Gå til innhold

Foto

nye duppeditter

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
222 svar til dette emnet

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 334 Innlegg:

Min nyere utgave av Fortuner har CD-spiller. men også det er jo etterhvert blitt avlegs. iPhone er parret med bilen via Bluetooth så musikken kommer fra telefonen samt at koblingen gir handsfree telefon, styrer alt fra rattet.

tenk at vi bare er i startfasen av data/teknologi utviklingen. gleder meg til kunstig intelligence kommer.
5G ligger vel nærmest i fremtid.
Hva er 5G?

Vi har hatt en utvikling av mobile nettverk med nye generasjoner omtrent hvert tiende år siden analogt NMT (1G) kom i 1981, 2G i 1992, 3G i 2001 og 4G i 2010. Rundt 2020 kommer 5G.

5G vil gi oss to hovedtyper kommunikasjonsløsninger: Den første gir oss et mobilt bredbåndsnettverk med høyere kapasitet og forbedrede brukeropplevelser. Den andre hovedtypen gir et 5G-nettverk som vil muliggjøre spesielle nettløsninger for mange forskjellige formål med ulike krav til funksjonalitet. Det vil bli tilrettelagt for milliarder av ting som kobles til nettet, for svært raske responstider, og for økt sikkerhet og pålitelighet.

Den store forskjellen mellom 5G-nettverket og tidligere generasjoner er altså at 5G er designet for å tilby nettverk og tjenester til ulike industri- og samfunnsdrevne utstyrsenheter, i tillegg til tjenester og nettverk til smarttelefonen.

vi er i dag i et vakum mellom gårsdagens teknologi og teknologien som skal ta oss inn i fremtiden.
skal bli j... moro/skremmende å se hva den vil bringe..

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 163 Innlegg:

Det er ikke noe som varer evig og det gjelder kompaktkameraer også.  Mitt første Canon Kompaktkamera med søker Sony 850 Is har takket for seg.  Det samme ett Panasonic kamera som er over 10 år gammelt, ulempen med det var at det ikke hadde søker.  Så i 2015 så kjøpte jeg ett Sony RX 100 med en pop-up søker.  Kameraet tok gode bilder men både søkeren og blitsen var usolid og er røket.

Så nå trenger jeg ett solid kompaktkamera med søker, for i sollyset her i Thailand er alle skjermer ubrukelige.  Så jeg tenker litt på ett nytt Panasonic DMCLX100 II.

https://butikk.foto....c-lx100-ii-sort

Det koster 9979,- kroner i Norge, og i Thailand koster det 29.800,- baht.  Det er litt større enn de kompaktkameraene jeg har hatt, men det går opp i brystlomma og har søker og er lyssterkt.  Tror det kan bli ett greit kamera ved vandringer på trange fortau og markeder.

A.H.

Vedlagt(e) fil(er)

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 04 august 2019 - 09:02

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 152 Innlegg:

Har kjøpt meg chromebook, den er lett, bra batteritid, kjapp, god touchpad og lys i tastaturet, en kjempemaskin til rett over 3000 kr

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere