Gå til innhold

Foto

Oishi Thai Cuisine, Oslo

• Vennligst logg inn for å svare
16 svar til dette emnet

olek

olek

Registrert Medlem

• Banned
  • 3 563 Innlegg:

Har venner som starter opp restaurant i Oslo nå. Nyoppussede lokaler som ser veldig bra ut, de er fulle av pågangsmot og jeg unner de virkelig å oppfylle drømmene sine om egen restaurant.

Oishi Thai Cuisine, Trondheimsvegen 139, Oslo

facebook

Originalt navn, jeg husker Oishi som japanske restauranter i Thailand, og det satses på thaimat og sushi.

Her er noen bilder fra lokalene:

Vedlagt(e) fil(er)

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:
Bli kanskje prøve spising der på søndag , gleder meg :)

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:
Noen bilder fra oppussingen

Vedlagt(e) fil(er)

• Vedlagt fil  image.jpg   136,16K   5 Antall nedlastinger
  • Vedlagt fil  image.jpg   203,6K   5 Antall nedlastinger
  • Vedlagt fil  image.jpg   146,81K   4 Antall nedlastinger
  • Vedlagt fil  image.jpg   162,84K   3 Antall nedlastinger

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Selskapet Oishi selger mange gode drikkevarer her i Thailand, og er vel et Filippinsk selskap med japanskklingende navn - så vidt jeg vet.

Er det en link til det selskapet? Dette er jo ikke noe thai-ord.

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:

Selskapet Oishi selger mange gode drikkevarer her i Thailand, og er vel et Filippinsk selskap med japanskklingende navn - så vidt jeg vet.
Er det en link til det selskapet? Dette er jo ikke noe thai-ord.

.............. Jeg spurte gutta hva navnet betydde de svarte godt , jeg tolket det som att det smaker godt . Om det er thai aner ikke jeg

kentstrom

kentstrom

Medlem

• Medlemmer
  • 214 Innlegg:

skulle gjerne sett en meny her :)

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:

skulle gjerne sett en meny her :)

............ Den skulle de prøve å få lagt ut på Facebook i løpet av helga :)

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

.............. Jeg spurte gutta hva navnet betydde de svarte godt , jeg tolket det som att det smaker godt . Om det er thai aner ikke jeg

Så på nettet at det betyr "delicious" - oichii, på japansk.

Men litt pussig for det er to selskaper som har det navnet, et i Japan og et på Filippinene, men som selger snacks.

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

De er helt i oppstartsfasen, vet ikke om sjenkebevilgning er på plass, men på en søndag trenger en vel ikke det :)

Nettsidene er heller ikke oppe ennå.

Mulig vi svinger innom der på lørdagseftan/kveldingen.

Serveldig pent ut unntatt førsterepresentasjonen der respektive kunder får "Rabatt - 20%) rett i fleisen....

Unødvendig satser de på et spisested med litt klasse.....billigsalg er "out"...billigsegmentet finner du i billig

fast foos steder som selger døner etc..

Ikke noe negativt ment,popper bare opp tanker med engang jeg ser sånne "begynnertabber" fra folk...

:hoho:

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:

Var en brå tur innom gutta idag ,nippet med meg en meny . Gleder meg til i morgen når vi skal spise der selv :) tok bilde av menyen med litt varierende hell .

......... Bilder opp ned hmmmm prøver igjen

Vedlagt(e) fil(er)

• Vedlagt fil  image.jpg   154,25K   6 Antall nedlastinger
  • Vedlagt fil  image.jpg   199,34K   6 Antall nedlastinger
  • Vedlagt fil  image.jpg   204,44K   6 Antall nedlastinger

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:
Etter besøket i dag som frister til gjentagelse må jeg si meg enig Olek teriyaki biff var godt men jeg dro til med en and i rød carry også den var enda bedre synes jeg . Er ikke så kjent med alle forskjellige sushi typer fra før men dette var godt . Ett sted jeg trykt vil anbefale til andre . Bilder må jeg ta senere for nå må jeg ta i ett tak her :)

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:

Samme eiere som Thai Orchid? Var innom den i forrige uke, og der lå det løpesedler til denne restauranten på disken.

.......... Thai Orchid drives av "Djom"? som er svigermor til Thon? Som driver Oishi sammen noen venner . Sånn har jeg forstått det :) var innom Oishi på veg hjem fra jobb tok med 3brett med noe sushi greier . Junior meldte fort att det skulle ikke gå lenge til neste sushi middag hehe godt var det

Vedlagt(e) fil(er)

• Vedlagt fil  image.jpg   243,8K   6 Antall nedlastinger

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Synd sånn skjer ved oppstart. Ja kona og jeg skal prøve den en dag.

bricks

bricks

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 777 Innlegg:

Hvor ligger dette for oss som ikke er kjent i Oslo, vet stort sett hvor aker brygge og karl johan er?

Ali :Det er vanskelig å være ydmyk når man er så stor som jeg er!

Arthas

Arthas

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 845 Innlegg:

Hvor ligger dette for oss som ikke er kjent i Oslo, vet stort sett hvor aker brygge og karl johan er?

Gå opp bakken ca 200m fra Carl Berners plass, men det enkleste er å ta buss 31 eller 31E (Grorud eller Tonsenhagenbussene) fra f.eks Jernbanetorget, og gå av på stoppested Rosenhoff etter ca 15 minutter. Da er du der :)

Watch your six

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Er man ikke kjent i Oslo er det nok lettest med T-Bane etter min mening  ;-)

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 417 Innlegg:

Her har det skjedd noe. Papp var limt på vinduene. Vi har vært å spist der 4-5 ganger når det har vært bursdag eller har vært besøk fra Thailand. Den foretrukne Thairesturanten for oss i Oslo pga kvalitet, pris og beliggenhet. Lett å kjøre til fra distriktet rundt Oslo og lett med parkering. Lokalene er store og litt høytidelige. Jeg spiste suschi der og den var også bra. 

Husker jeg leste denne tråden og var spent på om denne fikk overleve. Har den samme drømmen selv om å starte restaurant på østlandet. Hvis det skulle være noe jeg hadde å bemerke om driften må det ha vært at jeg fikk inntrykk av at det var litt mange på jobb og at lokalene var store og sansynligvis dyre å leie. 

At de nå har gått over til persisk mat og at sjappa står stengt med tildekkede vinduer tyder vel på at det gikk skeis. Er det nye eiere også tro?

Vedlagt(e) fil(er)

Dette innlegget har blitt redigert av jern39: 20 juni 2018 - 04:59

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere