Gå til innhold

Foto

Hva er innafor

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
60 svar til dette emnet

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Kjøp meg!

Hva er innafor? Kvinner selger, bytter, bruker kroppen sin, og enkelte er villige til å gå langt for å få ett bedre liv. Hvor går grensen? Eller finnes det ikke noen grenser for hvor langt man kan gå? Vi blir dritt lei stigmatiserende tråder som tråkker på kvinner som tar imot penger fra menn, og det finnes ingen grenser i deres syn på hva om er kjøp og salg, og kritiserer andre menn som gir penger, som ønsker å bidra fordi de er blitt glad i en person, og ønsker at de skal ha det godt.

Hvor skjørt er egentlig glasshuset?

Jeg velger å poste denne i åpent forum, men vet at dette kommer til å bli en krevende debatt, og ikke minst det kommer til å bli mye jobb for moderatorene. Burde egentlig blitt postet i loungen, men loungen gir litt friere tøyler, og jeg ønsker en god debatt, der vi kan vise at vi er voksne nok til å debattere på en edruelig måte.

https://tv.nrk.no/se...ong-1/episode-2

Har ikke sett episoden enda, så har foreløpig ingen kommentarer til den.

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 30 januar 2017 - 06:23

Redigert signatur

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

Den eneste grensen for meg ville vært hva jeg fant moralsk forsvarlig. Altså: Basert på hva jeg selv synes er greit. "Egenmoral", var det vel noen her inne som i sin tid kalte det.

Hva andre måtte mene hadde jeg driti i, men jeg tror mine tanker om dette er relativt innafor. Jeg tror derfor ikke venner ville kappa hua av meg uansett. Andre, mer perifere bekjente, ville selvsagt gjort det, men disse gjør det allerede. For mange er vi allerede menn som drar til Thailand, og det er all informasjonen enkelte trenger for å avgjøre hva slags menneske man er. Men mennesker som faller for denne typen stupide generaliseringer (enten det er innen det ene eller det andre), er det en stund siden jeg sluttet å by meg om hva tenker om meg.

Penger til dama: For meg ville det vært naturlig å bidra til eventuelle barns utdannelse, hvis jeg kunne. Blir noen syk, selvsagt. Men å gjøre meg til en slags inntektskilde av 10000 baht/måneden-typen, hadde vært uaktuelt. Det hadde også sin sod. Der ville jeg gått fullstendig i vranglås og heller avslutta forholdet. Jeg ville rett og slett ikke respektert det som en "kulturell greie jeg bare må godta". Involverer man seg med noen fra Thailand er begge nødt til å finne et eller sted man kan møtes hva kultur angår, men sin sod hadde vært over min grense. 

Når det er sagt tror jeg verken Sin Sod eller en fast sum i måneden ville blitt en problemstilling for meg. Jeg har mine damepreferanser, og de jeg faller for er ganske like meg på en del områder. Jeg har aldri rota meg borti den pengekåte typen i Thailand.

Hva egenmoralen min angår: Jeg har pleid å sørge for at jentene jeg har blitt kjent med får noen baht. Det sier seg etter min oppfatning selv, men jeg føler likevel at det er et stykke fra det jeg har gjort til f.eks. å gå inn i en gogo-bar og plukke ned nummer 19. Mange vil være uenig i det, og det er helt greit. Jeg har uansett ingen problemer med å fortelle mennesker i Norge hva jeg gjør og ikke gjør, og det er vel kanskje dette de bunner ut i. Dersom man føler man må skjule det at man spanderer middag og gir noen baht til jenta man har blitt kjent med, eller det at man i det hele tatt har kjent noen i Thailand på denne måten, tenker jeg at man har gått for langt. Etter mange år på tur i Thailand er det fortsatt ingenting jeg har dårlig samvittighet for, og det er det viktigste.

(Når det er sagt gikk følelsen av å være Mick Jagger på byen over etter ganske få turer, og det er sjelden jeg roter meg borti noen i Thailand. Men jeg har fått en del platoniske bekjente).

Hva fordømming av kvinner som på en eller annen måte tjener penger på menn angår: Det har jeg aldri gjort. Ofte har de få reelle valg til et godt liv. Det jeg ser problemer med er et samfunn som gjør at så mange kvinner på en eller annen måte må henfalle til golddigging eller prostitusjon, ikke kvinnene i seg selv. 

Når det gjelder en del menns oppførsel er det en annen sak, og et land med så mye åpenbar prostitusjon og lett tilgjengelig kvinner som Thailand, fungerer naturligvis som fluepapir på mennesker med fucka opp kvinnesyn. 

Skulle jeg engang bli sammen med en thaidame og jeg har møtt henne i bar, vil jeg for øvrig ikke bli en av disse som distanserer seg fra barene ved å rakke ned på dem. Disse folka er i sine forsøk på å heve seg over andre med thaikone, mye, mye verre for thaifareres rykte enn enhver artikkel i VG om sexturisme i Pattaya.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 081 Innlegg:

Kom tilfeldigvis til å se starten på første episode, men fant raskt ut at det ikke er noe for meg. Er ubekvem av å bli trukket inn i andres private sfære så jeg hoppet av før jente møtte legen :).

Rent bort i fra det så tror jeg alle skal være varsom med å mene for mye om mennesker vi ikke kjenner. Det kan være mange årsaker til at jenter havner i den situasjonen de er kommet i. Noen vil nok forbli uforbederlige horer, mens andre kan bli rene mother Theresa bare de blir gitt muligheten.

Det jeg sliter mest med er egentlig fordommene jeg har mot miljøet av norske menn som tiltrekkes barmiljøet da svært mange av dem både er svært lite attraktive og samtidig viser en forakt for de jentene de kjøper seg. Det kan jo være at også disse har en historie som har gjort dem til det de er. Avvisning og definert som taper i forhold til jenter kan nok gjøre noe med psyken. Det er jo som kjent menneskelig på projisere egne problemer over på andre framfor å gjøre noe med det selv.

Poenget er vel at vi helst bør mene minst mulig om de vi ikke kjenner og heller anstrenge oss for selv å leve på en måte som vi kan stå inne for. Skal innrømme at det kan være utfordrende nok for meg! Altså leve på en måte som alltid tåler dagens lys:).

Vel, om den videre diskusjon forutsetter at man ser den nevnte serien på NRK så blir dette mitt eneste bidrag. :)

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

http://www.imdb.com/title/tt1327628/

Filmen har også innslag om Thailand også såklart. Men yrket som prostituert fra deres side og ikke fra oss i AF kan det sies ;) Eller?

Dette innlegget har blitt redigert av Kolami: 31 januar 2017 - 03:07

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Det eneste yrket som er eldre enn prostituert kan vel sies å være jakt eller jordbruk ;) Det blir vanskelig å finne akkurat fakta siden det ikke finnes noe konkret bevis når prostitusjon oppsto slik vi kjenner det..kanskje alle lå med hverandre tidligere før samfunnet begynte å få en hvis struktur? hvem vet..

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Jeg har sett episoden, og må si det vekker følelser så magen vrenger seg, men det er ikke til å legge skjul på at det finnes en del kvinner som lever greit med å prostutiere seg "litt". Men i den andre enden blir dratt inn i det i pengerus, og kommer ut i den andre enden ødelagt på mange måter. I Thailand så finnes det nok desverre en del som blir barfyll, og som blir bestemt over av mammasan, og må gjøre plikten sin I forhold til hva som forventes av de, og det er ikke greit. Mange såkallte "frie" slaver i barene rundt omkring. Go go og andre typer bordeller holder jeg utenom, for der føler jeg de har enda mindre kontroll over hva som skjer.

Har møtt noen få oppegående bardamer jeg har holdt kontakten med som var dyktige i jobben sin, Flinke med folk, god i språk, og gikk kun med kunder de likte og hadde sett noen kvelder. Holdt kontakten i etterkant, til de fant noen de ble glad i og forsvant med pass og visa i lomma. Noen hadde vært kun kort tid under ett år, mens ei annen ei hadde jobbet i 5 år. Felles var at de kuttet all kontakt i det de var sikre på at nå hadde de en som holdt ord. Jeg ser noen av de fortsatt på facebook, og de ser ut til å ha det bra i hverdagen.

Har heller aldri greid å plukke med meg ei dame på en bar for å dra hjem å pule, men heller tatt de med ut på byen, middag, eller tur. Har også vært sammen med ett par over lengre perioder mens jeg har vært i Thailand. På generellt basis så har det vært fine mennesker de jeg har forholdt meg til, og ikke noe styr. Det er som regel opp til deg selv med tanke på hva som møter deg om morgenen, eller hva som du forlater i thailand når du reiser hjem. Noen opplever pengemas, mens andre opplever avvisning, og andre opplever at det faktisk er noen der som bryr seg og venter.

Mer styr har det vært med damer i såkallte legale yrker, som ofte slenger dritt om bardamer og forteller at de ikke er slik som dem. Ikke mange, men noen, og de har alltid hatt høyere forventninger til penger og masing.

Vil tro vi har en del forskjellige erfaringer når det kommer til damer, men mitt inntrykk er at det er noe universiellt og lett å finne likhetstrekk blandt de forskjellige typene over landegrensene. Når alt kommer til alt er og blir det en byttehandel, enten de jakter på en spesiell type mann med utdannelse, proffesjon, penger, egenskaper og får det fordi de har de egenskapene som skal til for å fange en slik type mann, mens andre tar til takke med det de får.

Vil tro vi er forskjellige typer horekunder også, der vi søker etter damer i forskjellige miljøer, der noen føler de er fritatt for å ikke være slik eller slik.

Men jeg føler meg fri for skuld og skam, da jeg føler jeg har bare vært litt horekunde i ett diffust grått tilslørt område.

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 31 januar 2017 - 05:52

Redigert signatur

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Jeg har sett episoden, og må si det vekker følelser så magen vrenger seg, men det er ikke til å legge skjul på at det finnes en del kvinner som lever greit med å prostutiere seg "litt". Men i den andre enden blir dratt inn i det i pengerus, og kommer ut i den andre enden ødelagt på mange måter. I Thailand så finnes det nok desverre en del som blir barfyll, og som blir bestemt over av mammasan, og må gjøre plikten sin I forhold til hva som forventes av de, og det er ikke greit. Mange såkallte "frie" slaver i barene rundt omkring. Go go og andre typer bordeller holder jeg utenom, for der føler jeg de har enda mindre kontroll over hva som skjer.
Har møtt noen få oppegående bardamer jeg har holdt kontakten med som var dyktige i jobben sin, Flinke med folk, god i språk, og gikk kun med kunder de likte og hadde sett noen kvelder. Holdt kontakten i etterkant, til de fant noen de ble glad i og forsvant med pass og visa i lomma. Noen hadde vært kun kort tid under ett år, mens ei annen ei hadde jobbet i 5 år. Felles var at de kuttet all kontakt i det de var sikre på at nå hadde de en som holdt ord. Jeg ser noen av de fortsatt på facebook, og de ser ut til å ha det bra i hverdagen.
Har heller aldri greid å plukke med meg ei dame på en bar for å dra hjem å pule, men heller tatt de med ut på byen, middag, eller tur. Har også vært sammen med ett par over lengre perioder mens jeg har vært i Thailand. På generellt basis så har det vært fine mennesker de jeg har forholdt meg til, og ikke noe styr. Det er som regel opp til deg selv med tanke på hva som møter deg om morgenen, eller hva som du forlater i thailand når du reiser hjem. Noen opplever pengemas, mens andre opplever avvisning, og andre opplever at det faktisk er noen der som bryr seg og venter.
Mer styr har det vært med damer i såkallte legale yrker, som ofte slenger dritt om bardamer og forteller at de ikke er slik som dem. Ikke mange, men noen, og de har alltid hatt høyere forventninger til penger og masing.
Vil tro vi har en del forskjellige erfaringer når det kommer til damer, men mitt inntrykk er at det er noe universiellt og lett å finne likhetstrekk blandt de forskjellige typene over landegrensene. Når alt kommer til alt er og blir det en byttehandel, enten de jakter på en spesiell type mann med utdannelse, proffesjon, penger, egenskaper og får det fordi de har de egenskapene som skal til for å fange en slik type mann, mens andre tar til takke med det de får.
Vil tro vi er forskjellige typer horekunder også, der vi søker etter damer i forskjellige miljøer, der noen føler de er fritatt for å ikke være slik eller slik.
Men jeg føler meg fri for skuld og skam, da jeg føler jeg har bare vært litt horekunde i ett diffust grått tilslørt område.

håper du klarer en liten avsporing:

men usas 70 årige president

ville vel aldri fått fatti melanie om det

ikke dreide seg om en for for gjenydelser

om man kan kalle han horekunde er og dra det

langt!

men jeg ser visse parareller over

alt,!

Pain is temporary, honor lasts forever.

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

Jeg har ikke sett episoden. Får noia av sånt. Så jeg har skrevet generelt. Ante ikke engang at det var en episode før jeg klikket på linken nå.

Litt usikker på om norske studiner som selger sex på si for å kunne leve det gode livet i Oslo kan overføres til Thailand, men den debatten orker jeg ikke :).

Ellers har jeg nok omtrent de samme erfaringer med damer fra ulike miljøer i Thailand som Phay. De fleste jeg har blitt kjent med de siste 3 årene er utdannede, og enkelte av disse er betydelig dyrere i drift enn bardamene. Da snakker jeg utelukkende på et platonisk nivå (har ikke rota meg borti thai i Thailand på flere turer). Når disse skal spise er det full fest på Above Eleven og The Dome. Da holder det ikke med et par hundre bahts-middager og noen Leo, her skal det vises at penger ikke er en bekymringsfaktor, i hvert fall ikke denne kvelden (som minner mer om ball enn en tur på byen), og jada - nøyaktig som damene i bar er de ute etter drømmemannen fra vesten de også. Det kamufleres bare litt bedre, men deres ulike dater i jakten på Mr. Right er ikke ulikt det som skjer i barmiljøet. Dette med Mr. Right er for øvrig også et viktig poeng det virker som om mange overser. Jada, det finnes nok bardamer som tar til takke med absolutt alt, men min erfaring, og det bygger på relativt mye tid i landets barer (om enn ikke av den mest lugubre typen), er at også bardamer flest stiller krav til hvem de roter seg borti.

Men det er vel en grunn til at bildene fra Pattaya (still not been there) viser barer utsmykket med en helt annen type klientell og en helt annen aldersgruppe enn hva jeg er vant med. Basert på bilder, videoer og hva jeg hører, kan det derfor synes som om kvinnene i Pattaya har litt dårligere utvalg enn andre steder i Thailand, og at mine erfaringer med både vestlige i Thailand og thai-damer, kanskje ikke er overførbare til Walking Street. ;)

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 212 Innlegg:

Jeg klarte heller ikke se så mye av episoden for å være ærlig.

Har aldri satt min fot i noen bar eller tvilsomt sted (utenom 1 gang!) i Thailand. Den ene gangen fikk jeg meg en solid overraskelse. Tror jeg fortalte om det tidligere? Jeg bodde på Royal Lanna Hotel i Chiang Mai for meg selv en stund og gikk innom et lite men koselig massasjested som lå rett ved hotellet  flere ganger. Tror det var 3dje gangen jeg var der at det var ei massasjedame (omkring 50 år vil jeg tippe) som mumlet ett eller annet jeg ikke forsto. Naiv og dum som jeg var sa jeg ok. Og plutselig fikk jeg massasje en helt annen plass enn hva jeg ønsket. Det hele føltes bare ekstremt pinlig og jeg gikk aldri tilbake dit. Jeg fortalte kona om det også etterpå.

Jeg forstår jo veldig godt at for fattige mennesker så kan det være en "enkel" måte å få noen ekstra baht. Call girls i Thailand ligger vel på 4-6000 baht så vidt jeg har lest. Og når man sammenligner med en ordinær månedslønn på 10-15.000 baht så er det jo enormt mye penger for 1-2 timer "arbeid".

Ærlig talt så føler jeg ikke at de er dårlige mennesker om de prostituerer seg for økonomiske årsaker. Folk gjør det de må for å overleve. Der det skjærer seg mer for meg er når vi kommer inn på luksusprostituerte og kvinner som velger dette for å ha en dyr livsstil. Jeg synes fortsatt de kan gjøre som de vil, men for meg er det en stor turnoff på et menneskelig plan.

Jeg synes så absolutt synd på mennesker som må prostituere seg på grunn av narkotikamisbruk som må finansieres, eller at de rett og slett blir utnyttet som slaver.

Der det virkelig skjærer seg for meg er de som utspekulert og kalkulert går ut og jakter på menn på internett for å svindle. De som går inn i et forhold under falskt flagg utelukkende for å tilrøve seg den andre parts verdier. Dette er nok det man må være mest varsom på når man prøver å finne en partner i utlandet. Men det skjer faktisk i Norge mellom etnisk norske mennesker også.

Jeg opplevde en gang da jeg hadde et kortvarig arbeidsforhold i et inkassoselskap at en eldre dame ringte inn på "kundeservice" linjen vår og ikke visste sin arme råd. Hun satt og gråt mens hun snakket med meg. Hun hadde fått flere store inkassokrav på seg i hundretusen kroner klassen. Hun var minstepensjonist og vært uføretrygdet pga psykiske problemer. Det viste seg at hun var blitt lurt av en mann som hadde flyttet sammen med henne. Han hadde fått tatt opp flere lån med pant i hennes hus/eiendeler for deretter å reise sin kos med pengene og la henne sitte igjen med lånene. Den gangen anbefalte jeg henne å søke gjeldsordning via namsmannen. Dette er en fantastisk ordning vi har i Norge der de som har havnet fullstendig ute og kjøre med gjeld kan søke å få slettet alle lån i løpet av en 5-års periode der man må leve på reduserte midler.

En annen historie jeg fikk fra en nær kompis var om en av hans kompiser. Han hadde flyttet sammen med ei dame som krevde massiv oppussing av boligen. Han sto på, pusset opp og jobbet som en gal. Når han så var ferdig fikk han foten i ræva og beskjed om å komme seg ut. Hun hadde en ny kjæreste og krevde å overta leiligheten.

Eller en god kompis av meg som var sammen med det jeg oppfattet som ei trivelig rund dame fra nordnorge. De eide en enebolig sammen. Hun hadde en broket historie med jobber men jobbet mest som frisør. Etterhvert ble det så hun skulle ta ny utdanning og satte igang med lærerutdanning. Kompisen min betalte alt. Han betalte også for fedmereduksjons-operasjon for henne. På tampen av utdanningen ble de enige om å ta inn et fosterbarn. Så snart hun hadde eksamenspapirene i hånden fikk han foten i ræva og beskjed om å cashe henne ut av eneboligen. Så reiste hun sin kos. Han satt igjen med ca 2 mill ekstra i minus på boligen og en fostersønn hun var med å ta inn og som han må ta seg av til barnet er 18 år. Kan ikke forestille meg hva som foregikk oppe i hodet hans i den perioden det pågikk som verst. Men han har nå landet på beina og har ny samboer. Alt virker å være ok nå.

Det er mye som havner i en gråsone av utnyttelse og utbytteri. Og det er noe som kan gå begge veier.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 164 Innlegg:

Usmakelig men greit at vi ser det som vi ikke liker også.

A.H.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Jeg klarte heller ikke se så mye av episoden for å være ærlig.

Har aldri satt min fot i noen bar eller tvilsomt sted (utenom 1 gang!) i Thailand. Den ene gangen fikk jeg meg en solid overraskelse. Tror jeg fortalte om det tidligere? Jeg bodde på Royal Lanna Hotel i Chiang Mai for meg selv en stund og gikk innom et lite men koselig massasjested som lå rett ved hotellet flere ganger. Tror det var 3dje gangen jeg var der at det var ei massasjedame (omkring 50 år vil jeg tippe) som mumlet ett eller annet jeg ikke forsto. Naiv og dum som jeg var sa jeg ok. Og plutselig fikk jeg massasje en helt annen plass enn hva jeg ønsket. Det hele føltes bare ekstremt pinlig og jeg gikk aldri tilbake dit. Jeg fortalte kona om det også etterpå.

Jeg forstår jo veldig godt at for fattige mennesker så kan det være en "enkel" måte å få noen ekstra baht. Call girls i Thailand ligger vel på 4-6000 baht så vidt jeg har lest. Og når man sammenligner med en ordinær månedslønn på 10-15.000 baht så er det jo enormt mye penger for 1-2 timer "arbeid".

Ærlig talt så føler jeg ikke at de er dårlige mennesker om de prostituerer seg for økonomiske årsaker. Folk gjør det de må for å overleve. Der det skjærer seg mer for meg er når vi kommer inn på luksusprostituerte og kvinner som velger dette for å ha en dyr livsstil. Jeg synes fortsatt de kan gjøre som de vil, men for meg er det en stor turnoff på et menneskelig plan.

Jeg synes så absolutt synd på mennesker som må prostituere seg på grunn av narkotikamisbruk som må finansieres, eller at de rett og slett blir utnyttet som slaver.

Der det virkelig skjærer seg for meg er de som utspekulert og kalkulert går ut og jakter på menn på internett for å svindle. De som går inn i et forhold under falskt flagg utelukkende for å tilrøve seg den andre parts verdier. Dette er nok det man må være mest varsom på når man prøver å finne en partner i utlandet. Men det skjer faktisk i Norge mellom etnisk norske mennesker også.

Jeg opplevde en gang da jeg hadde et kortvarig arbeidsforhold i et inkassoselskap at en eldre dame ringte inn på "kundeservice" linjen vår og ikke visste sin arme råd. Hun satt og gråt mens hun snakket med meg. Hun hadde fått flere store inkassokrav på seg i hundretusen kroner klassen. Hun var minstepensjonist og vært uføretrygdet pga psykiske problemer. Det viste seg at hun var blitt lurt av en mann som hadde flyttet sammen med henne. Han hadde fått tatt opp flere lån med pant i hennes hus/eiendeler for deretter å reise sin kos med pengene og la henne sitte igjen med lånene. Den gangen anbefalte jeg henne å søke gjeldsordning via namsmannen. Dette er en fantastisk ordning vi har i Norge der de som har havnet fullstendig ute og kjøre med gjeld kan søke å få slettet alle lån i løpet av en 5-års periode der man må leve på reduserte midler.

En annen historie jeg fikk fra en nær kompis var om en av hans kompiser. Han hadde flyttet sammen med ei dame som krevde massiv oppussing av boligen. Han sto på, pusset opp og jobbet som en gal. Når han så var ferdig fikk han foten i ræva og beskjed om å komme seg ut. Hun hadde en ny kjæreste og krevde å overta leiligheten.

Eller en god kompis av meg som var sammen med det jeg oppfattet som ei trivelig rund dame fra nordnorge. De eide en enebolig sammen. Hun hadde en broket historie med jobber men jobbet mest som frisør. Etterhvert ble det så hun skulle ta ny utdanning og satte igang med lærerutdanning. Kompisen min betalte alt. Han betalte også for fedmereduksjons-operasjon for henne. På tampen av utdanningen ble de enige om å ta inn et fosterbarn. Så snart hun hadde eksamenspapirene i hånden fikk han foten i ræva og beskjed om å cashe henne ut av eneboligen. Så reiste hun sin kos. Han satt igjen med ca 2 mill ekstra i minus på boligen og en fostersønn hun var med å ta inn og som han må ta seg av til barnet er 18 år. Kan ikke forestille meg hva som foregikk oppe i hodet hans i den perioden det pågikk som verst. Men han har nå landet på beina og har ny samboer. Alt virker å være ok nå.

Det er mye som havner i en gråsone av utnyttelse og utbytteri. Og det er noe som kan gå begge veier.

flesh trade de fleste i los har søkt seg inni dette markedet

pga rett og slett dårlig råd og ønsker og bli lykklige med en farang

og deretter glemme den korte epoken innen " flesh trade"

de aller fleste som har kommet ut av denne epoken har fått

et bedre liv,

Men det jeg ikke kan eller vil forstå er de som

tilnærmer seg denne handlen etter ekteskap

uansett! dette har fått desverre mange nordmenn til og stigmatisere

thakvinner med sex!

det er ikke til og komme bort i fra at

dette fornermer de aller fleste thanorske familier

derfor , hvorfor fortsette med dette såkalte uskyldige

massasje greiene!

blir mannfolk opphiss så åpner lommeboka seg raskt

og massøren sier ikke neitakk til 2 lapper

og da er det happy ending! sån er det bare desverre blitt

Dette innlegget har blitt redigert av Riflefish: 31 januar 2017 - 14:30

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 334 Innlegg:
[quote name="TomYumNoodle" post="695013" timestamp="1485846554"]Jeg har ikke sett episoden. Får noia av sånt. Så jeg har skrevet generelt. Ante ikke engang at det var en episode før jeg klikket på linken nå.

Litt usikker på om norske studiner som selger sex på si for å kunne leve det gode livet i Oslo kan overføres til Thailand, men den debatten orker jeg ikke :).

Ellers har jeg nok omtrent de samme erfaringer med damer fra ulike miljøer i Thailand som Phay. De fleste jeg har blitt kjent med de siste 3 årene er utdannede, og enkelte av disse er betydelig dyrere i drift enn bardamene. Da snakker jeg utelukkende på et platonisk nivå (har ikke rota meg borti thai i Thailand på flere turer). Når disse skal spise er det full fest på Above Eleven og The Dome. Da holder det ikke med et par hundre bahts-middager og noen Leo, her skal det vises at penger ikke er en bekymringsfaktor, i hvert fall ikke denne kvelden (som minner mer om ball enn en tur på byen), og jada - nøyaktig som damene i bar er de ute etter drømmemannen fra vesten de også. Det kamufleres bare litt bedre, men deres ulike dater i jakten på Mr. Right er ikke ulikt det som skjer i barmiljøet. Dette med Mr. Right er for øvrig også et viktig poeng det virker som om mange overser. Jada, det finnes nok bardamer som tar til takke med absolutt alt, men min erfaring, og det bygger på relativt mye tid i landets barer (om enn ikke av den mest lugubre typen), er at også bardamer flest stiller krav til hvem de roter seg borti.

Men det er vel en grunn til at bildene fra Pattaya (still not been there) viser barer utsmykket med en helt annen type klientell og en helt annen aldersgruppe enn hva jeg er vant med. Basert på bilder, videoer og hva jeg hører, kan det derfor synes som om kvinnene i Pattaya har litt dårligere utvalg enn andre steder i Thailand, og at mine erfaringer med både vestlige i Thailand og thai-damer, kanskje ikke er overførbare til Walking Street. ;)[/

Du har selvfølgelig rett, bildene du ser fra Pattaya er nok fra de mer "slitne plassene". Er jo sånn hverfall media vil fremstille Pattaya, men skjønner du ikke vet helt hva du snakker om Tom Yum. Fordi du har ikke vært på Ibar el insomnia i WS. 2 hotte plasser.
Må si standarden på thai frøknene er bra der. Og du får bra konkurranse fra mange " handsome" menn som er vesentlig yngre en det klientellet du meningsutveklser med her.
Du skal ha bra draget på damer hvis du stikker av med ei av 10 på topp damene der.
Har også vært innom noen nightclubs i sukhumvit og for all del mye pent å se på der også. Men hittil så leder Pattaya;)

Vedlagt(e) fil(er)

• Vedlagt fil  image.jpeg   131,86K   4 Antall nedlastinger
  • Vedlagt fil  image.jpeg   114,56K   4 Antall nedlastinger
  • Vedlagt fil  image.jpeg   181,25K   4 Antall nedlastinger

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 334 Innlegg:
[quote name="RobertX" post="695025" timestamp="1485856168"]Jeg klarte heller ikke se så mye av episoden for å være ærlig.

Har aldri satt min fot i noen bar eller tvilsomt sted (utenom 1 gang!) i Thailand. Den ene gangen fikk jeg meg en solid overraskelse. Tror jeg fortalte om det tidligere? Jeg bodde på Royal Lanna Hotel i Chiang Mai for meg selv en stund og gikk innom et lite men koselig massasjested som lå rett ved hotellet flere ganger. Tror det var 3dje gangen jeg var der at det var ei massasjedame (omkring 50 år vil jeg tippe) som mumlet ett eller annet jeg ikke forsto. Naiv og dum som jeg var sa jeg ok. Og plutselig fikk jeg massasje en helt annen plass enn hva jeg ønsket. Det hele føltes bare ekstremt pinlig og jeg gikk aldri tilbake dit. Jeg fortalte kona om det også etterpå.

Svar til Robban:

Nei tuller du el? Var massøsen borti utstyret dit. Hehe...og så har du aldri satt din fot i én bar?? Omg. Du skulle etter mitt vett hatt et GAP year før du giftet deg Robert. Fått lufta deg litt..
Må innrømme at du noen ganger virker litt naiv..
Hva er det du prøver å si Robert. Har du lest at thai horer har 4000-6000bath i mnd? Eller om dagen , eller timen?
Ho frøkna jeg spurte sist, (helt sånn tilfeldig ei jeg kom i snakk med på byen;))som villig fortalte meg at ho lå på 50000 bath i mnd.

Dette innlegget har blitt redigert av Mr Jhols: 02 februar 2017 - 00:36

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:
har fulgt utviklingen på alle måter i pattaya jomtien

i over 40 år!

om man ikke ønsker gogo bar! er det bare og holde seg unna

walking street!

pattaya jomtien , det er ingen plasser i thailand

hvor en har mere tilbud til alle typer adspredelser

walking street er ikke en stor del av pattaya

pattaya jomtien finnes nesten alt!

og for den kulinariske gane finner en ikke

noe lignende samlet i thailand

det og slakte pattaya /jomtien

uten og ha opplevd stedet blir litt dumt!

området har for mange desverre et negstift rykte

men som sakt det er mye og oppleve

der ute!

pent har det også blitt

her flyter det heller ikke av søppel!

nå badevannet er desverre ikke topp!

men den som ikke trives i pattaya

vel. det er blitt bra der nå!

veldi bra!

vil en unngå flestrade ikke dra til gogo bars

i walking street

vil en virklig oppleve gogo bar

vel soi 16 er vel plassen i thailand

for den som liker slikt :-)

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

Nå er det vel ingen som har slakta Pattaya/Jomptien her? Men denne tråden dreier seg om sexsalg eller golddigging. Da Pattayas golfbaner og kulinariske gleder av mindre interesse. 

Pattaya er verdens sexhovedstad. Dette er det vel få som bestrider. Det er verdens største prostitusjonsby. At et sånt faktum tiltrekker menn av en viss type, altså menn ute etter å kjøpe kvinner, er det sannsynligvis ikke en sjel her inne som vil bestride. At dette igjen resulterer i en høyere frekvens av sexturister enn hva tilfelle for eksempel er i Ao Nang, er det ganske sikkert heller ingen som vil bestride.

Turister som i hovedsak er ute etter sol og bad reiser til landets strandparadiser, ikke til Pattaya. All logikk tilsier dermed at Pattaya tiltrekker seg et helt annet klientell enn Phuket (selv Patong), Krabi og Samui. 

Dette synes også i barene om kvelden. 

Jeg tviler ikke på at Pattaya har både golf, kjøpesentre og gode restauranter, men Pattaya er også beryktet for å være verdens sexhovedstad. Det gjør at byen tiltrekker seg en annen type turister enn Koh Lanta.

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 901 Innlegg:

Nå er det vel ingen som har slakta Pattaya/Jomptien her? Men denne tråden dreier seg om sexsalg eller golddigging. Da Pattayas golfbaner og kulinariske gleder av mindre interesse. 

Pattaya er verdens sexhovedstad. Dette er det vel få som bestrider. Det er verdens største prostitusjonsby. At et sånt faktum tiltrekker menn av en viss type, altså menn ute etter å kjøpe kvinner, er det sannsynligvis ikke en sjel her inne som vil bestride. At dette igjen resulterer i en høyere frekvens av sexturister enn hva tilfelle for eksempel er i Ao Nang, er det ganske sikkert heller ingen som vil bestride.

Turister som i hovedsak er ute etter sol og bad reiser til landets strandparadiser, ikke til Pattaya. All logikk tilsier dermed at Pattaya tiltrekker seg et helt annet klientell enn Phuket (selv Patong), Krabi og Samui. 

Jeg tviler ikke på at Pattaya har både golf, kjøpesentre og gode restauranter, men Pattaya er også beryktet for å være verdens sexhovedstad. Det gjør at byen tiltrekker seg en annen type turister enn Koh Lanta.

Dette var nytt for meg.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

skal ikke dra dette ut fir mye!

man kanjo ta en båt til kho lin

eller de v siden

man må ikke glemme jomtien
og bangsare
og vidre sydover

selv har jeg minst

et dusin venner som har skaffet seg bolig i området

de har reist i alle år

dette med sex hovedstat . so what

kansje det er mere i rio!

jeg kjenner også folk som bor fast

v jomtien som ikke har vert i walkingstreet

indet hele tatt!

men kansje du burde sveive innom

området!

det meste fungerer bra der nå som sakt

med 1 million innbyggere og temmlig mange på ferie og fastboende

det er mye der fra bade land tivoli ,

synd for di som bor der og trivs

dette med sex stemplet! som jeg ikke lenger

erså opptatt av..

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 014 Innlegg:

Dette var nytt for meg.

Du trenger ikke ta mitt ord på det. Bruk Google. Thailand er sexturistland nummer 1. Pattaya er sexturistby nummer 1. 

Tror ikke du finner spesielt mange som motstrider dette.

skal ikke dra dette ut fir mye!

man kanjo ta en båt til kho lin

eller de v siden

man må ikke glemme jomtien
og bangsare
og vidre sydover

selv har jeg minst

et dusin venner som har skaffet seg bolig i området

de har reist i alle år

dette med sex hovedstat . so what

kansje det er mere i rio!

jeg kjenner også folk som bor fast

v jomtien som ikke har vert i walkingstreet

indet hele tatt!

men kansje du burde sveive innom

området!

det meste fungerer bra der nå som sakt

med 1 million innbyggere og temmlig mange på ferie og fastboende

det er mye der fra bade land tivoli ,

synd for di som bor der og trivs

dette med sex stemplet! som jeg ikke lenger

erså opptatt av..

Tviler som sagt ikke et sekund på at du finner alt du er ute etter i Pattaya. 

Men det meste av det du finner i Pattaya finner du også på steder som Phuket - og Phuket har i tillegg noen av landets beste strender og flotteste øyer i umiddelbar nærhet.

Nå var det forresten Walking Street spesifikt jeg nevnte over. Ikke Pattaya. Så det er ingen grunn til å ta dette som kritikk av Pattaya som by. For egen del drar jeg ikke til Pattaya  fordi det ikke er noe der jeg har lyst på. Jeg drar ikke til Thailand for å gå i fornøyelsesparker, på tivoli, dyreparker eller kjøpesentre. Vil jeg ha by, og det vil jeg ofte, drar jeg til Bangkok eller Chiang Mai. Det andre er ryktet man får av å reise til Pattaya. Det er ille nok å dra til Thailand som enslig mann, om man ikke skal oppsøke det alle vet er horeby nummer 1 i tillegg. 

Skulle tatt seg ut om om jeg kom hjem og fikk spørsmål som dette:

- Hvorfor dro du til Pattaya?

- Jo, nå skal du høre. Der har de tivoli, golfbane, badeanlegg, mat og fantastiske kjøpesentre.

Det er ikke en sjel som kjenner meg som hadde trodd meg, og det hadde det heller ikke vært noen grunn til å gjøre, for ikke liker jeg tivolier, ikke har jeg barn, ikke golfer jeg, badeanlegg har jeg ikke besøkt siden jeg kjørte magasuget i Bø i Telemark som barn, og den eneste grunnen til å gå inn i et kjøpesenter er frisk luft. :)

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 212 Innlegg:

Svar til Robban:

Nei tuller du el? Var massøsen borti utstyret dit. Hehe...og så har du aldri satt din fot i én bar?? Omg. Du skulle etter mitt vett hatt et GAP year før du giftet deg Robert. Fått lufta deg litt..
Må innrømme at du noen ganger virker litt naiv..
Hva er det du prøver å si Robert. Har du lest at thai horer har 4000-6000bath i mnd? Eller om dagen , eller timen?
Ho frøkna jeg spurte sist, (helt sånn tilfeldig ei jeg kom i snakk med på byen;))som villig fortalte meg at ho lå på 50000 bath i mnd.

Hehe vel, jeg er nok kanskje ikke noen A4 nordmann som liker fest og rølp (som vi kaller det i barteland). Har altid følt meg veldig ukomfortabel på byturer her hjemme. Jeg er veldig forsiktig med alkohol. Drikker kanskje 1 øl i snitt pr måned, og dram enda sjeldnere. Har aldri hatt smaken for alkohol og på grunn av at både min far og farfar var alkoholikere (sjømenn begge to) så har jeg det vi kan kalle et anstrengt forhold til alkohol.

Jeg har lest noen internett-kilometer med lesestoff om alle sider av Thailand. Ville jo ha litt innsikt i både de positive og de negative sidene ved landet. Og noe av dette var jo selvsagt om prostitusjon og priser. Callgirls, long-time, short-time etc. Og som en hjerneskadet økongnom ser jeg dette i forhold til den ordinære thai lønningen. Men å utnytte disse tjenestene, det gjør jeg faktisk ikke. Har ikke noen stor "sex drive" som gjør at jeg må få meg noe. Jeg gikk faktisk i 8 år uten "ei beta" før jeg ble sammen med kona. Klarte meg helt fint :-) Det som var kjipt var det å være aleine. God sex er fantastisk. Men menneskelig nærhet og varme føles faktisk viktigere for meg.

Jeg tror ikke det kan kalles å være naiv, for jeg vet jo hva som foregår i den vide verden. Men det er mer at jeg bevisst hva jeg liker og ikke liker. Du kommer aldri i livet til å se meg på en bar i Thailand. Da er jeg i så fall stiv og kald og plassert der som en "prop" :-D

Pattaya og Phuket har jeg aldri vært så jeg kan ikke uttale meg om de.

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 334 Innlegg:

Hehe vel, jeg er nok kanskje ikke noen A4 nordmann som liker fest og rølp (som vi kaller det i barteland). Har altid følt meg veldig ukomfortabel på byturer her hjemme. Jeg er veldig forsiktig med alkohol. Drikker kanskje 1 øl i snitt pr måned, og dram enda sjeldnere. Har aldri hatt smaken for alkohol og på grunn av at både min far og farfar var alkoholikere (sjømenn begge to) så har jeg det vi kan kalle et anstrengt forhold til alkohol.

Jeg har lest noen internett-kilometer med lesestoff om alle sider av Thailand. Ville jo ha litt innsikt i både de positive og de negative sidene ved landet. Og noe av dette var jo selvsagt om prostitusjon og priser. Callgirls, long-time, short-time etc. Og som en hjerneskadet økongnom ser jeg dette i forhold til den ordinære thai lønningen. Men å utnytte disse tjenestene, det gjør jeg faktisk ikke. Har ikke noen stor "sex drive" som gjør at jeg må få meg noe. Jeg gikk faktisk i 8 år uten "ei beta" før jeg ble sammen med kona. Klarte meg helt fint :-) Det som var kjipt var det å være aleine. God sex er fantastisk. Men menneskelig nærhet og varme føles faktisk viktigere for meg.

Jeg tror ikke det kan kalles å være naiv, for jeg vet jo hva som foregår i den vide verden. Men det er mer at jeg bevisst hva jeg liker og ikke liker. Du kommer aldri i livet til å se meg på en bar i Thailand. Da er jeg i så fall stiv og kald og plassert der som en "prop" :-D

Pattaya og Phuket har jeg aldri vært så jeg kan ikke uttale meg om de.

svar til robert :
nei, du er nok ikke naiv Robert. kanskje litt feil ordvalg, men det er så typisk ola dunk. sitte hjemme å lese på nettet el snakke med naboen.for da får vi jo fakta. (det ser vi jo her, like mange meninger som AF brukere). Nei, leste ikke ei linje, bortsett fra en engelsk mann som la ut noen sjekke tips fra boka han har gitt ut. husker ikke helt nå hva boka heter, men tipsa funka. ( sjekke seeriøse thai jenter).;)
det jeg egentlig mente var at du skulle reist litt rundt i landet og opplevd alle de fantastiske stedene, strendene, maten, kulturen og ikke minst jentene. ta ting litt på sparket, utfordre deg litt selv. ta turen aleine, se hva som skjer..
men vi er alle forskjellige, noen søker forutsigbarhet uansett..

Men tilbake til tråden. Hva som er innafor får være opp til vær enkel person, men jeg ser ikke så mye forskjell på norske jenter som horer rundt her hjemme. og thailanske jenter som leter etter en prins fra vesten. her hjemme er ting litt mere skult, men bare litt. noen som bruker tinder? eller c- date
tipper flere har prøvd seg der. ikke kom å si at mange bruker disse tjenestene kun for å knulle.
ja, det har blitt noen platoniske treff i thailand men noen av dem har gitt meg fantastiske opplevelser, og gode minner for livet.
thailanske jenter er noe av de mest sensuelle jeg veit om.
så lenge du selv mener du er innafor så er det bare gi gass. dritt i hva naboen sier.;)

Dette innlegget har blitt redigert av Mr Jhols: 02 februar 2017 - 16:34

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere