Gå til innhold

Foto

Fly fra Air Asia savnet

- - - - -

  • Vennligst logg inn for å svare
15 svar til dette emnet

#1
tdr

tdr

    Medlem

  • Medlemmer
  • 1 245 Innlegg:


Mistet kontakten med fly på vei til Singapore
En omfattende søk- og redningsoperasjon er iverksatt etter at et fly fra AirAsia er meldt savnet.File_photo_of_an_Air_Asia_Airbus_A320_ap
 
VG følger

Flyet fra det malaysiske flyselskapet AirAsia var på vei fra Surabaya i Indonesia til Singapore da det mistet kontakten med flygelederne. En tjenestemann i det indonesiske transportdepartementet opplyser til flere indonesiske medier at flygelederne i Jakarta mistet kontakten med flyet litt etter midnatt norsk tid.

Pilotene ba om å få fly en uvanlig rute før kontakten ble brutt, ifølge tjenestemannen Hadi Mustofa. Det savnede flyet av typen Airbus 320-200 var på vei fra Surabaya i Indonesia til Changi flyplass i Singapore, og skulle landet der klokken 01.30 norsk tid.

 

 

Les mer på VG - Artikkelen oppdateres på VG slik at innholdet her på AF kan endres i forhold til artikkelen.


Velkommen til asianet.no


#2
chelsea

chelsea

    Medlem

  • Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

same same again



#3
sjabby

sjabby

    Tøffel

  • Medlemmer
  • 2 906 Innlegg:

For ordens skyld er dette Indonesia AirAsia og ikke Malaysia AirAsia som flere medier skriver.

 

Flyet som er savnet: https://www.flickr.c...N06/3433565690/ 6 år gammelt.

 

I følge media var følgende ombord:

138 voksne
16 barn
1 baby
1 tekniker
2 piloter
4 cabincrew



#4
torasap

torasap

    Medlem

  • Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

For ordens skyld er dette Indonesia AirAsia og ikke Malaysia AirAsia som flere medier skriver.

Flyet som er savnet: https://www.flickr.c...N06/3433565690/ 6 år gammelt.

I følge media var følgende ombord:
138 voksne
16 barn
1 baby
1 tekniker
2 piloter
4 cabincrew

 

Malaysia AirAsia er det ikke noe flyselskap som heter. Indonesia AirAsia (i likhet med f.eks. Thai AirAsia) er datterselskap av det malaysiske flyselskapet AirAsia Bhd. som har hovedkontor i Kuala Lumpur. Å skille mellom QZ 8501 og alt annet som har rammet malaysisk luftfart i 2014 (MH 370 og MH 17) på bakgrunn av selskapstilhørighet, blir omtrent like kunstig som å si at Dreamliner-skandalen ikke rammet Norwegian Air Shuttle men kun det "irske" datterselskapet Norwegian Air International Ltd.


For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000


#5
balo

balo

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

2014 vil for alltid være risset inn som et ulykkelig år for Malaysisk luftfart.   SÅ skulle vi oppleve at 3 fly gikk ned og over 700 mennesker med denne ulykken mest sannsynlig har omkommet. 

Jeg fatter nesten ikke at det er mulig at et land skal få nesten alle flyulykker med dødelig utfall i 2014. 

 

Men jeg reiser fortsatt med AirAsia som ikke har hatt en eneste ulykke med dødelig utfall siden oppstarten i 1996 , før denne  uken .  



#6
Søppel moderering

Søppel moderering

    Registrert Medlem

  • Banned
  • 14 220 Innlegg:

Tragisk og meget nyttig etter nærmere oppklaring for å tilføre nyttig informasjon for hele

flyverdenen for å bedre flysikkerheten i hele verden....


:hoho:


#7
janinge

janinge

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

Hvis det er riktig, som norske aviser skriver, at de ba om tillatelse til å gå over uværet, men fikk nei fra flygeledelsen, og videre, at kjempehagl kunnefororsaket ulykken som de var tvunget til å gå rett igjennom, vel, da ligger vel ansvaret kanskje ikke hos dette flyselskapet, men hos en enkelt flygeleder?


KJÆRLIGHETENS MAKSIMUM ER KONSTANT.

#8
Tomas

Tomas

    Medlem

  • Medlemmer
  • 317 Innlegg:

Ikke hos flygeleder, men piloten. Han fikk ikke endre kurs da det var annen trafikk der. Her burde piloten snudd.



#9
sarotti

sarotti

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 1 204 Innlegg:

Han burde snudd uten tillatelse når han ikke fikk endre kurs pga annen trafikk? Her leser jeg mangel  på kunnskap.


Thailand Frelst

#10
Søppel moderering

Søppel moderering

    Registrert Medlem

  • Banned
  • 14 220 Innlegg:

Ingen vet til nå hva som har forårsaket denne triste ulykken...

Ingen utenom pilotene selv som kanskje har måttet handle i sekunders takt med situasjonen

vet noenting....

Håper bare at luftfarten kan lære av og ikke minst forbedre sikkerheten av enhver ulykke

grunnet mere kunnskap etc...

Om det er pilotenes "feil" eller ikke er nå sånn men kunnskapen vokser "desverre" etter som årene går

og ulykker oppstår...   uff å meg


:hoho:


#11
Tomas

Tomas

    Medlem

  • Medlemmer
  • 317 Innlegg:

Flere flyeksperter mener piloten burde snudd, da været fremover var svært dårlig.



#12
janinge

janinge

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

Flere flyeksperter mener piloten burde snudd, da været fremover var svært dårlig.

 

Vel, de kunne vel ikke snudd uten tillatelse? Da hadde de jo ikke bare satt eget fly i fare, men også motgående fly.

Tror nok, uten å vite, at varslingstjenesten i denne del av Asia er mangelfull, kanskje også samarbeide mellom flygelederne fra de forskjellige land.

Kunne dette skjedd i vesteuropeisk territorium?

Man kan undres.


KJÆRLIGHETENS MAKSIMUM ER KONSTANT.

#13
Xin Chao

Xin Chao

    Inaktiv

  • Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:

Ikke hos flygeleder, men piloten. Han fikk ikke endre kurs da det var annen trafikk der. Her burde piloten snudd.

Jeg syns det er ganske freidig å skråsikkert fastslå hva besetningen burde ha gjort uten å ha den minste peiling på hva som har skjedd.

 

Nesten samme kategori som innslaget under:

Is it safe, is it not safe?’: Fox host speculates metric system brought down AirAsia flight

http://www.rawstory....airasia-flight/

 

Da har jeg mer respekt for Tony Fernandes (AirAsia CEO), som sier:

"We don't want to speculate whether weather was a factor. We really don't know."

Once the aircraft is found, there will be a proper investigation, Fernandes said.


Dette innlegget har blitt redigert av Xin Chao: 30 desember 2014 - 05:39


#14
Riflefish

Riflefish

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Jeg syns det er ganske freidig å skråsikkert fastslå hva besetningen burde ha gjort uten å ha den minste peiling på hva som har skjedd.

Nesten samme kategori som innslaget under


Nå xin er ingen hvem som helst innen flygning i asia! Eller internasjonalt forøvrig✈️Heg har sel mange ganger tidligre før xin fikk en international position vert passasjer med xin! Xin med sin tyngde er kjent i hele flyger miljø også i europa! Situasjonen er veldi trist for alle! For familier! Men også for koleger av xin!
Og spekulere i denne katastrofen nå er uhørt!!!

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 30 desember 2014 - 05:38

Pain is temporary, honor lasts forever.


#15
chelsea

chelsea

    Medlem

  • Medlemmer
  • 6 127 Innlegg:

nå har dem funnet flyet på 25 meters dyp 40 lik har hente opp alle samme døde



#16
Dovregubben

Dovregubben

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 550 Innlegg:
Det var da endelig godt at de fant flyet denne gangen. Ikke minst for de pårørende, men også for etterforskningens del. Endelig kan de virkelige etterforskerene slippe til, og konkludere. Desverre er det med slike tragedier at flysikkerheten blir styrket.
Nå får vi bare håpe at de finner flest mulig av de omkomne.
"Man glemmer det man vil huske,
og husker det man vil glemme...."





Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Indonesia

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere