Gå til innhold

Foto

Forbanna russere...?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
97 svar til dette emnet

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 415 Innlegg:

Her i Nong Bolung er det ikke en eneste russer, kanskje jeg skal være glad for det?   Forøvrig for meg artig og anderledes lesestoff.   :smile: 

Men vi har en tysker øverst i vår soi, og han er det jeg kaller en "typisk" herskesyk og ufordragelig mann.  En øldrikkene brautende type.  Er ikke likt av noen av thaiene rundt seg, noe jeg forstår godt da han ser ned på thaier.  Men han ga ett bra førsteintrykk.  Snakker ikke ett ord thai, og forstår ikke noe om livet rundt seg.  Står å komanderer kona og svigerfaren, så de rydder og gjør det pent rundt huset.

Forbannede russere?  Litt på kanten men forbannet tysker.

Heldigvis er det ellers bare thaier rundt meg, og noen "utskudd" av dem er det også, men 99% av thaiene rundt meg er myke, vennlige og gode mennesker.  Ned dit de "forbannede" russere er, dit skal jeg nok ikke.  Tror jeg. ;-)

Til Thailand reiste jeg, for å være sammen med thaier.   :smile: 

A.H.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Vet ikke hva ulikheten i vår forskjellige opplevelse og erfaring med thaier består i Arild, men jeg kjenner så mange thaier, av begge kjønn, som kan være noen forbannet irriterende drittsekker - ikke hele tiden, og det er ikke jeg heller.

Men sånn er verden, og livet - kommer en tett nok inn på familie og likalbefolkning, og skjønner en del av det som foregår, så vil en naturlig nok oppleve mangfoldet som eksisterer. 

At jeg overlevde den siste motorsykkelulykken kan godt være flaks - men nå har jeg forstått at jeg også må være hyggelig med folk og forsiktig med folk, ofte på samme tid.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Men vi har en tysker øverst i vår soi, og han er det jeg kaller en "typisk" herskesyk og ufordragelig mann.  En øldrikkene brautende type.  Er ikke likt av noen av thaiene rundt seg, noe jeg forstår godt da han ser ned på thaier.  Men han ga ett bra førsteintrykk.  Snakker ikke ett ord thai,

Forbannede russere?  Litt på kanten men forbannet tysker.

:smile: 

A.H.

:smile: 

skulle nesten tro du beskrev en nordmann!  ser ut til det bor en form for rassisme  hos mange!

Pain is temporary, honor lasts forever.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Hørte at noen av nordmennene i den russiske hockey-ligaen ble advart mot innesluttede russere. Og det mente spillerne stemte forbløffende godt. For ikke å bli fullstendig isolerte, leide de inn norske "venner" som bodde hos dem. Tror det var snakk om Zukarello Aasen og Patrick Thoresen.

Selv om noe sikkert kan tilskrives språkproblemer, sier det nok allikevel en god del.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Det er vel bare å sette seg inn i hva som ligger bak russernes alvorlige uttrykk - som ikke trenger være det samme som at de er innesluttede. Det er en kulturell sammenheng jeg nar lest om.

Russerne kan da være både blide og hyggelige - er det ingen som har sett det?

Det blir litt som at mange thaier smiler og virker muntre hele tiden - men når en blir kjent med en del av dem vet en at de egentlig ikke har noen grunn til å være det, ut fra hvordan de har det i livet. og hva som har skjedd.

Kulturelle forskjeller.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

En sur og innesluttet kultur, altså. Det forklarer jo hvorfor gutta ser ut som om dem mer enn gjerne vil rive deg til kjøttstrimler med bare hendene.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:

Jeg klarte da å flire og le sammen med en diger russer , der vi endte med en skikkelig bamseklem som gode naboer... :smile:

Så vil du gjøre russerne sure og inneslutta så får du nok ingen annen reaksjon tilbake heller.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Sier bare hva jeg har observert. Men jeg er enig at noen få tusen observasjoner nok er litt syltynt.

norwind

norwind

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 693 Innlegg:

Jeg klarte da å flire og le sammen med en diger russer , der vi endte med en skikkelig bamseklem som gode naboer... :smile:

Så vil du gjøre russerne sure og inneslutta så får du nok ingen annen reaksjon tilbake heller.

Ening med Mr.Ping - jeg har arbeidet i russland (som betyr land vi kan ro i- navnet er fra vikingtiden) og underskriver at de er som folk flest!! Ta også med at de kjenner sin historie på godt og ondt.

norwind

norwind

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 693 Innlegg:

sovjetere er der i pattaya, bommet litt på noen, prøvde noen russiske ord, men det funket ikke, kazakstan tror jeg, og andre av disse statene.

Ikke snakk russisk til tidligere sovjet-okuperte folk. De omtalere russere som svin!!!!

sakai

sakai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 188 Innlegg:

Jeg ser at det ikke altid er like lurt å bruke en gammel tråd med en "på kanten påstand" overskrift, dersom en vil få frem et budskap :smile:. Da jeg åpnet tråden på nytt forsøkte å formidle fra media at veldig mange russerne etablerer seg i Phuket, og at disse  fortenger thaier. Når ca. 1 million russere årlig besøker Phuket er det kansje ikke så rart at mange søker lykken i Phuket og etablerer seg her. Som jeg har skrevet før her går barna deres på internasjonale skoler, og gjør at skolene kan ekspandere og barna er en ressurser for skolene. Misforstå meg rett, Jeg synes det er artig å lese  historiske betraktninger. :smile:

Her er en artikkel som ble skrevet i fjor, hvor folk beskriver sitt møte med russerne.

http://www.thephuket...sians-38023.php

Dette innlegget har blitt redigert av sakai: 31 oktober 2014 - 17:59

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Summene som blir nevnt her er jo helt absurde. Thaier og tall er et kapittel for seg, men stemmer dette så må disse russerne enten være kriminelle eller stokk dumme.

Rike personer reiser ikke til et håpløst uland for å brenne av slike summer  når paradisene står i kø.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Russere kan sikkert være hyggelige selv om de ikke ser sånn ut. Her fra metroen i Moskva: 

1392440818_1.jpg

sakai

sakai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 188 Innlegg:

Det burde ikke være noen nyhet at velutdannede russere etablerer seg rundt omkring ii verden. Slik har det vært de siste 20 årene, men det har vært en radikal økning de siste årene.

Dette innlegget har blitt redigert av sakai: 31 oktober 2014 - 18:22

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Kan vi egentlig stole på noen? Betingelsene for allianser og vennskap er hele tiden flytende, så ?

Du tok den ikke nei.... :yourock:

:hoho:

sakai

sakai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 188 Innlegg:

Den russiske ambassadøren til Thailand forventer en økning av russiske turister til Thailand på 20 - 30 % de nærmeste årene.

nationmultimedia.com Ambassador Kirill Barskiy said he was well aware of the huge Russian communities in Thailand, especially in Pattaya and Phuket. As many as 1.7 million Russians visited Thailand last year, and the envoy said he expects the number to rise by 20 to 30 percent in the years ahead.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

De siste condo tallene tyder på det motsatte , en svikt på 30% og det skyldes først og femst russere som har trukket seg ut.   

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

De siste condo tallene tyder på det motsatte , en svikt på 30% og det skyldes først og femst russere som har trukket seg ut.   

Hvis ikke Thailand snart devaluerer så kan det bli mange <tvangssolgte> condoer.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere