Gå til innhold

Foto

En fantastisk sensasjon..!

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
57 svar til dette emnet

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

finnes det malaria vaksine!????

Les første innlegg i tråden :-)

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Jeg tror du tar litt feil med hensyn til gulfebervaksine. Ved innreise til endel afrikanske og sør-amerikanske land må dokumentasjon på vaksinasjon forevises ved innreise.

Jeg tar ikke feil...det er påkreved av helsemyndigheter (WHO) og ikke forsikringene at en må ha visse typer vaksiner i visse typer land.

Tilbake til malariavaksinen: Jeg synes det er en forbausende lav "immunitet", men utelukker ikke at jeg  selv kommer til å ta den når den blir tilgjengelig.

Det er opp til deg,men en sensasjon og medisinsk gjennombrudd er det for det.

Så venter man vel i spenning på denguefeber-vaksinen som det har vært skrevet mye om.

Det håper jeg den medisinske forskerstaben for til en dag.

:hoho:

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Jeg ble "lurt" til å kjøpe malarie-vaksine av min lokale helsestasjon da jeg var der for å ta en annen vaksine.

Etter å ha levert resepten eller hva nå det var på apoteket og fikk varene på disk,- kunne jeg ikke annet enn å få hakeslipp da jeg fikk opplyst prisen. Nærmere totusen kroner!!

Dette var forut for min første tur til Thailand og jeg visste ikke bedre.

Fikk selvfølgelig beskjed om at det ikke var nødvendig å ta denne vaksinen. Vaksinen ligger fremdeles hjemme i medisinskapet.

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Hva er navnet på denne angivelige "Malariavaksinen"...?

Hvor lenge har du hatt denne i skapet?

Rart

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Les første innlegg i tråden :smile:

ok.. for se da om dette blir... litt over 30 % det virker på!

deter vel omtrend de som er naturlig immune ?!

"Vaksinen, som foreløpig kalles RTS, S, ble gitt til 1.500 spedbarn og småbarn i flere afrikanske land. De ble senere undersøkt, og mellom 26 og 36 prosent av dem var blitt immune mot sykdommen, opplyser Peter Kremsner ved universitetet i Tübingen, i en artikkel i legetidsskriftet The Lancet.

Dersom de siste testresultatene bekrefter funnene, betyr det at vaksinen potensielt kan forhindre flere millioner tilfeller av den dødelige sykdommen hvert år.

Det britiske legemiddelselskapet GlaxoSmithKline (GSK) har allerede søkt europeiske myndigheter om tillatelse til å selge vaksinen.

Millioner av mennesker blir hvert år smittet av malaria, og om lag 600.000 mennesker dør."

Pain is temporary, honor lasts forever.

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Hva er navnet på denne angivelige "Malariavaksinen"...?

Hvor lenge har du hatt denne i skapet?

Rart

Jeg er i Thailand nå og husker ikke navnet i farten. Skal sjekke når jeg kommer hjem i begynnelsen av mai. Navnet ligger i bakhodet en plass og tror nok jeg skal kjenne det igjen om jeg hører det.

Jeg husker nå at man måtte begynne en uke før reisen med denne vaksinen, og så ta vaksinen løpet av turen også. Men er ikke helt sikker her i varmen.

Dette innlegget har blitt redigert av Thaifrelst: 27 april 2015 - 09:12

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Du har nok fått Lariam eller Malarone. 

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Du har nok fått Lariam eller Malarone. 

Malarone høres kjent ut, men er ikke sikker.

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Er vel ikke noe vaksine dette Thaifrelst....

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Om dette er vaksinen jeg fikk så er den tydeligvis dobbelvirkende; Den forhindrer malaria, samt at den kan brukes som kur om en allerede har fått sjukdommen.

http://www.felleskat...ithkline-561203

Her blir det vel nevnt det samme, men ifølge denne siden skal virkemiddelet tas to dager før område med malaria og 7 dager etterpå.

Hvis det er riktig at den også kan brukes som medisin etter å ha pådratt seg malaria så har den kanskje verdi likevel.

Om den ikke er gått ut på dato da.

Vil alikevel ikke godta dato på pakken. Jeg vil nok konferere med en kamerat som er apoteker.

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Om dette er vaksinen jeg fikk så er den tydeligvis dobbelvirkende; Den forhindrer malaria, samt at den kan brukes som kur om en allerede har fått sjukdommen.

Her blir det vel nevnt det samme, men ifølge denne siden skal virkemiddelet tas to dager før område med malaria og 7 dager etterpå.

Hvis det er riktig at den også kan brukes som medisin etter å ha pådratt seg malaria så har den kanskje verdi likevel.

Vil alikevel ikke godta dato på pakken. Jeg vil nok konferere med en kamerat som er apoteker.

Det er ingen "Vaksine"..jeg får konfere med familien der lege og bioingeniør er til stede...

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Dette med vaksiner er nok større enn noen av oss aner. En kamerat av meg skulle til Belgisk Kongo for å gjøre en jobb og tok alle tenkelige vaksiner før han dro.

Da han kom frem til det franske selskapet han skulle jobbe for så bare lo de av de norske vaksinene.

De var gått ut på dato på samme måte som et virusprogram som ikke blir oppdatert.

Han måtte ta alle vaksinene på nytt lokalt der nede.

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Lariam og Malarone er ingen vaksine, men en ren pillekur.

De fleste vaksiner settes som en sprøyte én gang og de fleste varer livet ut.

Noen vaksiner, for eksempel mot Japansk B encefalitt, rabies og hepatitt B krever en ny injeksjon to eller ganger.

Den vanligste kombinasjonen er vaksine mot hepatitt A, difteri-stivkrampe-kikhoste og polio. De fire sistnevnte inngpår i barnevaksineprogrammet og skal fornyes hvert 10. år. Hepatitt A med én booster varer livet ut.

Reisevaksiner som du har tatt etter 2011 kan du se her:

https://helsenorge.n...r/mine-vaksiner

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Dette med vaksiner er nok større enn noen av oss aner. En kamerat av meg skulle til Belgisk Kongo for å gjøre en jobb og tok alle tenkelige vaksiner før han dro.

Da han kom frem til det franske selskapet han skulle jobbe for så bare lo de av de norske vaksinene.

De var gått ut på dato på samme måte som et virusprogram som ikke blir oppdatert.

Han måtte ta alle vaksinene på nytt lokalt der nede.

Da ble han nok grundig lurt - der nede.

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Da ble han nok grundig lurt - der nede.

Det tviler jeg sterkt på. Det var selskapet han jobbet for som bekostet det etter et krav som de satt for at han fikk jobbe der.

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Forøvrig så ser jeg et virkemiddel som forhindrer en i å få malaria som en vaksine siden vaksine er definert som noe som skal forhindre en gitt sykdom.

Om det tas oralt eller ved injeksjon betyr mindre for meg.

Virker stoffet så er jo ingenting bedre enn det.

westendman

westendman

Medlemmer

• Medlemmer
  • 7 802 Innlegg:

Forøvrig så ser jeg et virkemiddel som forhindrer en i å få malaria som en vaksine siden vaksine er definert som noe som skal forhindre en gitt sykdom.

Om det tas oralt eller ved injeksjon betyr mindre for meg.

Virker stoffet så er jo ingenting bedre enn det.

Det er forsåvidt riktig, men du blander sammen medisinering og vaksine.

En vaksine tas en gang og har langtidsvirking - ofte livet ut.

Å ta en pillekur er ingen vaksine, men medisinering.

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Det er forsåvidt riktig, men du blander sammen medisinering og vaksine.

En vaksine tas en gang og har langtidsvirking - ofte livet ut.

Å ta en pillekur er ingen vaksine, men medisinering.

Jeg tror nok jeg vet det, men holder medisineringen meg frisk så holder det for meg. 

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere