Gå til innhold

Foto

Asias 101 beste restauranter

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
11 svar til dette emnet

tdr

tdr

Medlem

• Medlemmer
  • 1 245 Innlegg:

Vært morsomt å kunne dra på tur med denne som guide :)

101 Best Restaurants in Asia

Samtidig må jeg si at jeg er litt overasket over at det som mange mener har "verdens beste kjøkken", Thailand, ikke har mer enn 7 plasser på listen.

101-foxwinebistro-foxwinebistro.jpg

Illustrasjon: Fox Wine Bistro (Phnom Penh, Cambodia)

Velkommen til asianet.no

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

nå...  så er vel dette med  de beste tester veldi relativt,,

og hvem som har betalt testen

men  ..  jeg reiser ikke til cambodia  for og spise gorme mat. et utsulta  land  

hvor  befolkningen  .... nesten ikke har mat.

nå ja   jeg synes maten er  virklig bra her:

Nahm, Bangkok, S.Pellegrino Best Restaurant in Thailand

http://www.theworlds...estaurants.html

https://www.finedini...t-winners-2014/

Dette innlegget har blitt redigert av tyvhans: 12 oktober 2014 - 15:08

Pain is temporary, honor lasts forever.

tdr

tdr

Medlem

• Medlemmer
  • 1 245 Innlegg:

nå ja   jeg synes maten er  virklig bra her:

Nahm, Bangkok, S.Pellegrino Best Restaurant in Thailand

Der er jeg enig, Nahm har fantastisk mat og skjønner godt at Nahm er høyt oppe på listene. Nahm var jo på 3. plass over den listen jeg linket til så ikke tvil om at det er en verdsatt restaurant. Spist der en gang og gjør det gjerne igjen.

Selvsagt er det med tester relativt, men å stille spørsmål om hvem som har betalt testen kan vi like gjerne gjøre til listen i linkene du la ut.

Vi vil nok alltid se forskjeller på resultatene, og gourmetmat vil vi nok også finne i alle land, for de som kan betale for det...

Velkommen til asianet.no

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Ser at Nahm får litt varierende omtale på TripAdvisor. Men prisene er førsteklasses  ! :)

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Hvor enn jeg beveger meg så møter jeg personer som skryter sitt favorittlands mat opp i skyene. Men jeg ser aldri at de spiser slik mat hjemme eller på jobben. 

Der går det i grandiosa, fiskefingrer,kjøttkaker og fiskeboller. Og ikke for å snakke om brødskiver. Tykke brødskiver med kunstig smør og en hel fårepølse eller osteskive på.

Jeg kjenner en dame som jobber i en Rema butikk. Hun kan fortelle at der jobber det to thaidamer,- og de lager seg mat som lukter over hele oppholdrommet. Veldig rare disse thaiene synes hun. Det synes ofte jeg også. Riktignok før jeg ser meg i speilet.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Noen steder er det pes om at man anmelde på Tripadvisor. Det virker fort litt utidig. Og jeg har da også sett anmeldelser av restauranter hvor eier åpenbart hadde gitt seg selv gode anmeldelser. Så ulike typer manipulering er nok ganske utbredt.

Derfor gjelder det å bruke siden med en god dose skepsis. Spesielt når det gjelder hoteller ser jeg på hvorfor anmeldere er positive eller negative. Noen kan jo finne på å slakte et hotell fordi de ikke liker trynet på en person i resepsjonen.

tdr

tdr

Medlem

• Medlemmer
  • 1 245 Innlegg:

Noen steder er det pes om at man anmelde på Tripadvisor. Det virker fort litt utidig. Og jeg har da også sett anmeldelser av restauranter hvor eier åpenbart hadde gitt seg selv gode anmeldelser. Så ulike typer manipulering er nok ganske utbredt.

Derfor gjelder det å bruke siden med en god dose skepsis. Spesielt når det gjelder hoteller ser jeg på hvorfor anmeldere er positive eller negative. Noen kan jo finne på å slakte et hotell fordi de ikke liker trynet på en person i resepsjonen.

Helt klart viktig å ha en god dose skepsis til anmeldelser på Tripadvisor og andre nettsteder. Jeg gjør akkurat det samme som deg og ser på hvorfor anmeldelsene er slik de er. I tillegg har jeg mer tiltro til de som legger ved bilder, som i mye større grad sannsynliggjør at de faktisk har vært på stedet de skriver om. Har bruk TA i flere år og så langt ser det stort sett ut til at jeg har klart å lese anmeldelser riktig.

Skriver også på Tripadvisor og konsekvent legger jeg ved bilder, spesielt hvis det er noe jeg kritiserer i negativ retning. Sier også gjerne fra under oppholdet hvis det er noe, slik at de skal få en sjans til å rydde opp. Siste opphold i BKK påpekte jeg både renhold, defekte lyspærer, andre mangler og rommet mitt var i tillegg ikke klart, uten at de forsøkte rydde opp; dette ble skrevet i min anmeldelse på TA i tillegg til at jeg faktisk ba om e-post adresse til leder ved hotellet for å påpeke dette. Det kjedelige var at jeg hadde bodd samme sted tidligere og vært fornøyd.

Når det gjelder det å finne restauranter finner jeg appene Foodspotting og Yelp bedre. Eneste ulempene med disse er at de ikke ser ut til å være like utbredt over alt.

Velkommen til asianet.no

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

En indisk restaurant som heter Rang Mahal (toppetasjen på Hotel Rambrandt, Sukumvit Road 18 i Bangkok) er absolutt en mulighet hvis man vil svi av noen tusen bath (omtalt her før av Jossien. Hvor f... er det blitt av deg ?). Ikke at jeg er noen stor fan av indisk mat, men der var det jaggu meg førsteklasses mat. Og ypperlig service. Og for en utsikt !

Der spiser jeg gjerne igjen. :)

oleops

oleops

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 748 Innlegg:

Jeg håpte at det lå en anbefaling for Vietnam og aller helst Ho Chi Minh da jeg skal dit nå snart :-)

og jeg har vist litt i vente :-)   8 restauranter på lista fra Vietnam og 5 i Ho Chi Minh :-)  og jeg som spiste på Koreansk der sist :-P

Spiser mest hjemme med familien og litt på restaurant i Vinh Long med mer og mindre hell :-P

Alle er vi like gamle, bare til ulik tid!

Xin Chao

Xin Chao

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 5 372 Innlegg:
http://www.aulacdobrazil.com
Brasiliansk, Pasteur Street

http://elgaucho.asia/vietnam
Argentinsk, Hai Ba Trung Street

Begge ligger sentralt i Saigon, jeg har vaert i begge og varmt anbefales.

Naar det gjelder vietnamesisk mat, er det saa mange at det er nytteloest aa liste opp her.
Men ute-terassen paa Rex Hotel er jo et must for lunch.

Dette innlegget har blitt redigert av Xin Chao: 14 oktober 2014 - 14:10

tdr

tdr

Medlem

• Medlemmer
  • 1 245 Innlegg:

http://www.aulacdobrazil.com
Brasiliansk, Pasteur Street

http://elgaucho.asia/vietnam
Argentinsk, Hai Ba Trung Street

Begge ligger sentralt i Saigon, jeg har vaert i begge og varmt anbefales.

Naar det gjelder vietnamesisk mat, er det saa mange at det er nytteloest aa liste opp her.

Flott å se deg på banen her, Xin Chao.

Kom gjerne med flere Vietnam-tips... må si Vietnam frister mer og mer som reisemål for neste Asia-tur :)

Velkommen til asianet.no

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Det kan jeg bekrefte. Ypperlig for en drink etter mørkets frembrudd også. 4435.jpg

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere