Gå til innhold

Foto

Hva gjorde du i dag for å forbedre formen din?

• Vennligst logg inn for å svare
1339 svar til dette emnet

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 519 Innlegg:

Kjører litt styrketrening innimellom skifta. Mye jobbing om dagen.
Prøver også å tenke kosthold. (Vekta nærmer seg matchvekt). Det vil si, ingen kul på magen👌🏻💪

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 551 Innlegg:

Trening den kommer etter hvert nå, og det er bare drøye to måneder siden den andre hofteoperasjonen.  Overdreven trening etter operasjoner er ikke mye bra, så en sakte og sikker oppbygging er viktig.

Vi har bare denne ene kroppen, og ingen andre enn oss selv kan ta vare på den.  Den skal vare livet ut.

Ha en fin dag folkens, og må si jeg misunner de som kan løpe på stier i skauen.  ;-)  :-o  :smile: 

A.H.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

, og må si jeg misunner de som kan løpe på stier i skauen.  ;-)  :-o  :smile: 

A.H.

Skjønner jeg godt. Mange må melde pass særlig pga kneet og andre lignende  lyter. Noen trøbler med hjertet, noen er ganske enkelt for tunge og atter andre for skrøpelige. Det gjelder å ta det med ro, skynde seg sakte og ta tilstrekkelig hensyn til fysiske forutsetninger og ikke minst alder (lettere sagt enn gjort). Da kan man holde på til langt opp i åra. Tror det var i fjor jeg i en lang og seig (les: jævlig tung) motbakke tok innpå en urgammal gubbe. Da stigningen ble så bratt at man måtte bøye seg framover for ikke å rulle nedover igjen, dro f.... hakke meg gubben fra meg ! Selvsagt irriterende, men også imponerende. 

Men det var strålende forhold i marka i ettermiddag. :)

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 519 Innlegg:
Nattarbeid og lange turnuser har satt en demper for treningslysten, men formen er bra da arbeidet har været fysisk krevende.
Vekta har også gått i min favør( riktig kosthold). 25 dg til avreise og frøkna forventer seg en yummy kropp.
Skal kjør no harde økter nå inn mot avreise.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 441 Innlegg:

Jeg har fått forlengelse av iskremsessongen. I tillegg har tørketrommelen låst seg på et program med alt for høy temperatur slik at alle klærne mine har krympet nesten like mye som norsk valuta.

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 519 Innlegg:
Altfor mye jobb og dårlig moral, har ødelagt sesongoppkjøringen.(igjen).
Prøver en økt i morra formiddag. 11 dg til avreise, så bare å klemme til nå.👌🏻💪

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 519 Innlegg:
Idag ligger jeg i stresslessen. Noen ganger er det løsningen når formen ikke er der. Kroppen har meldt i fra at det er på tide å dra på brekket.

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 388 Innlegg:

Idag ligger jeg i stresslessen. Noen ganger er det løsningen når formen ikke er der. Kroppen har meldt i fra at det er på tide å dra på brekket.

Er hun mye yngre enn deg ? :smile:

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 269 Innlegg:

He he 

Har vært borti noen eldre som er ganske aktive ;-)

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

Beon

Beon

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 80 Innlegg:

He he

Har vært borti noen eldre som er ganske aktive ;-)

Er som å kjøre Skåda, hvorfor ikke gå da ?

Eller kjøre Lada, som er helt ok, helt til gutta ser deg !

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 269 Innlegg:

Er som å kjøre Skåda, hvorfor ikke gå da ?

Eller kjøre Lada, som er helt ok, helt til gutta ser deg !

Greit å gå også ;-)

Kommer an på hva man forteller seg selv når gutta ser deg.

Og vist man forteller seg selv at noe ikke er ok, skrumper "brødet inn" :-)

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 992 Innlegg:

Ler så jeg gråter.Enig med de som mener at de eldre damene er best.De unge vet nesten ikke om de har orgasme eller om de pisser seg ut.Eldre damer er mere "layback"Men jaggu er de god i halmen.

bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 992 Innlegg:

Ler så jeg gråter.Enig med de som mener at de eldre damene er best.De unge vet nesten ikke om de har orgasme eller om de pisser seg ut.Eldre damer er mere "layback"Men jaggu er de god i halmen.

bad weather at work.jpg

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 519 Innlegg:

19 år.😆😎 hjalp å få noen dg fri💪

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 441 Innlegg:

Hiv og hoi da er jeg igang med et nytt helseprosjekt. De siste åra med mye god Thaimat og kaker har gjort sitt og et nytt kostholdregime ble innført 1 januar. I dag på 6 dagen ser jeg resultat på vekta, men veien er dessverre lang. Skal gjenta suksessen fra 2011 da jeg på et år ble en bedre utgave av meg selv. Forskjellen nå er at jeg har rutine på styrketrening og mosjon og at jeg ikke har fult så mange ekstra kilo som sist gang. 

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 519 Innlegg:

Hiv og hoi da er jeg igang med et nytt helseprosjekt. De siste åra med mye god Thaimat og kaker har gjort sitt og et nytt kostholdregime ble innført 1 januar. I dag på 6 dagen ser jeg resultat på vekta, men veien er dessverre lang. Skal gjenta suksessen fra 2011 da jeg på et år ble en bedre utgave av meg selv. Forskjellen nå er at jeg har rutine på styrketrening og mosjon og at jeg ikke har fult så mange ekstra kilo som sist gang.

Da må jeg ønske deg lykke til, du får oppdatere oss på utviklingen. Selv har jeg mistet motivasjon, og gikk «nesten» på en liten smell i høst da det ble for mye jobbing. håper jeg får lysten og gleden til å komme tilbake i treningsmodus selv, foreløpig så er «det mentale» ikke på plass. samt at jeg har betennelse i begge albuene gjør ikke ting no bedre.
men det er ingen unnskyldning for ikke å jogge hvertfall. ble 3 kg tyngre etter 14 dg i thailand nå, så det e på tide å finne motivasjonen igjen😆😂🙏

Dette innlegget har blitt redigert av Lucifer: 08 januar 2020 - 21:08

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 441 Innlegg:

Da må jeg ønske deg lykke til, du får oppdatere oss på utviklingen. Selv har jeg mistet motivasjon, og gikk «nesten» på en liten smell i høst da det ble for mye jobbing. håper jeg får lysten og gleden til å komme tilbake i treningsmodus selv, foreløpig så er «det mentale» ikke på plass. samt at jeg har betennelse i begge albuene gjør ikke ting no bedre.
men det er ingen unnskyldning for ikke å jogge hvertfall. ble 3 kg tyngre etter 14 dg i thailand nå, så det e på tide å finne motivasjonen igjen😆😂🙏

Takk. Det er motivasjonen som teller og den er vanskelig å finne. Man må virkelig ha bestemt seg for å få til en endring. En motivasjonsfaktor kan være å bli forelsket eller skilt, det funket for meg i 2011, men vanskelig å planlegge at det skal skje. Denne gangen var det helse som gjorde utslaget for meg. summen av blodtrykk, blodsukker, ustabilt humør, astma og rygg. Alt vil bli bedre med et sundt kosthold og 20kg mindre å dra på. Trening må jeg ta rolig siden jeg fikk ryggproblemer i september 2018. Før det jogget jeg en til to ganger i uken,bar tung ryggesekk og kunne generelt brenne mye mere krutt på trening. Etter det har det vært styrketrening for å holde ryggen i orden og lett mosjon. Et klart råd den gangen var å gå ned i vekt for å bli bedre i ryggen, men det motsatte skjedde og det tok over et år å finne krefter til gjøre en endring. Men nå er jeg der, lett trening og helt nytt kosthold som holder meg mett og smaker greit slik at jeg på 8 dager har mistet 2 kg. Kjenner til det med albuene som du nevner, tennisalbuer?, det er jeg også plaget med, men ikke så alvorlig. Overdriving av enkelte typer styrketrening gjør det værre, mens litt trening av armer og overkropp holder det på et akseptabelt nivå.

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 519 Innlegg:

Takk. Det er motivasjonen som teller og den er vanskelig å finne. Man må virkelig ha bestemt seg for å få til en endring. En motivasjonsfaktor kan være å bli forelsket eller skilt, det funket for meg i 2011, men vanskelig å planlegge at det skal skje. Denne gangen var det helse som gjorde utslaget for meg. summen av blodtrykk, blodsukker, ustabilt humør, astma og rygg. Alt vil bli bedre med et sundt kosthold og 20kg mindre å dra på. Trening må jeg ta rolig siden jeg fikk ryggproblemer i september 2018. Før det jogget jeg en til to ganger i uken,bar tung ryggesekk og kunne generelt brenne mye mere krutt på trening. Etter det har det vært styrketrening for å holde ryggen i orden og lett mosjon. Et klart råd den gangen var å gå ned i vekt for å bli bedre i ryggen, men det motsatte skjedde og det tok over et år å finne krefter til gjøre en endring. Men nå er jeg der, lett trening og helt nytt kosthold som holder meg mett og smaker greit slik at jeg på 8 dager har mistet 2 kg. Kjenner til det med albuene som du nevner, tennisalbuer?, det er jeg også plaget med, men ikke så alvorlig. Overdriving av enkelte typer styrketrening gjør det værre, mens litt trening av armer og overkropp holder det på et akseptabelt nivå.

Helt klar man må ha motivasjon, og som du sier så kan den utløses av ulike faktorer. Har slitt i perioder  med motivasjonen og psyken, så veit godt hva det vil si å være motivasjons løs. For meg har Thailands turene vært en fin motivasjons faktor, og når jeg har vært så heldig å kunne reise 3-4 turer i året de siste åra så har det bidratt til «et godt liv» Vi menn har lett for å «dra på oss» endel livsstil problemer( sykdommer) og du høres ut som du har vært innom ett par av de. Fint å høre at du tar tak i din egen situasjon, for det er bare du selv som kan det. 

ja, det er tennisalbuer i begge arma. Fikk kortison påfylling i går. Har nok vært overdreven styrketrening og en type jobb som ikke alltid er gunstig for armene. Ville ha operasjon i november jeg, men ortopeden mente at dette hadde god effekt. Javel, tenkte jeg, han veit fra før at jeg har gått på kortison pga skuldra mi. Det ente med operasjon det, for 3 år siden. Men nå blir det sikkert en lang tid med kortison før han skjønner at operasjon er den eneste løsningen. ( evt omskolering) foreløpig uaktuelt.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 441 Innlegg:

Har klart tre kilo på snaut tre uker, det er akkurat det jeg håpet på. Ikke som i 2011 da det gikk altfor fort og jeg mistet mye muskelmasse. Husker at selv om jeg trente styrke hver uke klarte jeg ikke å løfte 60kg i benken. Nå bremser ryggen treningen og tre småbarn og jobb  også mye tid. Så det blir rolig styrketrening på lørdag  søndag morgen. Kveldsturer med hodelykt om kvelden. 10kg på 5 mnd er målet. Kostholdet går greit. Vanskelig om kvelden, men søtsuget har forsvant etter 10 dgr. Må også ha karbohydrater for å holde koken på jobben. Nytter ikke klatre i stilaser samtidig som jeg er helt slapp i kroppen. Lurer på hvordan folk som jobber med hodet klarer seg med lavkarbo?

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 519 Innlegg:

Har klart tre kilo på snaut tre uker, det er akkurat det jeg håpet på. Ikke som i 2011 da det gikk altfor fort og jeg mistet mye muskelmasse. Husker at selv om jeg trente styrke hver uke klarte jeg ikke å løfte 60kg i benken. Nå bremser ryggen treningen og tre småbarn og jobb også mye tid. Så det blir rolig styrketrening på lørdag søndag morgen. Kveldsturer med hodelykt om kvelden. 10kg på 5 mnd er målet. Kostholdet går greit. Vanskelig om kvelden, men søtsuget har forsvant etter 10 dgr. Må også ha karbohydrater for å holde koken på jobben. Nytter ikke klatre i stilaser samtidig som jeg er helt slapp i kroppen. Lurer på hvordan folk som jobber med hodet klarer seg med lavkarbo?

Høres ut som om du har en fornuftig plan. Disse krampe løsningen for å gå for ned i vekt er ikke for alle, mer sannsynlig et fåtall av oss. ta det over endel mnd er nok mest riktig for kroppen.
Vi som jobber fysisk må ha karbo. et balansert og variert måltid er tingen. kjøper nesten aldri ferdig mat( bortsett fra grandis). kan gå et år uten å spise pølse. frokost i dag var kokte byggryn, med avokado, banan og yoghurt naturell.
reiser ut på jobb i kveld så tipper jeg kjører på med egg og bacon så jeg er klar for et langt nattskift.

Dette innlegget har blitt redigert av Lucifer: 19 januar 2020 - 15:33

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere