Gå til innhold

Foto

Livet som samboer med Thai dame :-)

* * * - - 5 Stemmer

• Stengt emne Dette emnet er låst
2719 replies to this topic

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 822 Innlegg:

Jeg er en relativt rolig person, null stress og liker et behagelig liv. Av og til drister jeg meg kanskje til et slag minigolf, bowling eller litt jern-løfting. Kanskje FOR rolig og bedagelig :smile:

Dette er som skapt for en perfekt tilværelse i Thailand. Ikke drekker du bort penga, du har god tid, og fyller på med litt sosial moro. Leser litt bøker, og nyter dagene med påfyll av livets goder.

Du vil få det som egget i plomma der.

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 822 Innlegg:

Og de gangene jeg arresterer meg sjøl i å tenke at dette kan bli kjedelig i lengden, så bare tenker jeg på hvordan ting henger sammen i Norge. Vær og vind, snø og slaps, stress og mas, og minimal sosial kontakt med omverden. Jeg kjenner knapt naboene mine.

Da kommer gleden tilbake i på et blunk  :-o

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 394 Innlegg:
Det er hva en gjør det til, og jeg har ikke kjedet meg ett sekund her nede nå, for jeg er ikke på ferie. Det er ingenting annet jeg må gjøre enn å opprettholde gode og sunne rutiner, for å ha en tilværelse fyllt med meningsfulle dager, som om jeg møtte opp på jobb. Hverdager og helgedager for å skille mellom dagene.

Tror dette blir bra for deg jeg Robert.
Redigert signatur

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 143 Innlegg:

Ja jeg har faktisk vært inne på tanken å utvide 1-2 måneder til 3 måneder og ta språkkurs denne biten også. Tror det er greit å hive seg uti det med språket med en gang samt å etablere en god rutine.

Hvordan gikk det foresten med treningen ellers? Du nevnte å teste et Muy Thai sted tidligere men husker ikke at du har nevnt noe mere etter det? Så på det ene bildet fra 88 at de har tredemøller og det er perfekt for meg når jeg vil ha en 1 timers økt for å få bevegd meg. Det beste er å gå ute i det fri selvsagt, men det regner jeg med å ha som en ekstra bit når jeg tar meg en tur inn til sentrum eller stranda for å loffe litt.

Hvor lenge blir du værende i Thailand i denne omgang, Phay? Jeg ser for meg at det blir tidlig februar til tidlig april, kanskje tidlig mai om jeg tar en 3 måneder. Og om jeg får det til så skyver jeg det fram til tidlig januar til tidlig april.

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 143 Innlegg:

Jeg måtte le litt for meg selv i går. I og med at gamlemor er på ferietur i utlandet så fikk jeg beskjed om å lufte bilen hennes litt så den ikke bare sto og tømtes for batteri. Så jeg dro likegodt på Sverigetur og handlet litt protein-bars og andre ting til mitt diett-regime.

Men det som var morro var at jeg måtte innom post kontoret før jeg stakk av gårde. Og der sto damen som har vært litt pågående utenfor bakinngangen og røyka. Da hun så jeg steppa ut av mors gamle lille bil hang hun med nebbet og lurte hva det DER var for noe. Så jeg humret litt og forklarte det, samt at jeg selger min egen bil. Var egentlig litt fornøyelig å se reaksjonen, for det var tydelig at hun ikke likte nedgraderingen. Og dermed ble JEG nedgradert.

For meg er det uansett ikke ei dame jeg har noen interesse av å bli sammen med. Røyking kan jeg rett og slett ikke fordra. Jeg var sammen med ei som røyka for mange år siden og jeg husker noen nevnte uttrykket at "det var som å kysse et askebeger", og det stemte godt. Hæsli! Som vi trøndere sier.

Ellers har jeg fått installert flere thai språk apper på min Samsung Galaxy View 18 tommers tablet. Den er ypperlig å jobbe med språkapper på. Mobiltelefonen ble for liten. Så det er litt småjobb med språk også, men ikke så mye enda.

Siste livstegn fra eks-kona var at hun nå var stasjonert i Sverige hos ei venninne. Så får vi nå se hvor lenge hun får klort seg fast der og jobbe svart. Sverige er vel kanskje enklere å operere under radaren enn i Norge. Men det er nå uansett hennes eget ansvar. Og blir hun tatt så regner jeg med Schengen visa ryker for lang tid framover, så hun brenner en bro der som kanskje ikke er så lurt. Men hun om det. Jeg prøvde å forklare henne slikt så godt som mulig.

I dag så jeg 114 tallet på vekta også. Så da er jeg ca 10 kilo ned siden jeg begynte dietten. Målet i første omgang blir 110. Så skal jeg prøve på 100, og 95 kg videre. Noe under 95 kg er jeg usikker på. Det må jeg bare se an. Er det mulig så gjør jeg det. Merker jeg må jobbe litt med magetrening framover. Musklene trenger å strammes opp litt :-) Så det blir nok å følge DDP Yoga igjen (Diamond Dallas sitt system).

Kjedelige dager egentlig, ikke så mye å gjøre. Slapper av med litt TV-serier innimellom. Så igjenom siste sesong av Top Shot i går. Synes det er et artig konsept og mer interessant enn mye av det andre rælet History Channel lager.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 773 Innlegg:

Dække bare enkelt gitt.  Men jeg synes jeg har det bra jeg.   ;-) 

A.H.

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 143 Innlegg:

Dække bare enkelt gitt.  Men jeg synes jeg har det bra jeg.   ;-) 

A.H.

Livet er egentlig vedig enkelt. Men enkelte av oss soser det til ganske bra og overkompliserer ting mer enn vi må :-D

Samtidig...et enkelt liv blir kanskje litt for kjedelig i lengden også :-) Nå skal det vel sies at du allerede har hatt din kvote med komplikasjoner og spennende liv, så du kan nyte livet i slow-motion nå :-D Du må sies å ha fortjent det til de grader.

Akkurat nå er det life-in-slow-motion til meg også her. Men det skal det bli forandring på til januar.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 394 Innlegg:
Rob og jhols
Hvilke datingsider er best?
Redigert signatur

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 143 Innlegg:

Rob og jhols
Hvilke datingsider er best?

Huff!!!!! Hehe... Jeg prøvde meg på en date via Thaicupid da jeg var der i november 15 (etter jeg og ekskona tok en pause). Men det var jo bare surr og tull.

Det er utrolig mye damer der ihvertfall, men en god del svindlere også. Så du må sortere litt. Men det må man nok uansett. Jeg har også sett litt på farangdate.com og den virker kanskje mer seriøs. Men virker som det er færre damer der. Thai-love-link.com er også et alternativ. Match.com er også internasjonal og endel Thai der også.

Har vært lite aktiv der enda og kommer til å vente med noen innsats til desember/januar og det nærmer seg avreise. Allerede fått litt kjeft av ei på farangdate som sendte meg melding og lurte på hvorfor jeg var der (på farangdate) når jeg ikke kom til å være i Thailand før i januar/februar. Hehe.... Ingen sukkersøt skjønnhet som jeg følte meg MÅTTE krangle med ihvertfall :-) Men merkelig framgangsmåte må jeg si.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 394 Innlegg:
Jaja, første og beste jeg sendte melding til, viste seg å være sykepleier, og klar for strandtur på en gratis site. Men imorgen blir det party, er invitert på bursdag :-)

Blir vel fårikål om ikke så lenge også, eller hva Combat?
Redigert signatur

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 143 Innlegg:

Jajaja...får håpe det blir en bra date!

Hvilken gratis site var det du brukte?

England65

England65

Medlem

• Medlemmer
  • 164 Innlegg:

Hva med å roe seg ned litt Robert? Du er nettopp blitt forlatt av ei thai dame, så kaster du deg på internett for å søke lykken igjen? Hva med å se om kanskje den rette dukker opp når du er på ferie?

Personlig synes jeg denne tråden burde avsluttes io g med livet med en thai samboer er avsluttet? Så får du heller starte en ny, ellers synes jeg du deler i overkant mye personlig på ett nettforum du ikke aner hvem er, det får nå bli min mening, selv ville jeg aldri delt en brøkdel av det du legger ut her blandt fremmende personer, varsellampen burde blinke :snork:.

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 817 Innlegg:

Tiltredes.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 394 Innlegg:
Kanskje best avslutte min tråd også. Fort gjort å la seg rive med.
Redigert signatur

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 824 Innlegg:
Så lenge en er strikt på å holde seg godt gjemt bak nick, så bør det gå veldig bra. Det er min erfaring gjennom åra på Asiaforum. Har bare fått problemer i de periodene jeg som administrator måtte operere med en mer åpen profil.

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 143 Innlegg:

Roe meg ned? Hehe.... Phay stilte et spørsmål jeg svarte på. Jeg driver ikke aktivt på noe nett-dating selv om jeg er registrert på noen steder. Som sagt avventer jeg litt. Skjønner ikke helt hva jeg skal roe ned? Roer jeg ned mere nå så er jeg vel omtrent dau :-)

Hva med å se om kanskje den rette dukker opp når du er på ferie?

Eh, hvis du hadde lest hva jeg faktisk har skrevet så er det jo nettopp det jeg skriver. Jeg er ikke begeistret for disse nett-dating sidene og har tenkt å ta det med ro. Det beste er å tilfeldig møte ei i en eller annen sosial sammenheng og bli kjent. Nett-dating blir en reserveløsning.

Det jeg deler er jeg 100% komfortabel med å dele. Men om du ikke er 100% komfortabel med å lese det er din sak, ikke min. Enkelte synes det er best å bare vise et skall. Ei pyntehylle med bare de utvalgte tingene som tar seg best mulig ut. Jeg vet at mange sider ved min personlighet sikkert ikke er like tiltrekkende for andre. Og det er helt greit. Vi er alle forskjellige.

Hva andre/fremmede ser i hva jeg skriver får være deres sak. Om noen skulle trekke de ting jeg skriver så langt i negativ retning at de ønsker å oppspore og kveste meg får være deres sak. Det blir først min sak i det øyeblikket det skulle skje. Har jeg mistet nattesøvn så langt pga skriverier her på forumet? Ikke 1 sekund. Det er også flere på forumet som allerede vet hvem jeg er. Det bekymrer meg fint lite. Jeg kan ta vare på meg selv.

Enig i at tråden nok kan gå i dvale en stund. Grunnen til at jeg skreiv litt igjen nå var at ting omkring meg begynte å ta for stor plass i Phay sin tråd.

Så det kommer noen små drypp her i tråden innimellom. Men ut over det så er tråden i og for seg avsluttet. Om moderator synes det er på sin plass å låse tråden etterhvert så er det helt ok.

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 143 Innlegg:

Så lenge en er strikt på å holde seg godt gjemt bak nick, så bør det gå veldig bra. Det er min erfaring gjennom åra på Asiaforum. Har bare fått problemer i de periodene jeg som administrator måtte operere med en mer åpen profil.

Som admin/mod så er man jo litt huggestabbe for andre mennesker som føler seg forulempet fordi man må forholde seg til reglene som håndheves. For min del er det jo litt annerledes.

Men vi så jo tidligere i denne tråden at enkelte hisset seg opp noe helt vanvittig uten at jeg tror noen av oss egentlig skjønte hvorfor?

For meg er det å dele hva som skjer et bilde i en prosess. Jeg vet jeg ikke er den eneste som sitter aleine i en leilighet i Norge og mistrives med singellivet. Jeg tenkte at det er verdt det å skrive om det som skjer, ikke bare for meg selv å sortere litt egne tanker, men også at andre kanskje kan få litt inspirasjon til å ta steget videre i livet. Jeg har ingen aspirasjon til å bli noen dating-guru for norske menn å finne thai kvinner. Men jeg har så langt opplevd veldig mye positivt i forhold til Thailand. Selvsagt, ekteskapet havarerte. Jeg gjorde endel feil underveis. Men det må også beskrives på sin måte. Det er ingen som lever et "perfekt liv". Det er ingenting som heter "et perfekt liv". Men vi kan se oss i speilet og si at "ja, jeg gjorde det beste ut av det jeg hadde". Det er ihvertfall min plan om jeg blir gammel og enda mer grå.

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 817 Innlegg:

Jeg trykte like på England65 fordi jeg støtter en ny tråd om dette, og da fordi jeg ønsker dere en ny og bedre start :)

RobertX kan kalle sin: RobertX uten X og nye eventyr

Phay kan kalle sin for Phay uten X og 1000 nye muligheter

Bare som et forslag.

Jeg tåler alt hva dere skriver og deler. Bare kjekt. Spesielt bilder fra Phay er dig.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 9 887 Innlegg:
Jeg tror man bør være litt tilbakeholden med å dele enkelte deler av sitt privatliv. Også under anonymt nick. Jeg
tenker at man på en måte spikrer fast forestillinger og spontane følelser på en måte som ikke alltid er like
bra. Dessuten kan det bli en erstatning for det virkelige liv. Og tlbakemeldingene man får på et forum er
nødvendigvis ikke av samme kvalitet på forumet. Selv om jeg ser at det ofte ikke oppleves slik der og da.

Og av en eller annen merkelig grunn ser det ut til at det går rett i dass med de forholdene som blir brettet
ut på forum. Kanskje ødelegger det mye av dynamikken og spenningen ? Ikke veit jeg. Men noe sier meg at
man bør være svært varsom på på egne og ikke minst den annen parts vegne.

Helmax

Helmax

Moderator

• Moderatorer
  • 1 461 Innlegg:

Siden trådstarter har avsluttet sitt forhold med damen som var utgangspunktet for tråden, og har opprettet en ny tråd som ser ut til å omhandle et nytt "liv", så stenger jeg herved denne tråden, så kan han og dere da benytte den tråden.

Dette da for å slippe å ha to tråder gående, hvorav denne da som sagt er et avsluttet kapittel.

Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. ;-)

โชคดี

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere