Gå til innhold

Foto

nye duppeditter

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
145 svar til dette emnet

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 745 Innlegg:

Dagen kan bli enda mørkere.
Nå skal Macen slutte å fungere om du reparerer selv.

https://www.tek.no/a...rasjonen/447924

Ser ut til at dette bare gjelder nyere MacBook Pro og iMac Pro. Min MacBook Pro er gammel og fungerer utmerket etter at jeg selv har skiftet både disk og batteri. iMac Pro er utenfor mitt budsjett, så den bryr jeg meg ikke om.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 745 Innlegg:

Dagen kan bli enda mørkere.
Nå skal Macen slutte å fungere om du reparerer selv.

https://www.tek.no/a...rasjonen/447924

Vi kan jo velge å lese dette som en oppfordring om ikke å kjøpe Apple-produkter. 

Var i tenkeboksen lenge før siste anskaffelse. Kanskje valget blir PC neste gang?

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 165 Innlegg:

Vi kan jo velge å lese dette som en oppfordring om ikke å kjøpe Apple-produkter. 

Var i tenkeboksen lenge før siste anskaffelse. Kanskje valget blir PC neste gang?

Liker selvfølgelig ikke at prisene til Apple går opp, men bytte operativsystem vil jeg nok ikke gjøre.  :-o 

Men kjøpe en annen mobil en iPhone er ikke noe problem.   ;-)  :smile: 

A.H.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 745 Innlegg:

Liker selvfølgelig ikke at prisene til Apple går opp, men bytte operativsystem vil jeg nok ikke gjøre.  :-o 

Men kjøpe en annen mobil en iPhone er ikke noe problem.   ;-)  :smile: 

A.H.

Forskjellene fra et brukerståsted mellom Windows og MacOS er etter hvert blitt helt marginale. Det er nesten så jeg ikke merker særlig forskjell om jeg jobber i det ene eller det andre OS. Det som derimot gjør det kjelkete å bytte OS er når en allerede har lagt ned kroner i programvare låst til et bestemt OS. Selv har jeg blant annet brukt penger på foto- og videoprogrammer som på en måte har låst meg til MacOS.

Har hatt iPhone siden iPhone 2, så det sitter langt inne å gå vekk fra iPhone, men om deres framtidige politikk er telefoner til over 10.000 kroner, så vil et skifte tvinge seg fram av seg selv. Enn så lenge finnes jo iPhone 8, så det blir kanskje min neste (og siste?) iPhone.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 949 Innlegg:
Dette betyr at brettbare mobiler snart kommer for fullt.

Det har vært et par spennende siste uker i mobilverdenen. Først viste et kinesisk selskap overraskende frem verdens første brettbare telefon, og for et par dager siden viste giganten Samsung at de også ville satse stort på den nye formfaktoren. Fra scenen under sin utviklerkonferanse viste de nemlig både en brettbar skjerm og en prototype av en brettbar telefon som de jobber med.

Android vil støtte brettbare mobiler.

Nå er også Android-skaperen Google med på «team» brettbar. De har annonsert innebygget støtte i Android for enheter med den brettbare formfaktoren, noe som er svært viktig.

Med dette grepet sørger Google for at alle selskaper som ønsker det får en enkel måte å behandle apper og utnytte grensesnittet hos telefoner med brettbare skjermer.

https://www.tek.no/a...or-fullt/450745
Livet seglar fort forbi

CBIII

CBIII

Medlem

• Medlemmer
  • 268 Innlegg:

Forskjellene fra et brukerståsted mellom Windows og MacOS er etter hvert blitt helt marginale. Det er nesten så jeg ikke merker særlig forskjell om jeg jobber i det ene eller det andre OS. Det som derimot gjør det kjelkete å bytte OS er når en allerede har lagt ned kroner i programvare låst til et bestemt OS. Selv har jeg blant annet brukt penger på foto- og videoprogrammer som på en måte har låst meg til MacOS.

Har hatt iPhone siden iPhone 2, så det sitter langt inne å gå vekk fra iPhone, men om deres framtidige politikk er telefoner til over 10.000 kroner, så vil et skifte tvinge seg fram av seg selv. Enn så lenge finnes jo iPhone 8, så det blir kanskje min neste (og siste?) iPhone.

Joda, tenkte egentlig det samme da jeg så prisene på de nye iPhonene, men det blir litt annerledes når en står der og skal handle og samtidig ser at den nye Huawei´en markedsføres til ca 9500 kroner. Da ble ikke steget opp til iPhone XS MAX så avskrekkende likevel, det ble en sånn en. 

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere