Gå til innhold

Foto

Hvor trygg føler du deg? (Les linken først i teksten under, før du svarer)

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
9 svar til dette emnet

Avstemming: Hvor trygg føler du deg? (Les linken først i teksten under, før du svarer) (14 medlem(mer) har stemt)

Føler du deg trygg når du reiser med fly?

1. ja (8 stemmer [57.14%])

Prosent av avstemmingen: 57.14%

2. Ja, men tror at noe må gjøres (2 stemmer [14.29%])

Prosent av avstemmingen: 14.29%

3. Nei (1 stemmer [7.14%])

Prosent av avstemmingen: 7.14%

4. Nei, men det går som regel bra (3 stemmer [21.43%])

Prosent av avstemmingen: 21.43%

5. Vet ikke (0 stemmer [0.00%])

Prosent av avstemmingen: 0.00%

Er valg av flyselskap viktig for deg med tanke på sikkerhet?

1. Ja, velger de med best statistikk. (2 stemmer [14.29%])

2. Ja, velger kun flyselskaper fra vestlige, eller ikke muslimske land. (4 stemmer [28.57%])

Prosent av avstemmingen: 28.57%

3. Velger billigst okke som (0 stemmer [0.00%])

Prosent av avstemmingen: 0.00%

4. Nei (2 stemmer [14.29%])

5. Av og til (3 stemmer [21.43%])

6. Tenker ikke på det (3 stemmer [21.43%])

Blir du påvirket av slike reportasjer?

1. Ja (1 stemmer [7.14%])

2. Nei (8 stemmer [57.14%])

Prosent av avstemmingen: 57.14%

3. Kanskje (4 stemmer [28.57%])

Prosent av avstemmingen: 28.57%

4. Vet ikke (1 stemmer [7.14%])

Stem Gjester kan ikke stemme

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Hvor trygg føler du deg når du er ute og reiser?

Kikk på denne

http://www.side3.no/...en/8515926.html

Jeg har siden de begynnte kampen mot terror sett fasaden av en illusjon, og kommentert det ofte, også her inne på AF. Det er rett og slett spill for galleriet, noe journalister og andre til tider har påvist.

Hvor lite er det som egentlig skal til for å kunne gjennomføre en aksjon mot ett fly? Sist i Norge snek en ungutt seg inn i hjulbrønnen på ett fly, tenk om det er noen som virkelig ønsker å utrette noe, hvor lett er ikke det?

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 02 desember 2014 - 14:23

Redigert signatur

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Ikke noe sak å hive en "ninjastjerne" eller lite taggete drev rett over gjerde og treffe en flykropp

og gjennomhuller denne ved Gardermoen på vestsiden.....sikkerhet der er som å tro på

julenissen

Så var det det med de hundretalls ansatte da...."sikkerhetsklarert" ja og så??

:hoho:

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Ikke noe sak å hive en "ninjastjerne" eller lite taggete drev rett over gjerde og treffe en flykropp

og gjennomhuller denne ved Gardermoen på vestsiden.....sikkerhet der er som å tro på

julenissen

Så var det det med de hundretalls ansatte da...."sikkerhetsklarert" ja og så??

Trenger ikke å være sikkhertsklarert for å ta seg inn på en flyplass. Mange steder er det jo bare å ta seg inn, enten via sjøveien, eller over, under ett gjerde. Vi snakker om internasjonale flyplasser. Hvor mange muslimer jobber det ikke på Gardemoen? Så ifølge enkelte forumsmedlemmer burde det ha ført til terroraksjoner for lengst, men heldigvis, så er det langt mellom hver enkelt terrorist, som er istand til å utføre terror. Heldigvis!

Redigert signatur

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Vanskelig dette spørsmålet i forhold til hvilke flyselskaper man velger.

Når jeg velger flyselskap så handler det om en kombinasjon av pris og komfort. Og jeg holder meg unna de aller mest ulykkesbefengte flyselskapene i verden. Men jeg har flydd med flyselskaper man nesten ikke kan uttale navnet på fra land man ikke visste fantes også videre uten problemer. Og det ville vært helt uproblematisk å fly med Malaysian Airlines for min del.

Å velge bort flyselskaper fra land hvor det er en del muslimer må være vanskelig etterhvert. Da kan man ikke fly med Malaysian Airlines, Emirates og en hel haug med andre.

Hovedspørsmålet er vel uansett om jeg er redd for å reise - på ingen måte er vel svaret på det :-).

tom74

tom74

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 314 Innlegg:
Jeg føler meg litt heldig hver gang flyet lander, men føler ikke at jeg har hatt kjempeflaks.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Malaysian airlines har jo hatt to stygge ulykker. Uforskyldt eller ikke, men jeg tror mange vil ha problemer med å bestille hos de i nærmeste fremtid. Det uansett hvor nøktern en er, og hvor lite konsekvensanalyse en ønsker å plage seg med.

Redigert signatur

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Trenger ikke å være sikkhertsklarert for å ta seg inn på en flyplass. Mange steder er det jo bare å ta seg inn, enten via sjøveien, eller over, under ett gjerde. Vi snakker om internasjonale flyplasser. Hvor mange muslimer jobber det ikke på Gardemoen? Så ifølge enkelte forumsmedlemmer burde det ha ført til terroraksjoner for lengst, men heldigvis, så er det langt mellom hver enkelt terrorist, som er istand til å utføre terror. Heldigvis!

Å manipulere en flymaskin på et eller annet vis tror jeg er det minste problemet av alle når folk for det for seg

å gjøre noe sånnt i Allahs navn....er jo bare sånn det er desverre....dagens realitet.

:hoho:

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Malaysian airlines har jo hatt to stygge ulykker. Uforskyldt eller ikke, men jeg tror mange vil ha problemer med å bestille hos de i nærmeste fremtid. Det uansett hvor nøktern en er, og hvor lite konsekvensanalyse en ønsker å plage seg med.

Vet ikke om man kan kalle det for ulykker.

Det første tilfellet har man ikke funnet flyet igjen og det er kanskje mest sannsynlig at en i mannskapet har stått for det som har skjedd, og minst sannsynlig at det er en ulykke.

I det andre tilfellet så ble flyet skutt ned, og det gikk fly fra alle andre av verdens flyselskaper i samme luftrommet. Vet ikke helt hva man skal kalle dette, men ikke en ulykke iallefall slik jeg ser det.

Men jeg har forståelse for at mange er redde for å fly med Malaysian Airlines igjen. For min egen del så ser jeg på hva som har skjedd, og kostaterer at det ikke handler om dårlige fly eller et dårlig flyselskap i utgangspunktet. Og det kan like godt skje med et annet flyselskap i neste omgang.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Vet ikke om man kan kalle det for ulykker.

Det første tilfellet har man ikke funnet flyet igjen og det er kanskje mest sannsynlig at en i mannskapet har stått for det som har skjedd, og minst sannsynlig at det er en ulykke.

Er ikke det litt i tråd med sikkerhet og hva slags flyselskap man velger, og hvor det eventuellt kommer fra? Ett flyselskap som har en ulykke på nakken, der flyveren høyst sannsynelig er årsaken til en planlagt styrt?

Redigert signatur

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Er ikke det litt i tråd med sikkerhet og hva slags flyselskap man velger, og hvor det eventuellt kommer fra? Ett flyselskap som har en ulykke på nakken, der flyveren høyst sannsynelig er årsaken til en planlagt styrt?

Det stemmer sikkert.

Men det er også slik at det er i overkant av 20.000 fly i aktivitet jorden rundt i løpet av en normal dag - disse flyr veldig mange ruter på den aktuelle dagen slik at antall flybevegelser på en dag er langt større.

Iallefall så er det 20.000 piloter på jobb hver dag - og hvem vet hvilket selskap som får den neste piloten som ikke tåler stresset fra hverdagen eller har fått en skilsmisse på nakken som ikke kan takles.

FAA tok dette på alvor da de for en tid tilbake gikk bort fra forbudet mot at piloter kunne ta antideprisiva, til at de nå kan ta det nettopp for å forebygge at piloter bruker flyene sine til å ta selvmord (http://edition.cnn.c...ots.depression/).

Nå vet vi ikke hva som har skjedd med det aktuelel flyet, det er spekulasjoner og for alt vi vet så kan det også ha vært problemer med flyet eller andre ting.

Jeg tror iallefall ikke det er mer sannsynlig at et fly fra Malaysian Airlines går ned enn et fra Lufthansa, SAS, Singapore Airlines, KLM, Thai Airways eller andre. Og det er fortsatt langt sikrere å fly enn å gå under en kokosnøttpalme :-)

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere