Gå til innhold

Foto

Gratulerer med dagen!

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Asiaforum.no ønsker å gratulere alle sine medlemmer og lesere med dagen. 17 mai i år er litt spesiell  da den sammentreffer med at det er 200 år siden Grunnloven ble laget, men det barn og voksne nok er mest opptatt av er god mat og hyggelig selskap.

Mange av oss på Asiaforum.no ferier nok 17 mai i Norge, men vi vet også at mange feirer den gjennom ulike tilstelninger rundt omkring i Asia. Vi vil sende en takk til ambassader, sjømannskirker, restauranter og lokalpersoner som har tatt på seg å legge opp til feiring av denne spesielle norske dagen.

Legg gjerne igjen en kommentar, eller noen bilde, i denne tråden av hvordan du og dine har feiret dagen. Det enten den ble feiret sammen med andre, eller med en god øl alene på en flott strand eller ei brygge.

Hipp, hipp for en flott 17 mai.

This post has been promoted to an article

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 548 Innlegg:

Ønsker alle forumets medlemmer det samme.

Gratulerer med dagen i dag som er 17 mai, kanskje den største dagen i nordmenn sine hjerter.

A.H.

Vedlagt(e) fil(er)

fleksnes

fleksnes

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 351 Innlegg:

gratulerer ned dagen alle sammen.

har de siste timene sett pa NRK1 som sender rundt hele verden. Takk og pris at en har folk I rundt seg nar en er I utlandet (skulle vert hjemme).

Som AH sier sa er det absolutt den storste dagen I aret (ivertfall for meg)

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

takker for det, minn stamfar  var faktisk en av eidsvolsmennene! han var bonde og musketeer, under  samlingen da vi lå i strid m sverige svømte han i april vannet over glomma, og drepte 5 svensker,, noe som ble lakt merke til  han deltok i krigen på sommeren i 1814  mot svenskene fikk ei kule i skallen og ble invalid  ,,døde 2 år senere av skadene,,men jeg har ivertfall medaljen han s for edel dåd ett sted ,den første i norges historien, 

nå ja detta var  i 1814 200 år siden,,grunnloven var vel ikke ferdig før på høsten 1814, men  vi for juge litt,   ble jo ubderlakt  den fordømte svenske karl johan, som var sterkt mislikt.  det er vel wergeland som var og er  den som fikk til at vi ble uavhengige i 1905  7 juni burde vert flaggdagen spør du meg da,,,, så kan russen feire hele sommern,elleer fram til 7 juni,,,, nå ja  kongen kom fra danmark,,,,en god mann haakon men historien rundt "utnevnelsen" er unik! vi burde fått til bake  jemtlant og herjedalen ,,detta er svenskt krigs byytte!   hva me nordmenna som bor der? :offtopic: ;-) :-o

Pain is temporary, honor lasts forever.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 308 Innlegg:

Første del av dagen unnagjort, startet ut kl 0815 med tale for dagen og kransenedlegging over ofre fra 2 verdenskrig. Phen eneste lokale thaidame (kl 0815 -veldig tidlig :snork: )

Vedlagt fil  DSCF5503.JPG   163K   9 Antall nedlastinger

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

har vel vert på endel arangemanger i thailand oppigjennom, igrunn veldi gledligt!

men i min hjemby for ca 20-30 årsiden fikk jeg nokk

sto   i sentrum og så barne toget, da en full , ja shitfull  kar  ramasa uti gata og skreik! ps sto med familien og flere

" veit du likheten med og pul------  et thai kvinn folk og  hoppe i strikk? skrek karen dritings

jo jo sa han om gummien ryker er du stein dau!  kona knakk sammen mange snudde seg og så på

siden da har jeg aldri fått med kona ut på 17 mai aldri! makan til rassister!

Pain is temporary, honor lasts forever.

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

har vel vert på endel arangemanger i thailand oppigjennom, igrunn veldi gledligt!

men i min hjemby for ca 20-30 årsiden fikk jeg nokk

sto   i sentrum og så barne toget, da en full , ja shitfull  kar  ramasa uti gata og skreik! ps sto med familien og flere

" veit du likheten med og pul------  et thai kvinn folk og  hoppe i strikk? skrek karen dritings

jo jo sa han om gummien ryker er du stein dau!  kona knakk sammen mange snudde seg og så på

siden da har jeg aldri fått med kona ut på 17 mai aldri! makan til rassister!

For jævelig !!

Kona mi og jeg så på Oslo toget 17 mai for noen år siden...plutselig traff jeg et eldre søskenpar,hun var en

av bestevinnindene til moren min og han som hun lekekamerater/oppvokst sammen med moren min i Oslo...

Han hilste på meg og såvidt kona,hun som er fadderen (dåp)min gadd ikke å snakke til oss....hadde lyst å XXXXXXXX

sensurert !!!!!!!!!!!!!!!!

At hat fører til drap skjønner jeg meget godt !

:hoho:

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 308 Innlegg:

For jævelig !!

Kona mi og jeg så på Oslo toget 17 mai for noen år siden...plutselig traff jeg et eldre søskenpar,hun var en

av bestevinnindene til moren min og han som hun lekekamerater/oppvokst sammen med moren min i Oslo...

Han hilste på meg og såvidt kona,hun som er fadderen (dåp)min gadd ikke å snakke til oss....hadde lyst å XXXXXXXX

sensurert !!!!!!!!!!!!!!!!

At hat fører til drap skjønner jeg meget godt !

Idioter er det overalt.

Det verste med slike reaksjoner som du og Tyvhans beskriver fra nordmenn, er at de ikke innser hvor store undermålere de selv  er.
De stempler jo seg selv overfor alle som hører og ser slikt.
Men for de som blir utsatt for slik er det ekstra sårt på 17 mai, man er kansje spesielt uforberedt på denslags sjikane på en festdag hvor vi feirer Norge og vår "way of life".

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere