Gå til innhold

Foto

Pent innpakket dritt

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
130 svar til dette emnet

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

kan du nevne noe du er glad for har nedret seg i norge? ikke si resturanter, den er brukt opp. ta nordmenn i spania, eller i thailand som bor i norske enklaver, uten særlig innblanding av spanjoler og thaier..de lever som om de bodde i norge. det har noe med antall å gjøre..

at vi i dag har terrorfare hengende over oss har ingenting med internasjonal politikk å gjøre.

At vi idag kan se tilbake på en uvirksom lov er borte. Blasfemi loven er historie idag http://www.nrk.no/no...oven-1.12156342

At vi har ett friere samfunn enn noengang, og vi trenger ikke å være gift for å bo sammen.

Vi har penger på bok

Vi har ytringsfrihet, men ytringsfrihet krever mot selv i dagens samfunn

Vi er en av de landene med minst grov krimminalitet inkludert drap pr innbygger.

Men jeg er mer bekymret for den utenrikspolitikken enn noen tusen flere muslimer. Schengen avtalen er noe av den største kriminalitet gjort mot Norge.

Jeg har allerede skrevet jeg ikke er for muslimsk innvanndring, og liker særdeles dårlig at vi har religionsfrihet, men i forhold til samfunnet vi lever i, så ser jeg at det er ikke en sunn holdning å ha. Jeg mener det allikevel, fordi vi dyrker en tro som er basert på en familiefortelling av Abrahams slekt, og som vi politisk har tatt til oss for den makten det gir å være på lag med samme religion. Dette er historie, så jeg skal ikke gå mer inn på det. Poenget er at jeg ser på bokreligionene som ett, og ikke som flere forskjellige. De er alle like skadelige i dagens samfunn, selv om kristendommen slik vi ser den idag, er ganske så tilpasset vår økonomiske frihet, og fornuftsbaserte utvikling. Men tro meg, det kan fort snu, og det kan gå fort fra en generasjon til en annen. Jeg håper det ikke skjer, men det kan skje under gitte omstendigheter, som en hel nasjon kan snu pga en politisk ideologi på få tiår fordi forutsetningene ligger til rette.

Hvem vet hva ABB egentlig har satt igang. Reslutatet kan de som lever om 100 år se tilbake på.

At terrorfaren ikke henger sammen med internasjonal politikk, tror jeg nesten du må forklare. Tenker du på nasjonalt plan eller på verdensbasis?

Redigert signatur

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

De 10 tusen er bare en dråpe i havet walkman. Mennesker har måtte flytte på seg til alle tider, og til alle tider har folk vært fordrevet pga etnisitet, religion, politisk.

Klimaflyktningstrømmen i de neste 50 år vil bli en utfordring for alle land med ressurser.

For å stoppe dette har vi to valg. Skyte de på grensen, eller slippe inn litt etter litt, og håpe det går seg til etterhvert.

hva med alternativ 3, gjøre det klart for de som "flykter" at det er grenser for hva vi kan ta inn, og at de fleste vil bli stoppet, sånn at asylinstituttet kan fungere som det skal. og forberede oss på de klimaendringene, som by the way ikke er skapt av mennesker, så innbyggerne i de landene er forberedt..? det er jo det de vil gjøre i venezia f.eks..hvorfor ikke i andre land? det kan ikke være europas problem at andre land er til de grader dysfunksjonelle. ja vi skal hjelpe, men det er lov å bruke hodet.

<p>For et drittforum dette er blitt.

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

At vi idag kan se tilbake på en uvirksom lov er borte. Blasfemi loven er historie idag http://www.nrk.no/no...oven-1.12156342

At vi har ett friere samfunn enn noengang, og vi trenger ikke å være gift for å bo sammen.

Vi har penger på bok

Vi er en av de landene med minst grov krimminalitet inkludert drap pr innbygger.

Men jeg er mer bekymret for den utenrikspolitikken enn noen tusen flere muslimer. Schengen avtalen er noe av den største kriminalitet gjort mot Norge.

Jeg har allerede skrevet jeg ikke er for muslimsk innvanndring, og liker særdeles dårlig at vi har religionsfrihet, men i forhold til samfunnet vi lever i, så ser jeg at det er ikke en sunn holdning å ha. Jeg mener det allikevel, fordi vi dyrker en tro som er basert på en familiefortelling av Abrahams slekt, og som vi politisk har tatt til oss for den makten det gir å være på lag med samme religion. Dette er historie, så jeg skal ikke gå mer inn på det. Poenget er at jeg ser på bokreligionene som ett, og ikke som flere forskjellige. De er alle like skadelige i dagens samfunn, selv om kristendommen slik vi ser den idag, er ganske så tilpasset vår økonomiske frihet, og fornuftsbaserte utvikling. Men tro meg, det kan fort snu, og det kan gå fort fra en generasjon til en annen. Jeg håper det ikke skjer, men det kan skje under gitte omstendigheter, som en hel nasjon kan snu pga en politisk ideologi på få tiår fordi forutsetningene ligger til rette.

Hvem vet hva ABB egentlig har satt igang. Reslutatet kan de som lever om 100 år se tilbake på.

At terrorfaren ikke henger sammen med internasjonal politikk, tror jeg nesten du må forklare. Tenker du på nasjonalt plan eller på verdensbasis?

det du nevner har da ikke innvandring gitt oss? jeg har heller ikke nevnt islam eller muslimer med et ord..

usa har vært rundt om i verden å klodret i vei, men vi ser ikke at det drives terror fra disse landene..? og når usa har vært på tokt har det jo vært i de godes tjeneste, så å gi disse fjolsene legitimitet ved å godta at det er politikken til vestlige land som gjør vi må slite med dette er jeg ikke med på.

<p>For et drittforum dette er blitt.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

vel....høyreekstemister akkurat nå!

Tysk politi i storaksjon mot høyreekstrem gruppe

Tysk politi har beslaglagt eksplosiver og arrestert fire mistenkt for å danne en høyreekstrem gruppe som skulle sprenge moskeer og asylmottak.

Kjetil Hanssen

Oppdatert: 06.mai. 2015 10:29

Påtalemyndigheten opplyser i en erklæring onsdag at politiets antiterrorgruppe har pågrepet tre menn og en kvinne fra gruppen. 250 etterforskere ransaker hjem i Sachsen og fire andre delstater.

Ekstreme islamister mål?

Gruppen kaller seg «Old School Society» - OSS, skriver Die Welt. Ifølge den nasjonale påtalemyndigheten, som koordinerer aksjonene, planla gruppen å angripe asylmottak, moskeer og fremstående personer blant ytterliggående islamister i Tyskland.

De fire som er pågrepet, er anklaget for å ha grunnlagt gruppen og fremstilt eksplosiver. Politiet undersøker, ifølge Spiegel, boliger i delstatene Bayern, Sachsen, Nordrhein-Westfalen, Rheinland-Pfalz og Mecklenburg-Vorpommern.

Fra 22 til 56 år gamle

Alle de fire pågrepne er tyske statsborgere. Den eldste, som påtalemyndigheten mener er lederen, er 56 år gammel. I tillegg har de pågrepet to menn på henholdsvis 47 og 39 år og en kvinne på 22. De fire er siktet for å ha dannet en terroristorganisasjon. I tillegg til de pågrepne skal ytterligere fem hittil være siktet i saken. Bakgrunnen for pågripelsene beskrives som etterretningsarbeid utført av både føderalt og delstatlig sikkerhetspoliti.

«Stor sprengkraft»

Ifølge påtalemyndigheten beslagla de eksplosiver med «stor sprengkraft». Men myndighetene tar foreløpig forbehold om de terrormistenkte allerede hatt sett seg ut konkrete mål eller tidspunkter for angrep. De fire arresterte skal ha vært sentrale i å danne «Old School Society» i november i fjor. 56-åringen beskrives som president i organisasjonen og 39-åringen som visepresident.

Pain is temporary, honor lasts forever.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Vi har penger på bok

På mange måter kan det se ut som vi har mindre frihet de siste årene. Det er mer overvåking enn tidligere. Ytringfrihet har vi jo. Allikevel føles rommet for ytringer trangere enn før.

Og et religions-forbud kan vel ikke føre til annet at ytringsfriheten begrenses. Og at overvåkingen vil tilta ytterligere.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

så å gi disse fjolsene legitimitet ved å godta at det er politikken til vestlige land som gjør vi må slite med dette er jeg ikke med på.

Det har du også all rett til å mene, selv om jeg ser det litt anderledes.

Usa er jo bare noen få århundrer, terrorismen fra alle parter har jo pågått noen flere tusen år. Slikt slettes ikke fra historien ved ett pennestrøk så lenge etniske grupperinger innad i landene ikke blir tatt vare på, tatt hensyn til, eller blir grovt utnyttte.

Det er jo nesten som her inne på forumet, når noen klikker har rottet seg sammen, slåss mot overmakten, så tilter det for en og annen, og han terroriserer forumet for å bli sett  eller hørt. Helt rabiat altså langt utenfor normen vi ønsker å se. Kan være ett ord som ble sagt for mange år siden, men det sitter fortsatt dypt inne i sjela.

Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

På mange måter kan det se ut som vi har mindre frihet de siste årene. Det er mer overvåking enn tidligere. Ytringfrihet har vi jo. Allikevel føles rommet for ytringer trangere enn før.

Og et religions-forbud kan vel ikke føre til annet at ytringsfriheten begrenses. Og at overvåkingen vil tilta ytterligere.

Du har jo rett i det, men allikevel, sett i forhold til Usa som vi kan kalle en venn, alliert, partner etc, så har vi fortsatt vesentlig mer frihet. Om du ønsker å leve på landet uten internet, og komme deg litt bort fra sivilasjonen, så kan du fortsatt oppleve stor frihet enn så lenge. I byen nå, så føler jeg hver gang når jeg kommer inn på østbanen (skjer ikke så ofte), at her kan det smelle en bombe når som helst. Merekelig egentlig. Det samme når jeg sitter på fly, og ser muslimer, så tenker jeg at her kan det være flykaprere, så du har nok rett, vi har nok mistet uskylden, og vi er litt mindre fri på enkelte områder enn vi var før. Men, er det ett mediaskapt politisk problem, eller er frykten reell?

Må minne dere nok en gang på, at de store dødelige terroraksjonene som er gjennomført på norsk jord, er ikke muslimsk terrorer. Men den kommer ja, jeg vet, det er nettopp det den gjør. Det er jo bare ett tidspørsmål. Vi har jo skutt, bombet, kriget, og intervenert med statoil, telenor, etc i spissen i mange land. Så det er bare naturlig at det kommer hit. Eller hva?

Redigert signatur

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 715 Innlegg:
Jøss, skal si denne tråden har beveget seg langt fra opprinnelig tema på kort tid.

Mange interessante betrakninger og analyser. Men eg lurer på hvordan dette spiller opp mot andre store trusler som NWO, Illuminati og drakoniske reptilianere? At de vil desimere verdens befolkning til en brøkdel av dagens må vel sees på som en minst like stor trussel?

Sent using Tapatalk
--------------------------------------------
dark humour appreciation group
--------------------------------------------

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

trodde det var en annen tråd jeg.

Egentlig er vi bare for for en annen planet. En slags nødrasjon, men det er litt hysj hysj. Alt dette er bare til for å holde oss opptatt, mens de forer oss fete og gode.

Redigert signatur

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

trodde det var en annen tråd jeg.

Egentlig er vi bare for for en annen planet. En slags nødrasjon, men det er litt hysj hysj. Alt dette er bare til for å holde oss opptatt, mens de forer oss fete og gode.

Det visste jeg at jeg ikke var alene om tanken....

:hoho:

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Det visste jeg at jeg ikke var alene om tanken....

hehe, ai for en dag.

Litt politisk satire da?

http://www.nrk.no/sa...abla-1.12347182

Redigert signatur

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere