Gå til innhold

Foto

8. mars den internasjonale kvinnedagen i Isan

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
36 svar til dette emnet

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 241 Innlegg:

Media er fortsatt stappfullt av metoo-stoff, menn er fæle og kvinner skal beskyttes .  Hvis det bildet holder seg blir det ikke mye futt igjen i menn .
Mannsdagen vet jeg ikke når er , men regner med at den må feires snart for å minne  oss på at vi kjemper for menns rettigheter

Du sier noe der. Med så var det det med tid og sted (=tråd)..........
:)

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 982 Innlegg:

Forsto det slik at Sumaya Jirde Ali (er ikke det navnet ?) også ville stå sentralt.
Skammelig at hun hetses til taushet. Det skal sies. Men det er jo litt merkelig
kanskje at man krever rett til å hetse andre (Fuck Listhaug !) uten selv å bli hetset.
Det låter litt hult.

Hun er ikke hetset til taushet, kun strategi for å vinne sympati. Hele opplegget er rigga, at hun holdt tale i Bergen i dag overrasket meg ikke. Men at en så viktig dag som kvinnedagen skal brukes til å fremme undertrykking er jo helt på trynet. " se på meg, jeg bor i norge og kan gjøre hva jeg vil" Hadde det vært no tak i jenta så hadde hun kastet hodeplagget og latt håret fragle i vinden i sympati med alle de kvinner som ønsker å kaste disse hodeplaggene, være seg i Iran, SA, Tunisia osv...
Men da hadde ikke væla stått til påske.....

JD6620

JD6620

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 492 Innlegg:

Kunn «me too” som står på agendaen i morgen.. Lønn, bh og kjønnshår var i fjor.
Grande stille i første rekke sammen med sine medsøstre i burka fra tøyen i morgen. (i snøføyka).

Grande skal gå under parolen 16+ fritt vilt 

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 118 Innlegg:

Media er fortsatt stappfullt av metoo-stoff, menn er fæle og kvinner skal beskyttes .  Hvis det bildet holder seg blir det ikke mye futt igjen i menn .

Mannsdagen vet jeg ikke når er , men regner med at den må feires snart for å minne  oss på at vi kjemper for menns rettigheter 

Der er jo en god del "gutter" som har blitt misbrukt også, dessverre har en del av de blitt så syke i "hodet" at de misbruker andre også.

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 041 Innlegg:

I februar ba Duterte sine soldater om å skyte kvinnelige opprørere «i vaginaen», fordi de er «ubrukelige uten den». Under unntakstilstand i sørlige Mindanao i fjor, lovet han å beskytte sine soldater mot straffeforfølgning, «selv om de voldtok tre kvinner».

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 982 Innlegg:
http://www.varldenid...B@wsZfzqRTPYpQ/
Spørs om hettemåka får med seg dette..

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 022 Innlegg:

Ali har mottatt grov hets i samfunnsdebatten. Hun har blitt kalt «hettemåke» på grunn av hijaben hun går med, og har blitt møtt med oppfordring om at man skal «slå ring om henne, helle bensin og tenne faklene». 20-åringen med somalisk bakgrunn har blant annet vunnet Natt&Dag-prisen som «Årets stemme». I forbindelse med prisutdelingen kom Ali med en kraftsalve hvor hun sa «fuck Sylvi Listhaug» og hun har også skrevet «fuck politiet» på Twitter. Mye av hetsen skal ha kommet i forbindelse med artikler som nettstedet Resett har skrevet om henne i kjølvannet av dette. Ali har påpekt at hun ikke burde ha kommet med akkurat disse uttalelsene, men har samtidig understreket at de på ingen måte rettferdiggjør den grove hetsen hun er utsatt for.

Jeg synes det er en stor forskjell på å angripe myndighetene verbalt enn dette hun har fått tilbake av tilsynelatende forstyrrede mennesker, leste også at noen av samme forstyrrede art mener hun burde vært voldtatt av en kaktus 

negah53

negah53

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 555 Innlegg:

Et lite notat:  Så på nyhetene igår at det på enkelte parole plakater sto ordet FØKK i forbindelse med betegnelsen om kvinners rettigheter. Vet de hva ordet indikerer??  Trodde jo de var imot at sånnt skal brukes både mot undertrykking av kvinner og påvirkning av andre i det hele. !!!!! :confused:   Kanskje de blir litt sånn " saueflokk" som ikke riktig vet hva de selv står for ??

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 022 Innlegg:

Et lite notat:  Så på nyhetene igår at det på enkelte parole plakater sto ordet FØKK i forbindelse med betegnelsen om kvinners rettigheter. Vet de hva ordet indikerer??  Trodde jo de var imot at sånnt skal brukes både mot undertrykking av kvinner og påvirkning av andre i det hele. !!!!! :confused:   Kanskje de blir litt sånn " saueflokk" som ikke riktig vet hva de selv står for ??

https://en.wiktionar...y.org/wiki/føkk

To dismiss, to deselect with derision

Så føkk lunsj, vi spiser kvelds etter klokka er tre, jeg vil ut å danse.

Kan ikke se at det feks oppfordres til voldtekt, eller seksualisering generelt pga dette, føkk , eller fuck you har nok en helt annen betydning enn mange i den eldre generasjonen kanskje tror :)

Dette innlegget har blitt redigert av jing: 09 mars 2018 - 09:42

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 241 Innlegg:

Hun er ikke hetset til taushet, kun strategi for å vinne sympati. Hele opplegget er rigga, at hun holdt tale i Bergen i dag overrasket meg ikke. Men at en så viktig dag som kvinnedagen skal brukes til å fremme undertrykking er jo helt på trynet. " se på meg, jeg bor i norge og kan gjøre hva jeg vil" Hadde det vært no tak i jenta så hadde hun kastet hodeplagget og latt håret fragle i vinden i sympati med alle de kvinner som ønsker å kaste disse hodeplaggene, være seg i Iran, SA, Tunisia osv...
Men da hadde ikke væla stått til påske.....

Jo da. Men som jeg skrev er det at paradoks at hun krever rett til å hetse uten selv å
bli hetset.

En naturlig forlengelse av det, er selvsagt også at hun ikke skal hetses for sine meninger.
Sånn som hun visst skal ha vært utsatt for i bl.a. resett.no. Det er ikke noe annet
enn skammelig. Og det som kanskje er vel så slemt, er at det fører til polarisering av
debatten og skremmer moderate - på begge sider - fra å uttale seg. Dette er en skummel
spiral som næres av populister både på høyre og venstreside.

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 982 Innlegg:

Jo da. Men som jeg skrev er det at paradoks at hun krever rett til å hetse uten selv å
bli hetset.

En naturlig forlengelse av det, er selvsagt også at hun ikke skal hetses for sine meninger.
Sånn som hun visst skal ha vært utsatt for i bl.a. resett.no. Det er ikke noe annet
enn skammelig. Og det som kanskje er vel så slemt, er at det fører til polarisering av
debatten og skremmer moderate - på begge sider - fra å uttale seg. Dette er en skummel

poenget mitt er: Hvis 8 mars skal brukes til å fremme en politisk ideologi som islam er og blir, Og mørkemenenne og venstresiden bruker ei naiv ungjente som gallionsfigur, som lissom skal fronte «retten til å bære hijab og være muslimsk ung moderne jente i norge så er kvinnedagen på feil spor dessverre.
islam er ikke frihet til kvinner..

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 022 Innlegg:

Klart at damer kan fremme sin rett til å gå med hijab, hvorfor i alle dager skulle de ikke det?

Det er da ingen i det politiske norge som har noe imot hijab, det er de brunsvidde i kommentarfeltene som listhaug stadig mater men grums, så om det skulle være hets å si fuck listhaug vil jeg heller si at det var ett altfor tamt utsagn, nå er det siste at Ap tenker mer på rettighetene til terroristene i stedet for rikets sikkerhet, så jeg vil si ett rungende, FUCK LISTHAUK og HEIA ALI, stå på rettferdighet for islamske damer med hijab

giggen

giggen

Medlem

• Medlemmer
  • 219 Innlegg:

poenget mitt er: Hvis 8 mars skal brukes til å fremme en politisk ideologi som islam er og blir, Og mørkemenenne og venstresiden bruker ei naiv ungjente som gallionsfigur, som lissom skal fronte «retten til å bære hijab og være muslimsk ung moderne jente i norge så er kvinnedagen på feil spor dessverre.
islam er ikke frihet til kvinner..

Hun fronter det ikke bare på "lissom" vil jeg tro. Jeg vil ha retten til å bruke uansett klesplagg. Det gjelder også finlandshette og hettegenser. At et klesplagg kan få mennesker til å tilte er jo helt idiotisk! Vi spiser kyr og ikke katter som i kina. Hva de spiser i india vet jeg ikke, men sannsynligvis ikke kyr. Forøvrig tilslutter jeg meg at man må begynne å avliue hunder i dette området. Spesielt de som bjeffer.

https://www.facebook...13048752140192/

giggen

giggen

Medlem

• Medlemmer
  • 219 Innlegg:

Gratulerer med overstått alle kjerringer og damer. At jeg kunne glemme det i en tråd som dette?? Nå står ikke væla til påske..

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 982 Innlegg:

Hun fronter det ikke bare på "lissom" vil jeg tro. Jeg vil ha retten til å bruke uansett klesplagg. Det gjelder også finlandshette og hettegenser. At et klesplagg kan få mennesker til å tilte er jo helt idiotisk! Vi spiser kyr og ikke katter som i kina. Hva de spiser i india vet jeg ikke, men sannsynligvis ikke kyr. Forøvrig tilslutter jeg meg at man må begynne å avliue hunder i dette området. Spesielt de som bjeffer.
https://www.facebook...13048752140192/

Det er jo ikke klesplagget som er ankepunktet her, det er islam, og islam er ikke forenlig med kvinnefrigjøring. at du ikke greier å se det får være dit problem. Hva folk spiser i andre land får du ta opp en annen tråd.

giggen

giggen

Medlem

• Medlemmer
  • 219 Innlegg:

Det er jo ikke klesplagget som er ankepunktet her, det er islam, og islam er ikke forenlig med kvinnefrigjøring. at du ikke greier å se det får være dit problem. Hva folk spiser i andre land får du ta opp en annen tråd.

Jeg er ikke sikker på hva du mener med "forenelig", men at kvinner kan frigjøre seg fra islam er uten tvil. Kvinnedag eller ikke.

giggen

giggen

Medlem

• Medlemmer
  • 219 Innlegg:

bli hetset.

Jeg tror ikke hun visste hva hun begikk seg ut på.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere