Gå til innhold

Foto

nye duppeditter

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
222 svar til dette emnet

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 208 Innlegg:

Olympus har kommet med nytt speilløst systemkamera.

https://foto.no/arti...naturfotografer

A.H.

Jeg har lest positive tester om dette, men flere klager på dårlig "viewfinder", den blir sogar sammenlignet med tv-bilde fra -70 årene og ligger langt etter konkurrentene.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 411 Innlegg:

Jeg har lest positive tester om dette, men flere klager på dårlig "viewfinder", den blir sogar sammenlignet med tv-bilde fra -70 årene og ligger langt etter konkurrentene.

Det er en liten bildebrikke og ett noe stort kamerahus.  En vel drøy pris når det ikke er fullformat.  Men en ting skal sies:  Det tar bilder i en enorm hastighet, og tar skarp bilder selv med bevegelse av kameraet anti rystelsen er fantastisk bra.  Men prisen er alt alt for høy.  Vel i mine øyne.

A.H.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 392 Innlegg:
Apple med stabil fortjeneste tross iPhone-nedgang.

Apple fikk et godt kvartalsresultat, med omsetningsvekst i musikk, filmer, apper og andre tjenester som motvirket nedgangen i iPhone-salget.

Selskapet hadde en inntekt på 20 milliarder dollar i siste kvartal i fjor og en omsetning på 84,3 milliarder dollar, og det til tross for at iPhone-salget var 15 prosent lavere enn året før.

Selv om det var litt skuffende, viser kvartalsresultatet den underliggende styrken i vår virksomhet, sier Apples konserndirektør Tim Cook.

2. januar kunngjorde selskapet at inntektene fra iPhone-salget er svakere, særlig i Kina, og at det vil gå utover selskapets inntekter. Dagen etter stupte Apple på børsen og falt 10 prosent på sin verste børsdag på flere år.

https://resett.no/20...iphone-nedgang/
Livet seglar fort forbi

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 392 Innlegg:

Canon satser videre på fullformat uten speil.

Hils på Canon EOS RP.

I fjor høst dro Canon duken av sitt speilløse kamerasystem Canon EOS R, og allerede nå utvider de systemet med et nytt kamerahus. Videre bekrefter de at det skal komme seks nye RF-objektiver på markedet i løpet av året.

Dette bør kunne glede både de som allerede har investert i EOS R og de som mente det første kamerahuset var for dyrt. Nykommeren Canon EOS RP er nemlig omtrent ti tusen kroner rimeligere, for ikke å snakke om lettere og mindre enn EOS R-huset som kom i fjor.

Likevel har EOS RP fremdeles en CMOS-fullformatsensor og DIGIC 8-bildeprosessor, akkurat som storebror.

Men selv om den nye EOS RP er bygd på den samme teknologien, er det ikke snakk om at du får den helt samme ytelsen. EOS RP er oppgitt til å ha 26,2 megapiksler, mens EOS R har 30,3 millioner. RP har 4779 autofokuspunkter, mot 5655 punkter for R.

Autofokushastigheten på ned mot 0,05 sekunder er dog lik for begge kameraene.

Canon EOS RP har salgsstart mot slutten av måneden, og har fått en veiledende pris på 15 599 kroner – eller 25 999 med objektivet RF 24-105mm f/4L inkludert.

https://www.tek.no/a...en-speil/458108

Livet seglar fort forbi

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 392 Innlegg:
Her er Samsungs brettbare telefon.

Galaxy Fold kommer i mai og koster omtrent 20 000 kroner.

Det er ti år siden Samsung slapp sin første Galaxy S-mobil, og det feirer de ved å lansere sin første brettbare telefon som har fått navnet Galaxy Fold. De snakket så vidt om den i fjor høst, men i kveld var det duket for detaljer.

Samsung forteller at du kan kjøpe Galaxy Fold allerede fra 3. mai. Og prisen? Som ryktet: Heftige 2000 dollar. Direkte omregnet utgjør dette omlag 17 000 norske kroner, men medregnet moms og øvrige avgifter vil nok prisen raskt tippe over 20 000 kroner her på berget.

Den nye telefonen består av en 7,3 tommer stor skjerm som brettes sammen på midten. Siden vi ikke snakker om en helt enorm skjermstørrelse her, blir altså telefonen noenlunde kompakt når den er sammenbrettet. Om ikke i volum, så i alle fall i areal.

I tillegg til den store skjermen på innsiden får Galaxy Fold en skjerm på utsiden som måler 4,6 tommer. Dermed, når den blir for liten, kan du åpne mobilen som en bok for å se på en vesentlig større overflate.

https://www.tek.no/a...-lansert/458569
Livet seglar fort forbi

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 143 Innlegg:

Her er Samsungs brettbare telefon.

Galaxy Fold kommer i mai og koster omtrent 20 000 kroner.

Er det ingen grense for hvor dyr en telefon kan være? Nå har vi skreket over oss over de altfor dyre iPhone til over 10.000 kroner, så kommer altså Samsung med telefon til 20.000 kroner!

Blir nok litt utsettelse før jeg oppgraderer, men det blir definitivt ikke telefon til 20.000 kroner.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 392 Innlegg:
Hver sin smak ,
Kommer ikke til og stige over 3000 kr på neste tlf , ikke for at jeg er grisk med penga men hva er vitsen ?
btw fikk min første smart tlf for 1.5 år siden og skryter av det..

Jeg hadde i maaaaaangen år en blå nokia 206 , akkurat som Arild har en med knapper taster , kan ringe og sms helt topp.
Ser ute i nordsjøen nå etter vi fikk låv og ta med oss mobilen ut , det er heeeeeeeeelt forbanna umulig og få kontakt med folk fordi de har planta seg i denne mobilen.
Selv da hadde jeg min lille blå nokia 206 som jeg låste inn i boksen på heliporten , per idag ligger min smart tlf i Stavanger og jeg bruker nettbrett ute.

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 22 februar 2019 - 14:51

Livet seglar fort forbi

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 208 Innlegg:

Min Microsoft Surface P ro4 ble gravid og det var ikke plass til den gravide batterimagen i det trange skjørtet, så Microsoft/Elkjøp spanderte ei helt ny jente på meg av samme årgang... Den oppdaterer og oppdaterer. Foreløpig 14 kvalitetsoppdateringer og 38 driveroppdateringer...(Den må restartet mellom hver kvalitetsoppdatering).  Hadde det ikke vært for at det er en skikkelig dugelig planke hadde jeg skjeina den ut vinduet nå...

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 208 Innlegg:

Har bestilt denne fra foto.no i dag... (ZHIYUN Smooth 4) Gimbal for telefon...

Håper den svarer til forventningene.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 392 Innlegg:
Nye Galaxy S10 oser av luksus.

Samsung slår tilbake etter en kjedelig Galaxy S-generasjon.

Årets mobilflaggskip fra Samsung heter Galaxy S10. Det følger opp den litt kjedelige Galaxy S9 som skuffet på salgslistene i fjor.

Dette er altså året Samsung har alt å vinne. I hvert fall om de skal klare å holde konkurrenten Huawei fra livet.

Vi har testet Galaxy S10+ og Galaxy S10 de siste dagene og inntrykket er meget godt av begge to. Men det er spesielt den største modellen som imponerer.

Det fantastiske menysystemet OneUI gjør at det gode inntrykket fortsetter. Samsung har alltid levert noenlunde raske telefoner, men det har gjerne manglet litt på den siste lille finishen. Det har gjerne stotret litt i overganger og animasjoner. Noen ganger har vi måttet vente på telefonene.

Med Galaxy S10 skjer ikke det. At menyene i tillegg er laget for å være enkle å nå uten å strekke tommelen ut av ledd er også en fordel. Bittelitt rotete er de noen ganger, med kategorier under innstillingene som ikke alltid er åpenbare. Men det er vanskelig å unngå helt.

https://www.tek.no/a...laxy-s10/458759
Livet seglar fort forbi

Stein19

Stein19

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 665 Innlegg:

Duppeditter ja....

Har ikke blitt tatt av disse strømningene mht teknologi.

Min telefon som blir brukt i Norge er en Nokia som ble kjøpt i Thailand for snart 9 år siden. Knappetastatur med også thaibokstaver.

Fungerer utmerket. Futteralet som beskytter telefonen har begynt å bli moden for utskifting, med har benyttet meg av taip for å holde telefonen på plass.Så dette kan fungere lenge enda....

Må innrømme at jeg måtte bytte batteri sist høst. Da satte jeg inn et som var tatt vare på i 9 år etter den forrige Nokian jeg hadde.

Liker Nokia....har en egen Nokia i Thailand også med knappetastatur. Den er bare 2 år gammel......

Finsk sisu...

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 143 Innlegg:

Duppeditter ja....

Min telefon som blir brukt i Norge er en Nokia som ble kjøpt i Thailand for snart 9 år siden. Knappetastatur med også thaibokstaver.

Fungerer utmerket. Futteralet som beskytter telefonen har begynt å bli moden for utskifting, med har benyttet meg av taip for å holde telefonen på plass.Så dette kan fungere lenge enda....

Må innrømme at jeg måtte bytte batteri sist høst. Da satte jeg inn et som var tatt vare på i 9 år etter den forrige Nokian jeg hadde.

Liker Nokia....har en egen Nokia i Thailand også med knappetastatur. Den er bare 2 år gammel......

Finsk sisu...

Da kan vi vel trygt konstatere at du ikke er noen tekno-freak! Du har nok et nærmere forhold til kniv og hammer enn du har til digitale verktøy :).

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 411 Innlegg:

Duppeditter ja....

Finsk sisu...

Man bruker det man trenger, og for mange er en telefon en telefon for samtaler og meldinger. Har faktisk samme bruken selv.  Kommer snart ikke i kontakt med folk her, da denne smartmobilen er foran nesa på dem hele dagen.   :-o   Siden jeg liker meg best hjemme, så er en topp datamaskin det jeg eller strenger.  Større skjerm også for øyne som ikke liker små skjermer.   ;-) 

A.H.

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 27 februar 2019 - 11:44

Stein19

Stein19

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 665 Innlegg:

Da kan vi vel trygt konstatere at du ikke er noen tekno-freak! Du har nok et nærmere forhold til kniv og hammer enn du har til digitale verktøy :).

Ja det er hevet over tvil....

Som en del skandinavisk mht etnisk opphav.....

men med en betydelig prosentandel genmateriale som finsk/kvensk med samisk innblanding.....

så kan jeg håndtere en kniv ja.....

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 473 Innlegg:

Nye Galaxy S10 oser av luksus.

Samsung slår tilbake etter en kjedelig Galaxy S-generasjon.

Årets mobilflaggskip fra Samsung heter Galaxy S10. Det følger opp den litt kjedelige Galaxy S9 som skuffet på salgslistene i fjor.

Dette er altså året Samsung har alt å vinne. I hvert fall om de skal klare å holde konkurrenten Huawei fra livet.

Vi har testet Galaxy S10+ og Galaxy S10 de siste dagene og inntrykket er meget godt av begge to. Men det er spesielt den største modellen som imponerer.

Det fantastiske menysystemet OneUI gjør at det gode inntrykket fortsetter. Samsung har alltid levert noenlunde raske telefoner, men det har gjerne manglet litt på den siste lille finishen. Det har gjerne stotret litt i overganger og animasjoner. Noen ganger har vi måttet vente på telefonene.

Med Galaxy S10 skjer ikke det. At menyene i tillegg er laget for å være enkle å nå uten å strekke tommelen ut av ledd er også en fordel. Bittelitt rotete er de noen ganger, med kategorier under innstillingene som ikke alltid er åpenbare. Men det er vanskelig å unngå helt.

https://www.tek.no/a...laxy-s10/458759

Har aldri vært no fan av samsung. synes de er rotete i menyen. skal sies at jeg aldri har eid en toppmodell
av samsung, men min thailand mobil var en A7. godt kamera hvis den fikk ta bilder på dagtid, og ikke noe i bevegelse. utstyret den med eksternt minnekort så det var grei kapasitet. Dessverre så ligger den på bunn av vannet i Ao Nang nå.Kjipt altså, og ikke pga selve mobilen, men pga alle bildene.
Har fortsatt min. iphone 8+ 256G. en helt rå mobil.

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 599 Innlegg:

Noen som vet ca. pris for et bra dach camera koster i Thailand.

Mao

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 143 Innlegg:

Noen som vet ca. pris for et bra dach camera koster i Thailand.

Søk på Lazada https://www.lazada.c....1125719c4hODM2

Her finner du dash-camera I alle prisklasser vil jeg tro.

Dette innlegget har blitt redigert av PanGei: 31 mars 2019 - 01:10

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 208 Innlegg:

Min nye duppeditt er en Huawei P30 Pro... Det er fremdeles en telefon med et kamera og ikke et kamera med telefon...
Den er nesten god nok på mange områder, men jeg beholder nok mitt Nikonutstyr.

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 382 Innlegg:

Var i dag på shopping , Central Festival Pattaya.

Det ble 2.stk. Samsung Galaxy 10 + og trådløse ladeplater. Til min kone gg meg.

Når vi satt der og ventet , da betjeningen skulle installere programmer og overføre div. fra gamle tlf. ( Samsung Galaxy 6 Edge + )

hørtes det et klask og mye hyl og skrik. 

Kona gikk bort for å se , ca. 15 meter fra butikken i 3. etasje. Da ho kom tilbake kunne ho fortelle at det var en farang som hadde valgt å ta sin siste reis fra 6.etasje og ned i første. 

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 473 Innlegg:

Var i dag på shopping , Central Festival Pattaya.
Det ble 2.stk. Samsung Galaxy 10 + og trådløse ladeplater. Til min kone gg meg.

Når vi satt der og ventet , da betjeningen skulle installere programmer og overføre div. fra gamle tlf. ( Samsung Galaxy 6 Edge + )
hørtes det et klask og mye hyl og skrik.
Kona gikk bort for å se , ca. 15 meter fra butikken i 3. etasje. Da ho kom tilbake kunne ho fortelle at det var en farang som hadde valgt å ta sin siste reis fra 6.etasje og ned i første.

Frivillig ?? hvorfor alle disse selvmordene i pattis? Kan da ikke være pga damer?? mister ei, så er det jo bare å gå ut å finne ei ny😆

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere