Gå til innhold

Foto

Pent innpakket dritt

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
130 svar til dette emnet

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Jeg synes at dette temaet er såpass viktig at det bør tas i en egen tråd. Jeg har fått flere meldinger og rapporter i det siste om skjulte budskap som skal være kamuflert som tilforlatelige innlegg.

Et eksempel kan være når et medlem med Sylvester Stallone (kjent fra Rambo-filmene) som avatar, får høre om en som ble hjerneskadet ved en ulykke da han i barndommen "lekte krig", og nå i voksen alder bruker nettforum og kommentarfelt til å "leke konge" og kompensere for alt han ikke får til sosialt (99 prosent dysfunksjonell). Eller en forhenværende ansatt i helsevesenet kommer over innlegg der mannlige hjelpepleiere blir omtalt i lite flatterende ordelag, gjerne stereotypier om utdannelse eller seksuell legning. Enten som tilsvar, eller ut av intet når avsender av budskapet vet at mottaker sitter og leser tråden.

Avsenders faktiske intensjon er det strengt tatt bare avsender som kan vite helt sikkert (og det kan aldri bevises med 100 % sikkerhet), men i mange tilfeller er det åpenbart hva hensikten har vært. Eller det blir åpenbart når historikken og referansene nøstes opp, derved at det er litt for mange detaljer som ikke kan være tilfeldige. Ofte blir ikke slikt avdekket før mottaker har reagert, og dette blir da en kvittering til avsender på at budskapet er forstått av mottaker. Til alt overmål kan mottakers reaksjon bli møtt med «alt handler ikke om deg, vettu» fra avsendersiden, selv i de tilfellene hvor hensikten åpenbart har vært å sjikanere vedkommende. I de mest ekstreme tilfellene jeg har sett, har dette pågått systematisk mot enkeltmedlemmer over tid.

Synes dere dette er greit? Hva burde skje når slikt forekommer? Dette er intet nytt på AF, men det har vært et tilbakevendende tema i det siste, og jeg har fått blandede signaler fra andre medlemmer, deriblant noen som virkelig har utmerket seg med slik oppførsel det siste halve året. Så nå vil jeg gjerne vite hva forumet mener: Hvem sitt problem er det at noen føler seg truffet av det som blir sagt? Avsenderens eller mottakerens?

Bruk gjerne eksempler, men jeg ber om at enkeltsaker som involverer navngitte AF-brukere, holdes utenfor eller anonymiseres til det ugjenkjennelige.

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

vanskelig uten å navngi, men jeg kommer med et eksempel fra i dag, uten å ville tvære noe mer på den saken, men det belyser meget bra.

innlegget var til meg : " Walkman og mai pen rai - vi har kranglet så busta fyker. Mange ganger! Og det har ofte handlet om islam, muslimer og innvandring. Det vil nok dessverre fortsette. Men jeg stempler ikke meningsmotstandere. Det jeg imidlertid kan finne på å gjøre, er å ta en av påstandene deres og vise, med argumentasjon, hvorfor den lukter brunsvidd til langt ut på ytterste høyrefløy... 

Deal with it. "

Hadde texten vært noe sånt : "Men jeg stempler ikke meningsmotstandere. Det jeg imidlertid kan finne på å gjøre, er å ta en av påstandene deres og vise, med argumentasjon, hvorfor dere tar feil. "  hadde det ikke vært noe problem.

men det er vanskelig å modde, den ser jeg, ligger mye hos mottaker, og i historien på forumet.

<p>For et drittforum dette er blitt.

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

vanskelig uten å navngi, men jeg kommer med et eksempel fra i dag, uten å ville tvære noe mer på den saken, men det belyser meget bra.

innlegget var til meg : " Walkman og mai pen rai - vi har kranglet så busta fyker. Mange ganger! Og det har ofte handlet om islam, muslimer og innvandring. Det vil nok dessverre fortsette. Men jeg stempler ikke meningsmotstandere. Det jeg imidlertid kan finne på å gjøre, er å ta en av påstandene deres og vise, med argumentasjon, hvorfor den lukter brunsvidd til langt ut på ytterste høyrefløy... 

Deal with it. "

Hadde texten vært noe sånt : "Men jeg stempler ikke meningsmotstandere. Det jeg imidlertid kan finne på å gjøre, er å ta en av påstandene deres og vise, med argumentasjon, hvorfor dere tar feil. "  hadde det ikke vært noe problem.

men det er vanskelig å modde, den ser jeg, ligger mye hos mottaker, og i historien på forumet.

vi blir anklaget for å være rasister,og nærmest nazister,som kun slenger negative innlegg om innvandring av en bestemt ideologi. Men de jeg oppfatter som de ivrigste til dette slenger minst like mye og vel så det personlig skitt mot oss som personer, innpakket i floskler om at det er meningene som angripes. vel vitende om at man kan i liten grad skille meninger og person. De er en del av oss enten vi hører til å på venstresiden eller høyresiden

Dette innlegget har blitt redigert av walkman: 04 mai 2015 - 17:20

mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Den stadige gjentagelse av regelrett løgn, synes jeg er dårlig innpakket ldritt.
Hvor mange ganger skal en få slippe unna påstanden om at herværende medlemmer kaller andre for rasister og nazister?
Det har ikke skjedd så langt jeg kan huske, men jeg synes å lese påstanden om det både støtt og stadig. De siste dagene opp til flere ganger i ulike tråder.

Det er jo en regelrett løgn, som lett lar seg tilbakevise.
Likevel dures det på - nettopp for å sverte og stemple meningsmotstandere.
Jeg synes det er skammelig!

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Det er ihvertfall en sannhet at dere begge sprer deres materiale i veldig mange tråder på forumet. Det dukker opp i vel mange tråder nå etter min mening. Kanskje en ide å begrense det til en tråd?

Og stakkarsmeginnlegg er og blir patetisk.

vet ikke hvor man leser stakkarsmeg, men det er vel brillene man har på som farger lesingen.

men torasap får jo eksempler på innpakkede drittpakker også fra sjefsgrisen..::-)

Dette innlegget har blitt redigert av walkman: 04 mai 2015 - 17:30

mvh
walkman

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:
Skal vi ikke ha det trivlig her?

Det nør vi nå bestrebe oss på i større grad en noen gang

Nå da jeg legger meg har jeg en følese av at vi river hverandre i biter som

Som en nermest ekteskaplig samlivs brudd !

Jeg kan si " gutta" unnskyld få kvinner la oss gutta

Nå gi faen i denne småkranglinga hele tiden! Dette bare ødelegger!

Pain is temporary, honor lasts forever.

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

vet ikke hvor man leser stakkarsmeg, men det er vel brillene man har på som farger lesingen.

men torasap får jo eksempler på innpakkede drittpakker også fra sjefsgrisen..: :smile:

Jeg har nå aldri sett PoMoat kalle islam-skeptikere for hverken det ene eller det andre. Han har tvert imot vært meget konstruktiv når jeg har vært på mitt verste, og forklart meg hvorfor argumentasjonen min ikke holdt vann.

Så når han ikke har kalt deg rasist uttrykkelig, men visstnok pakket inn påstanden, hvem sitt problem er det da at du oppfatter det slik? Ditt eller PoMoats?

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Den stadige gjentagelse av regelrett løgn, synes jeg er dårlig innpakket ldritt.
Hvor mange ganger skal en få slippe unna påstanden om at herværende medlemmer kaller andre for rasister og nazister?
Det har ikke skjedd så langt jeg kan huske, men jeg synes å lese påstanden om det både støtt og stadig. De siste dagene opp til flere ganger i ulike tråder.

Det er jo en regelrett løgn, som lett lar seg tilbakevise.
Likevel dures det på - nettopp for å sverte og stemple meningsmotstandere.
Jeg synes det er skammelig!

skrev du i dag at jeg argumenterer brunsvidd ytterst på høyre fløy, eller gjorde du ikke? de 2 siste gangene jeg har tatt opp igjen posting her er jeg møtt av dine oppgulp. jeg og walkman er de utstøtte, de forviste, mens du samtidig forherliger deg selv. jeg har også sett mange innlegg som omhandler oss der du snakker om forumets mørke fortid osv..

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Jeg har nå aldri sett PoMoat kalle islam-skeptikere for hverken det ene eller det andre. Han har tvert imot vært meget konstruktiv når jeg har vært på mitt verste, og forklart meg hvorfor argumentasjonen min ikke holdt vann.

Så når han ikke har kalt deg rasist uttrykkelig, men visstnok pakket inn påstanden, hvem sitt problem er det da at du oppfatter det slik? Ditt eller PoMoats?

ser ikke helt at han er i stand til å argumentere deg i senk, så den må du lengre ut på landet med.

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Det blir og er fortsatt hele Asiaforumets problem....nøff

:hoho:

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Det blir og er fortsatt hele Asiaforumets problem....nøff

Bulls eye( får ikke klikket liker)

Er dette en drittpakke?

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

v
men torasap får jo eksempler på innpakkede drittpakker også fra sjefsgrisen..::-)

Sjefsgrisen?
Er dette en drittpakke?

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

skrev du i dag at jeg argumenterer brunsvidd ytterst på høyre fløy, eller gjorde du ikke? de 2 siste gangene jeg har tatt opp igjen posting her er jeg møtt av dine oppgulp. jeg og walkman er de utstøtte, de forviste, mens du samtidig forherliger deg selv. jeg har også sett mange innlegg som omhandler oss der du snakker om forumets mørke fortid osv..

Oppgulp?
Forherliger deg selv?
Er dette en drittpakke?

(Forøvrig en svært dårlig omskrivning av det jeg faktisk har påstått og som jeg selvsagt står ved.)

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Mange drittpakker som serveres på løpende bånd her.
Jeg er ikke overrasket og det kommer nok ikke til å slutte med det første.

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Oppgulp?
Forherliger deg selv?
Er dette en drittpakke?

(Forøvrig en svært dårlig omskrivning av det jeg faktisk har påstått og som jeg selvsagt står ved.)

Det jeg imidlertid kan finne på å gjøre, er å ta en av påstandene deres og vise, med argumentasjon, hvorfor den lukter brunsvidd til langt ut på ytterste høyrefløy... 

Deal with it. "

ordrett. if it walks like a duck, quack like a duck.. du kaller meg høyreekstremist, fint innpakket. 

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Kommunikasjon er en vanskelig øvelse. Det er ikke slik at den kun består av en melding og et svar. I kommunikasjon legges det inn både kjennskap til avsender og mottaker. Hvilke forventninger man har otil sender eller mottaker,og selvsagt evt fordommer. Videre; i det en melding er sendt og mottaker svarer, så har rollene skiftet og mottaker står som sender og vice versa. Så ha dette med i tankene når skytset kun rettes en vei. her på forumet får man heller ikke med kroppspråk som er vesentlig i kommunikasjon, i stede danner man seg et bilde av hvordan dette er.

Så summa summarum: Det skal to til å lage en krangel. Ikke kun en person.

mvh
walkman

Luyou

Luyou

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 082 Innlegg:

Ja, ja - sånn går no dagan.

Debatten på AF nå viser at det er mange som synes det bedre å ødelegge.

Hvorfor vet ikke jeg.... uansett grunn; dette ligner mer og mer som en stor pissekonkurranse.

:)

¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Feil å bruke slike benevnelser som islamhat, muslimhat, fremmedfrykt, rasist - helt enig. Veldig negativt ladede uttrykk som ikke fremmer en saklig debatt. Men hva kan være dekkende for mai pen rai og Walkman sitt syn på dette med innvandring fra islamske land?

Islamskeptisk?
Motstander av fremmedkulturell innvandring, med fokus på å begrense islamsk innvandring?

Ikke at jeg trenger noen merkelapper, men det blir jo litt underlig når dere bruker så mye krefter på å få folk til å unngå å omtale deres politiske syn og så blir dere voldsomt sår og trist og lei dere når folk tar ørlitte granne feil og kaller dere islamfiendtlige, når dere kanskje bare er sterkt islam-skeptisk? Samtidig så er document.no og HRS de kildene dere oftest linker til i slike debatter. Det er kanskje ikke så rart at folk tidvis tar feil?

Jeg gjør selvsagt ikke det! Jo, altså jeg tar feil, men jeg kaller ikke deres politiske syn for hverken det ene eller andre. Påstandene som tidvis kommer kan jeg derimot gå i rette med. Og om noen påstander skulle være brunsvidde, så ER de altså det enten de kommer fra den ene eller den andre eller tredje. Det betyr ikke at personen som ytrer påstanden er brunsvidd. Kanskje er vedkommende ubetenksom, kanskje er han lite gjennomtenkt, kanskje bare siterer han noe han tror er lurt. Påstander kan kjennes døde og maktesløse - personer derimot, de er forhåpentligvis i utvikling frem til de kommer så langt.

Så det kunne jo være interessant og nyttig om vi kunne komme frem til en merkelapp som ikke er støtende eller frembringer voldsomme krangler om noen bruker dem. "Sterkt islamskeptisk og motstander av innvandring fra islamske områder". Kan det gå?

For å ødelegge litt av moroa allerede nå, så kan jeg jo selv si i fra om at jeg selv anser meg som akkurat det: "Sterkt islamskeptisk og motstander av innvandring fra islamske områder". Så, kanskje er vi veldig enig likevel?

Jeg tror jo det - men jeg innrømmer menneske større verdi enn religionen de tilber, så det er ett eller annet med hvordan annerledes tenkende og annerledes troende i enkelte sammenhenger og media omtales som jeg ikke kan tåle eller la stå uimotsagt.

Folk som ikke evner å debattere uten å måtte kategorisere sine meningsmotstander på negativt vis, bør engentlig ikke debattere i det hele tatt. De bør holde seg til krangling.

vehusheia

vehusheia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 545 Innlegg:
Kan ikke se at PoMoat hverken direkte eller indirekte har kommet med beskyldninger om rasisme og narzisme i sin beskrivelse av andre medlemmer. Kan heller ikke se at han har "pakket" slike stempler inn. Han har etter min mening gått konsekvent på sak og dets argument. At det er de samme som ender opp med motargumenter er jo overhode ikke unaturlig, for er man på generelt grunnlag uenig i saken så er man det. PoMoat (og bla meg) har et syn på saken og andre et annet.

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Feil å bruke slike benevnelser som islamhat, muslimhat, fremmedfrykt, rasist - helt enig. Veldig negativt ladede uttrykk som ikke fremmer en saklig debatt. Men hva kan være dekkende for mai pen rai og Walkman sitt syn på dette med innvandring fra islamske land?

Islamskeptisk?
Motstander av fremmedkulturell innvandring, med fokus på å begrense islamsk innvandring?

Ikke at jeg trenger noen merkelapper, men det blir jo litt underlig når dere bruker så mye krefter på å få folk til å unngå å omtale deres politiske syn og så blir dere voldsomt sår og trist og lei dere når folk tar ørlitte granne feil og kaller dere islamfiendtlige, når dere kanskje bare er sterkt islam-skeptisk? Samtidig så er document.no og HRS de kildene dere oftest linker til i slike debatter. Det er kanskje ikke så rart at folk tidvis tar feil?

Jeg gjør selvsagt ikke det! Jo, altså jeg tar feil, men jeg kaller ikke deres politiske syn for hverken det ene eller andre. Påstandene som tidvis kommer kan jeg derimot gå i rette med. Og om noen påstander skulle være brunsvidde, så ER de altså det enten de kommer fra den ene eller den andre eller tredje. Det betyr ikke at personen som ytrer påstanden er brunsvidd. Kanskje er vedkommende ubetenksom, kanskje er han lite gjennomtenkt, kanskje bare siterer han noe han tror er lurt. Påstander kan kjennes døde og maktesløse - personer derimot, de er forhåpentligvis i utvikling frem til de kommer så langt.

Så det kunne jo være interessant og nyttig om vi kunne komme frem til en merkelapp som ikke er støtende eller frembringer voldsomme krangler om noen bruker dem. "Sterkt islamskeptisk og motstander av innvandring fra islamske områder". Kan det gå?

For å ødelegge litt av moroa allerede nå, så kan jeg jo selv si i fra om at jeg selv anser meg som akkurat det: "Sterkt islamskeptisk og motstander av innvandring fra islamske områder". Så, kanskje er vi veldig enig likevel?

Jeg tror jo det - men jeg innrømmer menneske større verdi enn religionen de tilber, så det er ett eller annet med hvordan annerledes tenkende og annerledes troende i enkelte sammenhenger og media omtales som jeg ikke kan tåle eller la stå uimotsagt.

Folk som ikke evner å debattere uten å måtte kategorisere sine meningsmotstander på negativt vis, bør engentlig ikke debattere i det hele tatt. De bør holde seg til krangling.

voksne mennesker skjønner vel hva som er innenfor å kalle andre. henfaller de til merkelapper som brun, fremmedhatere, islamhatere, muslimhatere osv bør de egentlig ikke debattere, de bør holde seg til krangling. det er ikke så hva jeg blir kalt, men at det skal dras inn ved enhver anledning, pakket inn i silke. jeg har stått støtt i alle år, full kontroll når karikaturstriden pågikk, full kontroll nå.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere