Gå til innhold

Foto

Investeringer i Thailand!

- - - - -

• Please log in to reply
150 replies to this topic

Tullebukken

Tullebukken

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 757 Innlegg:

Litt feil i det jeg mener! har man penger når man kommer ned og kjøper et rom og leier det ut (eller bor der)

. får man ikke brukt opp pengene. Sier seg selv at man kjøper noe i sitt eget navn!

Dette innlegget har blitt redigert av Tullebukken: 10 september 2017 - 12:41

England65

England65

Medlem

• Medlemmer
  • 164 Innlegg:

Siden land og hus i Isan har vært oppe til vurdering, og blitt vurdert som ett risiko og tapsprosjekt fra min side, + frivillig bli hovedrolleinnehaver i noe jeg ikke kommer til å trives med. Kanskje bedre sagt, havnet på en plass jeg ikke kan eller vil trives. Jeg forstår godt at noen trives, og finner roen der, jeg kan desverre ikke det.

Hvordan står det til med condo markedet? Ser mange steder så har prisene stagnert over en ti års periode? Tenker da på litt utenfor sentrum Cha Am, Hua Hin, Jomtien etc.

Noen som har erfaringer ved kjøp, overførsel av condoen, advokater, føre var etc?
Følger med på valuta kursen, og ser etter en plass jeg kan trives.

Sjøutsikt, balkong gjerne noen etasjer opp, svømmebasseng og ordnede forhold med security etc. Fortrinnsvis Cha Am. Om noen har noe slint til utleie, ta kontakt.

Hei...

Jeg kjøpte selv bolig i Hua Hin for 5 år siden, selv brukte jeg noen timer hos en advokat og endte opp med valget at tomt og bolig ligger i et AS, var også hos kommunen for å høre om det eventuelt ville medføre noen form for problemer, men nei, ingen problem. Eier nå 49%, min kone 49% og en ansatt på advokatkontoret siste 2%, så føler meg i trygge hender. Når det gjelder spørsmålet om å kjøpe, ja så er det fortsatt kjøpers market pga sterk THB. Leiligheter med sjøen koster noe mer, en kan selvsagt kjøpe gammle 1 roms leiligheter til rundt 2 millioner THB, jeg spiller golf med mange Nordmenn i området og de aller fleste eier sin egen bolig.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 394 Innlegg:

Hei...
Jeg kjøpte selv bolig i Hua Hin for 5 år siden, selv brukte jeg noen timer hos en advokat og endte opp med valget at tomt og bolig ligger i et AS, var også hos kommunen for å høre om det eventuelt ville medføre noen form for problemer, men nei, ingen problem. Eier nå 49%, min kone 49% og en ansatt på advokatkontoret siste 2%, så føler meg i trygge hender. Når det gjelder spørsmålet om å kjøpe, ja så er det fortsatt kjøpers market pga sterk THB. Leiligheter med sjøen koster noe mer, en kan selvsagt kjøpe gammle 1 roms leiligheter til rundt 2 millioner THB, jeg spiller golf med mange Nordmenn i området og de aller fleste eier sin egen bolig.

Hei England
Jeg har bestemt meg for noen områder jeg kan tenke meg å bo, så nå er det bare å få tilslaget på rett plass til rett tid. For mitt vedkommende blir det condo, selv om jeg kan få "mer" for pengene om jeg kjøper villa til samme pris, så tenker jeg med rett leilighet, så vil det være lettere å få solgt igjen, uansett hvordan markedet vlir fremover.

Det er noen condo komplexer her i Hua Hin som er solgt nesten før de når ut på markedet med annonser, og det er en av de jeg nå venter på å få slått kloa i til rett pris.
Redigert signatur

Tullebukken

Tullebukken

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 757 Innlegg:

Uansett hva alle sier, det er skjøte i eget navn som gjelder.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 394 Innlegg:
10 gode gunner til å investere i Hua Hin
http://www.dreamesta...a-hin-property/

To alternativer som kommer rundt en mill nok +- som er verdt å se på. Det er utrolig mye som er til salgs, og mye er overpriset, og deriblandt leiligheter.

https://www.facebook...163274503805134
https://www.facebook...620386381354977
Redigert signatur

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 400 Innlegg:

Kjøper du brukt hus i Thailand, så er det stor sannsynlighet for at du blir plaget med lukt fra badet. Årsaken er at thaier til vanlig ikke legger inn vannlås på slukene. Dermed får du lukten fra septiken inn i huset.

Har selv kjøpt nybygg og selv der, etter insistering om vannlås i alle sluk, måtte jeg slå opp gulvet på badet i grunnetasjen for å få lagt inn et bend. Vannlås slik vi kjenner det fra Norge vet de ikke hva er.

Skulle jeg bygd på nytt nå, så ville jeg også være mer kritisk til valg av rør til vann og røropplegg i sin alminnelighet og en masse andre ting. Skulle jeg kjøpt et brukt hus ville jeg lagt inn budsjett for omfattende rehabilitering - selv om ting ser greit ut ytre sett.

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 487 Innlegg:

Kjøper du brukt hus i Thailand, så er det stor sannsynlighet for at du blir plaget med lukt fra badet. Årsaken er at thaier til vanlig ikke legger inn vannlås på slukene. Dermed får du lukten fra septiken inn i huset.

Har selv kjøpt nybygg og selv der, etter insistering om vannlås i alle sluk, måtte jeg slå opp gulvet på badet i grunnetasjen for å få lagt inn et bend. Vannlås slik vi kjenner det fra Norge vet de ikke hva er.

Skulle jeg bygd på nytt nå, så ville jeg også være mer kritisk til valg av rør til vann og røropplegg i sin alminnelighet og en masse andre ting. Skulle jeg kjøpt et brukt hus ville jeg lagt inn budsjett for omfattende rehabilitering - selv om ting ser greit ut ytre sett.

En annen ting med bad - som gjelder de fleste varme land (og ikke så varme) også i EU er at det ikke er varme i gulv - eller skikkelig varme på badet i det hele tatt + elendig ventilasjon - slik at badet aldri blir tørt - det er konstant fuktig og mugg vil utvikle seg samt at handklær etc ikke tørker.   

Man trenger ikke el.varmekabler - jeg bodde i en OBOS leilighet fra 30-tallet - der var det betong i gulvet hvor avløpet hadde slynger i gulvet - så når man dusjet eller vasket seg så varmet avløpsvannet opp gulvet nok til at ting tørket opp.

Aircon som bare kjøler resirkulert luft er også et helvete - når det i tillegg ikke er skikkelig ventilasjon.

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 817 Innlegg:

En liten vifte i veggen gjør mye godt.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 394 Innlegg:
Leiligheten vi bor i har dårlig ventilasjon, så vifta på badet er ikke nok desverre.
Redigert signatur

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 817 Innlegg:

Dusj en gang i uka og problemet er løst.

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 143 Innlegg:

Dusj en gang i uka og problemet er løst.

Dæven det skulle tatt seg ut... Jeg ble omtrent pisket til å dusje 2 ganger om dagen, så om man har planer om å ha ei thai dame i kåken så blir det nok litt skjærings :-D

Dette med at vannet ikke fordamper og håndklær som ikke tørker var noe jeg la merke til da jeg var der borte ja. Husker dusj/baderommet i huset til foreldrene var egentlig bare et stort flislagt rom med en porselenstrone (uten nedtrekk), en vaskeservant og et dusj-opplegg på veggen. Det var ingen hellning mot avløp og det fløyt i vann der. 1-2 ganger om dagen sveipet de over og ned i avløpet. Men det var stort sett fuktig og mye vann. Det var hovedårsaken til at jeg lurte på om jeg skulle finansiere en oppgradering for dem. Men det ble jo avslått :-)

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere