Gå til innhold

Foto

Pent innpakket dritt

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
130 svar til dette emnet

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Kan ikke se at PoMoat hverken direkte eller indirekte har kommet med beskyldninger om rasisme og narzisme i sin beskrivelse av andre medlemmer. Kan heller ikke se at han har "pakket" slike stempler inn. Han har etter min mening gått konsekvent på sak og dets argument. At det er de samme som ender opp med motargumenter er jo overhode ikke unaturlig, for er man på generelt grunnlag uenig i saken så er man det. PoMoat (og bla meg) har et syn på saken og andre et annet.

jeg vet ikke hvor lenge du har vært medlem, men noe er jo gammalt graps, og noe nytt, som i dag : Det jeg imidlertid kan finne på å gjøre, er å ta en av påstandene deres og vise, med argumentasjon, hvorfor den lukter brunsvidd til langt ut på ytterste høyrefløy... 

Deal with it. "

hvordan tolker du dette?

<p>For et drittforum dette er blitt.

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Som et mulig "våpen" mot innlegg av en dypt krenkende karakter kan moderator når han får en "rapport" og han vurderer innlegget som dypt krenkende gjøre innlegget usynlig og sende en melding til vedkommende skribent hvor han påpeker hva moderator mener er galt med innlegget. Skribenten blir gitt muligheten til å omformulere innlegget og så sende det tilbake til moderator. Dersom det nye redigerte innlegget blir godkjent så blir det sendt tilbake til tråden. Etter en sånn "100 ganger" med redigering så blir nok skribenten lei av å skrive dypt krenkende innlegg. Og samtidig vil det ikke finnes skjemmende røde innlegg på tråden. 

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Som et mulig "våpen" mot innlegg av en dypt krenkende karakter kan moderator når han får en "rapport" og han vurderer innlegget som dypt krenkende gjøre innlegget usynlig og sende en melding til vedkommende skribent hvor han påpeker hva moderator mener er galt med innlegget. Skribenten blir gitt muligheten til å omformulere innlegget og så sende det tilbake til moderator. Dersom det nye redigerte innlegget blir godkjent så blir det sendt tilbake til tråden. Etter en sånn "100 ganger" med redigering så blir nok skribenten lei av å skrive dypt krenkende innlegg. Og samtidig vil det ikke finnes skjemmende røde innlegg på tråden. 

Og du kan ta gift på at moderator blir lei før den tid :smile:

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

jeg vet ikke hvor lenge du har vært medlem, men noe er jo gammalt graps, og noe nytt, som i dag : Det jeg imidlertid kan finne på å gjøre, er å ta en av påstandene deres og vise, med argumentasjon, hvorfor den lukter brunsvidd til langt ut på ytterste høyrefløy... 
Deal with it. "

hvordan tolker du dette?

Hvor mange muslimtråder kranglet vi ikke i i gamle dager? Mange!!!
Og - det du siterer meg på er en henvisning til gamle dager. Jeg kalte deg aldri verken rasist eller islamofob, men tok gjerne en påstand du kunne komme med og viste, med argumentasjon, hvorfor den påstanden var brunsvidd. Hvis ikke du skjønner at det er noe helt annet enn å stemple og sverte folk som brunsvidde, rasister eller whatnot, så kan jeg ikke gjøre noe med det.

Men det er altså en betydelig forskjell.

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Og - det du siterer meg på er en henvisning til gamle dager. Jeg kalte deg aldri verken rasist eller islamofob, men tok gjerne en påstand du kunne komme med og viste, med argumentasjon, hvorfor den påstanden var brunsvidd. Hvis ikke du skjønner at det er noe helt annet enn å stemple og sverte folk som brunsvidde, rasister eller whatnot, så kan jeg ikke gjøre noe med det.

enten gjør du deg dum, eller så.. når du sier mine holdninger er brunsvidd så har du kalt meg rasist. ikke vanskelig dette. vi har kranglet i mange såkalt muslimtråder ja. jeg registrerer at du har endret mening og nå er enig med meg, så da slipper vi det i fremtiden.

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Og du kan ta gift på at moderator blir lei før den tid :smile:

Det skulle vel være innlysende at det ikke er snakk om det nøyaktige antallet (100). Jeg tror nok at det ikke går mange gangene før vedkommende skribent forstår hvor grensen går uten at man skal bruke røde innlegg, advarsel og utestengning.    

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

meninger lever ikke uavhengig av person, og oppfatninger ditto

Jødehatet i Tyskland hang klart sammen med personenes( les : nazistens)holdninger

Dette innlegget har blitt redigert av torasap: 04 mai 2015 - 19:45
Sammenslåing av innlegg

mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

vehusheia

vehusheia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 545 Innlegg:

Deal with it. "

hvordan tolker du dette?

Ser vi tilbake på de mange debattene hvor rikspolitikere har debattert disse temaene, så har en mange ganger fått høre: "xxxx, dette er en retorikk som bygger opp om fremmedhat og rasistiske holdninger" Dette er ikke ensbetydende at motdebattanten ble beskyldt for å være rasist, men at utsagnet vil kunne bygge opp om og styrke miljøer/krefter man egentlig ikke ønsker....

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Ser vi tilbake på de mange debattene hvor rikspolitikere har debattert disse temaene, så har en mange ganger fått høre: "xxxx, dette er en retorikk som bygger opp om fremmedhat og rasistiske holdninger" Dette er ikke ensbetydende at motdebattanten ble beskyldt for å være rasist, men at utsagnet vil kunne bygge opp om og styrke miljøer/krefter man egentlig ikke ønsker....

spørsmålet var hvordan du tolket utsagnet. han kunne fått frem poenget sitt uten å bruke brunsvidd.

det er problematsik når man ikke kan gjengi noe som har skjedd i frykt for å nøre oppunder this and that.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

enten gjør du deg dum, eller så.. når du sier mine holdninger er brunsvidd så har du kalt meg rasist. ikke vanskelig dette. vi har kranglet i mange såkalt muslimtråder ja. jeg registrerer at du har endret mening og nå er enig med meg, så da slipper vi det i fremtiden.

Har ikke sagt et kvekk om holdningene dine.
Tøysekoppen.

Ellers så tror jeg ALDRI vi blir enige om menneskeverdets betydning innenfor teoretisk og praktisk politikk.
Spørsmålet er om vi kan lære oss å leve med uenigheten. Du kan begynne med å lese det jeg skriver og ikke det du tror jeg skriver.
Jeg kan sikkert begynne med å respondere mindre på dine innlegg. Tror ikke det er mange av dem jeg har svart på sånn i utgangspunktet, men når ballen først begynner å rulle.

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Tøysekoppen.

Ellers så tror jeg ALDRI vi blir enige om menneskeverdets betydning innenfor teoretisk og praktisk politikk.
Spørsmålet er om vi kan lære oss å leve med uenigheten. Du kan begynne med å lese det jeg skriver og ikke det du tror jeg skriver.
Jeg kan sikkert begynne med å respondere mindre på dine innlegg. Tror ikke det er mange av dem jeg har svart på sånn i utgangspunktet, men når ballen først begynner å rulle.

vi kommer ingen vei om ikke også du klare å erkjenne at du kan være både infam og ufin i svar til meningsmotstandere. Å alltid prøve å vri seg unna det løser ingen ting, snarer tvert i mot

mvh
walkman

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Tøysekoppen.

here we go again, du er den gode som ivaretar menneskeverdet, jeg er den brunsvidde som pisser på andre. jeg leser det du skriver, men skjønner du selv hva du setter på trykk? f.eks det med menneskeverd, hvordan er vi uenige?

vehusheia

vehusheia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 545 Innlegg:

spørsmålet var hvordan du tolket utsagnet. han kunne fått frem poenget sitt uten å bruke brunsvidd.
det er problematsik når man ikke kan gjengi noe som har skjedd i frykt for å nøre oppunder this and that.

Huff da. Nei...det er ikke beskyldninger om å være hverken rasist eller nazist, men at utsagn kan være skadelig for argumentasjonen. Med det at at utsagnene lett kan tales til fordel for personer/miljøer som tilhører rasistisk/nazistisk side.
Som jeg skrev i mitt innlegg som du da ikke forsto, så kan argumentasjon komme folk man ikke assosiere seg med til gode.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

here we go again, du er den gode som ivaretar menneskeverdet, jeg er den brunsvidde som pisser på andre. jeg leser det du skriver, men skjønner du selv hva du setter på trykk? f.eks det med menneskeverd, hvordan er vi uenige?

Den brunsvidde som pisser på andre?
Er du seriøs?

Hvordan vi er uenige får vi aldri noen avklaring på. Til det er det for vanskelig å debattere med deg. Se hva du tillegger meg av meninger og du skjønner hva jeg mener.

Her er det egentlig bare til å gi opp, til det beste for forumet.
Det var kjipt å debattere med deg. Slik det også var før. Når du er uredelig og gang på gang gjentar løgn, usannheter og tillegger meningsmotstandere utsagn de ikke har kommet med, da er en bunnen nådd når det kommer til debattskikk. Intet nytt, bare drit.
Over og ut.
:)

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

vi kommer ingen vei om ikke også du klare å erkjenne at du kan være både infam og ufin i svar til meningsmotstandere.

Det klarer jeg nok ikke å erkjenne.
Jeg kan strekke meg til å innrømme at jeg kan fremstå som arrogant og tidvis som en besserwisser.
Men infam og ufin? Neppe...
Spiss, og kontant? Noen ganger...

Men jeg stempler ikke folk, gir dem økenavn og fordreier deres utsagn.
Ikke tillegger jeg dem meninger og egenskaper det ikke er belegg for heller.
Det er det derimot noen andre som gjerne gjør.
Det er en uting!
:(

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Det klarer jeg nok ikke å erkjenne.
Jeg kan strekke meg til å innrømme at jeg kan fremstå som arrogant og tidvis som en besserwisser.
Men infam og ufin? Neppe...
Spiss, og kontant? Noen ganger...

Men jeg stempler ikke folk, gir dem økenavn og fordreier deres utsagn.
Ikke tillegger jeg dem meninger og egenskaper det ikke er belegg for heller.
Det er det derimot noen andre som gjerne gjør.
Det er en uting!
:(

Nettopp, og det spiller ingen rolle om andre opplever deg som ufin og infam? "Dere" gjør jo slikt med "oss"- agerer ut fra hvordan dere oppfatter "oss" : Ei heller tillegger du ikke andre meninger og egenskaper?

Egen stolthet kan ofte stå i veien for erkjennelse( og det gjelder oss alle)

Dette innlegget har blitt redigert av walkman: 04 mai 2015 - 20:35

mvh
walkman

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Faktisk så er det slik politikere jobber. De åpner gjerne innleggene sine på stortinget med å drite ut sine motstandere, så at det skal være bedre her inne, det kan en vel ikke forvente.

En kan jo begynne å lure på denne mannen om han er riktig klok i det hele tatt. En vrølper og idiot. Jeg skammer meg at ett parti jeg stemte på, startet ett sammarbeide med det partiet han lever og ånder for.

Dette kan man kalle klar tale og ikke noe drittpakke pent innnpakket.

http://www.dagbladet...rtiet/39009959/

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 04 mai 2015 - 21:03

Redigert signatur

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
En helt tilfeldig t-skjorte.

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Faktisk så er det slik politikere jobber. De åpner gjerne innleggene sine på stortinget med å drite ut sine motstandere, så at det skal være bedre her inne, det kan en vel ikke forvente.

En kan jo begynne å lure på denne mannen om han er riktig klok i det hele tatt. En vrølper og idiot. Jeg skammer meg at ett parti jeg stemte på, startet ett sammarbeide med det partiet han lever og ånder for.

Dette kan man kalle klar tale og ikke noe drittpakke pent innnpakket.

http://www.dagbladet...rtiet/39009959/

En helt tilfeldig t-skjorte.

Strålende eksempel fra Phay!

Hvem sitt ansvar er det at noen opplever t-skjorten som en bevisst referanse til båtflyktningene i Middelhavet?

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Strålende eksempel fra Phay!

Hvem sitt ansvar er det at noen opplever t-skjorten som en bevisst referanse til båtflyktningene i Middelhavet?

Når han har gode nyheter på lur, så har han fjernet campingvognavgiften, og dermed reddet en hel gruppe mennesker fra nød og elendighet.

Om ikke media hadde slått det opp, eller det hadde vært kommentert på fb, så hadde jeg levd i beste uvitenhet om den t-skjorten. Nå har jeg hørt mye fra den mannen, og er sterkt uenig i hans fremtoning og oppførsel på generellt basis. Det uten hjelp fra media sin vinkling spesiellt på han og hans parti.

Redigert signatur

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere