Gå til innhold

Foto

Leie leilighet i Davao City?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

Leinad

Leinad

Nytt Medlem

• Nye medlemmer
  • 10 Innlegg:

Hei igjen folkens.

Jeg har planer om å reise ned og besøke min kjære og hennes familien i et par månder. Skal søke om 65 dagers turistvisum på den Filipinske ambasaden i Oslo. Nå har jeg aldri vært utenfor annet en Skandinavia, så dette blir litt av en opplevelse. :)

Prøver å gjøre så mye som mulig av research på forhånd, og nå står da leie av leiligheter for tur. Vi blir nok til å prøve å finne oss en leilighet i Davao City, som vi blir til å leie store deler av mitt opphold.

Et kjapt søk på nettet ga meg noen indikasjoner på hvor, hvem og hva.. men jeg ble ikke akkurat så veldig mye sikrere i min sak vedrørende hva man burde se etter eller velge.

Er det noen her som har noen tips eller lenker til sider som dere kanskje kan annbefale eller har brukt selv?

dag1

dag1

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 280 Innlegg:

Er det noen mulighet til å få visum for 65 dager?

http://www.philembas...r-services/visa

C. Below are different types of Entry Visas for Tourists and their respective fees:

1. Single ENTRY valid for three (3) months (NOK 270);
  2. Multiple ENTRY valid for six (6) months (NOK 540); and
  3. Multiple ENTRY valid for one (1) year (NOK 810)

Important Note: Payments for Visa are Non-Refundable

D. The above-mentioned visas are for ENTRY purposes only. Period of stay (which will not exceed 59 days) will be determined by the immigration officer at the point of entry in the Philippines.

Leinad

Leinad

Nytt Medlem

• Nye medlemmer
  • 10 Innlegg:

Hmm, da har de kanskje endret det nylig? Mente at det stod intill 65 dager sist gang jeg sjekket dette. Merkelig.

(siden er forøvrig nede akkurat nå)

Dette innlegget har blitt redigert av Leinad: 24 juli 2015 - 12:22

dag1

dag1

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 280 Innlegg:

Det har ikke blitt forandret siden jeg første gang hadde 59 dagers visum i 2010.

siden er oppe nå ihvertfall

koontz

koontz

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 58 Innlegg:

Ang leilighet. Få fruen din til å undersøke. Da blir det billigere.

Ang visa.  Siden du skal være der 2 mnd så har dere kanskje tenk å reise litt?

Da er et alternativ å reise til hongkong eller liknende aktuelt. Derfor kan du spare mye penger på å kjøpe billett her opp inne 30 dg fra avreise, noe som gjør til at du slipper å søke om visum.

Dvs så lenge du har billett som viser at du skal dra videre fra >Filippinene inne 30 dg fra ankomst, så bør du ikke få problem med immigrasjon eller flyselskap når du drar fra Europa. 

Leinad

Leinad

Nytt Medlem

• Nye medlemmer
  • 10 Innlegg:

Ang leilighet. Få fruen din til å undersøke. Da blir det billigere.

Ang visa.  Siden du skal være der 2 mnd så har dere kanskje tenk å reise litt?

Da er et alternativ å reise til hongkong eller liknende aktuelt. Derfor kan du spare mye penger på å kjøpe billett her opp inne 30 dg fra avreise, noe som gjør til at du slipper å søke om visum.

Dvs så lenge du har billett som viser at du skal dra videre fra >Filippinene inne 30 dg fra ankomst, så bør du ikke få problem med immigrasjon eller flyselskap når du drar fra Europa. 

Takk for tips :) Madammen er på saken.

Vi blir stort sett å reise rundt i lokalområdet i og rundt davao regner jeg med. Søker om 7 ukers visum, så kan jeg evnt forlenge det der nede om jeg skulle velge å bli lengre.

Datu

Datu

Medlem

• Medlemmer
  • 303 Innlegg:

Hei Leinad,

Jeg skal gjøre det samme neste år. Planene er å være i Filippinene 7-8 uker. For meg blir det i Siquijor der min kone har familie.

Tror det er lurt å vente med å inngå leiekontrakt til du kommer ned dit du skal være og får sett over leiligheten med egne øyne. Det er vanskelig/umulig å vurdere dette skikkelig fra Norge. Ta inn på et hotell de første dagene/uka og reis rundt å se på leiligheter. Det er leiers marked overalt på Filippinene, og bruk litt tid på å fin en leilighet du liker. I Davao er det sansynligvis hundrevis av leiligheter ledige.Ta deg god tid. Det lønner seg. Så kan dere leie 1 uke først, og se om dere liker leiligheten. Dumt hvis oppholdet ditt blir ødelagt av støy, forurensing, skadedyr, feil beliggenhet osv.

Dette innlegget har blitt redigert av Datu: 27 juli 2015 - 08:47

-Still going, but not so strong.

Leinad

Leinad

Nytt Medlem

• Nye medlemmer
  • 10 Innlegg:

Veldig gode tips, Datu. Vi skal følge ditt råd og ta oss god tid til å finne noe vi liker. Takk for hjelpen :)

Og god tur til Filipinene!

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere