Gå til innhold

Foto

Pent innpakket dritt

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
130 svar til dette emnet

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Skrevet I dag, 19:38

Registrert Medlem

• photo-thumb-8401.gif?_r=0
  • Medlemmer
  • 21.423 Innlegg:

Sunset08, on 04 May 2015 - 7:28 PM, said:snapback.png

Det blir og er fortsatt hele Asiaforumets problem....nøff

walkman, on 04 May 2015 - 7:29 PM, said:snapback.png

Bulls eye( får ikke klikket liker)

Er dette en drittpakke?

Jeg svarer for 3 gang:

Nei..hvorfor skulle det?

:hoho:

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Jeg bryr meg lite om t-skjorten til Sandberg.
Den var usmaklig og han utviste ikke særlig takt og tone der.
Men Gjedda var kledelig antrukket i dress, men er en mye skumlere figur, spør du meg.
Mangel på takt og tone må en bare leve med, tenker jeg. Det er først når folk åpner kjeften og setter ord på sine meninger en får spisse øra. Og Gjedda har mer kjeft enn stygge t-skjorter - omtrent som gjedder forøvrig.
:)

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Men Gjedda var kledelig antrukket i dress, men er en mye skumlere figur, spør du meg.
Mangel på takt og tone må en bare leve med, tenker jeg. Det er først når folk åpner kjeften og setter ord på sine meninger en får spisse øra. Og Gjedda har mer kjeft enn stygge t-skjorter - omtrent som gjedder forøvrig.

Gjedda? Beklager, henger ikke med her,,,,

Redigert signatur

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 858 Innlegg:

Denne figuren tenker jeg http://en.wikipedia...._Tybring-Gjedde

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 152 Innlegg:

kan det være ett økenavn?

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Denne figuren tenker jeg http://en.wikipedia...._Tybring-Gjedde

:D

Redigert signatur

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

kan det være ett økenavn?

You got me!
Touche.

Dette innlegget har blitt redigert av PoMoat: 04 mai 2015 - 21:31

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 858 Innlegg:

Dette her synes jeg var en finn dritt pakke

http://www.dagbladet...misme/39003121/

Csanád var stjerne i det antisemittiske partiet før han fant ut av sine jødiske røtter. Nå er livet hans snudd på hodet

Det første han gjorde var å brenne eksemplarer av sin egen bok.

Han brukte sin politiske karriere på å skylde på jødene eller romfolk for problemene i det ungarske samfunn, men for tre år siden fant han ut at hans egen bestemor var fange på en av de beryktede Auschwitz-leirene, en hemmelighet hun holdt på ved å skjule den avslørende tatoveringen med fangenummeret på underarmen. Også hans bestefar skal ha overlevd nazistenes arbeidsleire, skriver New Public Radio.

Avsløringen ble bokstavelig talt en religiøs vekkelse for den fremadstormende nasjonalistiske politikeren. Han trakk seg fra alle verv i ungarske Jobbik.

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 715 Innlegg:

enten gjør du deg dum, eller så.. når du sier mine holdninger er brunsvidd så har du kalt meg rasist. ikke vanskelig dette. vi har kranglet i mange såkalt muslimtråder ja. jeg registrerer at du har endret mening og nå er enig med meg, så da slipper vi det i fremtiden.

når du sier mine holdninger er brunsvidd så har du kalt meg rasist.

Mener du virkelig det, at det ikke er forskjell på ball og spiller? Eller sak og person?

For øvrig var det vel snakk om å vise hvorfor en påstand var brunsvidd, ikke joldning. Kanskje det forklarer litt av problemet?

Sent using Tapatalk

Dette innlegget har blitt redigert av cortinaman: 04 mai 2015 - 22:35

--------------------------------------------
dark humour appreciation group

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Mener du virkelig det, at det ikke er forskjell på ball og spiller? Eller sak og person?

For øvrig var det vel snakk om å vise hvorfor en påstand var brunsvidd, ikke joldning. Kanskje det forklarer litt av problemet?

Sent using Tapatalk

Hva var vel kniksen uten ball? De kunne ikke skilles

mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 715 Innlegg:
Med et slikt utgangspunkt blir jo all saklig diskusjon meningsløs. Dersom all kritikk mot argumentasjon og sak oppfattes som kritikk av person er man jo forhåndsdømt som drittsekk.

Det blir litt som å si at all kritikk av israelsk politikk er synonymt med antisemitisme, hvordan skal man da kunne føre en saklig debatt?

Sent using Tapatalk
dark humour appreciation group

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Det blir vel sånn når Norge er så delt som det er blant politikere for hvilken kurs Norge skal ha i forhold til innvandring...vi ser ikke den ekstreme høyresiden som mange andre land har..om det er bra eller ikke vet jeg ikke..

Men norge avlet ett dyr som Breivik, og det burde være en tankevekker av dimensjoner, eller de 500 000 tusen(Fra Urix fordi som er glad i kilder) som venter på båter over sundet...igjen, de reele krigsflyktningene ser vi som regel ikke noe til...feks å kalle vietnamesere krigsflyktninger er jo ikke helt riktig, de kamuflerer det som båtflyktninger da det høres bedre ut, (jeg nevner dette siden det har vært så mange artikler om emnet båtflyktninger  i norske media i det siste),men de som kan sin historie vet jo at de valgte feil side, usa sin side...og de ble spredd utover den vestlige verden for så å aldri flytte tilbake..men, nå har vi med islam å gjøre og tusenvis av klaner, regioner og jeg vet ikke hva..der er det ikke noe kompromiss eller snakk om å innrette seg..

Jeg så på en doku i NRK hvor en kurder som ikke fant seg noe særlig jobb i Norge reiste ned for å krige mot IS og for å beskytte landet sitt..Faren som snakket norsk og bor i Norge var stolt..det er vel noe som ikke henger på grep der?...faren flyktet mest sannsynlig fra Saddam, også reiser sønnen ned for å krige og drepe? send hele familen ned..enkelt og greit..ikke sløs tid på slikt er min mening..den norske stat er svært tydlig mot nordmenn...men mot utlendinger så skjer det ingenting og det ser ut som de står fritt til å gjøre absolutt hva de vil, vel strikken er ihvertfall veldig tøyelig...

Det jeg prøver å si er at det er noe som er helt feil her i lille Norge..noe gikk galt ett  sted...

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 163 Innlegg:

Jeg synes at dette temaet er såpass viktig at det bør tas i en egen tråd. Jeg har fått flere meldinger og rapporter i det siste om skjulte budskap som skal være kamuflert som tilforlatelige innlegg.

Et eksempel kan være når et medlem med Sylvester Stallone (kjent fra Rambo-filmene) som avatar, får høre om en som ble hjerneskadet ved en ulykke da han i barndommen "lekte krig", og nå i voksen alder bruker nettforum og kommentarfelt til å "leke konge" og kompensere for alt han ikke får til sosialt (99 prosent dysfunksjonell). Eller en forhenværende ansatt i helsevesenet kommer over innlegg der mannlige hjelpepleiere blir omtalt i lite flatterende ordelag, gjerne stereotypier om utdannelse eller seksuell legning. Enten som tilsvar, eller ut av intet når avsender av budskapet vet at mottaker sitter og leser tråden.

Avsenders faktiske intensjon er det strengt tatt bare avsender som kan vite helt sikkert (og det kan aldri bevises med 100 % sikkerhet), men i mange tilfeller er det åpenbart hva hensikten har vært. Eller det blir åpenbart når historikken og referansene nøstes opp, derved at det er litt for mange detaljer som ikke kan være tilfeldige. Ofte blir ikke slikt avdekket før mottaker har reagert, og dette blir da en kvittering til avsender på at budskapet er forstått av mottaker. Til alt overmål kan mottakers reaksjon bli møtt med «alt handler ikke om deg, vettu» fra avsendersiden, selv i de tilfellene hvor hensikten åpenbart har vært å sjikanere vedkommende. I de mest ekstreme tilfellene jeg har sett, har dette pågått systematisk mot enkeltmedlemmer over tid.

Synes dere dette er greit? Hva burde skje når slikt forekommer? Dette er intet nytt på AF, men det har vært et tilbakevendende tema i det siste, og jeg har fått blandede signaler fra andre medlemmer, deriblant noen som virkelig har utmerket seg med slik oppførsel det siste halve året. Så nå vil jeg gjerne vite hva forumet mener: Hvem sitt problem er det at noen føler seg truffet av det som blir sagt? Avsenderens eller mottakerens?

Bruk gjerne eksempler, men jeg ber om at enkeltsaker som involverer navngitte AF-brukere, holdes utenfor eller anonymiseres til det ugjenkjennelige.

Bra du startet denne tråden.  Da kan tråden forumets fremtid handle omforumets fremtid.  Her ER en tråd om drittslenging, og folk kan jo lufte seg litt (ufint) uten å ødlegge en masse andre tråder.  Bra det torasap tror vi trengte denne tråden for å lufte litt.  Men kanskje litt synd at vi trenger den, men den har i alle fall sin plass i dagens Asiaforum.  Vil vel neppe taste ned noe særlig her, verken spørre eller svare men følger nok litt med. 

Ha en fin dag og meningsutvekslinger alle sammen.

A-H.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:
Drittslenging og negative personkarakteristikker florerer. Og kommer fra alle grupperinger. Også fra de som kan mistenkes for å tro at de har en høyere moralsk standard enn andre (det finnes riktignok unntak. Men disse drar ikke så ofte opp temperaturen).

Andre ganger snur man det helt om. Og beskylder heller andre for å bedrive sjikane. Når man finner det formålstjenlig. Og da har vi det gående.

Hvis man vrir og vrenger lenge nok på innlegg og formuleringer, finner man ofte med litt vrangvilje noe som kan tolkes som sjikane. Og kanskje er riktig. Andre ganger er det åpenbart feil.

Jeg tror man fortsatt må slå ned på direkte og uomtvistelig sjikane. Den indirekte tror jeg nesten vi i noen utstrekning må leve med. Skal de mest hårsåre, i alle leire, få bestemme, blir det ikke stort igjen.

Ingen vil vel ha et pøbelforum. Men vi kan ikke bli helt tannløse heller.

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Sent using Tapatalk

mener du holdning og påstander kan separeres? i mitt hode er en uttalelse som regel en følge av de holdninger man har. visst er det forskjell på spiller og ball..?

<p>For et drittforum dette er blitt.

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Med et slikt utgangspunkt blir jo all saklig diskusjon meningsløs. Dersom all kritikk mot argumentasjon og sak oppfattes som kritikk av person er man jo forhåndsdømt som drittsekk.

Det blir litt som å si at all kritikk av israelsk politikk er synonymt med antisemitisme, hvordan skal man da kunne føre en saklig debatt?

Sent using Tapatalk

helt enig i dette. godt mulig mange ser på meg som en sytekopp, men jeg har opplevd fra en person gjentatte stikk over lang tid, for tidkrevende å finne eksempler, foruten dette jeg limer inn over. som jeg tolker det har jeg brunsvidde holdninger langt ute til høyre, ergo er jeg rasist. om ikke det er poenget skjønner jeg ikke hvorfor brunsvidd er dratt inn i setningen?

jeg er ikke hårsår, og mener man skal tåle mye, men gjentatt pes som dette er kjeisamt i lengden. nå har jeg tatt i bruk ignoreringsgsfunksjonen på 2 personer, så nu går alt så mye bedre.

ellers er det litt spesielt at torasap starter denne tråden og ber om eksempler, og ikke svarer på dt han ber om..?

<p>For et drittforum dette er blitt.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

vi kommer ingen vei om ikke også du klare å erkjenne at du kan være både infam og ufin i svar til meningsmotstandere. Å alltid prøve å vri seg unna det løser ingen ting, snarer tvert i mot

vi kommer ingen vei om ikke også du klare å erkjenne at du kan være både infam og ufin i svar til meningsmotstandere. Å alltid prøve å vri seg unna det løser ingen ting, snarer tvert i mot

Ikke helt uenig i første delen. Men jeg vil vel ikke akkurat si det beskriver han som skribent.

Klarer man på snedig vis å vri seg unna, er man jo nettopp det: Unna.

Alt i alt er det en edel kunst å fortelle andre at de er noen enestående idioter. Og samtidig være høflig og korrekt. :)

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

mener du holdning og påstander kan separeres? 

Person: Gutt, 8 år

Påstand: Brann er verdens beste fotballag

Holdning: Fotball er dritkjedelig

Burde ikke være så vanskelig å skille person, påstand og holdninger. 

Påstanden er uvegerlig helt på jordet - kunnskapsløs og muligens preget av uheldig indoktrinering. 

Holdningen er velkjent - ikke alle liker fotball.

Gutten på 8 år kan gjerne oplyses om at påstanden hans er riv ruskende feil - forklar ham da hvorfor. 

Holdningen hans er det vanskeligere å gjøre noe med. 

Det er ikke umulig å forstå sammenhengene her.

Dette innlegget har blitt redigert av PoMoat: 05 mai 2015 - 07:17

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 152 Innlegg:
Ingen påstår noe som er så riv ruskende om de synes det er dritkjedelig, 8 åringer er meget oppegående , selv om noen helt klart mener noe annet

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 152 Innlegg:
Eller jeg heller heller mot å ta vare på menneskeverdet

Innpakket lort

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere