Gå til innhold

Foto

Trenger du mer testosteron?

• Vennligst logg inn for å svare
106 svar til dette emnet

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Vitenskapen sier vel faktisk at det er helt meningsløst...?
(Om en får dekket behovet gjennom det regulære kostholdet)
:)

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Når man skriver noe så er det ikke alltid like lett å få frem helt hva man mener i detalj, og det må man ta høyde for.

Når jeg leser deres innlegg er det også slik at jeg synes dere stort sett er veldig enige, men at dere tidvis snakker om litt ulike ting og ikke helt får det med dere kanskje.

Tror du har rett i dette, det er eneste muligheten jeg ser (for jeg har ikke feil, hehe) ;-)

Ressurection.
Jeg er jo en slugger som stadig tar en fight på forumet, så jeg synes det er herlig å bare kunne lene meg tilbake og se på en ærlig duell mellom to tungvektere på tastatur-føring. Jeg er svært opptatt av temaet og fikk vel et slag eller to av Saay gap talay for litt siden. (Selvfølgelig langt under beltestedet og fullstendig uprovosert. :) )

Når jeg liker innlegget, så er det fordi han har gode poeng og en bra punch.
Dessuten vet jeg at du godt kan forsvare deg selv med gode uppercuts og slepen teknikk.

Når det kommer til det dere krangler om, så er det egentlig veldig enkelt.
Vitaminer og mineraler er viktige og sågar helt essensielle å få tilført i tilstrekkelig grad.
Fikser en det gjennom sitt daglige kosthold, så er kosttilskudd bortkastede penger. (Poeng seier til Ressurection)
Vitaminer og mineraler i kosttilskuddsform er viktige for alle dem som har et kosthold som ikke tilfredsstiller de minimumsverdiene som helsemyndighetene anbefaler - og dem er det ikke få av. (Poengseier til Sai gap talay)

Jeg kan slå meg til ro med denne oppsummeringen av PoMoat. Og det er riktig at jeg har tildelt noen slag tidligere, både hit og dit (har fått noen også, selvsagt). Mine slag kommer som regel når det er noe jeg rett og slett ikke kan la "passere" :-)

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Vitenskapen sier vel faktisk at det er helt meningsløst...?
(Om en får dekket behovet gjennom det regulære kostholdet)

Joda, men det var ikke det som stod i innlegget.

Og hvem er det som får dekket behovet til idrettsmann gjennom det regulære kostholdet? Ikke mange. Heller ikke idrettseliten, som har hjelp av kostholdseksperter og kan spise nærmest ubegrenset. Men som sagt; jeg er ferdig med dette nå. :-) 

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

På den annen side så synes jeg ikke du går helt fri du heller, og jeg ser du har blitt korrigert av moderator. ;-)

Bare for å oppklare så er det ikke slik at Resurrection er blitt korrigert av moderator i forhold til noe han har skrevet. Noen ganger er det derimor slik at når innlegg legges inn så kommer det grunnet formatering uforholdsmessig mye luft mellom og etetr avsnitt. Så det hender at vi går inn og korrigerer det manuelt slik at trådene skal bli mer lesbare også i fremtiden (at det ikke blir mye luft, eller tomrom, om man vil).

Så ikke noe av teksten som Resurrection har skrevet er korrigert, noe den heller ikke er for noen andre i tråden. Dette da vi ikke har fått rapportert inn noen av innleggene og vi oppfatter at dette er en vennskaplig diskusjon med litt temperatur mellom to medlemmer som begge kan svare for seg på en saklig og faglig måte. For å si det slik, hadde alle diskusjonene på forumet vært av denne sorten så ville det vært fint :smile:.

Lysogvarme

Lysogvarme

Medlem

• Medlemmer
  • 92 Innlegg:

Hei alle sammen

Jeg har ikke lest hele tråden, så beklager hvis jeg nå gjentar noe overflødig  (hvilket mest  sannsynlig skjer). Vil  bare  komme med et par  kommentarer til trening/kosthold i forhold til testosteronproduksjon. 

Det ville overaske meg veldig hvis det er riktig at styrketrening av overkroppen skulle være mer effektivt for å øke testo enn for eksempel knebøy. Alt jeg har lest og folk (innen feltet) jeg har snakket med, tyder på det motsatte. Hvis spørsmålet  ble stillet på forumet til styrkeløft.no tør jeg garantere at et enstemmig svar ville vært at knebøy og markløft har en sterkere effekt på testo enn en hvilken som helst øvelse for overkroppen. Forøvrig gjelder det samme for veksthormon. De store basisøvelsene (involverer flere ledd og store muskelgrupper) markløft og knebøy vil øke nivået av veksthormon mer enn de mindre øvelsene for overkroppen..

Når det gjelder mat/kosttilskudd så er det følgende gunstig/relevant for testosteronproduksjonen:

Zink

Magnesium

B-vitamin (B  6 tror jeg)

Fenugreek (en urte)

Granateple

Når det gjelder alle disse stoffene så kan det oppdrives vitenskapelige studier som støtter dette ved noen søk på nettet.

I all ubeskjedenhet.. jeg kjenner feltet litt og satte forøvrig en pers i markløft  i dag som smakte svært godt. Men nå  skal noen kg overflødig vekt bort, så da går nok litt av styrken på kjøpet. 

Mvh Magne

Liker du quiz ? Sjekk ut min quizbok her da vel ;-) :  

https://www.smashwor...oks/view/562362

https://www.smashwor...view/Stearinlys

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Kjekt med kunnskapsrike bidrag!

hebba

hebba

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 679 Innlegg:

Jeg har så å si trent hele livet med forskjellige idretter.Det jeg har merket meg er at det som var rett før,stemmer ofte ikke no.Ta egg feks:spiste du en del egg før så utsatte du deg selv for mye kolestrol.Slik er det ikke i dag,hvis du ikke spiser ett brett om dagen.Før var uttøyning veldig viktig,i dag er de usikker ekspertene.Så derfor er det mange meninger fordi forskningen går videre.De som trener moderat og spiser bra,trenger ikke tilskudd.De som trener ofte og hardt trenger proteinpulver fordi det nesten er umulig å spise nok og rett.Har du problemer med kroppen så trener du ikke steinhardt.Ofte blir utførelsen feil og belastning oppstår.Det er en jungel av div tilskudd,men de fleste klarer man seg uten.Kreatin var jo det nye dopingproduktet når det ble populært på 90tallet.Men det var det heller ikke.Kreatin samler væske slik at du kan løfte tyngre der og da, og hjelper littegrann.Virkemåten er slik:Når du trener bryter du ned muskelfibrene der du trener.For å bygge dem opp igjen(gjerne større) så må kroppen ha litt karbo og proteiner etter trening.Banan,rosiner,banan er bra etter en halvtime etter treninga.Mere mat spiser du når du kommer hjem.Flere måltider om dagen oppeholder forbrenninga også.Protein er byggmassen til muskler.Ikke la deg lure av selgere til å kjøpe alt mulig,du trenger det normalt ikke.Trenger du protein tar du det rett etter treninga.Taes fortere opp i kroppen og restitusjonen starter fortere.Søvn er også veldig viktig.Spør du 100 "eksperter,får du 100 svar.De fleste har jo den beste metoden.Men dessverre reagerer kroppene induviduelt og kan ikke bestandig sammenlignes.Testoen "bygger"seg opp sammen med treningen i de fleste tilfeller.Stor og sterk og ser skummel ut kan ha en effekt på falsk sjøltillit som personen tror skyldes testoen.Men det som er det viktigste er nesten ikke å høre på verdensmesterne rundtomkring.Det de ikke forteller er at de har brukt anabole eller testo(2 forskjellige ting) for å bli stor.Derfor sier de at det og det som gjør dem stor.Det at penisen krymper er ikke sant,ballene trekker seg inn,fordi kroppen får testo utanfra og slutter å produsere selv.Mange bodybuildere har blitt skilt fra dama fordi kjønnslysta til brukeren er ekstrem.Når man slutter med testo,så synker selvfølgelig testoen i kroppen.Da det er lite igjen av den tilførte testoen,begynner kroppen å lage testo selv igjen.(hvis ikke det er brukt for mye).I den perioden det tar før den naturlige testoen er på høyde igjen tar de som regel et annet ulovlig produkt for å forhindre dette.HCG er ett av dem.Dette er en av forklaringene på at det kan ta litt tid før lillemann er parat igjen.Men det kan også i sjeldne tilfeller at den aldri vokner igjen.Hvis målet med treninga er å bli større ,må man spise mere og riktig mat.Dette er en verden som kan gå deg til hodet og bruke mye penger hvis man blir besatt.Det skader heller ikke å trene kondisjon,hjelper på selvtillit og kanske lillemann.En annen ting er å gå til legen å sjekke spermen din.Er nivået for lavt får du ei sprøyte til legen og du føler deg yngre og bedre.Ser ikke noe galt i det,sexlivet skal ikke slutte når en er 50 når legen kan hjelpe deg.Trener minimalt no fordi jeg har gått lei for øyeblikket.Bruker ikke ulovelige stoffer selv.

Dette innlegget har blitt redigert av hebba: 02 juli 2014 - 03:11

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere