Gå til innhold

Foto

Turisme i Thailand

* * * * - 3 Stemmer

• Please log in to reply
572 replies to this topic

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 319 Innlegg:

Dårlige strender med forrurenset vann, og kun natteliv å by på der damene er mer opptatt av selfier og sosiale medier som begynner å genere mer omsetning enn å sitte å vente på kunder i baren.

Sist jeg var der var det jo mye som fortsatt var døgnåpent, og Qbar og nattklubben der i Walking street var åpent til langt på morgen.
www.asianet.no

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 319 Innlegg:

Jeg synes det er ok der pga mat, damer, bathbus over alt og klima. Sammenlignet med andre turistdestinasjoner er det vel så greit i pattaya. Jomtien er enda bedre synes noen, men kan ikke sammenlignes med Bangkok, ..Der er det best!

Hadde Pattaya hatt bra strand og badevann, så hadde det vært ett mekka, med det varierte mattilbudet og utelivet, og pga det er vel den rimeligste feriebyen i Thailand såvidt meg bekjent.
www.asianet.no

giggen

giggen

Medlem

• Medlemmer
  • 155 Innlegg:

Hadde Pattaya hatt bra strand og badevann, så hadde det vært ett mekka, med det varierte mattilbudet og utelivet, og pga det er vel den rimeligste feriebyen i Thailand såvidt meg bekjent.

Jeg savner ikke stranda. Bader i basseng. Tryggest for meg:) Jeg var på flere ferieturer til Phuket (Karon) og de siste gangene så jeg bare strendene fra bak i tuktuk.

Harald H

Harald H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 047 Innlegg:

En farangs uvitenhet

At svarte tenner i mer enn 1000 år har vært mote i Asia ble jeg ikke klar over før i dag. Har jo sett dette av og til, som f.eks i Chaing Mai, og har gitt dårlig tannstell skylda, uten tenkt mer over det.

I Sapa (Vietnam) i vår på traff vi en liten gruppe damer, mange pene, men svarte tenner hadde flere av dem. De smilte og lo - viste frem tanngarden - og ville gjerne bli tatt bilde av. Syns det var litt forunderlig med så dårlige tenner. Men det var altså farangens mangel på viten som slo ut i full blomst.

Visst nok var det King Rama 5 (1853 - 1910) som oppfordret befolkningen til å slutte med dette. Det begynte komme flere europeere og dets like med mer eller mindre hvit tanngard. Og den hvite rase skal som kjent etterlignes.

Vel, Kongens oppfordring hjalp antakelig lite? Og kanskje mye av årsaken var at denne frukten (betal nut) som ble tygd sammen med blad fra planten/palmen (betal leaf), hadde en viss stimulerende virkning?  Men i 1939 ble denne "gomlingen" forbudt ved lov.

Likevel er det noen som holder tradisjonen i hevd - selv om det i 2017 er tann bleking for alle penga.

Den som ønsker kan lese mer om dette her: http://travel.resour...radition/14530/

Dette innlegget har blitt redigert av Harald H: 03 september 2017 - 04:52

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 319 Innlegg:
Var vel ett tidligere forumsmedlem som beskrev denne tygginga tidligere, og hadde vistnok erfaring med den selv. Oppkvikkende og svak rus ifølge han.
www.asianet.no

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 011 Innlegg:

Men er det bare Pattaya hvor det er mindre vestlige turister?

Jeg har det samme inntrykket samtlige steder jeg har vært de siste årene. Ledige strandsenger overalt, det har aldri vært enklere å finne billige hoteller (det gjelder også i den absolutte høysesongen i jula, selv i Bangkok), og mange barer er så folketomme at det nesten ikke er til å begripe at de kan gå rundt i det hele tatt.

Enkelte steder har masse kinesere med kamera, men de går stort sett rundt i flokk og fotograferer, og de ser ut til å bruke minimalt med penger på annet enn hoteller, utflukter og fellesbespisning.

Kanskje er det ikke noen spesielle grunner til dette, utover en naturlig utvikling der Thailand de siste 15 årene har vært et såpass yndet reisemål at svært mange allerede har vært der, og selv om vi her inne reiser igjen og igjen, er trenden i Europa (i hvert fall i følge norsk reisebransje) jakten på det unike. I så fall ramler kanskje et land med masseturisme litt ned på lista over aktuelle reisemål. Når de fleste som reiser til Thailand stifter bekjentskap med nettopp masseturistdestinasjoner som Pattaya og Phuket, gir det kanskje et land som allerede av mange oppfattes som ganske "harry", et eskalerende rykte som "østens Grand Kanaria".

I Asia er det likevel ganske mange destinasjoner som fortsatt regnes som unike. Svært mange som skal til disse destinasjonene mellomlander i Bangkok. Kanskje tar de noen dager i landet, selv om Thailand i mindre grad enn tidligere er deres primære reisemål.

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 241 Innlegg:

Når vi går fra Bangsaen Beach og hjem , er det ett lite tre på veien , som kjerringen min fortalte

att laue på tredet  tygger dei i Thailand før i tiden for å få hvite tenner , og det skulle vera svært 

effektivt .

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 241 Innlegg:

Bangsaen Beach  med foto fra i dag . Her er det litt for mye folk frå fredag ettermidag til søndag kvell

All trafikk korka seg , man kommer ikke frem . Og her er det tre dobbel parkering langs fortauet på

begge sider av veien  Og  det er nesten  6 km med stoler og mye avd er 24 stoler i bredden 

Og her sitter dei heile dagen og eter og drikker  Se foto

Vedlagt(e) fil(er)

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 155 Innlegg:

Det er ihvertfall ikke folketomt i Pattaya i helgene.

Jeg er ofte på weekendturer dit og alltid masse trafikk og en blanding av Bangkokians på tur og expats og 2 ukes turister. Masse kinesere selvsagt , de er overalt.   I August tror jeg det har vært ganske bra aktivitet på de europeiske restaurantene ig barene i Jomtien/Pattaya. De beste stedene overlever uansett. 

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 011 Innlegg:
Nytt fengselskonsept i Bangkok. Betal for å bli bura inn.

https://www.theguard...nd-prison-hotel

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 613 Innlegg:

Det er utrolige summer Thailand tjener på turismen, og det bare øker og øker hvert år.  Det øker både med turister og inntekter, og 1,4 trillioner baht på 10 måneder er ekstremt høy sum.  Pengene triller inn i trillioner de.

http://www.thainytt.no/index.php?id=4215349679287607509&utm_source=dlvr.it&utm_medium=facebook

A.H.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 188 Innlegg:
Noe annet som skulle vært interessant og sett er hvor mye penger som kanaliseres til Thailand fra
utflyttede thaidamer.
I tillegg til det vi mer eller mindre fastboende bruker i kongedømmet.
De ringvirkningene disse gir i diverse provinser tror jeg er betydelige.
Så er det et annet spørsmål om det blir verdsatt og erkjent :smile:

Harald H

Harald H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 047 Innlegg:

I morgen fyller konas mor 70 år. Og om kvelden tar denne "bemidlede" farangen konas familie med ut på en litt bedre middag. 

Verdsatt og erkjent? Joda, blir det sikkert. Fra min side og. Dessuten pinlig hvis jeg ikke så gjorde. 

Håper det blir koselig. 

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere