Gå til innhold

Foto

Forbanna russere...?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
97 svar til dette emnet

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

En ting må forresten sies: Russiske damer ser virkelig ut i måneskinn. Det må jeg si! Russiske kvinner spriter sånn sett opp et allerede billedskjønt land. :)

Sikkert. Men de damene russerne drar med seg til Thailand er gjerne fra Ukraina eller Moldova. 

Thaituristen

Thaituristen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 181 Innlegg:

Russerne tror jeg får utdelt stråhatter på flyet, og beskjed om å kjøpe sprit og telefonkort på 7-11. Uten å være for negativ så må jeg si at Thailand hadde vært mye bedre uten de. Damene er pene til de er 35, så eser de ut til 100+, mennene veier vel i gjennomsnitt 140+ og ser ut som brente griser der de står som statuer nede på stranden for å sole seg under armene. Fri salatbar har jeg skrevet om før, men det finnes ikke verre folk til å griske til seg en disse.

Nå var jeg positiv, tenkte jeg fikk spare alt det negative til senere :-)

hebba

hebba

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 679 Innlegg:

Russerne tror jeg får utdelt stråhatter på flyet, og beskjed om å kjøpe sprit og telefonkort på 7-11. Uten å være for negativ så må jeg si at Thailand hadde vært mye bedre uten de. Damene er pene til de er 35, så eser de ut til 100+, mennene veier vel i gjennomsnitt 140+ og ser ut som brente griser der de står som statuer nede på stranden for å sole seg under armene. Fri salatbar har jeg skrevet om før, men det finnes ikke verre folk til å griske til seg en disse.

Nå var jeg positiv, tenkte jeg fikk spare alt det negative til senere :smile:

Har lagt merke til at mennene ikke akkurat er slanke,men damene derimot er meget så behagelige å titte på.Før de blir for gamle.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Da har vi et ganske forskjellig inntrykk. Jeg synes det ser ut som om russerne her har mye bedre råd enn de fleste andre turister, og ikke er redde for å bruke penger på dyre leiebiler, gode og dyre bosteder, gode restauranter og shoppingsentre.

Hvor i alle dager har du det fra?  Du kan umulig ha vært i Pattaya og fulgt med. 

Ja jeg tror det er forskjell på hvor i Thailand russerne havner, russere med god råd sees ikke like ofte i Pattaya ihvertfall. 

Soi 8

Soi 8

Medlem

• Medlemmer
  • 73 Innlegg:
Russerne, mange av dem har mye penger. Og det er mange av dem i Thailand, spesielt Phuket og Pattaya er der mye Russere.
Fordelen er at Thaiene tjener en del på dem.
Bakdeler er at russerne er litt uhøflige mot Thaiene, og de snakker ikke Thai eller engelsk.
Videre har ikke alle penger.
Og jeg for lin del synes en del av dem er svært høylydte og frekke mot Thaiene.

Men dette er Thailand og deres problem ikke mitt.
Soi 8 is quiet and Nice!

viva

viva

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 626 Innlegg:
Jeg satt ved nabo bordet til en russisk familie på 6 på en finere resturant og observerte at han som skulle betale måtte låne 3-4 bath av sønnen på 6-7 år for at det skulle bli akkurat.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Jeg satt ved nabo bordet til en russisk familie på 6 på en finere resturant og observerte at han som skulle betale måtte låne 3-4 bath av sønnen på 6-7 år for at det skulle bli akkurat.

utrolig hva man greier å få med seg når en observerer :smile:

Dette innlegget har blitt redigert av Phay: 19 februar 2014 - 11:31

Redigert signatur

Terje.H

Terje.H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 416 Innlegg:

Jeg for min del lå på stranda i Kamala og så et eldre svensk par som lå ved siden av meg bruke rundt 10 minutter på å førsøke å prute ned nøtter fra 20 til 10 baht. Det gikk ikke, og etter bortkasta tid gikk dama videre uten salg.

Sier dette noe om svensker?

Ikke noe jeg ikke visste fra før.. Hihi!

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 208 Innlegg:

I sommer satt det seg ned to nordmenn ved bordet mitt, den ene var fast bosatt i Jomtien og den andre var besøkende fra Khon Kaen... De så begge ut som de hadde bodd lenge i Thailand... Når de reiste seg opp hadde den ene pissa i buksa mens han satt å drakk en øl....... Jeg tror ofte vi slår både russere og svensker i dårlig oppførsel...

Dette innlegget har blitt redigert av Kråka: 19 februar 2014 - 18:18

Terje.H

Terje.H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 416 Innlegg:
Etter mange lange opphold i Pattaya har jeg igrunn lite å sette fingeren på, lite å klage over. Men russerne er mange, de er høylytte og tar mye plass. Mulig at alle lands borgere skriker seg hese, men jeg syns altså at våre russiske venner skiller seg ut her. Jeg har litt med dem å gjøre profesjonelt i Norge også, og de gir meg det samme inntrykket her. Kan jeg unngå dem, så gjør jeg det.

Bare mitt inntrykk selvfølgelig.

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Hvor i alle dager har du det fra?  Du kan umulig ha vært i Pattaya og fulgt med. 

Ja jeg tror det er forskjell på hvor i Thailand russerne havner, russere med god råd sees ikke like ofte i Pattaya ihvertfall. 

Stemmer, jeg har aldri vært i Pattaya. Men det finnes flere steder i Thailand, vet du ;-) Mitt inntrykk stammer først og fremst fra Phuket. Mulig de rike russerne reiser dit? (Selv om en annen her som hadde erfaring fra Phuket også var enig med deg). 

Mine inntrykk stammer fra ting som koster penger (leie av feriebolig, leiebil, restauranter, dyrere treningssentre, kjøpesentre etc), ikke fra bar- bransjen. For de som leier ut boliger er russerne ekstremt viktige og betalingssterke. I Phuket er russerne veldig mange (noe jeg som sagt ikke synes gjør noe), men mitt inntrykk fra Cha Am/Hua Hin, Krabi etc er at de ikke er like synlige der.

Thaituristen

Thaituristen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 181 Innlegg:

Stemmer, jeg har aldri vært i Pattaya. Men det finnes flere steder i Thailand, vet du ;-) Mitt inntrykk stammer først og fremst fra Phuket. Mulig de rike russerne reiser dit? (Selv om en annen her som hadde erfaring fra Phuket også var enig med deg). 

Mine inntrykk stammer fra ting som koster penger (leie av feriebolig, leiebil, restauranter, dyrere treningssentre, kjøpesentre etc), ikke fra bar- bransjen. For de som leier ut boliger er russerne ekstremt viktige og betalingssterke. I Phuket er russerne veldig mange (noe jeg som sagt ikke synes gjør noe), men mitt inntrykk fra Cha Am/Hua Hin, Krabi etc er at de ikke er like synlige der.

Når du kan si det så tror jeg ikke du har vært i phuket.

Vil påstå at de som sier at russerne er en berikelse ikke har opplevd de på nært hold i phuket over lengre tid. Uansett hvem jeg har snakket med av selgere, eller på restauranter har ingenting positivt å si om dem.

Frekke, grådige og uten folkeskikk er en grei fellesbenevnelse på dem.

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Vil påstå at de som sier at russerne er en berikelse ikke har opplevd de på nært hold i phuket over lengre tid. Uansett hvem jeg har snakket med av selgere, eller på restauranter har ingenting positivt å si om dem.

Nei, du har rett, jeg har aldri vært i Phuket. Du har nok vært her mye mer enn meg så du vet nok best... ;-) Tipper du har veldig god oversikt over de ulike forretningene her nede, særlig når du har snakket med BÅDE selgere OG restauranter! (Du har sikkert god kjennskap til barene også..?..) 

Thaituristen

Thaituristen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 181 Innlegg:

Nei, du har rett, jeg har aldri vært i Phuket. Du har nok vært her mye mer enn meg så du vet nok best... ;-) Tipper du har veldig god oversikt over de ulike forretningene her nede, særlig når du har snakket med BÅDE selgere OG restauranter! (Du har sikkert god kjennskap til barene også..?..) 

Ut i fra dit svar så tolker jeg det slik at du sikkert bor i phuket, men at du muligens bruker hvit stokk og hører dårlig ;-) Ja jeg kjenner godt til barene også, og de er ikke fornøyd med utviklingen.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 398 Innlegg:

er enig med deg her , selv har jeg hatt mange trur til Thailand phuket , patong da jeg var sammen med en jente og i løpet av den tiden 2008 til 2012 hørte jeg aldri noe positivt om russerne.

de er Frekke, grådige som fanden selv , drite i alt og alle og tenker kun på seg selv ^^ 

Livet seglar fort forbi

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:

Jeg for min del lå på stranda i Kamala og så et eldre svensk par som lå ved siden av meg bruke rundt 10 minutter på å førsøke å prute ned nøtter fra 20 til 10 baht. Det gikk ikke, og etter bortkasta tid gikk dama videre uten salg.

Sier dette noe om svensker?

Ja, det viser at alt du tidligere hadde antatt om svenskefaen er sant. Godt å få bekreftet det vi alltid har visst om alle svensker i hele verden.

:smile:

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Ut i fra dit svar så tolker jeg det slik at du sikkert bor i phuket, men at du muligens bruker hvit stokk og hører dårlig ;-) Ja jeg kjenner godt til barene også, og de er ikke fornøyd med utviklingen.

Jeg tror du kanskje må oppgradere både lesebrillene og høreapparatet selv, for du ser ut til å misse hovedpoenget: Russerne er ikke de beste kundene til barene, det er vi enige om. Derimot er det ikke barene som er drivkraften i økonomien i Phuket. De store pengene brukes på hus/hotell og biler, shopping, livsstil og mat. På disse områdene bruker russerne mye penger i Phuket. Og for veldig mange som driver innen slik forretning er russerne blitt veldig viktige kunder.

Hvorfor tror du ellers alle de russiske skiltene og tekstene dukker opp overalt?     

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

er enig med deg her , selv har jeg hatt mange trur til Thailand phuket , patong da jeg var sammen med en jente og i løpet av den tiden 2008 til 2012 hørte jeg aldri noe positivt om russerne.

de er Frekke, grådige som fanden selv , drite i alt og alle og tenker kun på seg selv ^^ 

Har du vært her i det siste? Etter min mening har det nemlig skjedd en endring i oppfattelsen av russerne. Det kan skyldes at russerne har endret seg, eller at hvilke grupper russere som kommer har endret seg. For noen få år siden hørte jeg også mye negativt om russere, men det hører jeg ikke lenger (bortsett fra av norske bargjengere...)

Prøv å snakke med noen andre enn bareiere eller "selgere", prøv å snakke med de som jobber i bransjene jeg har nevnt, så tror jeg dere får et annet inntrykk.  

Thaituristen

Thaituristen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 181 Innlegg:

Jeg tror du kanskje må oppgradere både lesebrillene og høreapparatet selv, for du ser ut til å misse hovedpoenget: Russerne er ikke de beste kundene til barene, det er vi enige om. Derimot er det ikke barene som er drivkraften i økonomien i Phuket. De store pengene brukes på hus/hotell og biler, shopping, livsstil og mat. På disse områdene bruker russerne mye penger i Phuket. Og for veldig mange som driver innen slik forretning er russerne blitt veldig viktige kunder.

Hvorfor tror du ellers alle de russiske skiltene og tekstene dukker opp overalt?     

Tråden heter "Forbanna russere...?" Jeg kommer med min oppfatning av dine venner. Om du tror jeg bare henger i barer og hører på rykter der så tar du så feil som det går. Mulig du tror du sitter med fasit, og at alt er bare bra men slik er det ikke. Jeg har snakket med flere restauranteiere og de er ikke fornøyd med alle disse russerne som  tømmer salatbarene og har med seg både mat og drikke inn og legger igjen minimum av penger. Russerne som driver business er vel ikke de vi prater om her, men det hopetallet med russere som nesten ikke har penger. 

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Tråden heter "Forbanna russere...?" Jeg kommer med min oppfatning av dine venner. Om du tror jeg bare henger i barer og hører på rykter der så tar du så feil som det går. Mulig du tror du sitter med fasit, og at alt er bare bra men slik er det ikke. Jeg har snakket med flere restauranteiere og de er ikke fornøyd med alle disse russerne som  tømmer salatbarene og har med seg både mat og drikke inn og legger igjen minimum av penger. Russerne som driver business er vel ikke de vi prater om her, men det hopetallet med russere som nesten ikke har penger. 

Det er bare fint at du kommer med din oppfatning, og det er ikke meningen å presentere noen fasit. Men motargumenter må du tåle :-) Og etter min mening virker grunnlaget for dine sterke meninger veeeeeeeeldig tynt... Du har pratet med "flere restauranteiere"...

Jeg snakker om russerne sin påvirkning på Phuket i sin helhet, der jeg synes det er syltynt å argumentere med at noen restauranter ikke liker russerne (og er det lenge siden du snakket med disse restaurantene forresten, som jeg skrev i posten etter så mener jeg at holdningen mot russerne har endret seg de siste 1-2 årene). Og som jeg har forsøkt å forklare så er det mange andre bransjer enn restaurantene (og barene) som er viktige her. :-)  

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere