Gå til innhold

Foto

Trenger du mer testosteron?

• Vennligst logg inn for å svare
106 svar til dette emnet

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 229 Innlegg:

Synes vel egentlig at du stort sett kommer med fjas og tøys.
Intet nytt ved det.
:)

Staver bruker jeg forøvrig ikke annet enn når jeg står på ski.

din tilnærmelse er synes jeg er løen, min prolaps lever jeg greit med , om jeg kaller det ditten eller datten, det er uansett ikke noe jeg ville renne ned helsevesenet med, over 50% av befolkningen har det.

Veldig mange ting spiller inn, for en kropp som skal fungere, man hører om mange ting som er sunt, og det stemmer stort sett, men om man går på populistiske tabloide saker om kost er man på jordet.

barnelærdommen stemmer stort sett, om man ikke skal opp på et relativt høyt prestansjonsnivå, så holder det.

Her er et eksempel, man trenger ikke å vite hvordan bukspyttkjertelen fungerer, selv om jeg vet det :)

http://www.norskemag...oyelsessystemet

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Forøvrig en go artikkel om Puslete greier og veike tilnærminger som er vedt å lese!

http://www.superspre...-tilnaerminger/

Redigert signatur

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Så om du kan sitte her og fortelle andre at de har foretatt selvdiagnostisering utifra hva du leser her inne på nettet, så vet ikke jeg.

Mulig du har ignorert ham, men det var jing som påstod å ha funnet ut at han hadde prolaps - helt på egen hånd.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Mulig du har ignorert ham, men det var jing som påstod å ha funnet ut at han hadde prolaps - helt på egen hånd.

nei, jeg har ikke gjort det, men ikke lett å få med seg alt som skrives her inne til tider, så dere får ha meg unnskyldt at jeg skummer over litt her og der.

Redigert signatur

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 229 Innlegg:

Ja jeg har diagnostisert selv, jeg gikk som ei krøkke 1 uke før det gikk over, vel sikkert 3-4 uker før det var helt bra, og dette forklarte jeg legen i etterkant, ved en rutine legeundersøkelse, skiveutglidnig, eller prolaps, ikke uvanlig, og ikke noe som blir behandlet om det ikke er verre enn mitt tilfelle.

Noe jeg også visste, også at det ikke er uvanlig at den kan komme tilbake, da noe svakere, noe jeg har opplevd 2-3 ganger.

Jeg burde kanskje gått til legen med en gang, men hva er vitsen, ? en sykemelding hadde han sikkert gitt meg, jeg tok en 3 dagers og kjempet meg gjennom resten, skal ikke blande leger inn i helsen sin for mye 

:smile:

At det kan stilles spørmål om at diagnosen er feil, kan så være , at man blir dreten ut og sånn er jo heller ikke noe nytt.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Ja jeg har diagnostisert selv, jeg gikk som ei krøkke 1 uke før det gikk over, vel sikkert 3-4 uker før det var helt bra, og dette forklarte jeg legen i etterkant, ved en rutine legeundersøkelse, skiveutglidnig, eller prolaps, ikke uvanlig, og ikke noe som blir behandlet om det ikke er verre enn mitt tilfelle.

Noe jeg også visste, også at det ikke er uvanlig at den kan komme tilbake, da noe svakere, noe jeg har opplevd 2-3 ganger.

Jeg burde kanskje gått til legen med en gang, men hva er vitsen, ? en sykemelding hadde han sikkert gitt meg, jeg tok en 3 dagers og kjempet meg gjennom resten, skal ikke blande leger inn i helsen sin for mye 

:smile:

At det kan stilles spørmål om at diagnosen er feil, kan så være , at man blir dreten ut og sånn er jo heller ikke noe nytt.

Her har du en prolaps. Denne vil irritere nerven, og jo mer irritert nerven blir, så vil den til slutt sette inn tiltak for å få deg til å være i nok ro til den har fått mulighet til å (tørke) litt opp. Om du ikke gir den ro, så vil den plage deg til den blir betent, og du mister nervetråden den ligger å presser på, som kan medføre store andre kroniske plager. Finnes mye nyttig på nettet å lese. Det er ikke skiven som sklir ut, men en støtdemper pute med veske som lekker ut.

https://www.google.n...d%3D174;398;398

Redigert signatur

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 229 Innlegg:

Her har du en prolaps. Denne vil irritere nerven, og jo mer irritert nerven blir, så vil den til slutt sette inn tiltak for å få deg til å være i nok ro til den har fått mulighet til å (tørke) litt opp. Om du ikke gir den ro, så vil den plage deg til den blir betent, og du mister nervetråden den ligger å presser på, som kan medføre store andre kroniske plager. Finnes mye nyttig på nettet å lese. Det er ikke skiven som sklir ut, men en støtdemper pute med veske som lekker ut.

https://www.google.n...d%3D174;398;398

hehe, ja dette ble jeg forklart, og dette med aktivitet begrenser seg selv når man har dette, det meste er barnelærdom :)

Jeg kjenner mange som har det samme, så noen wakeup er ikke dette 

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Det er nettopp sånne som deg jeg konsulterer om slike ting, en allmenpraktiker vil antagelig ikke ha peiling.

Min lille prolaps som ser ut som aldri forsvinner helt, har jeg diagnostisert selv, har forklart symptomene for en lege , og fått bekreftet at det høyst sannsynlig er en prolaps. Ganske vanlig leser jeg nå, over 50 % av befolkningen går med en prolaps i ryggen.

Nå har jeg ikke kjent til denne på veldig lenge, men nå vil jeg ha problemer ei ukes tid, og aldri mer knebøy for meg, da måtte det være med et apparat på ett treningssenter, etter å ha konsultert en instruktør.

Er normalt sterk, og veldig aktiv, har planer for dagen selv med dette, må bare tilpasse litt , er rett til byggmakker snart :)

Får man testosteron av å binde jern?

Satser på det, selv om jeg ikke anbefaler det for andre  :smile:

Du har helt rett i at det er svært mange som har prolaps, jeg har lest alt fra 50% til 70% av befolkningen, og mange av disse er ikke klar over det selv. Det er derfor ikke helt på jordet å anta at man har det når man opplever lignende symptomer. Og som du sier i en annen post så spiller det egentlig ikke så stor rolle hva man kaller det så lenge en kjenner symptomene og ikke minst tar hensyn til dette. Og det aller beste er dersom man finner noen øvelser som kan både forebygge og lindre (jeg fikk god hjelp av en kiropraktor). 

Tilbake til temaet, hormonet testosteron, så er det mange som spiser forskjellige mineraler i forbindelse med trening. Magnesium er uovertruffent, og får enkelt sagt musklene til å slappe av (man får mindre kramper). Det eneste mineralet som man har såpass mye dokumentasjon på at man har lov å deklarere at det påvirker testostonproduksjonen, er sink. Når det gjelder jern så tar jeg det selv, men det anbefales at man konsluterer lege før man inntar dette. For mye jern kan nemlig være skadelig, og det vil spesielt gjelde menn (fordi kvinner menstruerer og mister derfor mye blod og jern under menstruasjonen).

Altså: sink er tingen, og gjerne i kombinasjon med magnesium :-)   

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

Hva med å skifte navn på tråden?

Forslag: Spør forumslegene.

KJÆRLIGHETENS MAKSIMUM ER KONSTANT.

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 229 Innlegg:

Mer banelærdom som er bra 

men man kan velge å kutte den ut og andre frukter, pga en tabloid artikkel som advarer feks om for mye karbohydrater.

Er man kommet så langt bør man vite hva man egentlig driver på med.

sikkert vanskelig men man trenger ikke vite om , banan-sink-buskyttkjertel-testosteron, man kan spise en banan, og slappe helt av :)

Banan inneholder mer karbohydrater enn andre frukter, dermed er den velegnet for å gi et energitilskudd, skriver frukt.no.

Derfor er bananen ideell å spise før og etter fysisk aktivitet fordi da tar kroppen fort til seg næringen.

(Artikkelen fortsetter under bildet)

MYE_KARBOHYDRATER__Bananen_inneholder_my

I tillegg inneholder bananen mye fiber som har en stabiliserende virkning på fordøyelsen. Bananen inneholder også A-, B- og E- vitaminer og mineralene fosfor, kalium, jern og sink.

- Bananen har et veldig stort næringsinnhold. Det er den første frukten man får som barn og den siste man slutter spise som gammel fordi den har så mange næringsstoffer, sier Kåsin.

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Mer banelærdom som er bra 

men man kan velge å kutte den ut og andre frukter, pga en tabloid artikkel som advarer feks om for mye karbohydrater.

Er man kommet så langt bør man vite hva man egentlig driver på med.

sikkert vanskelig men man trenger ikke vite om , banan-sink-buskyttkjertel-testosteron, man kan spise en banan, og slappe helt av :)

Litt usikker på hvor banan kom inn i forhold til testosteron :smile:.

Når det er sagt så spiser jeg 2-3 bananer hver dag (før og etter trening) og synes det er strålende. Det er ikke all verdens med kalorier heller i banan, mener det er rundt 80 kalorier i 100 gram banan. Det må man kunne leve med.

Men når det er sagt så tror jeg at det kan være en fordel å ikke spise ubegrenset med frukt, selv om barnelærdommen nok for mange har sagt at den er knallsunn. Helsemyndighetene sier fem om dagen, hvorav 3 skal være grønnsaker og 2 skal være frukt. Det tror jeg er et godt råd.

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

........... Apropos krampe er veldig plaget med krampe spesielt i bena men også i fingre hva kan det komme av hva kan jeg gjøre

Vet ikke..kanskje slutte å røyke hvis du røyker,krymper blodtilførselen...

Eneste som jeg vet egentlig er å drikke rikelig med væske/farris....kanskje

:hoho:

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Vet ikke..kanskje slutte å røyke hvis du røyker,krymper blodtilførselen...

Eneste som jeg vet egentlig er å drikke rikelig med væske/farris....kanskje

Å drikke masse veske tror jeg nok er veldig viktig. Det er også viktig å varme opp samt ikke ta i til maksimalt med en gang man begynner å trene etter noen års opphold.

Ellers så jeg et program på NRK Forbrukermagasinet i går (var i opptak fra i fjor) der ernæringsdysiologer faktisk anbefalte at man ikke drakk Farris. Dette da det visstnok er ekstremt mye salt i det (er visst naturlig i kilden, men allikevel). Det var såvidt mye salt at sammen med det andre saltet man får i seg gjennom mat og annet så vil det lett bli langt mer enn det anbefalte. Taffel anbefalte man heller ikke å drikke da saltinnholdet nesten var like høyt, men det var tilsatt salt. Bris hadde visst noe mindre salt og var bedre å drikke, mens det meste andre vannet var helt greit.

Så får folk velge selv om man vil drikke Farris eller ikke, og i hvilke mengder :-).

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Når det gjelder jern så tar jeg det selv, men det anbefales at man konsluterer lege før man inntar dette.

Altså: sink er tingen, og gjerne i kombinasjon med magnesium :smile:   

Lider du av anemi eller spiser usunnt så det holder?

Får jeg lov å spørre deg om hva som er begrunnelsen din for å innta jerntilskudd utover den vanlige sunne

kosten til daglig?

Du sier også at sink i kombo med magnesium er "tingen"....? Hvorfor mener du det?

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 229 Innlegg:

Hvordan er kvaliteten på springvannet i landet?

Jeg har vann som flaskevann, men klarer ikke å drikke vannet i nabokommunen.

Skal bevege meg utenfor kommunen om jeg kjøper vann.

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Å drikke masse veske tror jeg nok er veldig viktig. Det er også viktig å varme opp samt ikke ta i til maksimalt med en gang man begynner å trene etter noen års opphold.

Ellers så jeg et program på NRK Forbrukermagasinet i går (var i opptak fra i fjor) der ernæringsdysiologer faktisk anbefalte at man ikke drakk Farris. Dette da det visstnok er ekstremt mye salt i det (er visst naturlig i kilden, men allikevel). Det var såvidt mye salt at sammen med det andre saltet man får i seg gjennom mat og annet så vil det lett bli langt mer enn det anbefalte. Taffel anbefalte man heller ikke å drikke da saltinnholdet nesten var like høyt, men det var tilsatt salt. Bris hadde visst noe mindre salt og var bedre å drikke, mens det meste andre vannet var helt greit.

Så får folk velge selv om man vil drikke Farris eller ikke, og i hvilke mengder :smile:.

Så en doku om livsstilsykdommer i den vestlige verden...

Ikke røyk og dertil hjertekarsykdommer,ikke alkohol etc...men salt!

Det høye saltet dreper folk,ødelegger hele systemet i kroppen både fysisk (blodkar i for eks.nyrene) og også psykisk,

kjemisammensettningen snakket de om..værst var det med blodhøytrykk samt tilhørende "ledningsnettet" fra stor aorta til klaffene

(vetriklene) og dets seil etc., i hjertet mm.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Du sier også at sink i kombo med magnesium er "tingen"....? Hvorfor mener du det?

Dette er hovedsakelig ingrediensene i et kosttilskudd som kalles ZMA og som blir mye brukt innenfor styrkeidrett.
Eksempelvis:
http://gymgrossisten...CFYMSOgodPy4ATw

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Dette er hovedsakelig ingrediensene i et kosttilskudd som kalles ZMA og som blir mye brukt innenfor styrkeidrett.
Eksempelvis:
http://gymgrossisten...CFYMSOgodPy4ATw

Takk for infoen,kunne nok finne dette kjapp selv,men ønsket egentlig å få vite dette

av etterspurte.

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Hvordan er kvaliteten på springvannet i landet?

Jeg har vann som flaskevann, men klarer ikke å drikke vannet i nabokommunen.

Skal bevege meg utenfor kommunen om jeg kjøper vann.

Jeg drikker bare vann fra springen. Kunne aldri falle meg inn å kjøpe vann fra en produsent som sitter og tapper vann nærmest fra springen på flaske og sier det skal koste mer enn brus.

Samme NRK Forbrukerinspektørene hadde ellers om springvann og ernæringsfysiologer og tester viste at vanlig springvann er like bra som flaskevann. De mente det bare var tull altså å kjøpe flaskevann (om man ikke skal ha med bobler da - hvor man bør unngå Farris og Taffel).

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 229 Innlegg:

http://www.prgmea.co...ink-mangel.html

ps, dette er tabloid, ta det som det er.....

Mange amerikanere i dag har noen vitamin eller mineralmangel, og to av de vanligste er magnesium og sink. Både magnesium og sink er en del av mange av kroppens funksjoner, og en mangel i en eller begge kan ha alvorlige langtidsvirkninger på helse og livskvalitet
Både magnesium og sink er nødvendig i større mengder når en person begynner å trene og løfte vekter,. Imidlertid denne atferden vanligvis ledsaget av en nedgang i mat inntak. Dette vil ytterligere forverre noen vitamin eller mineral mangler som allerede finnes, og kan føre til nye. Ifølge styrke trener Charles Poliquin, den grunnleggende medisinske litteraturen sier at mellom 54 og 75 prosent av befolkningen er magnesium mangelfull, og mellom 58 og 75 prosent av befolkningen er mangelfull i begge. Tilsier imidlertid hans erfaring at i atletiske befolkningen er det nærmere 100 prosent.

Dette innlegget har blitt redigert av jing: 10 mai 2014 - 15:40

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere