Gå til innhold

Ytringsfrihet og meningspoliti

- - - - - AF

• Vennligst logg inn for å svare
28 svar til dette emnet

Guest_Bon-Jovi_*

Guest_Bon-Jovi_*
  • Guests

Leser i dag en kronikk av Tybring Gjedde og tanken slår meg.

Det må være en del journalister også på Asiaforum

Vedlagt fil  IMG_1656.PNG   520,21K   8 Antall nedlastinger

Dette innlegget har blitt redigert av Bon-Jovi: 29 november 2016 - 14:33

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Du ser deg selv i Tybring Gjedd nå? Ensrettet kritikk mot alle andre som baseres på en agenda for å få andre til å føle seg som idioter, og absolutt ingen som helst selvinnsikt! Det er imponerende, at du trekker selveste Tybring inn i AF sin behandling av deg selv.
Redigert signatur

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 235 Innlegg:
Men artikkelen er inne på noe vesentlig.
Så er det da hvem som kommer med meningen/ytringen.
Tidspunktet dvs for tidlig i forhold til akseptert oppfatning.
Språkform etc.
Jada-historien er full av eksempler på "hva sa jeg"
Og det er ofte den trøsten "folk med vyer får" :-)
Og jada no 2
Meningspoliti synes finnes både her og der-desverre
Og de slår ned med hard hånd og føler ofte det går mer på person enn sak.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:
Kan ikke ta TG alvorlig

Han har en liten menighet!,,

Jo jeg kjenner til den karen ,,....

På privaten også , phuuu

Han eier tyvhans Kollen i buvassfaret

( det er for mange politisk partier i norge allerede)

Velter frunfrøken rødvins grande nå rejeringa

Phuuuuu

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 29 november 2016 - 16:16

Pain is temporary, honor lasts forever.

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 212 Innlegg:

Tyvhans, det positive er vel at El Grande nå får mer tid å spille Pokemon Go...

Og ja, jeg ler litt av BJ's positur og Jesus-vyer. Litt av en martyr han der...a littl speschul snowflake...*buhu, synd på meg!*

Artig å se Meningspoliti Fullmektig BJ gråte krokodilletårer fordi vi er så slemme med ham...lol.

Alle kan tro og mene akkurat hva de vil. Hva som er rett og galt er en "in the eye of the beholder" sak. Altså en subjektiv oppfatning basert på erfaring og informasjon.

Tomas

Tomas

Medlem

• Medlemmer
  • 317 Innlegg:

Mr. Bon

Ser ikke at du tilføyer dette forumet om Asia noe som helst.

Kan du ikke bare holde deg til kommentarfeltene hos diverse nettaviser isteden ?

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Du ser deg selv i Tybring Gjedd nå? Ensrettet kritikk mot alle andre som baseres på en agenda for å få andre til å føle seg som idioter, og absolutt ingen som helst selvinnsikt! Det er imponerende, at du trekker selveste Tybring inn i AF sin behandling av deg selv.

Dersom noen gjør idiotiske handlinger og blir kritisert for dette så er det IKKE det det samme som at vedkommende kritiker har en "agenda". Men det kan for noen være enklere å beskylde noen for å ha det enn å ta velbegrunnet kritikk inn over seg.  

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Mr. Bon

Ser ikke at du tilføyer dette forumet om Asia noe som helst.

Kan du ikke bare holde deg til kommentarfeltene hos diverse nettaviser isteden ?

Vi ALLE tilfører Asiaforum noe. ALLE innlegg, både små og store velskrevet eller ikke, har sin verdi (under forutsetningen at dem ikke krenker forumreglene). Skal forumet drive med en form for meningssensur så vil forumet ende opp med at en liten kjerne av aktive medlemmer som KUN skriver innlegg som ikke har et større informasjonsinnhold enn en turistbrosjyre.

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Når journalister oppfører seg som forummedlemmer så er det vel en grunn til bekymring..ihvertfall for min del..du finner de i tv2 nettavisen dagbladet nrk etc..ikke mye god journalistikk lenger..alle er globalister og liberale..da får man servert mye av det samme i bunn og grunn..Og Hillary vant valget btw.

Dette innlegget har blitt redigert av Kolami: 30 november 2016 - 02:13

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Dersom noen gjør idiotiske handlinger og blir kritisert for dette så er det IKKE det det samme som at vedkommende kritiker har en "agenda". Men det kan for noen være enklere å beskylde noen for å ha det enn å ta velbegrunnet kritikk inn over seg.

Okay, får ta det en gang til! Når enkelte ikke forstår at vi forstår, og fortsetter å gnage på det samme om igjen og opp at i mente med generaliseringer, og i tillegg tillegger seg hviten og forståelse basert på egne erfaringer og en tredje part som er innhabil og i tillegg sitter i glasshus, da blir det irriterende og lite interssant. Til og med hunder vet når de skal grave ned gamle bein og gå videre. Billedelig ment selvfølgelig.
Redigert signatur

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Okay, får ta det en gang til! Når enkelte ikke forstår at vi forstår, og fortsetter å gnage på det samme om igjen og opp at i mente med generaliseringer, og i tillegg tillegger seg hviten og forståelse basert på egne erfaringer og en tredje part som er innhabil og i tillegg sitter i glasshus, da blir det irriterende og lite interssant. Til og med hunder vet når de skal grave ned gamle bein og gå videre. Billedelig ment selvfølgelig.

Dersom "vi forstår" så tror jeg at du aldri hadde skrevet dette innlegget ovenfor. Og reaksjonen på disse innleggene "vi" ikke liker ville trolig vært en helt annen. Og hadde det ikke vært behov for disse innleggene "vi" ikke liker på forumet som jeg og mine likemenn skriver så hadde dem aldri fått så mange "likes" som dem får.  

Når det gjelder denne evige beskyldningen om å "generalisere" så kommer dette av at det ikke finnes noen seriøse motargumenter mot det som blir skrevet. Det kan godt være at man er enig i mye av det som blir skrevet, men man setter seg litt på utsiden og lever i den tro at det egne forhold og liv er MYE mer annerledes enn hva som blir beskrevet. Det å kritisere denne mannen for hans SELVDESTRUKTIVE handlinger og for at dette kan få ALVORLIGE NEGATIVE KONSEKVENSER for alle oss andre utlendinger mener "meningspolitiet" på Asiaforum ikke skal tillates mer enn at man skriver noen innlegg i ytringsfrihetens navn og så kan det få lov til "støve ned" i en krok av Asiaforum og aldri snakkes om igjen. Men muligheten til å ikke lese på disse trådene dersom dem er så  "forferdelige" er alltid tilstede. Noe det ser ut til at "meningspolitiet" ikke har oppdaget. Det kan jo være at dem heller ikke ønsker å oppdage det. Og hva som i tilfelle kan være bakrunnen for det kan man bare spekulere i.

Hvordan du blander "inhabilitet" og "glasshus" inn i dette blir rimelig uforståelig. For jeg kan på ingen måte påstå at jeg sitter i et glasshus. Selv om jeg vel og merke også har gjort mine nybegynnerfeil i Thailand. Dog har ikke feilene vært spesielt store og ikke kostet meg stort. Litt "gangsyn" har man vel til å forstå hva det hele handler om. Men jeg har lært av mine feil og gått videre i livet. Selvfølgelig er de personene som man møter og leser om og som forteller sin historie "inhabile". Men det betyr ikke at deres historier ikke er sanne. Som en godt voksen mann så vet jeg stort sett hvordan man skal oppfatte disse historiene og man forstår at saker og ting alltid har to sider. 

Dette innlegget har blitt redigert av I give up: 30 november 2016 - 10:39

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Dersom "vi forstår" så tror jeg at du aldri hadde skrevet dette innlegget ovenfor. Og reaksjonen på disse innleggene "vi" ikke liker ville trolig vært en helt annen. Og hadde det ikke vært behov for disse innleggene "vi" ikke liker på forumet som jeg og mine likemenn skriver så hadde dem aldri fått så mange "likes" som dem får.  

Når det gjelder denne evige beskyldningen om å "generalisere" så kommer dette av at det ikke finnes noen seriøse motargumenter mot det som blir skrevet. Det kan godt være at man er enig i mye av det som blir skrevet, men man setter seg litt på utsiden og lever i den tro at det egne forhold og liv er MYE mer annerledes enn hva som blir beskrevet. Det å kritisere denne mannen for hans SELVDESTRUKTIVE handlinger og for at dette kan få ALVORLIGE NEGATIVE KONSEKVENSER for alle oss andre utlendinger mener "meningspolitiet" på Asiaforum ikke skal tillates mer enn at man skriver noen innlegg i ytringsfrihetens navn og så kan det få lov til "støve ned" i en krok av Asiaforum og aldri snakkes om igjen. Men muligheten til å ikke lese på disse trådene dersom dem er så  "forferdelige" er alltid tilstede. Noe det ser ut til at "meningspolitiet" ikke har oppdaget. Det kan jo være at dem heller ikke ønsker å oppdage det. Og hva som kan være bakrunnen for det kan man bare spekulere i.

Hvordan du blander "inhabilitet" og "glasshus" inn i dette blir rimelig uforståelig. For jeg kan på ingen måte påstå at jeg sitter i et glasshus. Selv om jeg vel og merke også har gjort mine nybegynnerfeil i Thailand. Dog har ikke feilene vært spesielt store og ikke kostet meg stort. Litt "gangsyn" har man vel til å forstå hva det hele handler om. Men jeg har lært av mine feil og gått videre i livet. Selvfølgelig er de personene som man møter og leser om og som forteller sin historie "inhabile". Men det betyr ikke at deres historier ikke er sanne. Som en godt voksen mann så vet jeg stort sett hvordan man skal oppfatte disse historiene og man forstår at saker og ting alltid har to sider.

Glasshuset består iat du fortsetter å gå med skylapper på, gnåler på det samme uten å se deg selv med andres briller på! En evig stillingskrig der du med meningsfeller setter deg deg over andre, og har en misjonsagenda. En blir trøtt på det det, og bidrar null niks til forumet. Mange lever godt med alle farer og feil, så hva er problemet? Vi lever idag, og viskal lev i morgen forhåpentligvis litt klokere. Jeg har møtt mennesker andre dømmer nedomom og hkem, og jeg ville ikke vært uten de opplevlesne og erfaringer de har gitt meg.

På den litt mer alvorlige kanten, er når temaet i enkelte byggetråder og kjæreste tråder blir gjennomsyret med negativitet, eller det spinnes rundt temaene i andre tråder tråder, skaper det ett splittet forum. Gode og velmenende råd er godt å ta med seg, men evige debatter og stillingskriger for å kaste granater av samme slag, og hamre inn sine meninger er dødfødt! Når man ikke frem med budskapet sitt, gå videre til neste post.
Redigert signatur

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Glasshuset består iat du fortsetter å gå med skylapper på, gnåler på det samme uten å se deg selv med andres briller på! En evig stillingskrig der du med meningsfeller setter deg deg over andre, og har en misjonsagenda. En blir trøtt på det det, og bidrar null niks til forumet. Mange lever godt med alle farer og feil, så hva er problemet? Vi lever idag, og viskal lev i morgen forhåpentligvis litt klokere. Jeg har møtt mennesker andre dømmer nedomom og hkem, og jeg ville ikke vært uten de opplevlesne og erfaringer de har gitt meg.

På den litt mer alvorlige kanten, er når temaet i enkelte byggetråder og kjæreste tråder blir gjennomsyret med negativitet, eller det spinnes rundt temaene i andre tråder tråder, skaper det ett splittet forum. Gode og velmenende råd er godt å ta med seg, men evige debatter og stillingskriger for å kaste granater av samme slag, og hamre inn sine meninger er dødfødt! Når man ikke frem med budskapet sitt, gå videre til neste post.

Mitt bilde av Asiaforum er et sted hvor ALLE kan komme med spørsmål, meninger, erfaringer og kunnskaper om sør-øst Asia. Skal noen få medlemmer få lov til å bestemme hva som man skal skrive om bare fordi dem er "drittlei" eller ikke helt forstår innholdet av temaet så vil vel de fleste av oss forstå at forumet ikke vil fungere særlig godt. Og det å tro at noen på forumet har en form for "agenda" eller driver med en slags "misjonering" blir bare direkte latterlig. Mitt råd er å akseptere at mennesker er forskjellige og hva som opptar noen opptar kanskje ikke andre. Det å være et slags selvoppnevnt "meningspoliti" på forumet mener jeg viser en fullstendig mangel på respekt for andre medlemmer. Dersom man mener at visse tråder er så "forferdelige" så bør man ikke lese i dem. 

Dette innlegget har blitt redigert av I give up: 30 november 2016 - 11:26

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Mitt bilde av Asiaforum er et sted hvor ALLE kan komme med spørsmål, meninger, erfaringer og kunnskaper om sør-øst Asia. Skal noen få medlemmer få lov til å bestemme hva som man skal skrive om bare fordi dem er "drittlei" eller ikke helt forstår innholdet av temaet så vil vel de fleste av oss forstå at forumet ikke vil fungere særlig godt. Og det å tro at noen på forumet har en form for "agenda" eller driver med en slags "misjonering" blir bare direkte latterlig. Mitt råd er å akseptere at mennesker er forskjellige og hva som opptar noen opptar kanskje ikke andre. Det å være et slags selvoppnevnt "meningspoliti" på forumet mener jeg viser en fullstendig mangel på respekt for andre medlemmer. Dersom man mener at disse trådene er så "forferdelige" så bør man ikke lese i dem.

Takk for at du så elegant beviser nettopp hva jeg poengterer! Jeg kan avslutte min argumentering med god samvittighet. Hadde du selv forstått hva du skriver og sett det i lys av hva du selv skriver, så hadde vi kommet langt på vei.

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 30 november 2016 - 11:27

Redigert signatur

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Takk for at du så elegant beviser nettopp hva jeg poengterer! Jeg kan avslutte min argumentering med god samvittighet. Hadde du selv forstått hva du skriver og sett det i lys av hva du selv skriver, så hadde vi kommet langt på vei.

Min konklusjon er at sett med dine "briller" så skal ALL NEGATIVE FAKTA benektes og vi alle skal leve i "lykkeland" resten av livet. 

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Mitt svar til det er NEI, og det hadde du visst om du bare leste hva jeg faktisk skriver.
Redigert signatur

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Mitt svar til det er NEI, og det hadde du visst om du bare leste hva jeg faktisk skriver.

Problemet er at du ikke har noen seriøs argumentering angående temaet å komme med bortsett fra at du ikke ønsker i særlig grad hva som i dine øyne er "negative" tråder og innlegg på Asiaforum. Men du må forstå at dette ikke er opp til deg å bestemme. Uansett hva vi måtte mene om forumreglene så er det disse vi må forholde oss til. Og ikke noe selvoppnevt "meningspoliti".

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Noen har visst veldig lyst å være et offer for meningspolitiets knebling. Enkelte bruker mesteparten av innleggene sine til å fortelle hvor misforstått de blir oppfattet, hvor nedsablet de blir og hvor truet deres ytringsfrihet er... Det er nesten så en lurer på om paranoiaen er deres fremste kjennetegn. En kan le eller gråte av slikt - alt ettersom.

For forumets ledelse blir imidlertid oppgaven mest å sortere ut hva som er utilbørlig omtale og hva som kan sies å være innafor det som er forumets plattform for meningsutveksling. Den ytringsfriheten som gjelder på forumet her, er begrenset. Om en for eksempel vil si at alle norske menn som er gammel og feit og som drar til Thailand, er horebukker - så kan det vurderes som en så lite intelligent uttalelse at vi velger å la det stå - nettopp fordi alle og enhver gjennomskuer denslags bullshit for hva det er - og da har vedkommende som presterte å lire av seg idiotiet, egentlig fått sagt såpass mye om seg selv, at de fleste skjønner med hvilken type en har å gjøre.

Det samme gjelder om en presterer å si at alle thailandske jenter som finner seg en hvit mann, egentlig bare er opptatt av seg selv og sin egen nære familie og at den hvite mannen bare er en velfungerende minibank.. Vi kan velge å la slikt stå, fordi et slikt utsagn vitner om et menneske uten evne til å se nyanser og som gjerne også er blottet for empatisk innlevelse i andre menneskers situasjon. Det kan være greit for andre medlemmer å vite - så trør en varsomt rundt vedkommende og bruker minst mulig krefter på munnhuggeri med den personen.

Når ting er i grenseland, lar vi det oftest passere. Vi er grei sånn! :)

Rapporter inn ufin omtale og nedsettende kommentarer om grupper - slikt fjerner vi gjerne.  

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Problemet er at du ikke har noen seriøs argumentering angående temaet å komme med bortsett fra at du ikke ønsker i særlig grad hva som i dine øyne er "negative" tråder og innlegg på Asiaforum.

Det er din oppfatning av hva jeg skriver, og får stå for din egen regning. Alle vet at Jehovas vitner tror og predikerer dommedag og verdens undergang, og det er jo fakta, men vi trenger ikke å være enige om deres syn om hvordan det skjer, og hvorfor det skjer. I tillegg så blir man trøtt av å ha de på dørene jevnlig også, der de gjentatte ganger prøver å finne svake punkter for å nå frem med deres syn og tro.
Redigert signatur

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 901 Innlegg:

Det er din oppfatning av hva jeg skriver, og får stå for din egen regning. Alle vet at Jehovas vitner tror og predikerer dommedag og verdens undergang, og det er jo fakta, men vi trenger ikke å være enige om deres syn om hvordan det skjer, og hvorfor det skjer. I tillegg så blir man trøtt av å ha de på dørene jevnlig også, der de gjentatte ganger prøver å finne svake punkter for å nå frem med deres syn og tro.

Mener du virkelig at Jehovas vitner lyver?? Det er jo heeelt uhørt.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere