Gå til innhold

Foto

Hva gjorde du i dag for å forbedre formen din?

• Vennligst logg inn for å svare
1318 svar til dette emnet

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 896 Innlegg:

Intervalltrening betyr aktivitet med høyt tempo i en kort periode avløst av roligere tempo. Dette gjentas flere ganger. Om du tar en svømmelengde i høyt tempo og en lengde i rolig tempo så trener du intervall :)

Høyt tempo betyr opp mot max yteevne.

ZoomButt.gif

Dette innlegget har blitt redigert av PanGei: 04 mai 2014 - 07:54

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Tyra, svømming er en helt fantastisk treningsform, som styrker kropp og sjel. Langrenn, svømming, stående padling, og slike aktiviteter en bruker hele kroppen, og en får faktisk gjennomtrent hele kroppen, og i tillegg vedlikeholder, forbedrer og styrker koordinasjonen som er og blir viktigere å jobbe med jo eldre en blir. Svømming ikke bare styrker kroppen, men den gjør at en lever bedre med slitasjeskader. Hadde den gamle regjeringen gjort som de lovte, og fyllt alle svømmebasseng med vann, og i tillegg kjørt igang en nasjonal kampanje om å få folk ut i vannet igjen, hadde færre vært på utøre trygd, eller i det minste hatt en bedre hverdag, det er nå min konklusjon.

Ellers, så går dagene slik.

Ut og fange maten på det åpne hav, og tilbrede den etterpå i alle mulige former. Det er godt å leve nært naturen.

Var på beina i hele gårsdagen med utearbeide, ut og fiske, og så litt nattarbeide. Tidlig opp for en ny dag ut i naturen, og en ny topp venter. Har ikke blitt så mye lettere i kroppen, men derimot litt hardere, mer livskvalitet, og synes livet egentlig suser avgårde på en herlig måte.

Redigert signatur

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

Igjen , det er et imponerende stykke arbeid. Her jeg bor har jeg ei rute på rundt 7 km som jeg går i friskt tempo. det tar vel 1 1/2 time. Men da er jeg litt sliten etterpå.

ja vi er slitne når vi kommer hjem, mest i låra. Kjøpte nye sko og det må man ha. gjennomsnitt fart er 6 km i timen

Dette innlegget har blitt redigert av Brikkus: 04 mai 2014 - 09:28

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Har 10 km på klokka før kl. 12.00 søndags formiddag.
Labbetuss-tempo, men fint var det i skauen.
:)

Utpatur

Utpatur

Medlem

• Medlemmer
  • 1 561 Innlegg:

Tok det med ro for å lege en gammel skade….   vurderete å begynne å vurdere å skaffe en treningsapp…..

…..god planlegging er halve jobben...

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

40 minutter spinning og 40 minutter styrke og core trening.

Hadde en Personlig Trener (PT) som steppet inn i dag og tok timene. Og det sammen med at kroppen min var "on fire" så ble det ekstremt bra resultater i dag. Knallfornøyd etter noen uker nå hvor ting har stått litt stille.

Veide meg ellers i dag og havnet på 82,4 kg. Første gang jeg er nede på 82-tallet siden 2011. Og er fornøyd med å ha fått det til etter å ha vært på 99,6 ved nyttår. Spesielt fornøyd med at jeg har kaloriunderskudd mens jeg samtidig trener styrke og forbedrer muskelmassen. Regner med at jeg hoppe litt opp og rundt tallet jeg er på nå den neste uken eller to før det fortsetter nedover. Målet er som sagt 78-tallet hvor jeg skal slutte med kaloriunderskudd og gå i balanse.

Rart hvordan målene endrer seg naturlig underveis. På nyttår var målet bare å begynne å gå en halvtime hver dag, kutte ut det aller mest usunne og i løpet av noen måneder havne på rundt 95 kg. Så gikk jo det ganske greit, og da ble det å ta litt lett spinning og noen gruppertimer i styrle og core og se hvordan det gikk. Og deretter har målene bare bygget på seg naturlig nedover. Kjekt.

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

kona og jeg går lange turer med vår 3 månder gammel sønn alle fri dager. I går gikk vi 31 km, i dag 26,86 km. siden påske har vi gått 289 km.

jeg har gått ned 9 kilo.

Her ble jeg imponert!

Man skal absolutt ikke kjimse av turer på over 25 kilometer og altså nesten 300 kilometer bare sidne påske. Resultatet med å gå ned 9 kilo vitner om hvor effektivt det er.

Her er det bare å bøye seg i hatten og si gratulerer.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 379 Innlegg:
Nå har jeg fått popup reklame fra forumet. Om jeg har sansen for det er en annen sak, men jeg har sansen for pruduktet det reklameres for. Tine har lansert en serie med mellommåltider med lavt kaloriinnhold. Jeg har prøvd to av tre: gresk yoghurt med blåbær og havregyn, og havregrøtfromase med sprø amrikanske havregryn. Spesielt den siste var meget god og har reddet meg fra å sprekke på sjokolade to ganger nå. Anbefales på det sterkeste.
Bidraget mitt til prosjekt ned i vekt er å gå på uteresturant med kona og datteren å se på de spise is, kake og pøle, mens jeg koste med med en svart kaffe. For fire uker siden hadde jeg alldri trodd at jeg skulle komme så langt i selvkontroll overfor mat. Dette må jo gå bra.

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Nå har jeg fått popup reklame fra forumet. Om jeg har sansen for det er en annen sak, men jeg har sansen for pruduktet det reklameres for. Tine har lansert en serie med mellommåltider med lavt kaloriinnhold. Jeg har prøvd to av tre: gresk yoghurt med blåbær og havregyn, og havregrøtfromase med sprø amrikanske havregryn. Spesielt den siste var meget god og har reddet meg fra å sprekke på sjokolade to ganger nå. Anbefales på det sterkeste.
Bidraget mitt til prosjekt ned i vekt er å gå på uteresturant med kona og datteren å se på de spise is, kake og pøle, mens jeg koste med med en svart kaffe. For fire uker siden hadde jeg alldri trodd at jeg skulle komme så langt i selvkontroll overfor mat. Dette må jo gå bra.

Er du sikker på at det kom pop-up reklame fra dette forumet og ikke en anne nettside du var på?

Årsaken til at jeg spør er at vi ikke har lagt inn noe som skal gi pop-up reklame på dette forumet. Vi ønsker heller ikke at det skal komme for medlemmer. Det vi har diskutert er å ha en pop-up for gjester som skal spørre om de vil bli medlemmer, men ikke som reklame. Og altså ikke for medlemmer, og det har også bare vært på tankestadiet og ikke noe som er lagt til for gjester heller.

Jeg spiser tidvis Skyr forresten og det synes jeg er godt med lite kalorier. Skal ta en titt på Tine produktene du nevner, om de er gode så er det absolutt noe å vurdere de få gangene jeg vil ha noe som en type dessert.

Synes du er godt på vei jeg om du klarer å unnvære noen av dessertene og heller kose deg emd svart kaffe. Det går helt sikkert bra :-).

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Tine Styrk med sjokoladesmak er litt dyr, men utrolig bra.
Anbefales!

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 379 Innlegg:

Er du sikker på at det kom pop-up reklame fra dette forumet og ikke en anne nettside du var på?

Årsaken til at jeg spør er at vi ikke har lagt inn noe som skal gi pop-up reklame på dette forumet. Vi ønsker heller ikke at det skal komme for medlemmer. Det vi har diskutert er å ha en pop-up for gjester som skal spørre om de vil bli medlemmer, men ikke som reklame. Og altså ikke for medlemmer, og det har også bare vært på tankestadiet og ikke noe som er lagt til for gjester heller.

Jeg spiser tidvis Skyr forresten og det synes jeg er godt med lite kalorier. Skal ta en titt på Tine produktene du nevner, om de er gode så er det absolutt noe å vurdere de få gangene jeg vil ha noe som en type dessert.Vet ikke det. Under popup`"en i googelreklamefeltet sto Tinereklamen etter at jeg klikket vekk popup.Har ikke så god greie på data, men har popupfilter.Hadde mange sideråpene samtidig. Fint det ikke blir slik reklame på forumet.

Synes du er godt på vei jeg om du klarer å unnvære noen av dessertene og heller kose deg emd svart kaffe. Det går helt sikkert bra :smile:.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Ble en totimers padletur før toppturen, så da fikk jeg bruk for bacon reservene jeg har lagt til den siste uka :smile:

Juice er ute av kjøleskapet, og frukt generellt er byttet ut med grønnsaker. Kun frukt på tur nå.

Ellers så blir kreativiteten brukt for å lage fiskemiddagene litt mer spennende fra dag til dag.

Her så fersk fisk som overhode mulig med løk, purreløk, paprika, sitronpepper, grovpepper, litt salt, chillipulver og ble servert med bacon stekt i løk og poteter.

Redigert signatur

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Dæven!
Hørtes digg ut den fiskemiddagen!

JD6620

JD6620

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 514 Innlegg:

Gammel mann, gjør så godt han kan. En times rolig tur med innelagte naturlige bakkedrag. Har fått bekreftet at en ikke eier løpesteg, løpsøkonomi, spenst, styrke eller utholdenhet men derimot puls......

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Puls er bra.
;)

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Dæven!
Hørtes digg ut den fiskemiddagen!

det beste er at jeg iløpet av få dager er så og si kvitt den følelsen av å være fysen på noe. Sukkerbehovet og følelsen av å måtte ha noe å ete på er på vei å forsvinne. Fett, proteiner, fiber gjør vei i vellinga :-)

Redigert signatur

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Gammel mann, gjør så godt han kan. En times rolig tur med innelagte naturlige bakkedrag. Har fått bekreftet at en ikke eier løpesteg, løpsøkonomi, spenst, styrke eller utholdenhet men derimot puls......

En fantastisk god begynnelse. Herfra går det bare oppover på alle gode verdier og pulsen blir grei å ha med å gjøre.

Håper du får flere gode turer fremover med naturlige bakkedrag. Ikke gi deg :-).

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

det beste er at jeg iløpet av få dager er så og si kvitt den følelsen av å være fysen på noe. Sukkerbehovet og følelsen av å måtte ha noe å ete på er på vei å forsvinne. Fett, proteiner, fiber gjør vei i vellinga :-)

Om bare flere hadde skjønt akkurat det der, så hadde KK vært konkurs for lenge siden.

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:

Ble en totimers padletur før toppturen, så da fikk jeg bruk for bacon reservene jeg har lagt til den siste uka :smile:

Juice er ute av kjøleskapet, og frukt generellt er byttet ut med grønnsaker. Kun frukt på tur nå.

Ellers så blir kreativiteten brukt for å lage fiskemiddagene litt mer spennende fra dag til dag.

Her så fersk fisk som overhode mulig med løk, purreløk, paprika, sitronpepper, grovpepper, litt salt, chillipulver og ble servert med bacon stekt i løk og poteter.

attachicon.gif10168030_10154101162630599_5597528954270226609_n.jpg

. Misunner deg tilgangen på fersk fisk Phay

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 379 Innlegg:
Dette var svaret mitt Tava ang pop up.Vet ikke det. Under popup`"en i googelreklamefeltet sto Tinereklamen etter at jeg klikket vekk popup.Har ikke så god greie på data, men har popupfilter.Hadde mange sideråpene samtidig. Fint det ikke blir slik reklame på forumet.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere