Gå til innhold

Foto

Hva gjorde du i dag for å forbedre formen din?

• Vennligst logg inn for å svare
1333 svar til dette emnet

harhan

harhan

Medlem

• Medlemmer
  • 416 Innlegg:

Jeg er enig med dere.

Det som er utfordringen er at hodet vil mye mer enn kroppen. Motivasjonen er like høy, eller muligens høyere, nå enn når jeg begynte dette løpet. Og det er positivt, men det gjerler kanskje å holde litt igjen.

Som nevnt så trener jeg nå cirka 1 time spinning (intervall) hver dag samt 1 time styrke hver dag i 6 dager per uke. I tillegg slenger jeg på en time med løping (mer og mer intervall), en time med boksing når det passer seg eller en time med noe annet (mer spinning, mer styrke, klatring eller noe slikt) når det passer seg. Denne treningsperioden (siden lørdag) har det skjedd 3 ganger så langt.

Regnestykket mitt er enkelt at jeg i seg selv trenger 2500 kalorier per dag med min vekt. I tillegg så trener jeg bort (ifølge Suunto Ambit2 som har riktig vekt innlagt) mellom 900 og 1800 kalorier per dag alt etter hva jeg gjør i 6 dager. Om jeg drar dette ut på en uke så regner jeg at jeg taper cirka 3500 kalorier per dag. Og jeg spiser cirka 3000 kalorier per dag noe som gjør at jeg får et underskudd på 500 kalorier per dag.

Så jeg spiser jo en hel del synes jeg selv, men det går veldig mye i rene proteinkilder samt mye grønnsaker. I tillegg bruker jeg proteinpulver en gang om dagen for å sikre nok proteiner.

Vel, får ta treningen i morgen jeg er meldt opp på. Deretter er det fri fredag og det blir nok slik at jeg skal forsøke å droppe trening på lørdagen også slik at jeg iallefall får 2 dager med restituasjon. I tillegg så prøver jeg å droppe all ekstratreningen utenom de 2 timene jeg normalt har i hele neste treningsperiode, noe som også bør hjelpe.

Det positive synes jeg selv iallefall er at motivasjonen til å trene er like høy selv om jeg ser at kroppen har stagnert. Kanskje den til og med er høyere også på grunn av det :smile:.

Er det forresten noen her som har prøvd noe supermat og har noen erfaringer med det?

Morsomt å lese at så mange trener!

Jeg tror du tavarish trener såpass mye at det utløses endorfiner, som igjen bidrar til motivasjonen?

http://www.dinside.n...selv-endorfiner

Fra jeg var 30 år og til jeg var vel 50, drev jeg ganske mye med løping - halv og hel maraton ,og skirenn. Såpass lange løp kan både være en mental og fysisk påkjenning. Men så kan endorfinene komme til hjelp, gi krefter og pågangsmot en liten periode. Ja, det var den gang.

Nå blir det 30-40 minutter lett styrketrening 3-4 ganger i uka (har tatt ett soverom til treningsrom), og 1,5 times sykling 2 dager. Og da mener jeg sykling! Det er et sted like ved der jeg bor som er ganske kupert.

Etter såpass mange aktive år har jeg nok så høy forbrenning. Trener jeg mer enn det jeg har nevnt i denne varmen, går vekta ned - nesten uansett hvor mye jeg spiser. Det setter verken jeg eller kona pris på. Hun trener forresten på et treningssenter 2 ganger i uka og danser 2-3 ganger. Det gjør henne glad og fornøyd. Og slikt er smittsomt - som kjent :smile:

TOYOTA

TOYOTA

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 504 Innlegg:

Flott tråd PoMoat, håper jeg kan bidra mye fremover.

Ble en kort fjelltur her idag.

Du skylder meg en fjelltur pom...hehe ;-)  Var det lyderhorn?

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Ble ikke Lyderhorn i dag, men var oppe for et par dager siden.
:)

jan.aslak

jan.aslak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 580 Innlegg:

Opp før kl. 0600 i dag og 1,5 times rask gange . 

Føles bra . :-)

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 130 Innlegg:

For mye og for lite er trolig like galt. Leste en gang om en treningsnarkoman vestlending. Han trente mye hver dag, vesentlig kardiotrening mener jeg å huske. I tillegg stilte han opp i diverse konkurranser være seg sykkel, ski eller løping. Poenget med artikkelen var at han aldri presterte topp ti i noen konkurranser selv om ingen andre deltakere trente tilnærmelsesvis så mye som han. Forklaringen var rett og slett at han var blitt så avhengig av treningen og det livsmønsteret han fulgte at kroppen aldri fikk restitusjon. For å bedre yteevnen er det trolig like viktig å vektlegge restitusjonstid som treningstid.

Men om det bare er en livsstil og treningen ikke har noe mål utover det, så er det vel greit nok. Dog ikke noe for meg. Jeg er en måteholden mann og trives best med små doser, uansett hva det gjelder. :)

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 225 Innlegg:

Har sovet godt og drukket 3 glass vann.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Med 37 grader og høy luftfuktighet ute så blir jeg litt mere passiv i varmen . Normalt ville jeg tatt en liten sykkeltur i nærområadet eller gått en lengre tur men det blir ganske ubehagelig etter noen meter.  

Så det er ikke bra , men får heller aktivisere meg innendørs med noen øvelser.   

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

I dag har det blitt - null trening. Holder på å gå på veggene men kroppen må restitueres litt.

Er på vei ut for å gå en 8 - 10 kilometer med musikk på øret, så det er da noe :-).

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Fin økt i dag.
Er inne i en mengdetreningsperiode, så det blir ikke så grisetungt, men desto større volum.
Mye knebøy, mye benkpress, en bråte med stående stangroing, en del nedtrekk og en dæsj med militærpress for å avrunde det hele.
Nå blir det en passelig høy biff og dertilhørende rødvin!

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Et diskret sett lommetennis på trikken i dag morges (heimesiger). Egentlig ikke mye å skryte av: Det var uvanlig lite passasjerer  i dag. :smile:

Dette innlegget har blitt redigert av SomLak: 02 mai 2014 - 18:33

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 423 Innlegg:

Jeg har sjaua inn 30 pakker fliser i Karma Tashi Ling tempelet. En snau time tok det. I ettermiddag har jeg og jenteungen (4 år ) gått oss en tur i skogen. Fikk testa maxpulsen da en ganske stor hoggorm stengte stien for oss. De freste og virket ikke mye redd. Ikke dattern min heller, hun har vokst opp i Surin og har sett værre slanger en det vi så i dag. Hun lo faktisk når ho så reaksjonen min. 

TOYOTA

TOYOTA

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 504 Innlegg:

Ble en liten fjelltur idag også, ca 1 time. Kaldt i nordavinden, men flott, ble svett ja..

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Ble 1 time spinning samt cirka 20 minutter med enkel styrketrening.

Planen var å holde seg unna trening i dag for å restituere i 2 dager, men den planen holdt jo ikke helt. Fikk iallefall restituert i hele går samt at jeg tok den siste timen i dag.

Og de gode nyhetene for egen del er at jeg hadde masse sprut i beina i dag. Kjører for det meste intervall, og klarte målene mine hele tiden.

Får prøve med en fridag neste fredag også :-).

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Vekter. Overkropp. Ok økt. Men den økta skal knuses med pizza og øl til Everton - Manchester City om 45 minutter. :)

Her er det blitt litt småtusling langs veien, og det skal toppes med lammecarre, rødvin, karamellpudding, kaffe og cognac.
Madammen har kommet hjem fra det fjerne østen. Ehh...i morgen blir det nok sen frokost med egg og bacon.

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

kona og jeg går lange turer med vår 3 månder gammel sønn alle fri dager. I går gikk vi 31 km, i dag 26,86 km. siden påske har vi gått 289 km.

jeg har gått ned 9 kilo.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 423 Innlegg:

kona og jeg går lange turer med vår 3 månder gammel sønn alle fri dager. I går gikk vi 31 km, i dag 26,86 km. siden påske har vi gått 289 km.
jeg har gått ned 9 kilo.

imponerende. Hvor lang tid tar det egentlig å gå 31 km.

Brikkus

Brikkus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 055 Innlegg:

imponerende. Hvor lang tid tar det egentlig å gå 31 km.

5 timer og 17 minutter. Etter halve turen stopper vi innom min mor og slapper av 30 minutter. det er ikke beregnet i de 5 timer og 17 minutter. jeg var 102 kilo når vi begynte. Skal ned til ca 85 kilo. Det blir forbrent 1890 kalorier på en sånn tur. Tenker litt mere for meg siden jeg dytter en barnevogn hele turen. Bruker en app som heter runtastic på iphonen.

Dette innlegget har blitt redigert av Brikkus: 03 mai 2014 - 22:24

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

jeg har gått ned 9 kilo.

Bra jobba...

Dette innlegget har blitt redigert av Sunset08: 03 mai 2014 - 22:29

:hoho:

tyra

tyra

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 448 Innlegg:

5 timer og 17 minutter. Etter halve turen stopper vi innom min mor og slapper av 30 minutter. det er ikke beregnet i de 5 timer og 17 minutter. jeg var 102 kilo når vi begynte. Skal ned til ca 85 kilo. Det blir forbrent 1890 kalorier på en sånn tur. Tenker litt mere for meg siden jeg dytter en barnevogn hele turen. Bruker en app som heter runtastic på iphonen.

Det jeg syns er så fint er at dere gjoer noe sammen. Må bli fine samtaler på slike turer. Og jeg var så heldig å ha en samboer i 2006 når jeg begynte med gymen. Da han kom, ble han med fra foeste dag. Og roste meg som kunne trene en hel time.

Så et spm. fra ei dum blondine. I går svomte jeg en time, og jeg (tror) jeg tok intervaller. Etter oppvarming tok jeg noen vanlige runder foerst. Så en runde med alt jeg klarte. Gjentok dette ca. 10 ganger. er det dette som menes  med intervall?

Jeg kan jo ikke loepe, jogge eller heller ikke gå lange turer,.

tyra ......

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 423 Innlegg:

Igjen , det er et imponerende stykke arbeid. Her jeg bor har jeg ei rute på rundt 7 km som jeg går i friskt tempo. det tar vel 1 1/2 time. Men da er jeg litt sliten etterpå.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere