Gå til innhold

Foto

Reiseforsikring Poll

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
33 svar til dette emnet

Avstemming: Reiseforsikring Poll (65 medlem(mer) har stemt)

Har du reist uten reiseforsikring?

1. Ja (4 stemmer [6.15%])

Prosent av avstemmingen: 6.15%

2. En gang (5 stemmer [7.69%])

Prosent av avstemmingen: 7.69%

3. Noen ganger (4 stemmer [6.15%])

4. Stemt Aldri (52 stemmer [80.00%])

Prosent av avstemmingen: 80.00%

Hvorfor reiste du uten reiseforsikring

1. Reiser bare uten reiseforsikring i Europa, og andre "trygge" land (0 stemmer [0.00%])

Prosent av avstemmingen: 0.00%

2. Dyrt (5 stemmer [7.69%])

3. Gikk over maks reiselengde på forsikringen, og det var bare noen dager uten forsikring. (2 stemmer [3.08%])

Prosent av avstemmingen: 3.08%

4. Glemte det (5 stemmer [7.69%])

5. Er alltid forsiktig (2 stemmer [3.08%])

Prosent av avstemmingen: 3.08%

6. Stemt Reiser aldri uten forsikring (51 stemmer [78.46%])

Prosent av avstemmingen: 78.46%

Hva slags forsikring bruker du?

1. Norsk forsikringsselskap (25 stemmer [38.46%])

Prosent av avstemmingen: 38.46%

2. Kreditkort forsikring (4 stemmer [6.15%])

3. Bupa, Nomad etc (3 stemmer [4.62%])

Prosent av avstemmingen: 4.62%

4. Har vanlig reiseforsikring + utvidet dekning for sikkherhets skyld. (1 stemmer [1.54%])

Prosent av avstemmingen: 1.54%

5. Tegner alltid tilleggsforsikringer, når det er nødvendig pga aktiviteter som ikke dekkes, på toppen av vanlig reiseforsikring (1 stemmer [1.54%])

6. Er dekket av forsikringen igjennom jobben (7 stemmer [10.77%])

Prosent av avstemmingen: 10.77%

7. Har ikke forsikring, det går som regel bra. (1 stemmer [1.54%])

8. Har ikke forsikring, det er for dyrt. (0 stemmer [0.00%])

9. Er med i Nav utland, frivillig medlemskap folketrygden. Har ikke tillegsforsikringer (1 stemmer [1.54%])

10. Er med i Nav utland, frivillig medlemskap folketrygden + reiseforsikring norskt forsirkingsselskap (0 stemmer [0.00%])

11. Er med i Nav utland, frivillig medlemskap folketrygden + reiseforsikring Bupa/Nomad etc (3 stemmer [4.62%])

Prosent av avstemmingen: 4.62%

12. Stemt Reiseforsikring og kreditkort (19 stemmer [29.23%])

Prosent av avstemmingen: 29.23%

Stem Gjester kan ikke stemme

oker

oker

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 913 Innlegg:

Problemet med nav frivillig medlemskap har ingen dekning når de store utgifter
Kommer. Rundt 3500 pr døgn. Baypass koster vel rundt 2 mill.
Hadde de som bruker alle sine krefter på å kjempe mot kildeskatten brukt tid å krefter på å kjempe for rettigheter på dette område, så hadde det tjent oss som er utefor norge mye mere.
Og det hadde også vært rettferdig. Vi betaler jo faktisk 2,3 % mere i trygdeavgift enn de som bor i norge.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

ti personer av 48 som reiser eller har tatt sjansen på å reise uten forsikring, er ganske mange. Har møtt en del "fastboende", som arbeider uten forsikringer rundt omkring fordi det er for dyrt. De veier opp mot kostnad + og risiko, og det er ikke sjeldent en eller annen taper den kalkuleringen og må ty til innsamlinger fra familie og venner.

Jeg synes det er ganske så egoistisk å måtte utsette de nærmeste for en slik belastning om det skulle skje noe.

Redigert signatur

oker

oker

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 913 Innlegg:
Regna fort over. Jeg betaler tilsammen over 50 000 i året i forsikringer. Har en bra med egene midler så er det faktisk lov å tenke litt over om en skal lage sin egen lille forsikringskasse.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Bosatt i Thailand og bruker BUPA. Hvis jeg er ute på korte reiser til EU eller USA så tegner jeg en egen reiseforsikring for de dagene jeg er borte. Da bruker jeg Pacific Prime som har kontor i Thailand, koster ca 300 kroner for 2 uker og avreise og retur må skje til Thailand. . 

Dette innlegget har blitt redigert av balo: 18 desember 2014 - 19:25

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

ti personer av 48 som reiser eller har tatt sjansen på å reise uten forsikring, er ganske mange. Har møtt en del "fastboende", som arbeider uten forsikringer rundt omkring fordi det er for dyrt. De veier opp mot kostnad + og risiko, og det er ikke sjeldent en eller annen taper den kalkuleringen og må ty til innsamlinger fra familie og venner.

Jeg synes det er ganske så egoistisk å måtte utsette de nærmeste for en slik belastning om det skulle skje noe.

Kunne sikkert svar nei på pollen, men mine tilfeller ligger noe tilbake i tid....

På 90-tallet var jeg i FN tjeneste noen kontingenter, har forsøkt å tenke tilbake om jeg hadde reiseforsikring eller om vi var forsikret gjennom forsvaret. Men kan rett og slett ikke huske noe om dette. 

Reiste jo en god del i denne perioden når vi hadde mulighet til det, alt i fra korte weekend turer til nabolandet og til litt utvidede turer i regionen + et par regulære partyturer på et kjent feriested. 

Vanlig norsk helårs reiseforsikring ville jo ikke vært gyldig for oss. Noen andre som har vært ute i tjeneste som husker om vi var dekket av forsvaret? 

RoyBergen

RoyBergen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 89 Innlegg:

Betaler alltid reisene våre med Santander kredittkort, og er godt nok foriskret med det...
https://gebyrfri.san...-visa-platinum/

Jeg vet ikke hvor gammen du er, men det kan være greit å vite at den kortforsikringen har en øvre aldergrense på 75 år på sykdoms- og avbestillingsdekningen.    Sykdomsdekningen er det klart viktigste ved en reiseforsikring. 

RoyBergen

RoyBergen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 89 Innlegg:

Regna fort over. Jeg betaler tilsammen over 50 000 i året i forsikringer. Har en bra med egene midler så er det faktisk lov å tenke litt over om en skal lage sin egen lille forsikringskasse.

Steike heller - det var mye pr år i forsikringer dersom du er en "vanlig kar" med ett hus/en hytte/to biler og litt annet å forsikre. 

Jeg jobber i forsikringsbransjen, reiseforsikring har vært mitt fagområde de siste 12 årene.     For oss som bor i Norge og reiser på vanlige ferier noen ganger i året koster en god reiseforsikring for familien ca 1 500 kroner.  

IKKE dropp den forsikringen!     Man får dekket legeutgifter innenfor EØS av HELFO, men utenfor EØS reiser man på egen risiko. 

Norsk UD er klokkeklare i sin anbefaling:  http://www.landsider...g/#.VKUyoCuG_5M

En operasjon/et sykehusopphold/et ambulansefly kan fort koste en million kroner.

Klart, Rimi-Hagen klarer seg fint uten reiseforsikring, han kan ta kostnaden selv uten problemer, de fleste av oss trenger den sikkerheten en reiseforsikring tilbyr.   

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Jeg jobber i forsikringsbransjen, reiseforsikring har vært mitt fagområde de siste 12 årene.     For oss som bor i Norge og reiser på vanlige ferier noen ganger i året koster en god reiseforsikring for familien ca 1 500 kroner.  

IKKE dropp den forsikringen!     Man får dekket legeutgifter innenfor EØS av HELFO, men utenfor EØS reiser man på egen risiko. 

Europeiske Helårsreiseforsikring for meg + anhang dekker også utenfor Eulopa dvs.hele verden

intill 60 dager +

FORSIKRINGEN OMFATTER:
REISEGODS KR. 30.000 (FOR FAMILIE 60.000)
REISESYKE INKL.HJEMTR: UBEGRENSET SUM
ULYKKE KR. 300.000 VED DØD/INVALIDITET
MEDFORSIKRET BARN KR. 50.000 VED DØD
KR. 500.000 VED INVALIDITET
REISEANSVAR KR. 6.000.000 UTENFOR NORDEN
AVBESTILLING KR. 40.000 (100.000 FOR FAMILIE)

Pris for meg som super plus kunde = 1547.-pr år   smart å betale synes jeg....

:hoho:

oker

oker

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 913 Innlegg:
Greit dette for når en bare er på korte ferier. Men pr mnd utover dette drar vel rundt 1500 vil jeg tro. Hvordan stiller det seg når en skal ha forlengelse? Går fortsatt familien under samme forsikring.
Jeg selv bruker ca 17 i reiseforsikring og 7 til helfo så det drar fort i vei og blir summer av å være ute av landet. Og skal en ta og forsikre dem som en har ansvar å for her i thailand da løper det fort i vei. Om en har forsikret seg sikkert selv så hjelper jo det litt. Men en står ikke å ser på at kona er på vei ut av dette livet heller.
Så faktisk så er en like langt hvis en ikke forsikrer sine nærmeste i tilegg.

oker

oker

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 913 Innlegg:

Steike heller - det var mye pr år i forsikringer dersom du er en "vanlig kar" med ett hus/en hytte/to biler og litt annet å forsikre.

Jeg jobber i forsikringsbransjen, reiseforsikring har vært mitt fagområde de siste 12 årene. For oss som bor i Norge og reiser på vanlige ferier noen ganger i året koster en god reiseforsikring for familien ca 1 500 kroner.
IKKE dropp den forsikringen! Man får dekket legeutgifter innenfor EØS av HELFO, men utenfor EØS reiser man på egen risiko.
Norsk UD er klokkeklare i sin anbefaling: http://www.landsider...g/#.VKUyoCuG_5M

En operasjon/et sykehusopphold/et ambulansefly kan fort koste en million kroner.

Klart, Rimi-Hagen klarer seg fint uten reiseforsikring, han kan ta kostnaden selv uten problemer, de fleste av oss trenger den sikkerheten en reiseforsikring tilbyr.

Ja en blir jo redd når en ser summen.
Eiendom i norge ca 10
Reisforsikring. 17
Helfo. 7
Bil thailand. 4
Og en alt for dårlig forsikring på kone og to stedattere her i thailand.
13
Da er jeg på 51
Da har jeg ikke ulykkeforsikringer ikke forsikret huset i thailand.
Og sitter igjen med straffen for å ikke ha forsikret dem i thailand godt nok.
Kronisk sykdom som drar fast mellom 150-200000 bt i året til stedatter.
Da er det faktisk lov å begynne å tenke egen forsikringskasse.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:
en kjenning kom ille ut da han ikke hadde svineinfulensa vaksine

han ble smittet av h1n1 strain som regnes som den farligste

men en god reiseforsikring betalte selskapet $ 2 mill for

opphold og hjemsendelse fra dubai

dette skriver lokal avisen

https://mobil.ringbl.../s/1-97-7418588

Pain is temporary, honor lasts forever.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 363 Innlegg:

Reiseforsikringen gjelder ikke i deler av flere populære ferieland.

Planlegger du ferie til Tyrkia, Egypt eller Thailand i år ? Da bør du vite at reiseforsikringen ikke gjelder i enkelte områder.

Årsaken er at reiseforsikringen ikke dekker tap i land og områder hvor UD fraråder nordmenn å reise. Saken ble først omtalt av flysmart24.

I flere populære ferieland, fraråder UD reiser i enkelte områder. Både Tyrkia, Thailand og Egypt står på listen over land UD fraråder oss å reise til.

Hvis Utenriksdepartementet offisielle reiseråd fraråder reise eller opphold før du drar, reiser du på eget ansvar – og reiseforsikringen gjelder ikke, sier han.

https://www.nrk.no/n...land-1.14109098

Livet seglar fort forbi

Hansap

Hansap

Medlem

• Nye medlemmer
  • 55 Innlegg:

Reiseforsikring, er ikke det for turister med folkeregistrert adresse i Norge og som besøker Thailand? Alternativet for fastboende Nordmenn med folkeregistrert adresse i Thailand får etter min erfaring ikke tegnet reiseforsikringer i Norge og det samme gjelder forsikring igjennom Norsk kredittkort hvis ikke innehaver er folkeregistrert I Norge og reisen starter I Norden så gjelder den ikke! Vel slik var det I alle fall tidligere!

Så frivillig medlemskap i Nav og eventuelt helse/ulykkesforsikring kjøpt I Thailand er alternativet for De som er emigrert.

Hansap :smile:

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Reiseforsikring, er ikke det for turister med folkeregistrert adresse i Norge og som besøker Thailand? Alternativet for fastboende Nordmenn med folkeregistrert adresse i Thailand får etter min erfaring ikke tegnet reiseforsikringer i Norge og det samme gjelder forsikring igjennom Norsk kredittkort hvis ikke innehaver er folkeregistrert I Norge og reisen starter I Norden så gjelder den ikke! Vel slik var det I alle fall tidligere!

Så frivillig medlemskap i Nav og eventuelt helse/ulykkesforsikring kjøpt I Thailand er alternativet for De som er emigrert.

Hansap :smile:

Som fastboende i Thailand tegner jeg alltid reiseforsikring før avrese Thailand når jeg skal på korte reiser rundt i Asia.   Var i Vietnam i fjor og hadde en ukes reiseforsikring gjennom et selskap i Hong Kong. Disse forsikringene er helt greie og dekker det meste.  

Nå har jeg også reiseforsikring dekket gjennom Norwegian-kortet , men den gjelder kun for personer som reiser fra en norsk flyplass, og har returbillett tilbake. 

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere