Gå til innhold

Foto

Manila tur

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
10 svar til dette emnet

olebrum2

olebrum2

Medlem

• Medlemmer
  • 58 Innlegg:

Hei, har vært i Angeles og Cebu. Har kjørt gjennom Manila med taxi for og komme til Angeles og det var det verste trafikkø kaoset jeg har vært borti. Men nok om det. Er ute etter og finne damer og fest. Så Angeles var jo 10 ganger bedre enn Cebu, men hvordan er Manila? Er det bra med liv og damer, barer der? Eller var det for 10 år siden? Er det dyrt der? Lett og gå seg bort, bli ranet? Noen med erfaringer?

Har blitt "anbefalt" Boracay, men det er vel Filipinenes dyreste plass? Synes prisene på alt uansett ligger tett oppimot Thailand sitt nå (selv med lavere kurs på pesoen så går det oppi i opp).

janet

janet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 468 Innlegg:

i Manilla, (stor Manilla), bor det mange mange millioner mennesker, ca halvparten av dem er damer,

så ja, i Manilla er det bra med damer, millioner

og det er hauger med barer og feststeder

chelsea

chelsea

Medlem

• Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

ja mange damer der meste parten der er gold diggiere så du vet det mere crime der en andre plasser, pistolen  mere vandlig der en andre plasser dem dritter i hvem dem skytter

Kongen av Pattaya

Kongen av Pattaya

Medlem

• Nye medlemmer
  • 73 Innlegg:
Google p burgos street manila og du finner informasjon om ett av de stedene som er både forholdsvis trygge og morsomme. Makati
/ Greenbelt er mye bedre enn Malate når det kommer til bevegelsesfrihet og trygge gater.

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

ja mange damer der meste parten der er gold diggiere så du vet det mere crime der en andre plasser, pistolen  mere vandlig der en andre plasser dem dritter i hvem dem skytter

Maken til drittprat.

Kanskje du skulle besøke landet?

I tilfelle du har vært der, husk, ikke alle oppsøker dine miljøer.

Dette innlegget har blitt redigert av janinge: 27 oktober 2015 - 16:49

KJÆRLIGHETENS MAKSIMUM ER KONSTANT.

chelsea

chelsea

Medlem

• Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

Maken til drittprat.

Kanskje du skulle besøke landet?

I tilfelle du har vært der, husk, ikke alle oppsøker dine miljøer.

wow jeg har vært gift, med gold digger mor skulle ha penger selv om hun hadde bra med penger, kriminelle er mere av i manila en det er i bangkok  jeg har vært i manila mange ganger, ikke noe med mine miljøer

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

Mulig det, selv har jeg vært i Manila, ihvertfall 20 ganger, har aldri opplevd dine desporadoer med revolver?

Tror fortsatt, selvfølgelig uten å vite, at klientellet, stedene du oppsøker er totalt ulikt hvor jeg ferdes.

Har faktisk følt meg tryggere i Manila enn i bangkok.

å ja, jeg har ofte hatt nattlige vandringer.

Kanskje har jeg en fordel av at jeg aldri er full, krangler aldri? er aldri aggresiv?

Jeg kjenner jo ikke deg, hvordan du er etter en 5-10 øl.

Dette innlegget har blitt redigert av janinge: 27 oktober 2015 - 17:37

chelsea

chelsea

Medlem

• Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

Mulig det, selv har jeg vært i Manila, ihvertfall 20 ganger, har aldri opplevd dine desporadoer med revolver?

Tror fortsatt, selvfølgelig uten å vite, at klientellet, stedene du oppsøker er totalt ulikt hvor jeg ferdes.

Har faktisk følt meg tryggere i Manila enn i bangkok.

å ja, jeg har ofte hatt nattlige vandringer.

Kanskje har jeg en fordel av at jeg aldri er full, krangler aldri? er aldri aggresiv?

Jeg kjenner jo ikke deg, hvordan du er etter en 5-10 øl.

føler meg mye mere tryggere i bangkok en gjøre i manila på kvelds tid, hva vet du om hvor jeg går henne da tufs

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

føler meg mye mere tryggere i bangkok en gjøre i manila på kvelds tid, hva vet du om hvor jeg går henne da tufs

Så hold deg til Thailand, ikke lat som du kjenner Phill, som du overhode ikke gjør, tufs.

Skjellsord kjennetegner en person som mangler argumenter, noe du er et godt bevis på.

Dette innlegget har blitt redigert av janinge: 27 oktober 2015 - 18:52

Kjempe-Kar

Kjempe-Kar

Medlem

• Utestengte brukere
  • 347 Innlegg:

Et ganske så typisk eksempel på infrastrukturen i Manila. Tror aldri noen av oss vil oppleve noen særlig bedring, i alle fall ikke til å fra flyplassen, der det ikke er noen organisert transport, ingen tog, ingen T-bane eller andre fasiliteter man kan stole på. 

Vedlagt(e) fil(er)

• Vedlagt fil  Manila.jpg   144,2K   3 Antall nedlastinger

Datu

Datu

Medlem

• Medlemmer
  • 303 Innlegg:

Infrastrukturen i Manila er ikke verdensklasse, for å si det mildt. Men med litt møye går det på et vis å reise kollektivt i Manila også.

Når jeg ankommer NAIA pleier jeg å ta shuttlebus til Baclaran LRT Station (ca 50 pesos)  på Taft Avenue, og derfra kan du ta banen i ulike retninger. Det er bare 2 km fra NAIA til Baclaran. Går også fint å ta taxi dit.

https://en.wikipedia...ran_LRT_station

I fjor var jeg 5 dager i Manila, og utfordret meg selv på at jeg utelukkende skulle reise kollektivt (ikke taxi). Kjørte mye med LRT (Manila Light Rail Train System) og jeepny mellom Quezon City, Makati,Pasay, og downtown Manila. En opplevelse for livet. Syntes virkelig synd på de mange pendlerne i den byen der. Trafikken sliter på kropp og sjel. Men for meg, som skulle utholde dette i bare 5 dager, gikk det kjempefint. Mange av mine medreisende var stressa, svette og slitne, men filippinere er nesten uansett hyggelige og smilende mot utlendinger. Opplevde ingen ubehagelige situasjoner og ble verken frastjålet pesos, dollar eller noe annet. 

Det som gjorde størst inntrykk var å ta pendlertogene i rushtiden. Hadde hørt historier om trengselen. Så et par morgener vil jeg teste det, og da tok jeg LRT fra North Avenue i Quezon City ned til EDSA. Det var en ubeskrivelig trengsel på togene. Vognene var stappfulle - jeg mener VIRKELIG stappfulle. Og da jeg trodde toget skulle kjøre forbi neste stasjon, stoppet det opp, og enda fler prøvde å presse seg inne. Det var mye armer og bein, og noen gutter som tydeligvis hadde som sport å presse seg inn der det syntes umulig, sekunder før dørene stengte med et smell. Slik gjentok det seg ved hver eneste stasjon. Godt at det var var Aircon i vognene, ellers hadde det vært direkte helsefarlig. Men jeg la merke til at det bare var unge og yngre mennesker på toget. Ingen eldre, og det kan jeg forstå.

Å reise kollektivt i Manila er ikke for de med klaustrofobi og hang til komfort. Tips: ta med rikelig med vann og godt humør!

Dette innlegget har blitt redigert av Datu: 14 april 2017 - 12:43

-Still going, but not so strong.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere