Gå til innhold

Foto

Ny administrator og revisjon av forumreglene

* * * * * 2 Stemmer

• Vennligst logg inn for å svare
84 svar til dette emnet

sshoel

sshoel

Administrator

• Administratorer
  • 22 Innlegg:

*
Populær

Hei, alle sammen.

Da har jeg gleden av å presentere PoMoat som ny administrator her på forumet. Han vil gå inn i en rolle som ansvarlig for den aktive modereringen på AF, dette i samarbeid med de andre moderatorene, og etter mine anvisninger.

AFs forumregler har i tillegg blitt oppdatert til ver. 2.151, og alle medlemmer bør oppdatere seg på disse snarest mulig. Det er ikke gjort noen store forandringer, men det er lagt mer vekt på hva som er lov / ikke lov, samt hvilke reaksjoner som kan ventes om reglene brytes.

Noen av dere har kanskje merket at det allerede har blitt litt strengere moderering på AF, og dette er noe vi gjør for å styre forumet i ønsket retning. Det vi legger spesielt vekt på er; "on topic", nulltoleranse for personangrep, klage på moderering osv.

Ellers, så jobber vi med flere spennende prosjekter i bakgrunnen, og ting går fremover. Samarbeidet i "staben" er veldig bra, og jeg har veldig tro på at AF er på riktig spor! Det vi satser på fremover er å rendyrke AF som et reiseforum, et sted en kan finne informasjon om reise til Asia, reisebrev, visumregler, bilder osv.

Sebastian

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Hei, alle sammen.
Da har jeg gleden av å presentere PoMoat som ny administrator her på forumet. Han vil gå inn i en rolle som ansvarlig for den aktive modereringen på AF, dette i samarbeid med de andre moderatorene, og etter mine anvisninger.
AFs forumregler har i tillegg blitt oppdatert til ver. 2.151, og alle medlemmer bør oppdatere seg på disse snarest mulig. Det er ikke gjort noen store forandringer, men det er lagt mer vekt på hva som er lov / ikke lov, samt hvilke reaksjoner som kan ventes om reglene brytes.
Noen av dere har kanskje merket at det allerede har blitt litt strengere moderering på AF, og dette er noe vi gjør for å styre forumet i ønsket retning. Det vi legger spesielt vekt på er; "on topic", nulltoleranse for personangrep, klage på moderering osv.
Ellers, så jobber vi med flere spennende prosjekter i bakgrunnen, og ting går fremover. Samarbeidet i "staben" er veldig bra, og jeg har veldig tro på at AF er på riktig spor! Det vi satser på er på fremover er å rendyrke AF som et reiseforum, et sted en kan finne informasjon om reise til Asia, reisebrev, visumregler, bilder osv.

Sebastian

En klok beslutning!

Pain is temporary, honor lasts forever.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

*
Populær

Jeg takker ydmykt for tilliten og saler opp for å gjøre en best mulig innsats for forumet!

:)

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 766 Innlegg:

Lykke til PoMoat! Kanskje en link til forumreglene bør legges inn i denne tråden? 

Er du som sjefen skriver administrator eller moderator? Profilen din viser moderator...

tdr

tdr

Medlem

• Medlemmer
  • 1 245 Innlegg:

Lykke til PoMoat! Kanskje en link til forumreglene bør legges inn i denne tråden? 

Er du som sjefen skriver administrator eller moderator? Profilen din viser moderator...

Forumsreglene ligger der vi alltid har funnet dem :)

Vedlagt fil  forumsreglene.jpg   37,39K   16 Antall nedlastinger

Velkommen til asianet.no

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Lykke til PoMoat! 

Takk for det!

:)

chelsea

chelsea

Medlem

• Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

heheheh da fått  ny moral polti her inne lykke til

sshoel

sshoel

Administrator

• Administratorer
  • 22 Innlegg:

Da er "tittel" oppdatert.

Samed

Samed

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 241 Innlegg:

Utvilsomt en god nyhet for Asiaforum, lykke til PoMoat :)

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Gode nyheter! Rett mann på rett plass! :smile:

<p>For et drittforum dette er blitt.

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Svinaktig bra ....

Pomm som sjef....fra bunn til topp..dette må jo bli bra!  ;-)

:hoho:

Helmax

Helmax

Moderator

• Moderatorer
  • 1 474 Innlegg:

Da får jeg gratulere Pommer'n med grønn frakk da. :)

Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. ;-)

โชคดี

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 836 Innlegg:

Lykke til, dette tror jeg blir bra :)

Så får vi andre prøve å gjøre jobben din, og administratorenes, enklest mulig ved å ha en grei tone.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 354 Innlegg:
Jeg synes det å stramme inn på reglene i forhold til kritikk av moderering er maktarroganse. For å ivareta vanlige demokratiske prinsipper bør det være mulig å komme med kritikk av moderering så sant forumreglene ivaretaes forøvrig. Det mener jeg om de nye forumreglene.
Dette er en historisk sett ny arena for meningsutvekslinger og nyheter der private og komersielle interesser er godt blandet. Hvis jeg tenker litt tillbake i tid på avisenes leserbrevspalter, der var det vel mulig å komme med kritikk tilogmed av redaktøren.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 165 Innlegg:

Gratulerer PoMoat.  Du har vel i flere år før gjort denne jobben.  En friskus som kan ta i ett tak, eller en "samlingsfigur" og det trenger ett forum.

Lykke til.

A.H.

sshoel

sshoel

Administrator

• Administratorer
  • 22 Innlegg:

Jeg synes det å stramme inn på reglene i forhold til kritikk av moderering er maktarroganse. For å ivareta vanlige demokratiske prinsipper bør det være mulig å komme med kritikk av moderering så sant forumreglene ivaretaes forøvrig. Det mener jeg om de nye forumreglene.
Dette er en historisk sett ny arena for meningsutvekslinger og nyheter der private og komersielle interesser er godt blandet. Hvis jeg tenker litt tillbake i tid på avisenes leserbrevspalter, der var det vel mulig å komme med kritikk tilogmed av redaktøren.

Regelen om "kritikk av moderatorer i forumet" er ikke ny, det som er nytt er at vi håndhever den i større grad, noe som er et ledd i å styre forumet dit vi vil. Dette er et reiseforum hvor meningsfeller kan dele erfaringer, få inspirasjon, spørre spørsmål, lese reisenyheter osv., og ikke en arena hvor vi gir "spalteplass" til kritikk/klager på de som gjør en frivillig jobb som moderatorer (for å gjøre forumet bedre). Om en føler seg urettferdig behandlet, så har en forøvrig mulighet til å komme med kritikk/klager via PM, det er ingen grunn til at dette skal gjøres i åpent forum.

Jeg vil også minne om (siden demokratiske prinsipper blir nevnt) at Asiaforum.no er et privateid forum, og akkurat som en avis ikke trykker alt den får inn, så velger vi også hva som kan diskuteres, dette i henhold til visse kjøreregler.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 354 Innlegg:

Regelen om "kritikk av moderatorer i forumet" er ikke ny, det som er nytt er at vi håndhever den i større grad, noe som er et ledd i å styre forumet dit vi vil. Dette er et reiseforum hvor meningsfeller kan dele erfaringer, få inspirasjon, spørre spørsmål, lese reisenyheter osv., og ikke en arena hvor vi gir "spalteplass" til kritikk/klager på de som gjør en frivillig jobb som moderatorer (for å gjøre forumet bedre). Om en føler seg urettferdig behandlet, så har en forøvrig mulighet til å komme med kritikk/klager via PM, det er ingen grunn til at dette skal gjøres i åpent forum.

Jeg vil også minne om (siden demokratiske prinsipper blir nevnt) at Asiaforum.no er et privateid forum, og akkurat som en avis ikke trykker alt den får inn, så velger vi også hva som kan diskuteres, dette i henhold til visse kjøreregler.

Ok. Det var et greit svar. Jeg uttrykker vel her en generel skepsis jeg har mot sensur/moderering på dette og lignende fora og forstår argumentene dine. Det som kanskj ikke gikk klart nok frem av det jeg skrev var at jeg ønsker at det skal være rom for kritikk av modereringen, ikke av moderatoren. Selv har jeg ikke fått noe moderering på noen av mine innlegg, men har sett at poenget i tråder jeg har deltatt i har blitt borte.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 165 Innlegg:

Hei, alle sammen.

Ellers, så jobber vi med flere spennende prosjekter i bakgrunnen, og ting går fremover. Samarbeidet i "staben" er veldig bra, og jeg har veldig tro på at AF er på riktig spor! Det vi satser på fremover er å rendyrke AF som et reiseforum, et sted en kan finne informasjon om reise til Asia, reisebrev, visumregler, bilder osv.

Sebastian

Jeg synes vi har fått en grei forklaring, på hvordan eier og medarbeidere vil ha Asiaforum. Nulltoleranse for personangrep er ett stort pluss. :smile: 

At staben vil arbeide for at Asiaforum er ett rendyrket reiseforum, synes jeg også er ganske naturlig.  Det er vel 95% eller mer av medlemmene, som er fastboende i Norge og har Asia som reise/feriested. :smile: 

Veldig greit å få klar beskjed, for hva tankene er og hvordan fremtiden blir.   :smile: 

A.H.

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 07 juni 2015 - 07:05

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 745 Innlegg:

Lykke til med oppgavene, PoMoat! Det er jeg helt sikker på kommer til å bli bra!

Støtter og arbeidet med å gjøre Asiaforum mer Asiarelatert, som jo inkluderer både reiseskildringer samt utfordringer for alle som bor/besøker området. Det er behovet for informasjon om nettopp Asia som trekker nye brukere til forumet, ikke diskusjoner som dekkes bedre og mer kvalifisert i andre forum. F.eks. er det en tråd her om FIFA. Ikke noe galt i det, men tviler på om det finnes folk der ute som går til Asiaforum for å bli informert om utviklingen i FIFA. De av medlemmene som er opptatt av tema finner og helt sikkert andre forum som er mer rettet inn mot fotballens ve og vel. Ikke noe galt sagt verken om tema eller personene bak temaet, men brukt som eksempel på tråder som kanskje bør finne sin plass i andre forum.

Mener og at et rendyrket reiseforum kan bli noe snevert og føre til at man mister verdifulle bidragsytere som primært ikke poster reisebrev. Målet må være å gjøre Asiaforum til førstevalg for de som søker kunnskap om asiatiske land: Folk, geografi, politikk, kultur - you name it.

Stor utfordring, men håper det lykkes!

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Innlegg om forumets fremtid er flyttet.

http://www.asiaforum...499#entry648499

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere