Gå til innhold

Foto

Hva gjorde du i dag for å forbedre formen din?

• Vennligst logg inn for å svare
1318 svar til dette emnet

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 367 Innlegg:

Etter en måneds treningsleir i Polen, settes nå nesa mot Frankrike og EM i benkpress. Skal gjøre så godt jeg kan og er det ikke godt nok så blir det uansett Chataeu Briand og gode Bordeaux-viner til middag. Noe må en feire med, eventuelt plastre såra med, og i så måte er Frankrike et bra sted å gjøre det!
😊

Du gir deg ikke ! :) Uansett forventer vi resultater både fra selve konkurransen og de utagerende festlighetene etterpå. Sistnevnte gjerne med bilder :)

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Ble 5. plass, ny pers med 147.5 kg (12.5 kg bak bronsen).
God stemning og veldig moro. Festen etterpå var sterk, fuktig og internasjonal.
VM til neste år går i Tokyo. Kan bli gøy det også, men nå er det full fokus på restitusjon her på Chateau Lamonthe.
😊Vedlagt fil  55001E03-DB3C-41CC-8C41-72458718628E.jpeg   211,57K   4 Antall nedlastinger

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 927 Innlegg:

Ble 5. plass, ny pers med 147.5 kg (12.5 kg bak bronsen).
God stemning og veldig moro. Festen etterpå var sterk, fuktig og internasjonal.
VM til neste år går i Tokyo. Kan bli gøy det også, men nå er det full fokus på restitusjon her på Chateau Lamonthe.
😊attachicon.gif55001E03-DB3C-41CC-8C41-72458718628E.jpeg

kult , gratulerer til deg og keep up the good work  ;-)

Livet seglar fort forbi

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 927 Innlegg:
lokale helt gjør det også bra i denne type idrett.

Sikret gullet i benkpress.

Seline Solstad Halleland fra Kopervik ble i dag europamester i sin klasse og tok gull i benkpress.

Den sterke Kopervik-jenta ble i dag europamester i benkpress i klassen -84 junior. Hun løftet 110 kilo og tok dermed gull. Fra før av hadde hun norgesrekorden i benkpress.

https://hnytt.no/201...em-i-benkpress/

https://www.instagra...ken-by=selinesh

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 30 september 2018 - 01:33

Livet seglar fort forbi

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Det norske laget har gjort det veldig bra og har røsket med seg en hel masse medaljer! Stemningen i leiren og på utøverhotellet har vært super!
😊

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 367 Innlegg:

Litt lav-karbo-nytt (Ha-ha. Hva var det jeg sa).:

https://www.nettavis...3423526720.html

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 072 Innlegg:

En bedre treningsdag enn på lenge, takket være mindre smerter.    :-o  :smile:  :smile: 

A.H.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 367 Innlegg:

I dag har jeg ikke gjort noen verdens ting for å forbedre fysikken. Men er fornøyd med å ha fulgt treningsprogrammet til punkt og prikke etter i ukevis aktivt å ha nedbrutt kroppen (les: ferie). Slike avbrudd er neppe skadelig, heller bra. Men vet  jo om de som aldri har kommet i gang igjen etter ferier, skader og ufrivillige opphold i sotteseng. For en skjebne ! 

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 336 Innlegg:

184 maxpuls på den ukentlige interval-løpingen. Fornøyd med det.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 072 Innlegg:

En grei dag med trening, tross litt smerter etter gamle arbeidsullykker.  Men disse smertene må jeg nok bare leve med.  Så treninge med litt smerter det går, og det styrker både hjerte og lunger som er viktig også for oss godt over 70 år.

A.H.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 336 Innlegg:

181 i makspuls på løpetreninga i dag. Sier ikke noe om hvor god form jeg er i, men sier noe om innsatsen. 

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 072 Innlegg:

Dessverre ingen trening de to siste dagene.  Må først prøve å puste normalt igjen.  Men håper på morgendagen.   :smile: 

A.H.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 927 Innlegg:

lokale helt gjør det også bra i denne type idrett.

Sikret gullet i benkpress.

Seline Solstad Halleland fra Kopervik ble i dag europamester i sin klasse og tok gull i benkpress.

Den sterke Kopervik-jenta ble i dag europamester i benkpress i klassen -84 junior. Hun løftet 110 kilo og tok dermed gull. Fra før av hadde hun norgesrekorden i benkpress.

https://hnytt.no/201...em-i-benkpress/

https://www.instagra...ken-by=selinesh

Her er enda en nesten nær lokal helt.

Zekiye Nyland til topps i nordisk mesterskap.
Vektløfteren vant sin klasse på Island.

For bare snaue to uker siden skadet Zekiye Nyland skulderen på oppvarming, men vektløfteren vant likevel nordisk mesterskap på Island lørdag.

Jeg hadde to gode vendinger i støt på 103 kilo, men skulderen ville bare ikke. Men 86 kilo i rykk og 97 i støt holdt til gull, sier Nyland til Tysvær Bygdeblad etter den sterke triumfen.

https://hnytt.no/201...isk-mesterskap/
Livet seglar fort forbi

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 072 Innlegg:

Første dagen med litt trening etter ett voldsomt asthmaanfall.  Ukrutt forgår ikke så lett.

A.H.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 376 Innlegg:

Er mest i gåmodus , savner motbakker å gå i , ikke lett her i Bangkok området.

Men 10000 steps per dag må jeg ha ellers "sovner" kroppen. 

Syklingen er også viktig men blir mest lette turer . 

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 367 Innlegg:

Hva med trapper, Balo ? Måtte selv avbryte løpingen i da pga kolikk-lignende smerter i beinet ! Det var ergerlig (les: Svartsvidde, heiteste h........!!!) . :(

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 367 Innlegg:

Hva med trapper, Balo ? Måtte selv avbryte løpingen i dag pga kolikk-lignende smerter i beinet ! Det var ergerlig (les: Svartsvidde, heiteste h........!!!) . :(

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 072 Innlegg:

Etter nok ett kraftig asthmaanfall, så har jeg sakte men sikker begynt å trene igjen.  Men når det "brenner" i lungene må jeg gi meg.

Men det mest positive er at begge guttene mellomste gutten Am og minstemann Owen har bgynt å trene hver dag.  Am kjører hardt på tredemølla, bra i enkelte trekk-øvelser, curl med hantler og sit up.  Han trener nå ca. 45 minutter omtrent hver dag, og det er jeg kjempefornøyd med.  Owen trener omtrent like lenge, men kun på tredemølla i kjempehøyt tempo og intervalltrening.  Det beste med treninga til guttene, det er at de begge synes det er gøy og liker å trene.  Så nå blir det trening hver dag når det er en måned skolefri.  Men det blir nok trening når skolen begynner også, men ikke på morgenen for nå liker de best å trene tidlig.

Det blir for mye stillesitting, chatting med venner og games på smartmobilen.  Usmart dings denne såkalte "smart"mobilen.  Leke det skal alle ha tid og lov til, men leking og chatting på mobilen gjør dem ikke veldig smarte og i fysisk elendig form. 

Da er gamlefar fornøyd med denne morgenen, da vi alle "gutta" har fått trent.  Skal etter hvert se om de liker å trene etter ett program, men jeg vil ikke gjøre treninga slik at de ikke liker det.  For slik begge gutta trener nå, så holder de kjempebra tempo og styrker kroppen.

Gleder meg til slutten av dette året, for da har jeg lagt av nok penger til den store Powertec Mulisystem styrketreningsmaskinen.  Det blir en del ekstra tilleggs apparater til den, så med den blir det variert trening så tre personer kan trene samtidig.  Jeg har satt av fin plass på 4,4 ganger 5,5 meter, så det blir god plass også rundt denne trenings maskinen.  Med alt ekstra utstyr, mer vekter og fire ekstra apparater til den, så kommer den sammen med 22 kvadratmeter gym gulvmatter på rett under 200.000,- baht.  Mye penger synes mange, men helsa er det beste å legge penger i.

A.H.

Vedlagt(e) fil(er)

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 07 oktober 2018 - 07:28

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 072 Innlegg:

Den siste tiden jobber jeg mer med å få lungene til å fungere, enn jobbing i treningsapparater og annet.  Det å ikke få nok surstoff i lungene sprenger, så jeg "trener" mer med pusteøvelser som og er trening.  Håper lunge smertene snart gir seg.  Slik er nå bare denne sykdommen, og den går i bølger også med mange år uten smerter.  

Ukrutt forgår ikke så enkelt.   ;-)  :-o  :smile: 

A.H.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere