Gå til innhold

Foto

Behandlingstid for visum til Norge

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
11 svar til dette emnet

Martinus

Martinus

Medlem

• Nye medlemmer
  • 36 Innlegg:

Lurer bare på hvor lang tid dette kan ta.
Hvor lang tid tok det for dere å få turistvisum til Norge for dams fra Filipinene? Er en måned mer enn nok hvis alle dokumentene er tatt med i søknaden hennes?

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 973 Innlegg:

søkte visum til damå i fjor , tok henne 5 dager ^^

1.mnd var veldig lenge hvis du har alt A4 , max 5 dager til 2 uker om du skulle ha alt A4

ser du har 2 tråder ang dette ? så jeg slettet mitt innlegg 

http://www.asiaforum...453-prosesstid/

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 12 desember 2015 - 15:43

Livet seglar fort forbi

Martinus

Martinus

Medlem

• Nye medlemmer
  • 36 Innlegg:
Ja skrev på vietnam forumet ved et uhell. Tenker det blir gler svar her

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 973 Innlegg:

Ja skrev på vietnam forumet ved et uhell. Tenker det blir gler svar her

ingen skade skjedd .
ang visumet så er det VELDIG viktig at hun har en god retur sak og komme tilbake til ,
for eks jobb , skule , familie osv osv hvis ikke kommer hun til og slite med få godkjent visumet

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 12 desember 2015 - 16:51

Livet seglar fort forbi

Martinus

Martinus

Medlem

• Nye medlemmer
  • 36 Innlegg:

Må nok bumpe den her igjen.

For kjæresten min har vi søkt om turistvisum flere ganger og det har ikke tatt lenger enn 3 dager å få det. Men nå skal både moren, søstra og niesen søke og jeg begynner å bli nervøs om det faktisk er nok tid. Flyet går 19. juli og de skal søke imorgen. Mye av dette var pga noen garantiskjemaer og invitasjoner ble forskinket. Søstra skal garantere for seg og datteren, mens moren kommer til å ha garantiskjema.

Er det håp om at det ikke kommer til å ta mer tid enn 3-4 dager eller er vi f*cked? Hva er deres erfaring?

Alle har veldig sterke tilknyttninger til Filippinene, som egen bedrift, dyr skole, eindom og slik. Vi har også bestilt billetter til Hellas og Frankriket

Dette innlegget har blitt redigert av Martinus: 08 juli 2018 - 18:02

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 973 Innlegg:
Ha litt is i magen , det er nå 12 dager til den dagen så jeg trur dette vil gå helt fint.
Livet seglar fort forbi

Martinus

Martinus

Medlem

• Nye medlemmer
  • 36 Innlegg:

har lett over nettet. Mange sier det tok 3 dager, akkurat som for kjæresten. Men en måtte vente 14 dager. Aner ikke åssen de vurderer utenom at søknaden har alle nødvendige dokumenter og hva som binder dem hjemme, men hadde vært fint om jeg fikk vite om de også vurderer hvor pålitelig deres familiemedlem er i å returnere, og at det er en stor reiseplan vedlagt.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 973 Innlegg:
Det du kan gjøre er og ringe til
Ambassaden å høre om status , da får du ihvertfall et bedre svar.
Livet seglar fort forbi

Martinus

Martinus

Medlem

• Nye medlemmer
  • 36 Innlegg:
Nå er jeg enda mer pesimistisk på om dette går
Tydeligvis var det en del, flere enn vanlig, på VFS i Makati. Dette påvirker selvølgelig hvor fort de kan behandle søknsder ikke sant? Det er VFS og ikke Ambassaden som behandler dem?
Uansett, er det noen som har opplevd at det tok over en uke selvom alle nødvendige dokumenter var vedlagt i søknaden?

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 138 Innlegg:

Nå er jeg enda mer pesimistisk på om dette går
Tydeligvis var det en del, flere enn vanlig, på VFS i Makati. Dette påvirker selvølgelig hvor fort de kan behandle søknsder ikke sant? Det er VFS og ikke Ambassaden som behandler dem?
Uansett, er det noen som har opplevd at det tok over en uke selvom alle nødvendige dokumenter var vedlagt i søknaden?

Det er alltid Ambassaden som behandler søknader. Det vet jeg og har snakket med dem i tlf. Da må det være likt uansett land man søker fra. Alt blir sendt til Ambassaden og tilbake.

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 138 Innlegg:

Det er alltid Ambassaden som behandler søknader. Det vet jeg og har snakket med dem i tlf. Da må det være likt uansett land man søker fra. Alt blir sendt til Ambassaden og tilbake.

Har søkt over 10 ganger og den ene gangen fikk vi dårlig tid. Han (bror til kona) fikk beskjed om å komme tilbake en time før flyet gikk. Ringte til Ambassaden og han sa at passet ligger her og er godkjent, hvis han kommer til Ambassaden før kl 1700 så kan han hente passet her før vi sender det videre. 

Klart de ser på billetten at tida er årsaken til at det må hentes på Ambassaden. Tror ikke det er vanlig at de lar alle gjøre det samme.

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 12 juli 2018 - 14:14

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 138 Innlegg:

Royal Norwegian Embassy in Bangkok fikk mange klager for 10 år siden. En bror til kona ble sendt tilbake til isaan 3 ganger fordi kopiene var for dårlige. Det er amphur som tar kopiene. Jeg tok kontakt med VG som hadde en reporter i Bangkok og sener sa Ambassaden ironisk, thaiene som jobber her har nå fått seg briller.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere