Gå til innhold

Foto

Rotfylling - 8-10 måneder?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
8 svar til dette emnet

Woodhome

Woodhome

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 1 Innlegg:

Hei.

Ifølge min kjære så tar rotfylling 8-10 måneder å behandle på Filippinene. Spesielt når det er infeksjon. Åpne, skylle, sette inn ny midlertidig fylling, åpne, skylle, sette inn fylling.. Sånt har hun holdt på 2 ganger i måneden siden i oktober i fjor. Visstnok fortsatt ingen tegn til bedring.. Fortsatt infeksjon.

Hvilken type behandling er dette? Stemmer det at det kan ta så lang tid? Eller svindler tannlegen henne?

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Min Nevø sliter med det samme akkurat nå, og har holdt på med smertestillende og gjevnlige skyllinger i ett par måneder nå. Om det skulle hjelpe på paranoian litt :D

Av og til så er det oftere våre kjære som prøver seg enn leger og tannleger. Om det er forsikring inne i bildet, så kan en nok regne med å få litt mer behandling enn nødvendig, men storts sett over det hele, så er nok dette ett ganske så vanlig problem når det først har gått en skikkelig infeksjon i kjeven og kjøttet.

Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

må være litt obs om damen presentere uvanelige høye utgifter, da er det greit å være på vakt. Slike infeksjoner og skyllinger burde ikke være rare utgiftene.

Redigert signatur

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Hei.

Ifølge min kjære så tar rotfylling 8-10 måneder å behandle på Filippinene. Spesielt når det er infeksjon. Åpne, skylle, sette inn ny midlertidig fylling, åpne, skylle, sette inn fylling.. Sånt har hun holdt på 2 ganger i måneden siden i oktober i fjor. Visstnok fortsatt ingen tegn til bedring.. Fortsatt infeksjon.

Hvilken type behandling er dette? Stemmer det at det kan ta så lang tid? Eller svindler tannlegen henne?

det er svindel! spør du meg..

ere en betennelse så for  de en antibiotika kur!

rotfylling  tar min ei uke

de  må  bore  ut  nervene i rota  og fylle de midlertidigt

etter 3-4 dager så kan de   fylle rota med guffe  slipe til restene av tenna og

eventuelt sette på ei krone

en slik behandling totalt bør ikke ta over 10 dager

og ikke koste mere en max  4000 noks  i utlandet

kommer mye ann på hva slags krone en velger..

jeg betaler mindre en dette i thailand, vil tro at har du et budsjett på 4000 noks

holder det,,

hva slags sjukdom denne tannlegen har funnet er merklig  bytt tannlege!

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 28 april 2016 - 13:34

Pain is temporary, honor lasts forever.

Tomas

Tomas

Medlem

• Medlemmer
  • 317 Innlegg:

Hei.

Jeg var så dum å vente til det gikk infeksjon i kjeven. Var innom tannlegen 3 ganger for rensing og ny medisin. Til slutt gav hun opp og sendte meg til en svin dyr spesialist med mikroskop. Det hele endte i 5 oppmøter hos tannlegen inkludert ny krone,  pluss 2 oppmøter hos spesialist. Prislapp 24000 kr og dette var over en periode på 4 måneder.

Hadde en rotfylling til nå i våres. Inn og ut 2 ganger inkludert ny krone. 14000 kr.

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 211 Innlegg:

Enkle ting som ordinære hull o. l. er helt greit å fikse på Filippinene,

Men blir det mer komplisert, infeksjoner, implantater, etc så tviler jeg sterkt på at det landet er det rette.

Finnes nok tannleger der også som klarer slike jobber. Men få tannleger har f eks det utstyret og den kunnskap som skal til for å gjennomføre en implantat.

Men mitt bestemte inntrykk er at Thailand ligger en klasse høyere og er mye tryggere når det gjelder litt kompliserte tannbehandlinger.

Dette skriver jeg ut fra egen erfaring.

Kanskje heller ikke uvanlig at enkelte filippinske tannleger drar til Thailand for å lære mer.

Min tidligere kvinnelige tannlege fortalte at hun hadde vært der faglig.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Enkle ting som ordinære hull o. l. er helt greit å fikse på Filippinene,

Men blir det mer komplisert, infeksjoner, implantater, etc så tviler jeg sterkt på at det landet er det rette.

Finnes nok tannleger der også som klarer slike jobber. Men få tannleger har f eks det utstyret og den kunnskap som skal til for å gjennomføre en implantat.

Men mitt bestemte inntrykk er at Thailand ligger en klasse høyere og er mye tryggere når det gjelder litt kompliserte tannbehandlinger.

Dette skriver jeg ut fra egen erfaring.

Kanskje heller ikke uvanlig at enkelte filippinske tannleger drar til Thailand for å lære mer.

Min tidligere kvinnelige tannlege fortalte at hun hadde vært der faglig.

Ganske sikker på at de er bedre i Thailand. Ellers vet jeg om en ekspert på rotfyllinger. På Skøyen i Oslo. Der er alt på stell. Garantert. 

vehusheia

vehusheia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 545 Innlegg:

Selv trakk jeg en jeksel for et par år siden. Fikk en antibaotikakur og noe smertestillende. Tannlegen sa at det var best å ta en slik kur for å være på den sikre siden. Fikk overhode ingen problemer, alt gikk smertefritt. Dette ver riktignok i Thailand.

Den samme jekselen måtte jeg fikset plomba på noen år tidligere. Hverken første gang da jeg hadde rotfylling (i Norge) eller 2 gang, da jeg fikset plomba (i Thailand) var det snakk om noen for for spyling eller antibaotikakur.

Dette innlegget har blitt redigert av vehusheia: 29 april 2016 - 01:32

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Jeg har hatt smerter i nerven etter rotfylling . Dette tok 24 måneder før det bedret seg .  Man trenger ikke åpne fyllingen mer enn en gang i året hvis tannlegen har gjort en god jobb. Så legges det på en krone til slutt slik at tannen skal hold i mange år. Men før kronen legges på så er det viktig at all infeksjon og smerter er borte. 

Jeg betalte 2000 kroner for rotfylling inklusiv krone her i Thailand. 

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere