Gå til innhold

Foto

Remax pattaya property

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
39 svar til dette emnet

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Det er første gangen jeg har hørt, at noen ikke får igjen depositumet sitt. Men ikke første gangen jeg har hørt om ei dame som grafser eller lurer til seg penger på en eller annen måte. Som regel nekter kjæresten for at det er tilfelle, og er villig til å strekke seg langt for å beholde dama for enhver pris. Å snakke fornuft til de, er stort sett umulig, og de må som regel finne ut av det selv den harde lange veien.

Jeg hører ikke de historiene hvor det går riktig for seg.. jeg har enda til gode for å høre at det går riktig for seg...det er nå meg..ikke det at jeg spørr og graver om det dette tema..

Man må nok påregne at depositum går tapt..når det er sagt så tror jeg eieren av denne condoen jeg leier er bra....så jeg forventer ikke noe bråk der faktisk..men vi får nå se..

Dette innlegget har blitt redigert av Kolami: 16 november 2016 - 12:31

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Jeg kan forstå om det er en privat utleier, men ett firma?
Redigert signatur

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Jeg kan forstå om det er en privat utleier, men ett firma?

Ja, mange ulike eiere bak firmaene..

Jeg vet om at feks utbyggere bevist lyver når de selger condoer hvor de sier at de kan leie ut for feks ca 25 000 bath pr mnd..men i virkeligheten får man kanskje 7 8000 bath..Mange thaier blir jo lurt også..også lar de feks det gå utover de som leier såklart..det er fort gjort å bli offer for denne livsløgnen som Thailand serverer utlendinger..

Verdens mest korrupte land og man kan ikke forvente seg noe særlig..

Selv om det finnes ærlige og redelige folk så er de i mindretall etter min mening..jeg har vanskeligheter for å velge ærlige folk i Thailand eller BKK..men det er nå meg..jeg er blitt bedre..men man må passe på hele tiden..

Jeg ville ikke stolt på en sjel..gå etter magefølelsen..gjør deg erfaringer er alt jeg har å si..begynn lavt og gå høyere..for mange betaler altfor mye de første gangene.jeg vet om ett par fra USA, de må være de mest dumme jeg vet om? Som har mistet feks mellom 100 000 -300 000 tusen bath..de har leid hus btw--

Feks hvis man leier hor Nordic Group i Pattaya så ville jeg stolt på de..det er nå meg,, uten at jeg vet ingenting om de..men jeg sitter på følelsen at de er OK..det blir litt sånn..

Dette innlegget har blitt redigert av Kolami: 17 november 2016 - 09:55

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 163 Innlegg:

Eneste måten å få igjen depositumet er å bruke det opp er min erfaring. Ikke betal og si at det kan tas fra depositumet fordi du skal flytte og vil bruke opp depositumet. Da får man fort svar hvem som er redelig lenge før man flytter.

En gang var jeg på samme plass to ganger...

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

Eneste måten å få igjen depositumet er å bruke det opp er min erfaring. Ikke betal og si at det kan tas fra depositumet fordi du skal flytte og vil bruke opp depositumet. Da får man fort svar hvem som er redelig lenge før man flytter.

Veldig god ide... :-)
Free Jatupat Boonpattararaksa!!!

Tullebukken

Tullebukken

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 764 Innlegg:

Ja det er problemer både for utleiere og leietagere, et stort problem for utleiere er at folk tror at dem bare kan flytte ut når det passer dem etter å ha skrevet leiekontrakt.

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 836 Innlegg:

Vil det bli godtatt da ?

Depositumet er vel for å dekke eventuelle kostnader som utleier vil få ved event skade ?

I teorien kan da leier påføre skade på leilighet den siste perioden, og utleier får ikke dekket denne dersom dep er brukt.

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 163 Innlegg:
Renting in Thailand

One of the big worries people have about renting in Thailand is losing their deposit because let's face it there's plenty of Thai's here they only see dollar signs when they meet a westerner. So get ready for this, if the landlord decides that they don't want to give you your deposit back there's F*all you can do about it! Well that's not exactly true, you can try to go to the police but they aren't adjudicators in these matters unless there's a real crime like they stole money from you, but they didn't! You GAVE them the money! So the only thing you can do is go to the consumer protection police and lodge a complaint there, it'll go to court after a few months time and even if you win they still might not pay anyway so to put it basically you're F*cked.

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 715 Innlegg:
I Norge skal depositum settes på sperret konto i leiers navn, men utleier må signere for å åpne sperren. Er det regler rundt dette i Thailand? Kan man få en lignende avtale/konto som utlending?

Sent from my iPhone using Tapatalk
--------------------------------------------
dark humour appreciation group

Tullebukken

Tullebukken

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 764 Innlegg:

Du kan åpne konto der begge må signere for å ta ut penger.

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 152 Innlegg:

2 mnd depositum for 1 mnd leie, har betalt 5000 som jeg fikk igjen med fratrekk av vann og strøm

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

ja...det er jo det da..ofte så står det i kontrakten at man ikke skal bruke depositum til å betale husleie..så det betyr fort at du leietaker er den som er blir ett problem..som også det er mange av i Thailand ;)

Poenger er vel kanskje at det en måte å gjøre det på...i Thailand så er man så og si rettsløs..det er ikke som i Norge hvor leietaker nærmest har  sterk ettsikkerhet..

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 715 Innlegg:
Tja, min svigerinne kjøpte et hus på tvangssalg for noen år siden. Det gikk over et år før banken fikk kastet ut leietager. Grunnen var visst knyttet nettopp lover og rettsikkerhet. Men det var en thai leietager.

Sent from my iPhone using Tapatalk
dark humour appreciation group

Tullebukken

Tullebukken

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 764 Innlegg:

Ja er leiekontrakten registrert på skjøte, kan det nok bli vanskelig å kaste ut noen.

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 163 Innlegg:

Jeg hører ikke de historiene hvor det går riktig for seg.. jeg har enda til gode for å høre at det går riktig for seg...det er nå meg..ikke det at jeg spørr og graver om det dette tema..

Man må nok påregne at depositum går tapt..når det er sagt så tror jeg eieren av denne condoen jeg leier er bra....så jeg forventer ikke noe bråk der faktisk..men vi får nå se..

Det som virker noen ganger er at man sier, "jeg vil undersøke på Tax Department ang leiligheten/huset". Mange som får hetta da....

It is the owners responsibility to inform the local authorities (Or.Bor.Tor) if the property is leased out or otherwise is put to commercial use and pay this 'rental tax' before the end of February each year. Generally this tax burden in Thailand is passed on to the tenant/ lessee in the lease agreement.

Dette innlegget har blitt redigert av tellus: 18 november 2016 - 12:05

Tullebukken

Tullebukken

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 764 Innlegg:

Dem som leier hos meg, må godta de tingene som jeg sier til leietagerne.

Men håper alle andre som leier kommer godt ut av det!

Tellus, du har vel et lite problem, men ta det  opp med noen du eventuelt kommer til å leie hos.

Dette innlegget har blitt redigert av Tullebukken: 18 november 2016 - 17:14

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 163 Innlegg:

Dem som leier hos meg, må godta de tingene som jeg sier til leietagerne.

Men håper alle andre som leier kommer godt ut av det!

Tellus, du har vel et lite problem, men ta det  opp med noen du eventuelt kommer til å leie hos.

Jeg har ikke hatt noen problemer med leie i Thailand, bare prøver å hjelpe de som føler seg, eller har blitt lurt. Vi har stort hus i Thailand men noen ganger reiser vi til en annen plass og blir der en mnd.

Dette innlegget har blitt redigert av tellus: 18 november 2016 - 17:24

Tullebukken

Tullebukken

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 764 Innlegg:

Ja for kort tid er det vel egentlig like greit å leie seg inn på et hotel

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Anmeldelse er innlevert, og så får de bare avvente hva som skjer videre. Jeg sitter på leiekontrakt, tlf nr, og firma, men min kontakt der nede vil ikke, eller tør ikke å sjekke eller gjøre noe, pga redd for represalier mot seg selv. Enten det er dama hans, eller person i firma, eller firma selv som er svindleren.

Når jeg selv har hatt langtidsleie, så har jeg alltid betalt en måned forskudd, og ikke noe mer, og jeg ville ha vært skeptisk til å betale 2 måneder dep, for en månedsleie.

Om en skal regne de penga for tapt, kan en like gjerne bo på hotel!
Redigert signatur

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Det som virker noen ganger er at man sier, "jeg vil undersøke på Tax Department ang leiligheten/huset". Mange som får hetta da....

It is the owners responsibility to inform the local authorities (Or.Bor.Tor) if the property is leased out or otherwise is put to commercial use and pay this 'rental tax' before the end of February each year. Generally this tax burden in Thailand is passed on to the tenant/ lessee in the lease agreement.

Er det nå jeg skal skrike "skriiik" ;) 

Vel, det er ikke akkurat Norge med sitt rettsvern for leietaker..mulig at thaier ikke en gang vet det selv en gang hehe..

Dette høres ut som en gullgruve for Eliten i Thailand..Det er vel eneste grunnen til slik lovtekst er utformet...

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere