Gå til innhold

Foto

nye duppeditter

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
189 svar til dette emnet

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 339 Innlegg:

Var i dag på shopping , Central Festival Pattaya.

Det ble 2.stk. Samsung Galaxy 10 + og trådløse ladeplater. Til min kone gg meg.

Når vi satt der og ventet , da betjeningen skulle installere programmer og overføre div. fra gamle tlf. ( Samsung Galaxy 6 Edge + )

hørtes det et klask og mye hyl og skrik. 

Kona gikk bort for å se , ca. 15 meter fra butikken i 3. etasje. Da ho kom tilbake kunne ho fortelle at det var en farang som hadde valgt å ta sin siste reis fra 6.etasje og ned i første. 

er det denne ? 

Foreigner jumps to death in Pattaya department store.

A foreigner jumped to his death from the sixth floor of a shopping complex in Chon Buri’s Pattaya City on Thursday afternoon.

https://www.nationmu...ngnews/30369544

Livet seglar fort forbi

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 287 Innlegg:

er det denne ? 

Foreigner jumps to death in Pattaya department store.

A foreigner jumped to his death from the sixth floor of a shopping complex in Chon Buri’s Pattaya City on Thursday afternoon.

https://www.nationmu...ngnews/30369544

Ja det stemmer , i PattayaOne står det å lese at han var engelsk.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 339 Innlegg:

Ja det stemmer , i PattayaOne står det å lese at han var engelsk.

æsj...trist sak ,de kan ikke ha det lett med seg selv.

Livet seglar fort forbi

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 940 Innlegg:

æsj...trist sak ,de kan ikke ha det lett med seg selv.

Antar at det var en person med en terminal lidelse som valgte den enkle veien ut i stedet for en lang og smertefull. Dog usympatisk å påføre andre alt ubehaget med hans valg.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 819 Innlegg:

Mitt første Sony RX100 har dessverre mer eller mindre tatt kvelden.  Ett kompaktkamera jeg har vært fornøyd med, og ikke av det jeg kaller kostbart lommekamera.  Det eneste er at det ikke har solblender, så striper av lys fra sola og lamper kommer frem.  Den søkeren som kan vippes opp var klønete og lite solid.  Men kameraet tok greie bilder, dog ikke like godt i mørket som fullformat kameraet Nikon D750.

Da blir det nok ett nytt Sony RX100, og kanskje lager jeg en avtagbar solblender selv.  Greit det nye RX100 med mer zoom og andre bedringer, og det skal vist ta god video.

Men drømmen om Leica Q2 lever vidre.  Fantastisk fullformat gate kamera med fast 28 m.m.  Kamera er fantastisk, men dessverre........ Det er prisen også.  Men kanskje en dag.......

Men ett nytt Sony det blir det nok ganske raskt dette året.  Ps. to utgaver og priser.

https://butikk.foto....ot-dsc-rx100-va

https://butikk.foto....ot-dsc-rx100-vi

A.H.

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 18 mai 2019 - 03:18

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 819 Innlegg:

Det dyreste  Sony RX100 VI koster 38.990,- baht i Thailand nå, og det er ett veldig bra kompakt lommekamera med søker.  Tar veldig bra video.  Så slett ikke umulig jeg kjøper ett slik kompakt kamera i slutten av året.

https://www.sony.co....ras/dsc-rx100m6

Men Leica Q2 ligger nok i alt for høy prisklasse, og 172.900,- baht er ikke noe billig kamera.

https://photofleem.c...spec-and-price/

Ønsker kan man ha, men om det er realistiske drømmer det er en annen sak.

A.H.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 819 Innlegg:

Min 27" i Mac er fra slutten av 2013, så det er vel ikke mange årene før den skal oppdateres.  Da går det nok mye mer penger for den enn for ett dyrt kompakt kamera.  En 27" ny iMac 100% utbygget med 2 stk. program koster 197.300,- baht, men da er det med 2TB SSD disk.  Litt mer moderat utbygget, så kommer den på ca. 125.300,- baht og det kan jeg ganske greit leve med.  Rart med disse duppedittene de koster.   :-o  :smile:  ;-) 

A.H.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 940 Innlegg:

Min 27" i Mac er fra slutten av 2013, så det er vel ikke mange årene før den skal oppdateres.  Da går det nok mye mer penger for den enn for ett dyrt kompakt kamera.  En 27" ny iMac 100% utbygget med 2 stk. program koster 197.300,- baht, men da er det med 2TB SSD disk.  Litt mer moderat utbygget, så kommer den på ca. 125.300,- baht og det kan jeg ganske greit leve med.  Rart med disse duppedittene de koster.   :-o  :smile:  ;-) 

A.H.

Anbefaler deg å kutte ut 2TB SSD, de er altfor dyre hos Apple. Min iMac fra i høst kostet ca 125.000 bath, da med 500 GB SSD. Jeg har i stedet kjøpt to 1 TB Samsung SSD som jeg kobler til iMac. Den ene bruker jeg til backup, den andre bruker jeg som lagringsdisk. Har satt maskinen opp slik at bilder, video og musikk er lagret på den eksterne disken. Dette fungerer utmerket. En slik ssd-disk koster ca 12.000 bath på Lazada. En 2 TB koster faktisk ikke så mye mer.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 819 Innlegg:

Anbefaler deg å kutte ut 2TB SSD, de er altfor dyre hos Apple. Min iMac fra i høst kostet ca 125.000 bath, da med 500 GB SSD. Jeg har i stedet kjøpt to 1 TB Samsung SSD som jeg kobler til iMac. Den ene bruker jeg til backup, den andre bruker jeg som lagringsdisk. Har satt maskinen opp slik at bilder, video og musikk er lagret på den eksterne disken. Dette fungerer utmerket. En slik ssd-disk koster ca 12.000 bath på Lazada. En 2 TB koster faktisk ikke så mye mer.

Den 27" jeg har nå, der har jeg 3TB snurredisk og en liten SSD disk.  En slik 3TB fusjon Drive.  Har 2 stk. 4TB eksterne eksterne som er til back up, og der er jeg dekket hvis noe skjer.  Så hva det blir vet jeg ikke, men full utbygging trenger jeg ikke.  Mener jeg ga ca. 130.000,- baht for den jeg har nå, og har 32GB minne.  Apple sine datamaskiner er ikke billige, men å bytte system ønsker jeg ikke.

Så kjøp av en ny 27" iMac, det ligger vel 2 til 3 år frem i tid.  Hvis ikke noe ekstra skjer da.  ;-)   :-o 

A.H.

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 544 Innlegg:
Vedlagt fil  IMG_20190522_122901.jpg   148,46K   4 Antall nedlastinger
Kjøpte meg denne idag Behagelig å bruke når jeg ligger i hegekøya i salan
Mao

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere