Gå til innhold

Foto

Hva gjorde du i dag for å forbedre formen din?

• Vennligst logg inn for å svare
1333 svar til dette emnet

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:

Trådtittelen er rappet fra et annet forum med fokus på Thailand - der har den rullet og gått i noen år og fortsatt er oppe og levende. Kanskje mer givende enn vår egen "Den Store Øltråden", som det dessverre ser ut som å ha blitt trukket et glemselens slør over? 

Selv har jeg gjort fint lite i dag - men det blir en økt med markløft og benkpress etter jeg er ferdig på jobb.

:)

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Jeg har spist fornuftig så langt og det er jo noe :-).

Klokken 19.00 skal jeg på trening (trener på Elixia) der det blir 55 minutter spinning (intervall), så 30 minutter styrke og core som gruppetime før jeg tar 30 minutter på egenhånd etterpå med styrke.

Blir bra!

Ellers, veldig flott at denne tråden ble laget og ser absolutt misjonen med den. Å legge inn litt positivt av det man har gjort i korte meldinger er motiverende deg også.

Samed

Samed

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 241 Innlegg:

*
Populær

For å holde meg i form gjør jeg ikke så mye, det hender jeg rusler en tur eller tar en sykkeltur.  

Men jeg liker å jobbe, og jobber gjerne hardt når jeg er i sving, nå om dagen er det vedhugging og spaing av jord det går i.

Ellers så har jeg tatt grep når det gjelder kaloriinntak, siden nyttår har jeg gått ned 23 kg og håper på 10 til før ferien. :)

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

det blir en padletur i ettermiddag, og så har jeg begynnt med stangselleri og gulerøtter som erstatning for frukt og juice idag. Fortsatt drukket to små glass med juice, men det blir nok totalt erstattet med grønnsaka etterhvert, og frukt blir kun belønning på tur, eller etter endt tur, eller annen trening!

Har ikke bestemt meg for å kutte ut lørdagsgodtet enda, men Øl, er det vært og blir minimalt fremover. Er glad i en konjakk, eller Whiskey, og litt vin av og til når det er anledning for det, men det blir sjeldnere og sjeldnere med årene. Vet jo at alkohol ikke er bra for kroppen jo eldre enn blir, og da sikter jeg til flere enheter på en og samme dag, og ikke ett glass av og til. Faktisk så frister det å ta en fullstendig avholds frem til neste tur, så vi får se.

Redigert signatur

Xyzzy01

Xyzzy01

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 290 Innlegg:

Trådtittelen er rappet fra et annet forum med fokus på Thailand - der har den rullet og gått i noen år og fortsatt er oppe og levende. Kanskje mer givende enn vår egen "Den Store Øltråden", som det dessverre ser ut som å ha blitt trukket et glemselens slør over?

Selv har jeg gjort fint lite i dag - men det blir en økt med markløft og benkpress etter jeg er ferdig på jobb.

Oppvarming, og deretter 5 stk 3-minuttsintervaller i høy fart med 3 min rolig jogging mellom.

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Da  er jeg ferdig med trening for i dag. Som nevnt tidligere ble det 55 minutter spinning (intervall) og deretter totalt 1 time med styrketrening.

Utfordringen for min del de siste dagene har vært at kroppen ikke responderer så godt som jeg mener den burde. Tror det har noe med en kombinasjon at jeg har trent mye mer enn normalt de siste ukene og kroppen er litt sliten, samt at jeg har hatt stor fremgang lenge nå og er nede i en liten dal kroppsmessig hvor den henter seg inn litt.

Problemet er at jeg i hodet bare vil trene mer og er supermotivert (henter mye motivasjon fra ulike kilder, også fra trådene her inne!). Så det er bare å fortsette å male på så responderer nok kroppen igjen etterhvert. Trener ellers 6 dager i uken (fri på fredager), så fridagen som kommer snart blir sikkert velkommen for kroppen.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Synes du trener vel mye, tavarish. Spesielt hvis du går i kaloriunderskudd i tillegg.
Du må være flink å sove mye, samt sette sammen makroene dine med presisjon. Ellers kan du fort brenne deg ut. En annen ting du bør huske på er at restitusjonskapabliteten reduseres en god del med årene. God hvile, fornuftig kosthold og nok tid til å restituere er IKKE oppskrytt. Slikt øker sannsynligheten for at en holder seg skadefri, at en får progresjon og beholder gløden og gnisten.
Gi gass, men ikke crash...!

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Da  er jeg ferdig med trening for i dag. Som nevnt tidligere ble det 55 minutter spinning (intervall) og deretter totalt 1 time med styrketrening.

Utfordringen for min del de siste dagene har vært at kroppen ikke responderer så godt som jeg mener den burde. Tror det har noe med en kombinasjon at jeg har trent mye mer enn normalt de siste ukene og kroppen er litt sliten, samt at jeg har hatt stor fremgang lenge nå og er nede i en liten dal kroppsmessig hvor den henter seg inn litt.

Problemet er at jeg i hodet bare vil trene mer og er supermotivert (henter mye motivasjon fra ulike kilder, også fra trådene her inne!). Så det er bare å fortsette å male på så responderer nok kroppen igjen etterhvert. Trener ellers 6 dager i uken (fri på fredager), så fridagen som kommer snart blir sikkert velkommen for kroppen.

Kan hende kroppen vil respondere godt på en uke av, med kun litt morgengym og litt ettermiddag mosjon. Du vil ikke tape noe forbrenning på det avbrekket, og du vil sørge for å få ett lite pusterom for å hente inn litt overskuddsenergi. Mange som gir kroppen en lengre pause med jevne mellomrom, og får gode resultater av det.

Redigert signatur

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

Jeg er enig med dere.

Det som er utfordringen er at hodet vil mye mer enn kroppen. Motivasjonen er like høy, eller muligens høyere, nå enn når jeg begynte dette løpet. Og det er positivt, men det gjerler kanskje å holde litt igjen.

Som nevnt så trener jeg nå cirka 1 time spinning (intervall) hver dag samt 1 time styrke hver dag i 6 dager per uke. I tillegg slenger jeg på en time med løping (mer og mer intervall), en time med boksing når det passer seg eller en time med noe annet (mer spinning, mer styrke, klatring eller noe slikt) når det passer seg. Denne treningsperioden (siden lørdag) har det skjedd 3 ganger så langt.

Regnestykket mitt er enkelt at jeg i seg selv trenger 2500 kalorier per dag med min vekt. I tillegg så trener jeg bort (ifølge Suunto Ambit2 som har riktig vekt innlagt) mellom 900 og 1800 kalorier per dag alt etter hva jeg gjør i 6 dager. Om jeg drar dette ut på en uke så regner jeg at jeg taper cirka 3500 kalorier per dag. Og jeg spiser cirka 3000 kalorier per dag noe som gjør at jeg får et underskudd på 500 kalorier per dag.

Så jeg spiser jo en hel del synes jeg selv, men det går veldig mye i rene proteinkilder samt mye grønnsaker. I tillegg bruker jeg proteinpulver en gang om dagen for å sikre nok proteiner.

Vel, får ta treningen i morgen jeg er meldt opp på. Deretter er det fri fredag og det blir nok slik at jeg skal forsøke å droppe trening på lørdagen også slik at jeg iallefall får 2 dager med restituasjon. I tillegg så prøver jeg å droppe all ekstratreningen utenom de 2 timene jeg normalt har i hele neste treningsperiode, noe som også bør hjelpe.

Det positive synes jeg selv iallefall er at motivasjonen til å trene er like høy selv om jeg ser at kroppen har stagnert. Kanskje den til og med er høyere også på grunn av det :smile:.

Er det forresten noen her som har prøvd noe supermat og har noen erfaringer med det?

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Det positive synes jeg selv iallefall er at motivasjonen til å trene er like høy selv om jeg ser at kroppen har stagnert. Kanskje den til og med er høyere også på grunn av det :smile:.

Er det forresten noen her som har prøvd noe supermat og har noen erfaringer med det?

Du har blitt en treningsjunkie Tava :-)

Redigert signatur

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Supermat har jeg ingen erfaring med.
Forøvrig - om du trener styrke for å bli sterkere - så vil tjene mye på å kutte ned på antallet økter.
Mye er selvsagt avhengig hvor langt du allerede er kommet, men gitt at du har en relativt safe og god teknikk i de store baseøvelsene, så bør du ikke trene styrke mer enn tre dager i uken.

Men om du trener styrke for å bygge større muskulatur, så stiller det seg litt annerledes.

jan.aslak

jan.aslak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 580 Innlegg:

Nettopp ferdig med dagens morgentur . 2 runder rundt innsjøen her eg bor , 1 time .  

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Nettopp ferdig med feiing av 1 stykk terrasse.......smerter i skulderen etter å ha kastet en gammal

grillpølse over skulderen min inn i skauen ved siste grillings.....shit happens    :grin:

:hoho:

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Har gjort unna en 10 km rusletur i bedagelig tempo.
Har økt på med rusleturer i det siste. Hører på god musikk og får brent bort litt flesk samtidig.

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 836 Innlegg:

Nettopp kommet hjem fra en 2 timers fjelltur.

Liker best fjellturer, eller rask gange etter naturstier.

Prøver å få til en god tur hver dag, brenne ut litt etter for mye sitting på jobb.

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

40 minutter på tredemølla.

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

tyra

tyra

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 448 Innlegg:

40 minutter på tredemølla.

Nesten 1 time på gymen...har kommet over det jeg kaller for helv....uken..nå går alt lettere...så på You Tube og fikk tips til noen nye oevelser....det ser bra ut så langt....i går måtte jeg stramme inn skoene....vekten ligger trygt forvart langt inne i et skap..... finner ingen vits med vekten....heller å sette seg et mål til å få mine beste jeans over baken...kansje om 2 uker

tyra.

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Nesten 1 time på gymen...har kommet over det jeg kaller for helv....uken..nå går alt lettere...så på You Tube og fikk tips til noen nye oevelser....det ser bra ut så langt....i går måtte jeg stramme inn skoene....vekten ligger trygt forvart langt inne i et skap..... finner ingen vits med vekten....heller å sette seg et mål til å få mine beste jeans over baken...kansje om 2 uker

tyra.

Bra tilnærming. Det er bedre å måle fremgang etter hvordan klærne passer enn etter badevekten. Den mest åpenbare fordelen med å gå ned i vekt er imidlertid at da går også blodtrykket ned. Derfor legger jeg mer vekt på kondisjons- enn styrketrening for tiden.

Dette innlegget har blitt redigert av torasap: 01 mai 2014 - 15:07

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

55 minutter spinnig, 40 minutter styrke og core i gruppetime og 30 minutter egentrening av styrke.

I morgen er det treningsfri, noe kroppen nok vil like selv om hodet ikke liker det like godt. Satser på at det blir å gå seg en fin tur eller noe da, Lørdag skal jeg egentlig tilbake til regimet om 2 timer trening, men mulig jeg dropper 1 time eller kanskje alt for å gi kroppen en sjanse til å komme tilbake igjen. For kjente i dag også at kroppen responderer mindre enn ønskelig.

Uansett, 2 flotte timer i dag.

fleksnes

fleksnes

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 350 Innlegg:

Tar mellom 60 til 65 minutter  pa tredemolle 5-6 ganger I uka. I morgen er det fridag!!

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere