Gå til innhold

Foto

Nygift og D-visum 7 dager innreise

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
13 svar til dette emnet

Akira7

Akira7

Nytt Medlem

• Nye medlemmer
  • 6 Innlegg:

Hei

Har endelig fått registrert ekteskapet mitt her i Norge da prosessen med å legalisere papirer nede i Vietnam, osv har tatt sin tid. Nå er jeg hjemme igjen i Norge, mens kona er forsatt nede i Vietnam. Jeg vurderer å søke Schengen Visa, der jeg skal spesifisere jeg vil gjerne ha en 7'dagers innreisetillatelse (D-VISUM) for fruen. Da jeg vil at hun skal komme hit også leverer vi familiegjenforening papirene hos politiet innen 7 dager etter ankomst. Jeg reiser ned i januar og blir der en hel måned, regner med at det forsatt er god tid til å søke at hun kan reise tilbake til Norge samtidig med meg?

Har lest meg blå og gul gjennom regelverk, tatt kontakt med Visum-seksjonen til ambassaden i Hanoi og inne her på forumet. Blir bare mer og mer forvirra jo mer man leser om søknadsprosessen. Noen her i det siste som har vært igjennom denne papirmølla her?

Tomas

Tomas

Medlem

• Medlemmer
  • 317 Innlegg:

Hei og velkommen !

Dette ser ut som en god plan. Vet ikke hvor lang behandlingstid det er for D-visum i Vietnam. Kanskje det er lurt at hun setter i gang prosessen før du kommer. Viktig å ta kopier av alt. Samme pairer skal leveres hos politiet. Ta gjerne 2 for mye.

Kona ventet 2 eller 3 uker på D-visum bra Thailand i 2013.

Lykke til !

goodwill

goodwill

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 775 Innlegg:

Hei

Har endelig fått registrert ekteskapet mitt her i Norge da prosessen med å legalisere papirer nede i Vietnam, osv har tatt sin tid. Nå er jeg hjemme igjen i Norge, mens kona er forsatt nede i Vietnam. Jeg vurderer å søke Schengen Visa, der jeg skal spesifisere jeg vil gjerne ha en 7'dagers innreisetillatelse (D-VISUM) for fruen. Da jeg vil at hun skal komme hit også leverer vi familiegjenforening papirene hos politiet innen 7 dager etter ankomst. Jeg reiser ned i januar og blir der en hel måned, regner med at det forsatt er god tid til å søke at hun kan reise tilbake til Norge samtidig med meg?

Har lest meg blå og gul gjennom regelverk, tatt kontakt med Visum-seksjonen til ambassaden i Hanoi og inne her på forumet. Blir bare mer og mer forvirra jo mer man leser om søknadsprosessen. Noen her i det siste som har vært igjennom denne papirmølla her?

Hun kan ikke søke Shengen visum og D-visum samtidig. Hun søker kun D-visum for videre familiegjenforening i Norge.

I tiden du er der nede så får dere håpe på svar, men sjekk med ambassade først for saksbehandlingstid.

Tomas

Tomas

Medlem

• Medlemmer
  • 317 Innlegg:

Som TS skriver : søke Schengen men presisere at det er D-visum. Det var sånn vi gjorde det. De fantes ikke eget skjema for D-visum.

Akira7

Akira7

Nytt Medlem

• Nye medlemmer
  • 6 Innlegg:

Ambassaden har selv bekreftet at jeg må spesifisere D-visum i Schengen søknaden. Satser på at alt går som smurt. Skulle ønske det fantes retningslinjer enn det som står på hjemmesiden til ambassaden. Tusen takk for svar alle sammen. Hilsen en-som-må-ha-alt-inn-med-teskje

Soi 8

Soi 8

Medlem

• Medlemmer
  • 73 Innlegg:
Jeg fikk D visum til kona med en gang.
D visum forutsetter at det blir innvilget oppholdstillatelse. Så det er litt ekstra og få det innvilget.

Men alle papirer må gjøres grundig og riktig med ekstra info, samt alle offisielle stempler fra Norge og Vietnam må være på.
Ambassaden i Hanoi innvilget D visum for kona.
Soi 8 is quiet and Nice!

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 386 Innlegg:

Jeg fikk D visum til kona med en gang.
D visum forutsetter at det blir innvilget oppholdstillatelse. Så det er litt ekstra og få det innvilget.

Men alle papirer må gjøres grundig og riktig med ekstra info, samt alle offisielle stempler fra Norge og Vietnam må være på.
Ambassaden i Hanoi innvilget D visum for kona.

Ser du noen ganger nå har svart på tråder som er flere år gamle. Er litt nysgjerrig på hvorfor du tar deg bryet med det.

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 240 Innlegg:

Ser du noen ganger nå har svart på tråder som er flere år gamle. Er litt nysgjerrig på hvorfor du tar deg bryet med det.

Han vil vel ha ryddet opp i endel gamle spørsmål som har ventet på en forklaring. Bedre sent en aldri er det jo noe som heter.😂

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 339 Innlegg:
Ser ikke problemet i det ?
Her inne med så mye døtid og de samme trådene som går igjen og igjen , så er det godt noen hoster opp de gamle tråder..
Livet seglar fort forbi

Soi 8

Soi 8

Medlem

• Medlemmer
  • 73 Innlegg:

Jøss, her skal man IKKE ta i et tak og skrive noen innlegg.
Er tråden gammel = er den død!!
Sunn tankegang !!!
Verden og samfunnet forandrer jo seg IKKE !!!

At flere nordmenn i 2017, 2018 og 2019 reiser, og disse forumene får gode innlegg som hjelper begravd av tull, ja da trenger vi HVERTFALL ingen som bringer opp igjen ting som kan hjelpe folk!!!!
Stikk og lek dum polti et annet sted !!!
Soi 8 is quiet and Nice!

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 386 Innlegg:

Sunn tankegang !!!

At flere nordmenn i 2017, 2018 og 2019 reiser, og disse forumene får gode innlegg som hjelper begravd av tull, ja da trenger vi HVERTFALL ingen som bringer opp igjen ting som kan hjelpe folk!!!!

Auda: Jeg skrev det spørsmålet med største varsomhet for ikke å fornærme, men det klarte jeg ikke. Jeg legger den undringen vekk og beklager at jeg fornærmet deg.

giggen

giggen

Medlem

• Medlemmer
  • 297 Innlegg:

Sunn tankegang !!!

Snakk om å ha piggene ute:)

Soi 8

Soi 8

Medlem

• Medlemmer
  • 73 Innlegg:

Auda: Jeg skrev det spørsmålet med største varsomhet for ikke å fornærme, men det klarte jeg ikke. Jeg legger den undringen vekk og beklager at jeg fornærmet deg.

Har noe med at en del gamle tråder er meget bra.
Men ting skjer og noen oppdateringer må til.
Så er sunt og blåse litt liv i dem ( synes jeg da ).
Gjelder gode tråder riktig nok ;).
Soi 8 is quiet and Nice!

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 544 Innlegg:

Dere MÅ søke via søknadsportalen på UDI.Faken ikke enkelt,men et visakontor kan hjelpe dere.Jeg har brukt portalen 3 ganger når min ex svigermor skulle hit.Satt i timesvis før jeg forsto hele greia.Måtte laste ned papirer mm å legge disse inn i søknaden elektronisk.Gikk greit til slutt.

bad weather at work.jpg

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere