Gå til innhold

Foto

og overleve uten applewatch?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
40 svar til dette emnet

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

med samme "spenning" knyttet til appel pressekonferanse i går  hvor det var flagget  en nyhet satt

en verden av børsanalytigre og andre "eplekjekkaser " og ventet

vel først ble  nye apple tv presenter  var blitt 30 us rimligre

" vet ikke ennå hva  apple tv er anneten en svart  box på størelse av en sikkarett eske

med  nuen  usb  pprter   den må vi ha   ,,

nå , vel har ikke satt meg inni denne,  hodet er mettet

så presenteres en ny  datamaskin en macbook som er lettere 

og raskere en noensinnne og med data kraft som alle må ha  eller,

vel  den veier neste en kilo..

der etter så ble det alle ventet på presentert

den nye klokka.

den dror raskt apple aksjene oppi 170 us

men hva er det med denne klokken

selv har jeg ikke brukt klokke på mange år,

er jo klokke på reserve jernen min da smart  telefon,,

legger ut ei lenke her

om den nye apple klokken,,

"skal tro om en lever til påske uten den  ellerer dette  noe som vil forandre livet vårt :-o

nå, jeg er litt spydig, men intil nå klarer jeg meg uten klokken...

først en 3minutters video

http://www.theguardi...n-349-and-10000

https://www.apple.com/watch/

http://www.bbc.com/n...nology-31794823

9 March 2015 Last updated at 22:18

Apple Watch prices and apps reveale

WATCH: The BBC's technology correspondent Rory Cellan-Jones investigates whether smartwatches are really the next big thing

Apple's smartwatch collection will range in price from $349 to $17,000 (£299 to £13,500 in the UK) depending on the metals they are made from and the straps they are bought with.

The larger 42mm (1.7in) models of the Watch will cost about $50 more than than the 38mm (1.5in) versions in the lower-priced ranges.

Apple also revealed that the devices are due to go on sale on 24 April.

Rivals' smartwatches have only seen limited sales to date.

A press event held in San Francisco held few surprises about the wearable tech beyond the fact that the mid-range stainless steel edition would start at $549 and go up to $1,099 in the US, and from £479 to £949 in the UK including VAT.

WATCH: The BBC's North America technology correspondent Richard Taylor reports on a crucial moment for Apple boss Tim Cook

There had been speculation that Apple would seek a bigger price gap between the model and the basic aluminium-based Sport-branded version - something that would have restricted its appeal.

"Apple's pricing demonstrates the confidence it has in the new Apple Watch's functionality, design and consumer appeal," commented Ian Fogg from the consultants IHS.

Apple's website lists a total of 38 models, which might pose a challenge to how it markets them.

_81500383_75ad2de4-e6a6-4527-b9f2-505c23Apple said that shoppers would be able to try on different models in its stores

Same specs

The US firm did not announce any difference in specifications between the aluminium, steel and gold-cased versions - there had been speculation that the higher-end editions might have more storage or allow some of their parts to be upgraded at a later point.

"When there were estimates of $700 or $800 for the basic stainless steel versions, I would have expected more than just a difference in materials," said James Moar from Juniper Research.

"The fact Apple hasn't done that is why there is no justification for a higher price."

_81529422_ba2f6af6-8e11-4263-beb3-ab5690

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 10 mars 2015 - 05:30

Pain is temporary, honor lasts forever.

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:
Se reaksjonene som kom da VG gikk rundt og sa at dette var Apple Watch:

http://www.vgtv.no/#...et-synes-om-den
Vedlagt fil  image.jpg   13,17K   8 Antall nedlastinger

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Apple-TV er en fantastisk liten dings. Jeg bruker den hele tiden. Den har Apper for kanaler (f.eks. Netflix, NRK i Norge, HBO (ikke i Norge ennå, men det ser ut til å komme nå), og hauger av annet). Uten å måtte streame via telefon styrer du disse kanalene direkte fra den lille Apple-TV-boksen. Best av alt synes jeg den er til å streame film. Her bruker jeg et program som heter Beamer på laptopen, drar filmen jeg skal se over i den, og så styrer jeg resten med fjernkontroll fra Apple-TV når jeg ser filmen på TV-en.

Koster bare noen hundrelapper også.

Ante ikke at det hadde kommet noen ny, men den må sjekkes ut. Fin den som er nå også, men den mangler DTS-lyd (får 5.1, så det er egentlig ikke mas).

Tror jeg styrer unna Apple Watch.

forklar kort..

hva er nå denne svarte boksen god for,,

kan vi leve uten? :-o

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 10 mars 2015 - 07:30

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:
Såkalte smarte klokker er ubrukelige på det nåværende tidspunkt. Til det er de for klumpete og har elendig batterikapasitet....

Sendt fra min Xperia Z3 via Tapatalk

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Såkalte smarte klokker er ubrukelige på det nåværende tidspunkt. Til det er de for klumpete og har elendig batterikapasitet....

Sendt fra min Xperia Z3 via Tapatalk

Vedlagt fil  black_bangle_0.png   142,8K   8 Antall nedlastinger

Har nettopp byttet min forrige smartklokke ut med en ny en. 

Hadde tidligere en Samsung Gear. Den nye Gear S har fått strålende kritikker og interaksjonen med telefonen Samsung S5 er etter mitt skjønn veldig bra. 

Dette handler mye om hva en liker eller ikke liker. Selv har jeg aldri vært en klokkemann og brukte aldri klokke før inntoget av smartklokker. Det er lite som tyder på at den nye Apple Iwatch kommer til å stille Samsung i skyggen foreløpig, men jeg har tro på at apple kan åpne opp for en del nye funksjoner som etterhvert vil flomme over på både tizer og android. 

Selv kommer jeg aldri til å kjøpe meg noe annet enn smartklokke, men om det neste gang blir samsung, det er ikke godt å si. Om iphone klarer å ta føringen på telefonmarkedet, slik de var det frem mot 2011, så er det godt mulig jeg bytter tilbake til Apple, men de siste årene så er min oppfatning at Samsung helt klart sitter i førersetet hva gjelder både spesifikasjoner og brukeropplevelse. 

Det eneste Apple-produktet jeg fortsatt er avhengig av er appleTV. 

Genial liten sak.

:)

Dette innlegget har blitt redigert av PoMoat: 10 mars 2015 - 09:15

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Jeg har sluttet å gå med armbåndsur, og har ingen planer om å begynne med det igjen. Uansett ville jeg vegret meg for å kjøpe en 5000-kroners-klokke som må lades opp hver natt.

Xyzzy01

Xyzzy01

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 290 Innlegg:

Apple-TV er en fantastisk liten dings. Jeg bruker den hele tiden. Den har Apper for kanaler (f.eks. Netflix, NRK i Norge, HBO (ikke i Norge ennå, men det ser ut til å komme nå), og hauger av annet). Uten å måtte streame via telefon styrer du disse kanalene direkte fra den lille Apple-TV-boksen. Best av alt synes jeg den er til å streame film. Her bruker jeg et program som heter Beamer på laptopen, drar filmen jeg skal se over i den, og så styrer jeg resten med fjernkontroll fra Apple-TV når jeg ser filmen på TV-en.

Koster bare noen hundrelapper også.

Ante ikke at det hadde kommet noen ny, men den må sjekkes ut. Fin den som er nå også, men den mangler DTS-lyd (får 5.1, så det er egentlig ikke mas).

Tror jeg styrer unna Apple Watch.

Det er dessverre ikke kommet noen ny.

Humøret gikk opp da Cook viste Apple TV. "Ny versjon?" "App Store og SDK?" Og så var det bare en ny kanal i USA (HBO) og et priskutt som betyr null og niks for meg som allerede har en. Da var jeg ganske skuffet.

Men ny MBP ble bestilt.

Sent from my iPad using Tapatalk

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 080 Innlegg:

Hadde en Rado selvopprekkende klokke, men av en eller annen merkelig grunn forårsaket den smerter i skulderen. Skjønte det ikke før jeg la vekk klokken noen dager og observerte at smertene gradvis forsvant.

På det tidspunktet jeg la vekk Rado-klokken hadde Apple annonsert Apple Watch og jeg bestemte meg for å vente med ny klokke til den var tilgjengelig.

Nå, etter at det er klart at klokkebatteriet må lades hver 18. time har jeg bestemt meg for å avvente Apple Watch til de kommer med en bedre batteriløsning. Dette kan kanskje vise seg å være forskjellen som holder liv i de "gammeldagse" klokkene. For meg er det i alle fall slik at jeg velger vekk "smart" til fordel for batterier som varer i et år, minst.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

er jeg i skogen  så vet jeg hvor nord er :-o

det er bare og se på grene på trærne!

de lengste  grenene   erjo !!!!    ---over! ;-)  få høre nå om deter noen " villmenn her!"

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

I Norge er det slik at de lengste grenene er på sørsiden av treet pga sola står i sør hele året. På fjellet pleier lav og reinmose å være på nordsiden (samme grunn, disse trives best i skyggen). Solretningen kan variere, avhengig av hvor man er i verden.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 162 Innlegg:

Vel jeg har klart meg uten denne klokka i 70 år, og skal nok klare 30 år til uten den.   ;-)  Det samme med iPhone og iPad.  Men iMac datamaskin trives jeg med.   :smile: 

A.H.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

I Norge er det slik at de lengste grenene er på sørsiden av treet pga sola står i sør hele året. På fjellet pleier lav og reinmose å være på nordsiden (samme grunn, disse trives best i skyggen). Solretningen kan variere, avhengig av hvor man er i verden.

bestått! !

du går vidre! :-o ;-)

Tordy

Tordy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 238 Innlegg:

Et annet triks er å se på plasseringen av maurtuer. De vender også mot syd. I Australia og New Zealand kan man finne nord på samme måtene.  :solvarme:

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Et annet triks er å se på plasseringen av maurtuer. De vender også mot syd. I Australia og New Zealand kan man finne nord på samme måtene.  :solvarme:

"Maurtue i le sør for tre" :-)

olek

olek

Registrert Medlem

• Banned
  • 3 563 Innlegg:

Og når en voksen mann kan gå på skaran til St. Hans vet vi det blir en sen vår.

Apple-TV er genialt, sitter du og pilser med gutta kan du kjøre favorittmusikken på youtube-appen på iPhone via apple-TV over på 65-tommern og la ene låta gå mens du søker neste med mobilen, eller bare la ei spilleliste gå. Apple-TV kommuniserer også perfekt med funksjonen i popcorntime der du i stedet for å speile bildet på MacBooken kan sende spillefilmen du vil se med to museklikk fra popcorntime til tv´en og fortsatt bruke MacBooken til å sjekke asiaforum i de kjedelige mellompartiene i filmen. Er også en del apper på Apple-TV, for eksempel NRK-appen er veldig bra, vi hadde Lillyhammer 3-maraton her da denne ble sluppet i sin helhet alt for tidlig allerede etter at kun første episode var sendt på NRK1. Vanlige smart-tv´er har i dag en hel del apper, så dette er ikke spesielt, men til streaming fra andre apple-produkter fungerer det helt fantastisk.

Applewatch tror jeg at jeg foreløpig skal styre unna. Mange år siden jeg gikk med klokke, og det skal gi store fordeler i hverdagen før jeg begynner å gå med slikt igjen, selv om jeg selvsagt også skal vurdere det seriøst om det viser seg at dette blir en sånn derre "må ha" greie for å vise at man er inovativ alternativt at man er av de som har igjen over 100 kroner i banken ved lønningsdag.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Og når en voksen mann kan gå på skaran til St. Hans vet vi det blir en sen vår.

Apple-TV er genialt, sitter du og pilser med gutta kan du kjøre favorittmusikken på youtube-appen på iPhone via apple-TV over på 65-tommern og la ene låta gå mens du søker neste med mobilen, eller bare la ei spilleliste gå. Apple-TV kommuniserer også perfekt med funksjonen i popcorntime der du i stedet for å speile bildet på MacBooken kan sende spillefilmen du vil se med to museklikk fra popcorntime til tv´en og fortsatt bruke MacBooken til å sjekke asiaforum i de kjedelige mellompartiene i filmen. Er også en del apper på Apple-TV, for eksempel NRK-appen er veldig bra, vi hadde Lillyhammer 3-maraton her da denne ble sluppet i sin helhet alt for tidlig allerede etter at kun første episode var sendt på NRK1. Vanlige smart-tv´er har i dag en hel del apper, så dette er ikke spesielt, men til streaming fra andre apple-produkter fungerer det helt fantastisk.

Applewatch tror jeg at jeg foreløpig skal styre unna. Mange år siden jeg gikk med klokke, og det skal gi store fordeler i hverdagen før jeg begynner å gå med slikt igjen, selv om jeg selvsagt også skal vurdere det seriøst om det viser seg at dette blir en sånn derre "må ha" greie for å vise at man er inovativ alternativt at man er av de som har igjen over 100 kroner i banken ved lønningsdag.

nå kan du forklare om du har tid litt mere hva dette m apple tv er? Er helt novice på dette! Denn lille svarte " boksen" hvordan den er koblet? Og hva den gjør! Hører om dette men har ikke klart og få det ortlig inni skallen

cortinaman

cortinaman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 715 Innlegg:
@tyvhans

Teknisk sett kan man nesten si at AppleTV er en iPod uten skjerm, det er en mediaspiller som kobles til TV'en du har i stua.

Den har nettilkobling, både trådløst og kablet, og den har HDMI utgang for å sende lyd og bilde til TV (eller mediaanlegg om du har det). Den har også optisk lydutgang hvis du trenger det.

På TV skjermen vil du se en rekke programmer som strømmer innhold fra internett, stort sett videotjenester. Mange av disse krever abonnement, for eksempel Netflix. Dersom du har et iTunes bibliotek på en annen pc kan AplleTV spille filmer og musikk fra dette.

Du kan også streame video fra iPhone, iPad eller pc til AppleTV ved hjelp av AirPlay og se dette på TV skjermen.

Sent using Tapatalk
--------------------------------------------
dark humour appreciation group
--------------------------------------------

olek

olek

Registrert Medlem

• Banned
  • 3 563 Innlegg:

Kan lese litt her: https://www.apple.com/no/appletv/

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Vel jeg har klart meg uten denne klokka i 70 år, og skal nok klare 30 år til uten den.   ;-)  Det samme med iPhone og iPad.  Men iMac datamaskin trives jeg med.   :smile: 

A.H.

vel endel folk ser nok ikke hva en smartphone er for noe! Enten er de vrange , lite smarte, uvitne aller alle tre delene! For meg er smart phona mere en et kompass gps kart huske bo avtaler og som nå sitter på starbukinne i bangkok og venter! Psn er jo lite mobil ! Nå hører jeg samtidig nrk p3 ! Dmartphona mi er en ekstra hjerne mm
Har også beste fisketider aviser ! Vel slipper og sitta pal v pc,n

Og smartere blir dem! Kan snakke til den den kan skrive det jeg sier! Veldi hendig og m fil og kamra båndopptager " u" name it

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

@tyvhans
Teknisk sett kan man nesten si at AppleTV er en iPod uten skjerm, det er en mediaspiller som kobles til TV'en du har i stua.
Den har nettilkobling, både trådløst og kablet, og den har HDMI utgang for å sende lyd og bilde til TV (eller mediaanlegg om du har det). Den har også optisk lydutgang hvis du trenger det.
På TV skjermen vil du se en rekke programmer som strømmer innhold fra internett, stort sett videotjenester. Mange av disse krever abonnement, for eksempel Netflix. Dersom du har et iTunes bibliotek på en annen pc kan AplleTV spille filmer og musikk fra dette.
Du kan også streame video fra iPhone, iPad eller pc til AppleTV ved hjelp av AirPlay og se dette på TV skjermen.
Sent using Tapatalk

må nok kjøpe en slik svart boks! tusen takk for innfo

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere