Gå til innhold

Foto

Gifte seg med turist visum ?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
6 svar til dette emnet

Jinh

Jinh

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 3 Innlegg:

Hei

Jeg er sammen med ei filippinsk i 2.5 år nå. Vi ble kjent sammen via nette, jeg har vært å besøkt henne i 2012, 2uker. Og hun var her på turist visum 90 dager i 2013. 

Nå tenkte vi, at vi søker turist visum for at hun kan komme hit igjen.  Vi vurderte også forlovelsevisum for vi har planer om å gifte oss, MEN siden søknadsprosessen tar lengre tid for å få den typen visum godkjent. Tenke vi å søke turistvisum istedenfor.

Spørsmålet mitt er, kan man søke om forlovelse visum mens hun er her med turist visum ? Tenker er at hun er her mens den søknaden behandles, slik at hun slipper å reise hjem igjen og så tilbake hit på et senere tidspunkt. Og fordi den søknaden tar 9mnd ? Eller er det familiegjenforening som tar 9mnd og ikke forlovelse visum..... ? 

Har lest litt at noen  gifter seg med turist visum og så søker noe... ? Er dette riktig (rett,lovelig)?

Dette innlegget har blitt redigert av Jinh: 08 mars 2015 - 20:46

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Turistvisum forutsetter at søker skal reise ut igjen innen visumets utløp (som er maks. 90 dager). Dere kan gjerne gifte dere i Norge mens hun er her på turistvisum, men da må hun tilbake til Filippinene for å søke om familiegjenforening med deg.

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Jinh

Jinh

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 3 Innlegg:

Og den familiegjenforening som tar 9mnd ca ? mens Forlovelsevisum tar 1-2 uker ? 

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 252 Innlegg:

Ambassaden i manilla skal også ha fullmakt til i noen tilfeller å utstede 7-dagers visum for søknad om forlovelsesvisum.

Hvis hun er der nede nå og du ikke kan reise ned for å gifte deg er forlovelsesvisum det hun må søke, kan gifte seg på turistvisum, men må tilbake å søke gjenforening og tror ikke hun får 7-dagers da.

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Hei

Jeg er sammen med ei filippinsk i 2.5 år nå. Vi ble kjent sammen via nette, jeg har vært å besøkt henne i 2012, 2 uker. Og hun var her på turist visum 90 dager i 2013. 

Så du har ikke sett henne i det hele tatt i 2014? Kanskje en ide å dra en tur å besøke henne da vel? 

Jinh

Jinh

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 3 Innlegg:

Vel jeg har sett henne hver dag siden hun var her 2013 Nov. til 2014 Feb.  Så å se henne er ikke poenget.  

Spørsmålet var mer om man få henne hit på turist visum og så søke forlovelsesvisum mens hun er her så hun slipper å dra tilbake. Men som torasap sa at Turistvisum forutsetter at hun må reise ut igjen.  Hvor lenge må hun være ute før man kan søke om nytt visum på nytt ? 

Og så tenkte jeg videre hva om hun kommer på turistvisum og så gifter vi oss og søker om familiegjenforening. Slipper hun DA å reise tilbake eller må hun uansett reise tilbake.

Altså fins det noen smutthull for at hun kan bli gjennom søknad prosessen.... med turistvisum ? Eller er forlovelsesvisum den eneste løsningen for at hun slipper å dra tilbake.

:)

Xyzzy01

Xyzzy01

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 290 Innlegg:

Vel jeg har sett henne hver dag siden hun var her 2013 Nov. til 2014 Feb. Så å se henne er ikke poenget.

Spørsmålet var mer om man få henne hit på turist visum og så søke forlovelsesvisum mens hun er her så hun slipper å dra tilbake. Men som torasap sa at Turistvisum forutsetter at hun må reise ut igjen. Hvor lenge må hun være ute før man kan søke om nytt visum på nytt ?

Og så tenkte jeg videre hva om hun kommer på turistvisum og så gifter vi oss og søker om familiegjenforening. Slipper hun DA å reise tilbake eller må hun uansett reise tilbake.

Altså fins det noen smutthull for at hun kan bli gjennom søknad prosessen.... med turistvisum ? Eller er forlovelsesvisum den eneste løsningen for at hun slipper å dra tilbake.

:)

På Schengen-visum må den reisende vente i 90 dager før nytt 90-dagers visum kan utstedes.

Litt usikker på om det kan gå færre dager kom hun har kortere opphold enn 90 dager - på multiple entry-visum er kravet at man ikke skal være her mer enn 90 av de siste 180 dagene samlet.

Når det gjelder snarveier: Nei, det finnes ikke. Ikke trengs det heller - kurante saker behandles på noen uker på ambassaden.

Dette innlegget har blitt redigert av Xyzzy01: 09 mars 2015 - 11:52

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere