Gå til innhold

Foto

Forbanna russere...?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
97 svar til dette emnet

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Både her inne og mange andre steder på nettet kan man lese om russere, at de er både høylytte og uhøflige. Jo flere de blir her i Thailand jo mer kommenteres dette, og mange ser ut til å ha en dyp skepsis mot russere.

Etter å ha vært en god stund i en del av Thailand hvor det er mye russere har jeg observert for å se om det har vært noe i de kritiske kommentarene på nettet. Og jeg konkluderer med at russere absolutt ikke skiller seg negativt ut her sammenlignet med andre turister eller thaier. Tvert imot har jeg blitt mer og mer "glad" i dem, og min opprinnelige skepsis er nå borte.

Jeg har aldri opplevd noe bråk med noen av dem, verken privat eller i business. Tvert imot er det endel områder hvor jeg synes de skiller seg positivt ut:

- De har godt med penger, noe som gjør at endel nye forretninger vokser opp

- De søker etter kvalitet, noe som medfører at thaier og andre må strekke seg litt lengre og tilby mer kvalitet

- Småbarnsfamiliene fremstår som skikkelige kjernefamilier som tar godt vare på hverandre og spesielt barna

Ikke minst SER de bra ut. Jeg tenker da mest på damene, som virkelig legger en innsats i å se bra ut. Treningssentrene er fulle av russiske menn og kvinner, og mitt inntrykk er at de i gjennomsnitt lever langt sunnere enn de fleste andre nasjonaliteter jeg ser her.

Det eneste negative jeg kan si om russere er at de noen ganger ser litt skumle og sure ut. Phuket News har en interssant artikkel om det idag, hvor de forklarer dette med at dette er en selvforsvarsmekanisme i den russiske kulturen. Artikkelen finner du her: 

Er det andre her som har negative eller positive opplevelser med russere?

RogerM

RogerM

Medlem

• Medlemmer
  • 460 Innlegg:

Vi har nok forskjellig oppfatning av gjennomsnitts russeren, støyen har avtatt noe i år, samt det å vase full rundt i gatene, med ei flaske i handa.

Men dårlig råd har mesteparten, en kan bare spørre i butikker eller massasjesentre, russerne har dårlig råd.

For vel en uke siden hentet politiet en russer, som ikke ville betale for sin iskrem på stranda, var bare skikkelig frekk og stygg mot dama, som prøvde å leve av å selge iskrem. 

Men Thaiene samarbeider for å ta sånne drittsekker, og i år må jeg innrømme at det er mindre av sånt her i Karon / Kata.

Så jeg tror ikke alle russerne bringer lykke for Thailand, og ta deg en runde på dykker tur med båt, så skal du se hvem som tar all maten, og driter om folk med vanlig høflighet ikke får mat.

Jeg fikk ikke engang besøke en kamerat fra Norge som bodde i Old Phuket, før jeg fikk et  inngangspass utlevert av han, og måtte følges til døren på hans rom, etter å ha levert i fra meg mitt Thai sertifikat i resepsjonen.

Dette var pga. Russere som bestilte rom for to, og lot flere bo der.

Jeg kjenner etter hvert en del folk i området, og får derved en del info om hvem og hva.

Mvh RogerM

Dette innlegget har blitt redigert av RogerM: 16 februar 2014 - 04:54

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Etter å ha vært en god stund i en del av Thailand hvor det er mye russere har jeg observert for å se om det har vært noe i de kritiske kommentarene på nettet. Og jeg konkluderer med at russere absolutt ikke skiller seg negativt ut her sammenlignet med andre turister eller thaier. Tvert imot har jeg blitt mer og mer "glad" i dem, og min opprinnelige skepsis er nå borte.

Hvor i Thailand snakker du om?

Keane 16

Keane 16

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 663 Innlegg:

Finnes det mye russere andre steder enn Phuket og Pattaya? Han henviser forøvrig til Phuket News, så han snakker nok om Phuket.

Jeg tror nok russerne som drar til Phuket generelt har mer penger enn de som drar til Pattaya. Jeg synes uansett at russerne (som besøker Thailand) er et brautete folk, og har lite positivt å si om dem som gruppe.

janinge

janinge

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 965 Innlegg:

Hvordan er det med visumplikt for russere?

Vi "vestlige" må da ha visum for innreise til Russland?

Både Thailan og Phill. liker jo å kalle seg vestligorientert?

KJÆRLIGHETENS MAKSIMUM ER KONSTANT.

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Russere er sidestilt med blant andre nordmenn, dvs att de kan reise til Thailand uten visum. De får som oss et 30 dagers stempel i passet, skal oppholdet vare mer enn 30 dager må de selvsagt søke om visum på forhånd. 

RogerM

RogerM

Medlem

• Medlemmer
  • 460 Innlegg:

Har hørt noen rykter som sier at det blir en endring neste år, for Russere, men om det er mye hold i dette vet jeg ikke ?

Mvh RogerM

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 145 Innlegg:

Russland har en befolkning på ca 140 millioner. Da blir det meningsløst å omtale dem som en ensartet gruppe. Vi er ca 5 millioner nordmenn og vi alle er kjent med at ikke alle nordmenn er av ypperste kvalitet. Hvordan stiller vi oss til at vi alle blir satt i bås med de verste utgavene av nordmenn? 

Som alle nasjonaliteter finnes bra og mindre bra mennesker. Vi bør slutte å omtale russere og andre befolkninger som om det var en ensartet gruppe.

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 246 Innlegg:

Er det egentlig noen forskjell på russere og andre folkeslag, vel å merke når en ser bort fra alle fordommer som har bitt seg fast i hodet  vårt helt fra den kalde krigens dager. "Russerne må vi passe oss for, de er fienden. Det er derfor vi har NATO," osv.  Fremdeles en del av slikt i politikkens verden. Resultatet er at få nordmenn kjenner eller har besøkt dette landet.

Det finnes drittsekker og bra mennesker blant disse på samme måte som det finnes blant oss nordmenn, amerikanere thaier og andre folkeslag.

Det er ofte mengden av disponible penger som styrer oppførselen, og synes personlig ikke en del nordmenn burde sette seg på sin høye hest i så måte og kritisere andre.   

Har også iakttatt russere  og ikke funnet dem spesielt  forskjellige fra andre folkeslag.

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Har hørt noen rykter som sier at det blir en endring neste år, for Russere, men om det er mye hold i dette vet jeg ikke ?

Mvh RogerM

Nå er det vel ikke så fryktelig lenge siden de gikk fra 15 til 30 dager, hva slags endring har du hørt snakk om? 

RogerM

RogerM

Medlem

• Medlemmer
  • 460 Innlegg:

Endringen jeg hørte om var at det ville bli strengere ved innreise, men om det er dokumentasjon av en viss mengde penger eller hva, det vet jeg ikke. Bare tolka det dit at Thailand ville blir strengere ved innreise for Russere.

Vet også så inderlig godt at det er forskjell på folk, og at gode og dårlige mennesker finnes over alt. Jeg sitter bare med det inntrykket at dei fleste har dårlig råd ( russere) Og noen oppfører seg så som skandinaver gjorde på 70 tallet på grisefest i Spania :-)

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Phuket, ja.

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Russland har en befolkning på ca 140 millioner. Da blir det meningsløst å omtale dem som en ensartet gruppe. Vi er ca 5 millioner nordmenn og vi alle er kjent med at ikke alle nordmenn er av ypperste kvalitet. Hvordan stiller vi oss til at vi alle blir satt i bås med de verste utgavene av nordmenn? 

Som alle nasjonaliteter finnes bra og mindre bra mennesker. Vi bør slutte å omtale russere og andre befolkninger som om det var en ensartet gruppe.

Du har helt klart rett i dette. Men ofte så finnes det endel felles trekk/karakterer/forståelse i en befolkningsgruppe, selv om idividene i gruppa kan variere fra det innerste til det ytterste på skalaen. Vi prater jo stadig om at thaier gjør ditt og thaier synes datt, det samme med andre nasjonaliteter. Innlegget mitt ble skrevet på bakgrunn av at den omtalen jeg finner av russere generelt er stort sett negativ.   

Søppel moderering

Søppel moderering

Registrert Medlem

• Banned
  • 14 220 Innlegg:

Russere er et hardt folkeslag med masse fighting spirit innpodet fra barnsben...en mann er en mann uten å gråte etc..

Se på you tube hvordan de fleste reagerer i trafikken for eksempel.....en kan tolke det dithen at en

russisk mann sier ifra med knyttneven istedenfor å diskutere og drite i buksa....egentlig tøfft,som i ville vesten/østen

Russere har nok fri utslipp pga.sine komplekser ovenfor andere nasjoner etter årtiender med undertrykkelse og tukting...

Husker for maaaange år siden når et russisk marineskip la til kaia i Oslo aktern for Stena kaia..folk kunne besiktige

skipet med en del mannskap i rekke og rad,store luer som så ut som måner på hue...hehe

Jeg hadde cowboy boots "Sanchos" med slangeskinn og en hørte meg godt komme på ståldekket,de ansiktene

skulle dere se...de snudde seg og glodde på støvlene mine...tenke seg det da!  Et fattig folk med ønsker

om et friere og bedre liv.....

Det går seg til også med russeren akkurat som det gjorde med Nordmenn som torte og komme seg

lenger bort en Svinesund for noen år siden...hahahaha

:hoho:

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:
Russerne som kommer til Pattaya er fra Siberia området først og fremst, ikke fra Moskva eller Nord vest Russland. Mange nyrike russere ser ned på andre russere fra øst i landet.
Det har jeg funnet ut etter å ha snakket med flere av de på språkskolen jeg besøker i Pattaya.

Russerne fra dette området har ikke all verdens med penger å rutte med. De har betalt helt ned til 15000 baht for en flytur og blir innlosjert på billige steder i Pattaya.Disse turistene ugjør flere hundretusen bare til Pattaya i løpet av året.

Klasseturister ? Nei de legger igjen penger men ikke så mye som man kan tro. Ikke uten grunn til at mange av disse står i kø på 7 eleven for å kjøpe billig alkohol og ikke i barene. De er på et tøft budsjett og returnerer hjem etter 2 uker. Noen av disse igjen prøver å starte business eller driver med kriminell aktivitet .

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Russerne som kommer til Pattaya er fra Siberia området først og fremst, ikke fra Moskva eller Nord vest Russland. Mange nyrike russere ser ned på andre russere fra øst i landet.
Det har jeg funnet ut etter å ha snakket med flere av de på språkskolen jeg besøker i Pattaya.

Russerne fra dette området har ikke all verdens med penger å rutte med. De har betalt helt ned til 15000 baht for en flytur og blir innlosjert på billige steder i Pattaya.Disse turistene ugjør flere hundretusen bare til Pattaya i løpet av året.

Klasseturister ? Nei de legger igjen penger men ikke så mye som man kan tro. Ikke uten grunn til at mange av disse står i kø på 7 eleven for å kjøpe billig alkohol og ikke i barene. De er på et tøft budsjett og returnerer hjem etter 2 uker. Noen av disse igjen prøver å starte business eller driver med kriminell aktivitet .

Det er vel det inntrykket jeg sitter igjen med også. I tillegg skal det oppfattes som et problem at kinesiske pakketurister legger et voldsomt press på mottakerapparatet uten at det gir økonomiske resultater.

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

Jeg sitter bare med det inntrykket at dei fleste har dårlig råd ( russere) Og noen oppfører seg så som skandinaver gjorde på 70 tallet på grisefest i Spania :smile:

Da har vi et ganske forskjellig inntrykk. Jeg synes det ser ut som om russerne her har mye bedre råd enn de fleste andre turister, og ikke er redde for å bruke penger på dyre leiebiler, gode og dyre bosteder, gode restauranter og shoppingsentre.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

nå var der 1,7 millioner russer  her i fjor.

klart slikt merkes,

mot 140 000 nordmenn så merkes i grunn det også.

Pain is temporary, honor lasts forever.

Saai gap talay

Saai gap talay

Medlem

• Medlemmer
  • 187 Innlegg:

En ting må forresten sies: Russiske damer ser virkelig ut i måneskinn. Det må jeg si! Russiske kvinner spriter sånn sett opp et allerede billedskjønt land. :)

Ja det er helt utrolig hvor bra de tar seg ut. Og de fleste/mange ser ut som de trener 7 ganger i uka, og er ikke redde for å vise frem det de har.

Thaifrelst

Thaifrelst

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 180 Innlegg:

Ja det er helt utrolig hvor bra de tar seg ut. Og de fleste/mange ser ut som de trener 7 ganger i uka, og er ikke redde for å vise frem det de har.

Å ja, sånn ja. Ja det forandrer jo hele saken.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere