Gå til innhold

Foto

Helsetips for menn

• Please log in to reply
195 replies to this topic

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 200 Innlegg:

Menn jobbet hardere før.

På 50 tallet var det ingen TV og ingen tippekamp, men øl,  hesteveddeløp og amerikanske sportsbiler var det vel litt av. Menn gikk ikke på slankekur, de jobbet i hagen, gikk på ski i påskefjellet og spiste innmat og blodpudding. Og de døde mye tidligere..

Støvtørking og vasking tok husmora seg av!

:)

Jeg forestiller meg at de jobbet hardere ja, og fikset det man i dag ringer en fagarbeider, fisket og jaktet, ordnet opp for damen om det var noe hun manglet. Selvfølgelig  ikke alle.

Kanskje forskning en dag kommer frem til at støvtørking senker testosteronnivået for mange menn, jeg tar vertfall ingen sjanse.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 605 Innlegg:

Støvtørking må jeg, politisk ukorrekt nok, innrømme at jeg holder meg veldig langt unna. Vasking av hus og klær er heller ikke min greie. (For så vidt ikke noe jeg er stolt over, for jeg bruker tiden jeg forventer hun skal bruke på dette, til bare å ta vare på meg selv, med trening, tasting og TV-titting.)

Men testonivåene er gode, så jeg skal ikke utelukke at du kan få rett i hva fremtidens forskning kan kunne komme til å konkludere med.

:)

Dette innlegget har blitt redigert av PoMoat: 15 august 2017 - 14:35

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 200 Innlegg:

Hvordan måler du testosteron, målebånd på nattbordet hver morgen?

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 200 Innlegg:

Det er forskjell på folk, det er helt sikkert, jeg har mine perioder med trening, men andre viktigere ting prioriterer jeg først, som alle andre gjør.

Jeg liker å utrette noe også andre kan få glede av, litt kreativ, de som kjenner meg vil si at jeg kan alt. :)

Tven har jeg ikke hatt på på flere mnd, unntatt er lørdagen jeg kikket på dette nrk tog som var i bygda, dårlige greier btw

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 605 Innlegg:
Ja, du er en skrue, jing!

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 200 Innlegg:

Ja, du er en skrue, jing!

ja, og verneverdig

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 883 Innlegg:

Ikke tenke så mye , bare å peise på med denne drikken.

http://www.dagens.no...-bedre-i-sengen

Mr Jhols

Mr Jhols

Medlem

• Medlemmer
  • 505 Innlegg:
fysisk arbeid blir det mindre og mindre av. skulle det være noe igjen, så tar polakkene det.
norske menn er i ferd med å bli ødelagt av et samfunn som legger opp til at norske menn skal være nyttige idioter for femenist heksene.
Jing, tv he jeg ikke hatt siden july 2014.
ja, bilde er fra i dag..

Vedlagt(e) fil(er)

Sattphalat

Sattphalat

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 712 Innlegg:
Høstens kurskatalog for menn

Nå er høstens kurskatalog for menn kommet, og her er det mye å velge mellom! Det er fullt mulig å melde seg på flere kurs! Og kvinner; dere kjenner sikkert minst én mann som kunne ha interesse av ett eller flere av temaene nedenfor:

Kurs 1
Hvordan fylle opp et isterningsbrett.
- Steg for steg, med lysbildefremvisning.

Kurs 2
Toalettpapir, er det sant at de gror på dopapirholderen?
- Diskusjonsgrupper.

Kurs 3
Er det mulig å løfte opp toalettsetet før man urinerer, og går det an
å urinere uten å treffe gulv, vegger og badekar?
- Praktiske øvelser.

Kurs 4
Grunnleggende forskjeller mellom skittentøykurven og gulvet.
- Bildefremvisning og funksjonsbeskrivende diagram.

Kurs 5
Etter middag, kan oppvask løfte seg opp og fly inn til kjøkkenvasken?
- Videoeksempler.

Kurs 6
Hvordan overvinne hjernesvinn når det gjelder å huske bursdager,
årsdag, jubileum, andre viktige datoer og å ringe når du vet du blir sen.
- Hjernecelle-sjokkterapi og full lobotomi.

Kurs 7
Lære å finne ting, start med å se på de riktige stedene istedenfor å
snu huset på hodet mens du skriker.
- Åpent forum.

Kurs 8
Å gi henne blomster er ikke skadelig for helsen.
- Grafikk og lydopptak.

Kurs 9
Ekte menn spør om veien når de har kjørt seg bort.
- Betroelser fra virkeligheten.

Kurs 10
Er det genetisk umulig å sitte rolig når hun lukeparkerer?
- Kjøresimulator.

Kurs 11
Hvordan bli den perfekte handlevennen.
- Avslapningsteknikker, meditasjon og pusteøvelser.

Kurs 12
Lære å leve: grunnleggende forskjeller mellom mor og kone.
- Online-klasse og rollespill.

Sent from my iPad using Tapatalk Pro

Sattpalaat - monster
Kong Wan Sattpalat -- Kakemonster

Veien er målet, målet er veien

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 200 Innlegg:

fysisk arbeid blir det mindre og mindre av. skulle det være noe igjen, så tar polakkene det.
norske menn er i ferd med å bli ødelagt av et samfunn som legger opp til at norske menn skal være nyttige idioter for femenist heksene.
Jing, tv he jeg ikke hatt siden july 2014.
ja, bilde er fra i dag..

Bare hobby slike ting i dag, og det er jeg egentlig glad for, men er glad for at jeg har hatt mine år men med frosne materialer og regn og dritt, er jeg glad for å gå inn døra på jobben :)

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 20 780 Innlegg:
Resultatene viste at artrose i kneet var mye vanligere i hos folk i våre dager, sammenlignet med både de som døde for hundre år siden, og fortidens jegere og sankere.

- Vi viser at kneartrose lenge eksisterte med lav hyppighet, men siden midten av 1900-tallet ble sykdommen dobbelt så vanlig, skriver forskerne i denne ukas utgave av PNAS

Les mer her
http://forskning.no/...et-pa-noen-tiar
En konge skal ha berømmelse, og ikke ett langt liv!

Ordtak fra Vikingtiden
Ref Den Sorte Viking, av Bergsveinn Birgisson

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 832 Innlegg:
Mye av det min bestefar og far var gode til er ikke lenger nødvendig. Selv bilene har i løpet av få år blitt så digitale at det er lite man kan gjøre uten kyndig hjelp. I hvert fall med mindre man fortsatt kjører 240. Dekk klarer enhver idiot å skifte, selv om mange har for mye penger til å gidde.

I stedet for å skyte egen middag, kan vi Word, regneark, programmering hvis nødvendig, vi finner fram i avanserte databaser, og vi vet ganske sikkert betydelig mer om verden og det aller meste enn generasjonene før oss.

Denne kunnskapen kommer også alle som vil fikse helsa, eller bare se bedre ut, til gode, sånn for å gjøre diskusjonen relevant for tråden, selv om mange er for late til å gjøre det de vet skal til.

Dette er det som kalles utvikling i en tid hvor utviklingen går fryktelig fort.

Tror dere undervurderer moderne menn. De fleste av oss er fullt ut i stand til å tørke støv, lage mat, skyte og fiske mat, vaske, skru sammen møbler fra IKEA, hugge ved dersom behovet melder seg, skifte en dør, montere nye gardiner, og selv om vi shaver kølla og stort sett alltid lukter godt, klarer vi jaggu å trekke fram stolen for en date også.

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 832 Innlegg:
For øvrig har VG+ i dag en artikkel som heter "Så lite trenger du å trene".

Tittelen sier mye årsaken til overvekt og forfall.

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 200 Innlegg:

Mye av det min bestefar og far var gode til er ikke lenger nødvendig. Selv bilene har i løpet av få år blitt så digitale at det er lite man kan gjøre uten kyndig hjelp. I hvert fall med mindre man fortsatt kjører 240. Dekk klarer enhver idiot å skifte, selv om mange har for mye penger til å gidde.

I stedet for å skyte egen middag, kan vi Word, regneark, programmering hvis nødvendig, vi finner fram i avanserte databaser, og vi vet ganske sikkert betydelig mer om verden og det aller meste enn generasjonene før oss.

Denne kunnskapen kommer også alle som vil fikse helsa, eller bare se bedre ut, til gode, sånn for å gjøre diskusjonen relevant for tråden, selv om mange er for late til å gjøre det de vet skal til.

Dette er det som kalles utvikling i en tid hvor utviklingen går fryktelig fort.

Tror dere undervurderer moderne menn. De fleste av oss er fullt ut i stand til å tørke støv, lage mat, skyte og fiske mat, vaske, skru sammen møbler fra IKEA, hugge ved dersom behovet melder seg, skifte en dør, montere nye gardiner, og selv om vi shaver kølla og stort sett alltid lukter godt, klarer vi jaggu å trekke fram stolen for en date også.

Selvfølgelig vet jeg at alle kan, hvis de vil. Poenget er om evolosjonen skaper problemer for helsen,

når menn går i fra å mekke og snekre til å tørke støv og brette tøy.

Jeg tror mange får stress ved dette, og dermed får lave testosteronnivåer,

Jeg har 98 mod bil, jeg har også en nyere bil, den nyere bruker jeg ikke selv, og den sender jeg som regel på verksted om det er noe, jeg elsker min gamle bil, jeg fikser denne selv, byttet alle styrestag, endel bremserør, og bremser blant annet, jeg sparte nok noen tusenlapper, disse pengene jeg sparte kan jeg leie inn vaskehjelp som er mye billigere i drift enn feks en bilmekaniker.

Men dette handler ikke for meg så mye om økonomi, men trivsel, på 4 uker nå i sommer har jeg med egeninnsats og alt jeg har skaffet gjennom jobb og bekjentskap, gjort minimum 200k, og jeg føler meg tilfreds med arbeidet, sommeren har vært elendig, så neste år kjøper jeg meg en båt å slapper litt av, med høye testosteronnivå

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 832 Innlegg:
Når vi bedriver mindre kroppsarbeid i jobb og hverdag, samtidig som maten mange spiser er tilnærma ubrukelig, må folk selv ta ansvar for egen helse. Hvis ikke blir vi feite og syke og en unødvendig utgiftspost på statsbudsjettet.

Noen har yrker der det oppfordres til fysisk aktivitet, der treninga kan gjøres gratis og noen ganger i arbeidstiden, og der teambygginga legges med topptur til Galdhøpiggen i stedet for fylla i Kjøbenhavn.

Det blir nok mer av sånt, men de som ikke har disse godene må selv gjøre en innsats.

Så enkelt (og vanskelig) er det.

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 200 Innlegg:

Psykisk helse er vel så økende som overvekt, det kan også være en sammenheng, der psyken fører til overvekt, trening er bra for begge kjønn, tilpasset den enkelte, men at evolusjonen fører til problemer man ikke kjenner til i dag, spesielt for menn, er jeg ganske sikker på.

Sitt eget beste er det mange som går på akkord med 

Dette innlegget har blitt redigert av Jolly J. d.e: 16 august 2017 - 08:42

1 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 1 gjester, 0 anonyme brukere