Gå til innhold

Foto

Nye moderatorer

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
27 svar til dette emnet

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Det er en stor glede for oss at både tdr og torasap har takket ja til å bidra ekstra for Asiaforum.no gjennom vervet som moderator.

Som de fleste kanskje vet så har vi over en lang periode hatt for få moderatorer til å kunne være så i forkant som vi gjerne har ønsket. Når vi da får doblet antall moderatorer i dag så vil det gjøre oss i stand til å på en bedre måte styre forumet i den riktige retningen.

Moderatorteamet består fra i dag av: meg, helmax, tdr og torasap.

En fordobling av antall moderatorer er stort, men det er fortsatt plass til en eller to moderatorer gode moderatorer til. Så dersom du føler at du ønsker å bidra ekstra på forumet, enten du har vært moderator før eller ikke, så setter jeg stor pris på om en melding fra deg.

Sjabby og meg er ellers forumets administratorer og eventuelle klager på modereringer foregår etter samme praksis som tidligere. Det vil si at klager på modereringer i åpent forum ikke er tillatt og fører til advarsel, klagen tas derimot opp direkte med moderator som har foretatt modereringen som første klageinnstans. Andre, og endelige, klageinstans er at man sender en melding til Sjabby eller meg som vil vurdere den.

Merk ellers at Sjabby ikke er moderator og heller ikke modererer om ikke det står om liv eller død nærmest. Han er vår eminente tekniske guru som har mer enn nok å drive med der, samt at han som nevnt er administrator.

Vi minner ellers på at våre forumregler gjelder for alle medlemmer av Asiaforum.no, enten man er helt ny eller en av de som har vært her svært lenge. Forumet styres av forumreglene med en liten dose sunn fornuft når det er nødvendig. Vi ber derfor alle medlemmene om å holde seg innenfor våre forumsregler, slik at vi unngå å måtet gi advarsler og at vi har et godt og positivt forum fremover som er til glede både for nye og gamle.

Vi ønsker tdr og torasap hjertelig velkomne som moderatorer på norges største, og beste, forum for Asia!

This post has been promoted to an article

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Dette blir knall!
Gi gass, tdr og torasap - dette var gledelige nyheter.
:) :) :)

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

to staute karer!

Pain is temporary, honor lasts forever.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Sporty gjort ! Gratulerer og lykke til !  :)

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Nå synes jeg at forumet har gått i det samme kjedelige sporet altfor lenge. Lite nytt under solen som dem sier. Kanskje det hadde vært på høy tid med en kvinnelig moderator. Eller hva med en moderator av asiatisk opprinnelse? Noen med et litt friskere syn på verden så vi slipper alle disse stereotype holdningene som noen ganger kommer til overflaten på forumet. Jeg mener at det er på høy tid at Asiaforum vokner opp av "dvalen". 

Dette innlegget har blitt redigert av Silkepus: 05 november 2014 - 10:16

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Har forumet vært i "dvale...?

Jøss... det har jeg ikke fått med meg, gitt. 

:)

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Da er det kanskje på høy tid at du gjør det. 

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Det tror jeg helt sikkert blir bra. To vettuge fyrer. Det hører ingen steds hjemme å rakke ned på verken forumet eller valg av mod. Som å skite i eget reir.

norwind

norwind

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 693 Innlegg:

Sensurator <  moderator >=  komisær

Er det utarbeidet stillingsinstruks?

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Kvinnelig moderator? Det er omtrent en kvinne her. Hvis hun ikke kan bør kanskje tavarish etterlyse potensielle kvinnelige moderatorer på Finn.no? Eller bør Asiagirl tvinges til dyst?

Thaier? Er det i det hele tatt noen thaier som skriver på Asiaforum? Og er det å være thai en kvalitet god nok i seg selv? 

For at man i det hele tatt skal kunne mene nok om nicket som blir moderator til å vite om han er istand til å være moderator, er det vel også en forutsetning at nicket har vært aktiv en stund. I hvert fall med mindre man forventer at tavarish skal kjøre ordinære jobbintervjuer i ansettelsesprosessen. 

De to som nå blir moderatorer høres ut som et glimrende valg da begge framstår som både seriøse og istand til å utvise den nødvendige objektiviteten som må til.

Og det er selvfølgelig viktigere enn at de er kvinner eller thaier på et forum hvor det knapt er verken kvinner eller thaier.

Dersom dette skal være et reiseforum som omhandler Sør-Øst Asia generelt så MÅ det også ha et innhold som fenger kvinnelige medlemmer og lesere. Og hvem er ikke best skikket til å sørge for det enn kvinner selv. Kanskje et samarbeide med et annet forum hadde vært en god ide. 

Det å være av asiatisk herkomst skal selvfølgelig ikke være ENESTE forutsetning for å bli en dyktig moderator, men det kan være med på å utvide forumet og dets syn på Asia. Jeg tror at altfor mange av forumets medlemmer har "låst seg fast" og jeg mener at mange av trådene på forumet bærer preg av dette.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Sensurator <  moderator >=  komisær

Er det utarbeidet stillingsinstruks?

Om du ser på åpningsposten til tavarish her i tråden, så er det vel enkelt og greit det som er stillingsinstruksen.

Tenker jeg.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Dersom dette skal være et reiseforum som omhandler Sør-Øst Asia generelt så MÅ det også ha et innhold som fenger kvinnelige medlemmer og lesere. Og hvem er ikke best skikket til å sørge for det enn kvinner selv. Kanskje et samarbeide med et annet forum hadde vært en god ide. 

Det å være av asiatisk herkomst skal selvfølgelig ikke være ENESTE forutsetning for å bli en dyktig moderator, men det kan være med på å utvide forumet og dets syn på Asia. Jeg tror at altfor mange av forumets medlemmer har "låst seg fast" og jeg mener at mange av trådene på forumet bærer preg av dette.

Det er veldig flott om du kan rekruttere litt medlemmer for oss, Silkepus - gjerne kvinnelige sådanne, og spennende om de da også er av asiatisk herkomst. Om de synes det r trivelig her inne og verdsetter forumet, så kan det vel i så fall hende at de på ett eller annet tidspunkt kan ta på seg verv som moderatorer. 

Gå ut og gjør alle folkeslag til... osv. osv...

Det er ikke så lett, men gi gass! 

Dette innlegget har blitt redigert av PoMoat: 05 november 2014 - 11:35

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Det har ikke jeg heller - men til tider kan deltagelsen være litt "treg", og dominert at et knippe av de mest engasjerte medlemmene.

Det er helt greit, men det kan gjøre at mange av innleggene, og debatten, blir en smule forutsigbar.

Selv om det til tider går litt sakte her, foretrekker jeg den roen en finner her, ofte i motsetning til det delvise kaoset en finner på Facebook. Og derfor havner jeg ofte her.

Men det er vel ikke moderatorene som kjører løpet her, skaper stemning og frisker opp i kommentarer, og produserer nye temaer å diskutere - nødvendigvis - uansett hvem de er, eller er kvinner eller menn.

Det er det vel den jevne bruker som står for.

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 836 Innlegg:

Synest det er flott gjort å stille som moderatorer, all ære til de.

Når det gjelder dvale så er det vel pusen selv som har vært lite aktiv den siste tiden ?

Det annonserte han selv for en tid tilbake om jeg ikke erindrer feil ?

Så er det opp til oss brukere å gjøre diskusjoner og innlegg mest mulig interessante.

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Fred er ei det beste sa salig Henrik Ibsen.

Forøvrig,- uten at det er noe must, så hadde det selvfølgelig vært hyggelig med en etnisk thai som kunne utifra et ufarget syn, samt ditto kunnskap om Thailand og dets folk, gi gode forklaringer på lynne og tradisjoner som virker uvant på oss nordmenn.

Det er mye synsing basert på svært så lokal lost in translation <sannheter> som til tider dukker opp på forumet. 

Noe som gang på gang er til ergrelse for nye medlemmer som søker viten basert på fakta i den grad noe er det.

Det uten at denne må være moderator.

De frelste av oss tilegner seg nok svært mye ved å lese emner og artikler om Thailand og Østen forøvrig. Sant og usant som ukritisk bringes videre.

Et forum som kaller seg ASIAFORUM,- hva skal det omhandle? Norsk trygdepolitikk, spikring av takheller, fotoapparater, fotokunst, bilvalg,endeløse krangler om alt og ingenting, hva man gjør på når en er i Norge, og mye annet som ikke direkte har så mye med Asia å gjøre. Jeg skriver Asia fordi det er forumets tittel. Men i praksis dreier det seg om Thailands-farere med et tilsnitt av Filipinene.

Det er vel kun Arild som ærlig omtaler Thailand og dets folk slik han selv opplever det.

Vi blir alle fortalt til det kjedsommelige at thailandske kvinner setter sin etniske familie foran oss bygdetullinger. Men hvor mange bryr seg noe særlig om det som skjer rundt disse familiene. 

Er måten de lever på liv laga, er det noe konstruktivt vi kan bidra med utover å være ATM?

Det er sikkert mange spørsmål som kunne vært reist i denne sammenheng. 

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Dere er her enda ja, sitt her å glor,,,,,,

På tide moderatorene får noe å gjøre ja
Redigert signatur

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Synest det er flott gjort å stille som moderatorer, all ære til de.

Når det gjelder dvale så er det vel pusen selv som har vært lite aktiv den siste tiden ?

Det annonserte han selv for en tid tilbake om jeg ikke erindrer feil ?

Så er det opp til oss brukere å gjøre diskusjoner og innlegg mest mulig interessante.

Med "dvale" så mener jeg at altfor mange av trådene og innleggene som blir skrevet på disse ikke medfører noe nytt. De samme gamle, og i mine øyne, kjedsommelige "sannhetene" gang på gang. Og som oftest når det dukker opp en "sprek" uttalelse så begynner "bråket". En ulidelig repitasjon som jeg ikke orker lengre. Hvilket er hovedbakgrunnen for min "stagnasjon" på forumet. Jeg mener at forumet SAVNER SÅRT noen friske nye "kluter" som FÅR LOV til å utfolde seg på forumet. Men for all del så skal også gamle "kluter" få lov til å utfolde seg bare dem klarer å komme seg opp av "skyttergropen". Og var det ikke en som sa noe sånt som at "sammen er vi styrke".

Dette innlegget har blitt redigert av Silkepus: 05 november 2014 - 14:28

tdr

tdr

Medlem

• Medlemmer
  • 1 245 Innlegg:

Minner på om trådens emne, "Nye moderatorer"

Det er ikke så mange ukene siden vi hadde en tråd om forumets fremtid, dette er ikke tråden for diskusjoner rundt dette.

Hvis dere har noe nytt i den forbindelse kan dere jo fortsette her: Forumets fremtid (2014)

Velkommen til asianet.no

I give up

I give up

Medlem

• Utestengte brukere
  • 3 860 Innlegg:

Jeg gratulerer "tdr" og "torasap" med utnevnelsen og håper at begge fortsetter i tidligere dyktige moderatorers fotspor.  

Dette innlegget har blitt redigert av Silkepus: 05 november 2014 - 14:50

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Da er det vel bare å se denne tråden som en introduksjons-tråd av nye moderatorer,- og egentlig ikke annet å gjøre enn å ønske dem lykke til.  

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere