Gå til innhold

Foto

Starte butikk på Filippinene

* * * * * 1 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
39 svar til dette emnet

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

[quote name="Gunners" post="671286" timestamp="1458559020"]Flere bør ha en viss farmasøitisk bakgrunn.
En annen ting. Erfaringsmessig vil jeg spørre om en ting. Et problem som jeg vet ofte går igjen.

Kan du STOLE PÅ disse som evt skal jobbe der, at ikke en eller annen lurer unna litt penger eller varer ?

Beklager hvis du synes det jeg skriver er for negativt.

Positivt: Ser ut til at kundegrunnlaget er der[/

Svar {|\} [\]

Også i norge er ærlige nedarbeidre det største problemet

Ved og drive foretning!

Jeg veit veldi godt at hamdelstand sliter med slikt!

Ærlige nedarbeidre er en stor " gave"..

Ikke at folk stjeler! Det selger til venner slår ikke innpå kassa og oppgjør

På kammerset!

Pain is temporary, honor lasts forever.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Takker for alle innspill, negative som positive :) Fruen og hennes familie er jo veldig positive til dette, så det er jeg som er den skeptiske og som stiller alle spørsmålene.

Det er greit å stille alle de riktige spm nå, og ikke underveis, eller for sent!

jeg er utelukkende skeptisk til investeringer i Asia om en ikke har nok penger, og selv vet hva en skal gjøre, og har kunnskapen om fagområdet, og kjenner sine kunder eller kundegruppe godt. Betalingsevne, hva en trenger, sortiment etc.

Men, om det er givende for deg, så kjør på, og la fruen styre ballet. Jeg vet Phillippinere er dyktige, og siden det er din kone, så regner jeg med at du tror hun også er ærlig. Det samme hennes familie. De har stolthet, og jeg tror nok de vil gjøre sitt ytterste for at de skal lykkes.

Redigert signatur

kjell0311

kjell0311

Medlem

• Medlemmer
  • 1 573 Innlegg:

Har drevet endel business på Phil,og det er utrolig hvor mye rare problemer en kommer borti etter hvert. Anbefaler egentlig ikke å vurdere dette hvis du ser på det businessmessig,for sannsynligheten for å få noe stort overskudd er jeg redd er forsvinnende lite hvis du selv ikke er til stede og kontrollerer det. Baser deg ikke på familien,hvis de ikke har lang erfaring med å drive business fra tidligere. De blir lurt og overkjørt av andre med mere erfaring og kynisme i stor grad. 

Og hvis du mot formodning skulle tjene bra penger,så står det MANGE på lur for å få del i de samme kundene og pengene. Når noen starter med noe som det er penger i,så går det kun kort tid før 5 andre driver med det samme rett i nærheten.

Ser du på det som sysselsetting og hobby,så er det jo relativt små penger å investere,men kan nok love deg at det blir endel mas underveis om både det ene og det andre

DE GALE HAR DET GODT,OG JEG HAR DET VELDIG BRA!!

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 338 Innlegg:

Så lenge det kun er snakk om 10000 kroner fra din side så sett i gang , ikke regn med å få noe tilbake. Helt grait at du gir det som en slags gave til familien der nede. Men kommer det et nytt ønske om utterligere finansiell bistand så bør varsel lampene blinke.  Fillippinere er kjent for å låne av hverandre og "alle" skal ha en del av kaka.

Så investeringen på 10k er helt greit. Men så er det stopp håper jeg for din del. 

whatever

whatever

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 226 Innlegg:

Så lenge det kun er snakk om 10000 kroner fra din side så sett i gang , ikke regn med å få noe tilbake. Helt grait at du gir det som en slags gave til familien der nede. 

Vel en setter seg i en situasjon med fare for misnøye og uvennskap i familien - er det noe å invistere i? 

Tror familien hadde hatt mer nytte av disse pengene i egen husholdning enn å bruke de opp på en optimistisk business ide. 

Dette innlegget har blitt redigert av whatever: 23 mars 2016 - 03:15

Nightrider

Nightrider

Medlem

• Nye medlemmer
  • 23 Innlegg:

Da har jeg vurdert for og imot, og kastet meg ut i det! Som noen skrev over her, ser jeg på det som en hobby og en slags gave til min kone og hennes familie slik at de får noe de kan være stolte av. Spesielt for min kone virker det veldig stort og ha "business" på Filippinene. Jeg forventer ikke å få en krone tilbake, håper bare at det går såpass ok at svigers får litt mer å rutte med. Kommer det spørsmål om mer finansiering, vil det sitte svært langt inne å sende mer penger, men jeg krysser fingrene for at alle argumentene for å bli med slår til!  :grin:

Takk for alle råd, tips og meninger.

brannsuporter

brannsuporter

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 78 Innlegg:

Takker for alle innspill, negative som positive :) Fruen og hennes familie er jo veldig positive til dette, så det er jeg som er den skeptiske og som stiller alle spørsmålene.

Jeg ville tatt sjangsen.Går det dårlig så taper du 10000.Regner med att du har råd til det,men jeg ville ikke pøst inn penger.Hvis det er nødvendig så har ikke bedriften livets rett.

Arthas

Arthas

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 845 Innlegg:

Så lenge utgangspunktet er 10.000 Nkr synes jeg det er greit nok. Har selv for mange år siden finansiert oppstart av en liten mobiltelefonutstyrsbutikk, med små/ingen krav til å ta del i noe overskudd. Butikken gikk bra, men ble etter kun 4 måneders drift solgt videre med tap! Trolig gikk driveren (min svigerinne) lei. Hun trodde visst pengene var en gave (!), og ble bestyrtet/overrasket da jeg sa at de måtte returneres meg. Gikk på et tap på ca 3-4000 Nkr, og ble noen erfaringer rikere både ift kulturelle forskjeller og mer :)

Dette innlegget har blitt redigert av Arthas: 26 mars 2016 - 18:59

Watch your six

Nightrider

Nightrider

Medlem

• Nye medlemmer
  • 23 Innlegg:

Nå har jeg fått det første bildet av apoteket som åpner i morgen, der sitter det 12 filippinere og pakker ut esker med medisiner som skal settes opp i hyllene. Lokalene er lyse og fine, og svigermor smiler fra øre til øre :smile:

dag1

dag1

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 280 Innlegg:

Nå har jeg fått det første bildet av apoteket som åpner i morgen, der sitter det 12 filippinere og pakker ut esker med medisiner som skal settes opp i hyllene. Lokalene er lyse og fine, og svigermor smiler fra øre til øre :smile:

Veldig spennende!

byebyenor

byebyenor

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 79 Innlegg:

Hvordan går det med apotekdriften, hadde vært supert med en oppdatering. Håper dere fikk sukkssee :)

http://www.mamachildren.org/

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 338 Innlegg:
Ja og så får vi håpe han bare slapp unna med 10000 kr. Det har lett for å bale på seg når noen foreslår lukrative forretninger i enten Thailand eller Phils.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 622 Innlegg:
Dessverre er det vel ofte slik at dersom ikke svar på et spørsmål er det et tegn på at det ikke
har vært noe absolutt suksesshistorie :smile:

byebyenor

byebyenor

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 79 Innlegg:

Ville jo kunne vært læreriktfor mange, uansett hvordan det gikk med apotek driften.

Erdet noen som veit om det finnes ett register over bedrifter på Phil, ala vårt

brreg.no ???

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 797 Innlegg:

Ville jo kunne vært læreriktfor mange, uansett hvordan det gikk med apotek driften.

Erdet noen som veit om det finnes ett register over bedrifter på Phil, ala vårt

brreg.no ???

jeg kunne ha svart deg hvis http://www.philguiden.com hadde vært oppegående , der vet jeg at de hadde en jækla god fasit om akkurat det der...jaja

Livet seglar fort forbi

byebyenor

byebyenor

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 79 Innlegg:

Forsøkte den, ser ut som den er nedlagt....?

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 797 Innlegg:

Forsøkte den, ser ut som den er nedlagt....?

stemmer det og som jeg sa : jeg kunne ha svart deg hvis http://www.philguiden.com hadde vært oppegående.

de har jo facebokk side for de som har sånt  : 

https://www.facebook.com/groups/250121265049156/

her kan du lese hvorfor der er nede : http://www.asiaforum.../?hl=philguiden

Livet seglar fort forbi

Nightrider

Nightrider

Medlem

• Nye medlemmer
  • 23 Innlegg:

Hvordan går det med apotekdriften, hadde vært supert med en oppdatering. Håper dere fikk sukkssee :)

Ja, det gikk som det måtte gå; ad undas. Det viste seg at damen som var primus motor for det hele, lurte en hel gjeng venner. Hun driver nå apoteket, men har store krav på seg til å tilbakebetale investeringene. Vi krever 60.000 pesos, men det er andre som har gått inn med langt mer har jeg fått vite i etterkant.

Heldigvis er det et par ressurssterke personer som hun nå skylder penger, så her er advokat, saksøking osv satt igang. Vi sitter bakoverlent og venter på resultatet.

I verste fall har jeg kastet bort 10.000 kr, men de ukene/månedene dette gikk på skinner, var en uforglemmelig opplevelse for svigermor...  :hoho:

PS: Grunnen til det sene svaret var at jeg hadde glemt passordet mitt, og "glemt passord"-funksjonen på dette forumet er ute av drift...

Helmax

Helmax

Moderator

• Moderatorer
  • 1 474 Innlegg:

PS: Grunnen til det sene svaret var at jeg hadde glemt passordet mitt, og "glemt passord"-funksjonen på dette forumet er ute av drift...

Det medfører ikke riktighet at "glemt passord" ikke virker. Jeg har sjekket funksjonen opptil flere ganger, når noen skriver dette, og hver gang virker det. Men sjekk spamfilteret når du bruker funksjonen, for det hender mailene kommer dit.

Edit: Du har rett i at den funksjonen ikke er i drift, det ser jeg nå. Jeg skal ta kontakt med forumets eier om problemet.

Er det noen ting ved forumet som ikke virker, vær snill og kontakt meg via pm om problemet så tar jeg saken videre opp i systemet.

Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. ;-)

โชคดี

byebyenor

byebyenor

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 79 Innlegg:

Ja, det gikk som det måtte gå; ad undas. Det viste seg at damen som var primus motor for det hele, lurte en hel gjeng venner. Hun driver nå apoteket, men har store krav på seg til å tilbakebetale investeringene. Vi krever 60.000 pesos, men det er andre som har gått inn med langt mer har jeg fått vite i etterkant.

Heldigvis er det et par ressurssterke personer som hun nå skylder penger, så her er advokat, saksøking osv satt igang. Vi sitter bakoverlent og venter på resultatet.

I verste fall har jeg kastet bort 10.000 kr, men de ukene/månedene dette gikk på skinner, var en uforglemmelig opplevelse for svigermor...  :hoho:

Hei, Takk for tilbakemelding. Leit at det ikke gikk slik dere hadde håpet. Uansett velmenende formaninger, så hadde jeg nokk gjort det same som deg, for 10' hadde jeg også forsøkt :)

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere