Gå til innhold

Foto

Trenger du mer testosteron?

• Vennligst logg inn for å svare
106 svar til dette emnet

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Joggesko burde skrives ut på blå resept til folk som sliter psykisk.

Dype knebøy burde ordineres til gretne gamle gubber.
Ikke bare drar det igang igjen testoproduksjonen, men det pøses endorfiner ut i strie strømmer.
:)

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 430 Innlegg:

Dype knebøy burde ordineres til gretne gamle gubber.
Ikke bare drar det igang igjen testoproduksjonen, men det pøses endorfiner ut i strie strømmer.

I dølge en av landets fremste experter på testosteronproduksjon i kroppen er det styrketrening i overkroppen som øker testosteron mest. Dette hadde han erfart gjennom egne pasienter og fersk forskning fra det store utlandet ja.Når det gjelder endorfiner er jeg sikker på at knebøy er minst like bra som annen trening.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

I dølge en av landets fremste experter på testosteronproduksjon i kroppen er det styrketrening i overkroppen som øker testosteron mest. Dette hadde han erfart gjennom egne pasienter og fersk forskning fra det store utlandet ja.Når det gjelder endorfiner er jeg sikker på at knebøy er minst like bra som annen trening.

Store klyper salt anbefales for dem som stoler på denne konklusjonen. 

Det skulle ikke undre meg om det er studien som det refereres til i denne http://www.bt.no/spr...ml#.U2nqmtLIash reportasjen, er utgangspunktet for konklusjonen. Men - altså - studien omhandler menn som har fått strupt testosteron-nivåene som følge av prostatakreft-behandling. De stiller dermed i en helt egen divisjon. Selv om testosteron-nivåene faller hos menn ettersom de blir eldre, så faller de ikke så drastisk og det vil være lettere å stimulere til økt produksjon for friske, men utrente eldre menn. Og i så måte gir knebøy start på den største hormonelle motoren en mann besitter - nemlig lår og sete-muskulaturen. Drar du igang den med tung styrketrening, så vil testo-nivåene boostes. Men ikke gå i fella og tro at beinpress og fancy maskiner kan gi samme resultat bare en gjør det tungt nok. Det må være knebøy. Noe studien det refereres til i denne artikkelen tydelig bærer bud om. http://prestasjonstr...y-og-beinpress/

Og for å slå inn enda en spiker. I studien som omtales her http://www.dn.no/dna...e-i-overkroppen kommer det klart frem at "Det er tung styrke på de store muskelgruppene som gir et stort metabolsk stress som booster opp testosteronproduksjonen." og de største muskelgruppene er, som nevnt over, rumpe og lår. Og - vil du bli sterk i overkroppen, så tren beina først, siden det er selve generatoren for hormonell produksjon. Du drar f.eks. nytte av økte testo-nivåer om du ganske umiddelbart etter en runde med knebøy går i gang med overkropps-trening. 

Barnelærdom dette, ifølge jing!

Dette innlegget har blitt redigert av PoMoat: 07 mai 2014 - 09:40

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 229 Innlegg:

Tipper det snart over ?

Dette innlegget har blitt redigert av jing: 07 mai 2014 - 10:53

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Tipper det snart over ?

Det har tippet for lenge siden, jing.

Men rette veien, heldigvis!

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 430 Innlegg:

Store klyper salt anbefales for dem som stoler på denne konklusjonen. 

Det skulle ikke undre meg om det er studien som det refereres til i denne http://www.bt.no/spr...ml#.U2nqmtLIash reportasjen, er utgangspunktet for konklusjonen. Men - altså - studien omhandler menn som har fått strupt testosteron-nivåene som følge av prostatakreft-behandling. De stiller dermed i en helt egen divisjon. Selv om testosteron-nivåene faller hos menn ettersom de blir eldre, så faller de ikke så drastisk og det vil være lettere å stimulere til økt produksjon for friske, men utrente eldre menn. Og i så måte gir knebøy start på den største hormonelle motoren en mann besitter - nemlig lår og sete-muskulaturen. Drar du igang den med tung styrketrening, så vil testo-nivåene boostes. Men ikke gå i fella og tro at beinpress og fancy maskiner kan gi samme resultat bare en gjør det tungt nok. Det må være knebøy. Noe studien det refereres til i denne artikkelen tydelig bærer bud om. http://prestasjonstr...y-og-beinpress/

Og for å slå inn enda en spiker. I studien som omtales her http://www.dn.no/dna...e-i-overkroppen kommer det klart frem at "Det er tung styrke på de store muskelgruppene som gir et stort metabolsk stress som booster opp testosteronproduksjonen." og de største muskelgruppene er, som nevnt over, rumpe og lår. Og - vil du bli sterk i overkroppen, så tren beina først, siden det er selve generatoren for hormonell produksjon. Du drar f.eks. nytte av økte testo-nivåer om du ganske umiddelbart etter en runde med knebøy går i gang med overkropps-trening. 

Jeg vil også anbefale lesere om å ta din konklusjon med en stor klype salt. Såfremt du ikke er lege med oppdatert egen forskning på området,vil jeg utrope deg som veldig flink til å finne informasjon om temaet på internett. 

Jeg gjentar: får å få økt naturlig produksjon av testosteron( opp til 5-8%) må man trene overkropp.

Knebøy har sikkert også effekt. Men du gjør en tabbe når du hevder at fakta jeg kommer med er feil. Du burde heller ta inn over deg at sannheten endrer seg etter hvert som resultatene av ny forskning og erfaring fra de som jobber med dette blir kjent. Jeg kan sitere deg og Jing på dette"barnelærdom" Nå er det vel en stund siden dere var barn. Kanskje på tide med en oppdatering.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
En link til resultater av den nyere forskningen du viser til hadde gjort seg.
Som du på sett og vis er inne på, så har jeg vist til nyere forskning med linker.
Det er god nettskikk, om en serverer påstander og avkrever troverdighet for dem.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 430 Innlegg:

En link til resultater av den nyere forskningen du viser til hadde gjort seg.
Som du på sett og vis er inne på, så har jeg vist til nyere forskning med linker.
Det er god nettskikk, om en serverer påstander og avkrever troverdighet for dem.

Jeg kan ikke linke til foredrag og uttalelser for jeg er ikke god på å søke opp info på nettet. Erfaringen min på internett har jeg skrivd litt om i tidligere. Dessuten er det mulig å link til alle mulige meninger på internett. Det beviser i utgangspunktet ikke at du har rett og jeg tar feil. Du er veldig flink til å finne informasjon på internett det skal du ha. Og hvis du leter finner du også artikler som bygger opp om det jeg sier. Vi har såvidt diskutert dette før og da opplyste jeg om kilden. God nettskikk er heller ikke å hevde at motparten utsagn i en diskusjon bør taes med en klypesalt. Det er veldig provoserende og det samme som å si at det er løgn. Du bør utvise litt ydmyket du som er den som har skrevet flest innlegg på asiaforum. 

Jeg leste igjennom linkene dine å ser nå at vi ikke diskuterer samme sak. Jeg snakker om trening som skal gi en økning i testosteronnivået som er målbar neste morgen. Som gjør at man får et høyere nivå av testosteron i snitt. Det faller forøvrig utover dagen. Det som artiklene du refererer til sier er at knebøy gir et forhøyet nivå i 30-60 minutter, som igjen gir en positiv effekt på muskelbyggingen på den treningsøkten. Det er en annen sak og ikke noe jeg har forutsettning for å diskutere. Men jeg har lyst til å prøve det selv. Begynne med knebøy før overkropp. God kveld,

Dette innlegget har blitt redigert av jern39: 07 mai 2014 - 18:52

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Jeg er ydmyk som bare det, jeg!
Og det var ikke meningen å provosere.

Jeg har saumfart nettet i dag for å lete etter hvilken studie du viser til, men jeg finner ikke noen som passer. Imidlertid finner jeg mange som sier det motsatte. Og det er da dette med saltklyper kommer inn i bildet. Mulig har du misforstått noe? Det hender jeg også gjør det. Eksempelvis finner jeg flere studier som bekrefter at overkroppen er mer sensibel for varierende testosteron-nivåer enn underkroppen. Altså at en trenger mindre trening for å utvikle muskulaturen i overkroppen om testosteron-nivåene er gode - men også at - det er vanskeligere å utvikle overkroppens muskulatur om testosteron-nivåene er under normalen.
http://www.forskning...s/1173684103.14

I alle fall er jeg en kunnskapshungrig jævel som bruker Internett nettopp som du sier - til å søke ny kunnskap. Derfor synes jeg det du sier er interessant og skulle gjerne sett studiene du snakker om. Ellers er jeg ikke lege, nei - men jeg trener sammen med et par leger som har samme interesse som meg av styrketrening. Som dem, så er jeg opptatt av forskningsbasert kunnskap og jeg sier altså ikke at det du sier er feil, eller at studien ikke finnes - men det å trekke konklusjon på grunnlag av en slik studie, er uansett noe en ikke bør gjøre.
Og ihvertfall bør en ikke det, om en ikke nærmere kan studere premissene den bygger på.

Jeg fortsetter å lete på Internett og kommer du på hvem som stod bak studien, så gi meg et hint.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Jeg lette litt og fant en annen interessant artikkel, hvor også en av de norske autoritetene innenfor endokrinologi, Ken Purvis, uttaler seg om betydningen av styrketrening i forhold til testosteronnivåene i kroppen. http://www.treningsf...art.php?id=2433

PS.
Moderator må gjerne opprette en egen testosteron-tråd om det ble litt mye her inne i denne tråden.

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 229 Innlegg:

Det har tippet for lenge siden, jing.

Men rette veien, heldigvis!

barnelærdom er det vel at man bryter ned muskler når man trener og bygger opp ved riktig restitusjon.

riktig mat vil øke dette du kaller testosteron, ved hard styrketrening er restitusjon og testosteron særdeles viktig, og ved for ensidig trening vil testosteronproduksjon avta, også ved alkoholinntak, det er derfor noen som trener for mye styrke har liten tiss.

:twisted:

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:

"bare å trene tung knebøy" du lissom….  er storfare for at det ender med mye trøbbel for rygg og knær….

For noe år siden gikk jeg inn i en farmasi i Patong og lurte på om de hadde Testesteron - joda det hadde de - mye - alt fra ting som kunne brukes på hest og ned til mer normale ting - som han anbefalte. 

Men jeg lot det være ….hadde jo lest litt….     Men kunstig tilført testestoron på "eldre" menn er jo stor butikk i US - gjort riktig så er det vel det nætmeste man kommer turbo på menneskekroppen.

Men det er seff mye bedre å komme i aktivitet - fra et inaktivt og dels overvektig nivå på en 50-60åring  til en veltrenet kropp er det enorm forskjell i "ytelsen" og kroppslig alder.

Men tunge knebøy er kanskje ikke det man starter med - da må man ha endel trening inne først.

Og så er det kostholdet - det hevdes jo at det også kan påvirke testestoronnivåene ganske mye?  

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 143 Innlegg:

Antar at tunge knebøy ville fått prolapsene i ryggen min til å hyle av smerte. Da får det heller være med litt mindre testosteron :(.

Forøvirg: Høyt testosteron-nivå er livsfarlig i trafikken. Ser det hver dag!

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

På tide å trekke det ned på mosjonistenes nivå igjen. Testosteoron i de mengder som virker, er vel nå ulovelig å bruke ;-)

Ellers så er det vel kun en konkurranseutøver her, der de marginale forskjellene virkelig betyr noe for.

Redigert signatur

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Testosteronproduksjonen er viktig og bør stimuleres med trening og kosthold. 

Og dette, mine venner, er det bare å si amen til!

En begynner med lette knebøy - og legger på etterhvert. Øvelsen gjør, i motsetning til hva mange tror, underverker for både skrantende knær og rygg med vondt i. Skulle en ha prolapser i ryggen eller slappe kors- og ledd-bånd i knærne, begynnende menisk-problematikk eller lignende, så bør en selvsagt forhøre seg med sin lege om hvilken trening som er å anbefale - men kun sjelden vil en idrettslege fraråde knebøy.

Innlæring av god teknikk er selvsagt alltid en god ting, men i utgangspunktet er det ikke verre enn dette; Kan du sette deg på en vanlig toalettskål og komme deg opp igjen for egen hjelp - uten at det er ubehag ved selve bevegelsen, så har du allerede bevist at knebøy er en øvelse du mestrer og som kroppen din takler helt greit!

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 564 Innlegg:

Kan du sette deg på en vanlig toalettskål og komme deg opp igjen for egen hjelp - uten at det er ubehag ved selve bevegelsen, så har du allerede bevist at knebøy er en øvelse du mestrer og som kroppen din takler helt greit!

OK men da er det jo ikke noe problem…. så feit som jeg er nå blir det jo markløft ala Ravndal hver gang man er på dass….. 

…testesteron er bra … men det spørs hvilket nivå man er på - om man skal legge mye vekt på dette - det tilhører vel mer kroppsbyggermiljøet eller advanced lever av trening ialle fall. 

Her er det nå mer snakk om "å komme igang" - og komme på det nivået at det begynner å bli deilig å trene - dvs at man utvikler tilstrekkelig endorfiner av treninga …. så kommer nok t. av seg selv etterhver som en øker på. En kombinasjon av styrke - kardi- mengde (lange turer) og kosthold gir best resultat for en "normal" person - men styrketreninga er klart svært viktig.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 430 Innlegg:

På tide å trekke det ned på mosjonistenes nivå igjen. Testosteoron i de mengder som virker, er vel nå ulovelig å bruke ;-)

Ellers så er det vel kun en konkurranseutøver her, der de marginale forskjellene virkelig betyr noe for.

Hvem er det?

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
I medlemsmassen er det garantert en hel bråte med aktive idrettsutøvere.
Jeg er en av dem - men kun som veteran da.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 143 Innlegg:

Og dette, mine venner, er det bare å si amen til!

En begynner med lette knebøy - og legger på etterhvert. Øvelsen gjør, i motsetning til hva mange tror, underverker for både skrantende knær og rygg med vondt i. Skulle en ha prolapser i ryggen eller slappe kors- og ledd-bånd i knærne, begynnende menisk-problematikk eller lignende, så bør en selvsagt forhøre seg med sin lege om hvilken trening som er å anbefale - men kun sjelden vil en idrettslege fraråde knebøy.

Innlæring av god teknikk er selvsagt alltid en god ting, men i utgangspunktet er det ikke verre enn dette; Kan du sette deg på en vanlig toalettskål og komme deg opp igjen for egen hjelp - uten at det er ubehag ved selve bevegelsen, så har du allerede bevist at knebøy er en øvelse du mestrer og som kroppen din takler helt greit!

Det jeg tenkte på som smertefullt er stående knebøy med vekter på skuldrene. Det bør ikke anbefales folk med ryggprolapser. Derimot apparater der en sitter og har god ryggstøtte er det uproblematisk med knebøy. Tror likevel at det er stående knebøy med vekter du har i tankene og det blir ikke aktuelt for meg.

Forøvrig et mal apropos:

Å sitte på toalettskålen anbefales på sterkeste for alle tilårskomne menn også når de bare skal vannlate. I hvertfall når du er på besøk hos venner!

ZoomButt.gif

Dette innlegget har blitt redigert av PanGei: 09 mai 2014 - 04:37

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 229 Innlegg:

Det jeg tenkte på som smertefullt er stående knebøy med vekter på skuldrene. Det bør ikke anbefales folk med ryggprolapser. Derimot apparater der en sitter og har god ryggstøtte er det uproblematisk med knebøy. Tror likevel at det er stående knebøy med vekter du har i tankene og det blir ikke aktuelt for meg.

Forøvrig et mal apropos:

Å sitte på toalettskålen anbefales på sterkeste for alle tilårskomne menn også når de bare skal vannlate. I hvertfall når du er på besøk hos venner!

ZoomButt.gif

Skriver under på det, måtte jo teste, 3x10 knebøy uten vekter

Fikk smerter etter en tidligere prolaps, tror man skal være forsiktig med slikt

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere