jeg redd for..kanskje jeg skal bruke tigerbalsam eller no.for å se om det er noen effekt mot disse kvalme smygerne som premium har hatt ett par ganger..neste gang skal jeg være beredt! countermeassures!

Leste at på en 12 timers tur med fly med 300 passasjerer blir det prompet ca.1500-1700 ganger. Vi promper ca. 13 ganger i snitt pr døgn...

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Sattphalat

Sattphalat

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 734 Innlegg:
Kanskje metangassen kunne blitt utnyttet til noe fornuftig, utnytta som tilleggenergi/drivstoff. Så kunne en fylt opp miljøkvota med inntak av erter og kål før lange flyreiser.
flyreiser er jo en miljøversting har jeg hørt. Lurer på om jeg skal høre med MDG om det kan være noe.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Sattpalaat - monster
Kong Wan Sattpalat -- Kakemonster

Veien er målet, målet er veien

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Leste at på en 12 timers tur med fly med 300 passasjerer blir det prompet ca.1500-1700 ganger. Vi promper ca. 13 ganger i snitt pr døgn...

Nettopp--vi slipper ut smygere som er nokså vanlig hver eneste dag også....men som er luktefrie i grunn..men det er den sinna prompen som lager ett problem..og der har de ikke funnet enn løsning enda på premium...luftsirkulasjonen på premium ser ut til å ikke bevege seg i det hele tatt..stanken ligger i lufta..så er du uheldig og befinner du deg i prompetåka med den skyldige synderen i umiddelbar nærhet, da tar det god tid før den forsvinner, eller kanskje tilvenner man seg lukten med tanke på hvor lenge det stinker? Jeg vet ikke-men en annen gang luktet det promp hele veien fra bkk til oslo..det var ubehagelig..vi var omringet av menn over 60+.eldre mennesker på 60+ må vel kanskje ta på seg litt av skylda også? men det unskylder ikke den konstante lukten den gangen..

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 204 Innlegg:

Sprenger gassen i tarmene så snart flyet er i marsjhøyde? Det er ikke så rart, mener forskere, som anbefaler å lette på trykket.

http://www.vg.no/for...fri/a/10104586/

En gang var jeg på samme plass to ganger...

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Ikke noe mere problemer på Norwegian enn på andre fly, la nå NAS være i fred for denne prompingen . 

• tdr liker dette

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:

Har vel av og til merket at noen har latt en due fly på økomoni - men ikke slik det beskriver her; jeg har to teorier; At folk som flyr Premium er litt oppblåste og derav holder på å sprekke ved litt trykkfall - eller de er så skjøreat de merker hver eneste litte irritasjonsmoment værre enn oss normale.

Forøvrig burde jo all denne gassen -vært brukt til fremdrift av flyet - kunne sikkert red. drivstofforbruket med 50%...

giggen

giggen

Medlem

• Medlemmer
  • 352 Innlegg:

Har vel av og til merket at noen har latt en due fly på økomoni - men ikke slik det beskriver her; jeg har to teorier; At folk som flyr Premium er litt oppblåste og derav holder på å sprekke ved litt trykkfall - eller de er så skjøreat de merker hver eneste litte irritasjonsmoment værre enn oss normale.

Forøvrig burde jo all denne gassen -vært brukt til fremdrift av flyet - kunne sikkert red. drivstofforbruket med 50%...

kunne nok ikke redusert det med 50%, men energi er det i en fjert!

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:
Må være den dårlige flymaten de serverer der ombord som gir så mye tarmgass....
Free Jatupat Boonpattararaksa!!!

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere